Allereerst wil ik veen zeggen dat het me spijt dat ik al een tijdje ''afwezig'' ben op dit topic!
Ik ben de laatste tijd erg druk met school en met mn pony... ennu ben ik ziek. maar aangezien ik volgendeweek een toetsweek heb van 8:10 t/m 15:35 uur elke dag en ik miss nog minder tijd heb te reageren wou ik al een paar dingen watt ophelderenin dit topic..
Ik begin met dit:
amonatjuh60 schreef:Maar als er geen volwassene mee gaat mag ik ook niet mee aangezien mijn paard nog wel is heet k an zijn in de bossen.. Jongens ik begin er toch aan te twijfelen of ik mee ga..
Tjah, volwassenen mogen zich gewoon opgeven, maar alsnogal jou paard er vandoor gaat wilt datniet zeggen dat het hen lukt om jou bij te houden ofsow.. dus dan moetje wel beslissen(met je vader) of er iemand is op bokt (volwassen) die mee wilt/kan..
De datum:
Mij lijkt het handig in de herfst vakantie ofso.. Als we allemaal tegelijk vakantie hebben dan.
Waar?
Tjah tot nu toe lijkt de bakelse bossen echt voor te staan.!
En nu, er wordt nogal gediscusieerd over de snelheid, ik zou even duidelijk maken wat de bedoeling is.
We gaan niet bijna alleen maar stappen, en draven we gaan natuurlijk ook galoperen. de planning:
Eerst verzamelen wat eten/drinken/kletsen
Dan gaan we een route beslissen met z'n allen.. dus degene die het bos redelijk kennen moeten dat een paar routes opnoemen en dan kunnen we met zijn allen beslissen welke het leukste is..
Dan gaan we (voor degene die dat nog niet gedaan hebben) de paarden opzadelen.(ieders jij eigenpaard natuurlijk)
Nou dan gaan we eindelijk beginnen!
Laten we uitgaan van een rit van ong 3 uurtjes
de paarden die voorop moeten gaan voorop en de paarden die achter moeten achter enzovoort. mij lijkt het wel gezelliger om 2 aan 2 te gaan inplaats van in een lange rij (op de paarden die daar niet goed tegen kunnen na dan)
dan gaan we het eerste kwartier sowieso stappen aangezien ik vast niet de enige ben die nmiet weet hoe zijn/haarpony reageerd in het bos.
Als ALLE pony's braaf en rustig zijn kunnen we een stukje draven als het op die weg kan dat is zegmaar de draf en stap periode, als we bij een goede weg komen kunnen we gewoon een stukje RUStig galoperen.
Daarna doen we weer een tijdeje stap draf..en als er een geschikte weg is kunnen de gene die willen een stukje crossen(rengalop) en daarna gaan we gewoon met zijn alle een stukje niet zo heel hard maar ok nitet zacht galoperen..
daarna komt er zegmaar een stap/draf/galop/periode dan is het afentoe stappen beetje galoperen beetje draven. enz. als we ongeveen 20 minuten van het eindpunt zijn daven we gewoon iets van 5 minuutje en dan stappen we ze lekker uit.
Het klinkt veel drukker dan dat het is maarhet valt erg mee, voor degene die dit niet leuk vinden houd het dan helaas op..