Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nien1984 schreef:Ik ben Janine, 26 jaar. Woon in Groningen waar ik werk en aan het afstuderen ben. We hebben 5 paarden thuis waarvan 3 oudere merries (2x 17 en 23, een bijna 2 jarige merriesekreet en een ruin van 4,5.
Het meest bang ben ik vrijdag voor verdrietige baasjes die hun paard komen brengen. Waar ik tegenop zie is dat we de paardjes eerst nog in levende lijve kunnen zien en aaien en dat we ze daarna afgeschoten zien worden (als je dat wil zien natuurlijk). Waar ik oook nog bang voor ben is dat er een paard tussen staat waar verder nog niet zoveel mee aan de hand is maar bijv. in de 20 is en gewoon niet meer voldeed....... en dan als laatste ben ik heeeeel bang voor mezelf dat ik zo'n paard dan wil inpakken en meenemen om hem/haar nog een fijne oude dag te bezorgen en het me dus persoonlijk ga aantrekken.
Wat ik hoop is dat er alleen paarden staan die echt ongeneeslijk ziek zijn en dat we met wat lekkers ze nog een laatste fijne kroelsessie kunnen geven voordat ze van hun pijn verlost worden.... en dat ik het rationeel kan blijven bekijken gedurende de dag en dat we elkaar door deze dag heen helpen.
Jolanda, mogen we wat lekkers meenemen voor de paardjes die nog leven tegen de tijd dat wij daar aankomen?
Jolliegirl schreef:Ach maakt ook niet uit. Mensen willen graag antwoorden op hun vragen.
Gisterenavond belde Franka mij nogHalf uur aan de telefoon gehangen.
Ik ben zelf ook benieuwd naar Vrijdag.
Ik hoop dat Rosita bij het schieten wilt blijven. Ik doe het niet...
Frozenstar ik PB je even.
Missmoonie86 schreef:Komen er mensen en paarden uit het hele land naar Jan toe of is het meer alleen in het noorden?
Citaat:-Ik ben wel benieuwd of jullie vaak noodslachtingen krijgen en of dat uberhaupt bij paarden in Nederland nog wel eens voorkomt?
-En daarnaast de bestemming van alle organen en wat er met de PM-keuring gedaan wordt en waarop organen wel afgekeurd worden (varkens staan bv bekend om milkspot liver, bij herkauwers vind je leverbot levers)
- worden ezels ook weleens geslacht en kun je die uberhaupt eten?
- is de lever van een paard ook eetbaar? (zo niet, heeft dat te maken met het ontbreken van de galblaas?)
.
Missmoonie86 schreef:Ik heb ff weer een vraag je
Stel voor een vrouw komt op vrijdag haar paard brengen maar wil graag bij het schieten aanwezig zijn. Is dat mogelijk? Ook om het hele slacht proces te zien? Dan heb ik het even niet over bokkers etc maar gewoon een vrouw die haar paard komt brengen na afspraak.
Frozenstar schreef:Pfoe Popke, dapper van je! Dat zou ik dan weer niet niet kunnen denk ik.....
Sterkte nog met het verlies