met de portret foto's is het wel de bedoeling dat de honden zoveel als mogelijk bij de eigenaar blijven. eventeel aan een lijntje (die we dan later wegshoppen)
er is per model 15 minuten deze kunnen de fotografen en de modellen zelf invullen qua plekken die ze willen. na 15 min wordt er doorgeschoven.
ik wil de honden nummeren en dan per hond 2 fotografen indelen en je schuift dan gewoon steeds een nummer op na 15 min totdat je alle honden hebt gehad.
Pff dan moet ik mijn hond voor bijna 2 uur achter elkaar rustig laten zitten en zijn aandacht er bij laten houden. Denk dat het best wel moeilijk gaat worden in ieder geval voor mijn hond. Binnenkort maar eens in het bos even kijken hoe lang ie dat allemaal volhoudt.
@Camee... vraag me ook af hoe lang mijn gespuis dat vol houdt, de ene is bijna een jaar, de ander 9 maanden. Die gaan dat niet trekken en dat wil ik ook niet van ze eisen, dus maar even zien hoe dat gaat
Geen idee, had daar verder nog niet over negedacht, maar denk dat het voor heel veel honden nauwelijks te doen is bijna een uur stil te zitten en mooi te zitten wezen.... Wellicht de 'ren' tijd ergens op de helft? Zodat er in ieder geval ff energie kwijt geraakt kan worden tussendoor
Ik weet ook niet hoe het anders zou moeten, ben nooit op een hondenfotografen meeting geweest. In ieder geval weet ik gewoon nog niet of mijn hond dat volhoudt, had er verder nog niet echt over nagedacht .
ik ben net terug van de hondenfotografie meeting in hargen.
ik heb het volgende plan. we gaan niet werken met een schema. sommige fotografen hebben na 5 min al de juiste foto's het is dus gewoon doorwisselen als je klaar bent.
wel zijn er steeds 2 fotografen bij 1 model.
we deden nu ook potret foto's en wat ren foto's per honden en daarna met zn alle lekker spelen dat werkte prima.
loulou
Geplaatst: 29-01-12 17:09
ik vind het een prima plan
aniek1985
Fotograaf
Geplaatst: 29-01-12 17:15
Ik vond het vanmiddag ook fijn werken op die manier
oke! nou ik heb nog nooit een shoot meegemaakt dus ben wel benieuwd.. ook hoe mijn honden het gaan doen, ben toevallig vandaag met ze naar het bos geweest.. 1 brok energie.. en t mannetje blaft altijd zo veel.. dus ik ga zeker mijn best doen en er kunnen mooie foto's van komen.. maar is het de bedoeling dat je je hond gaat laten zitten ofzo vanaf een afstandje?? :s hehe
vanaf een afstandje hoeft niet hoor als je maar niet in de schaduw van je hond zit.
en kan een hond echt niet stil blijven zitten dan kun je m altijd aan de riem doen. zorg dan wel voor een beetje een neutrale riem we hadden vandaag een pup mee die steeds weg liep en dat ging prima met riem. alleen voor de fotografen iets meer werk
Jespri
Geplaatst: 29-01-12 22:03
Hoop dat er nog plaats komt. Voor mij maakt ochtend of middag niet uit woon om de hoek.
Heb trouwens foto's gevonden! Niet heel recent maar dit is mijn Bouvier van nu bijna 10 maanden.
November 2011 in model geknipt:
Iets langer in het haar:
loulou
Geplaatst: 30-01-12 01:01
grappig om eens een bouvier mét staart te zien. wij hebben er vroeger ook altijd een gehad, een blonde, zonder staart. heerlijke hond was het, tegenwoordig zie je ze hier nergens meer.
Ik ga het liefst ook voor het laatste plan. 7x 15 min krijg ik nooit voor elkaar bij Angel. Ze word dan onrustig. Het is en blijft een hond, dat graag bezig is. Ik hoop dat het andere plan door gaat, anders moet ik het afzeggen, omdat ik het niet eerlijk naar Angel vind