tijdstip, niet al te vroeg En jilleroo, is goed hoor dan kom ik eerst naar jullie toe!
littleroosie
Geplaatst: 04-02-03 23:59
Op zich een mooi klein groepie! Maar is daar ook een pad waar je echt ff vol uit kan? Wil natuurlijk wel ff kijken wie nou de snelste pony heeft Wie daagt ons uit }>
Homiafortuna
Geplaatst door de TopicStarter: 05-02-03 01:26
Dat pad is er echt wel en dat win je niet van mijn KWPN'er hoor.
Belker
Geplaatst: 05-02-03 08:22
Helaas, er blijkt een AdB gebeuren te zijn. Ik ga daar naartoe. Ik haak af.
VillaNeusjes
Geplaatst: 05-02-03 18:51
en of je daar voluit kan..... ik weet een heel goed pad daarvoor. trouwens de meesten paden daar zijn mooi breed... maar ene pad is heel erg geschikt om te galloperen. ik rijd er elke week (paard staat naast het bos) dus wat dat betreft kun je er lekker rijdn
littleroosie
Geplaatst: 05-02-03 20:21
Geweldig We zullen nog wel zien wie de snelste is
VillaNeusjes
Geplaatst: 05-02-03 21:10
hmm baily heeft van de zomer geraced tegen de zoon van internationaal kampioen arabierenrennen (ofzo ) en mooi dat baily hem eruit heeft gerend... lekker puhh... dus baily is ook nog een uitschieter..
littleroosie
Geplaatst: 05-02-03 21:20
Oh jee, we krijgen concurrentie
Zal je zien met m'n grote mond dat ze snel is, dat ze straks niet vooruit te branden is
Pellie
Geplaatst: 05-02-03 22:55
ik heb nog nooit met Gammon kunnen sjezen... lijkt me wel wat mits de bodem goed is.
VillaNeusjes
Geplaatst: 06-02-03 13:00
als het droog is geweest de dagen ervoor kun je er mooi voluit. als het nat is dan wordt het nog wel galopbaar maar niet voluit.. dan glibber je glibberen met je knol yheeeeehaaa
snowdon
Geplaatst: 06-02-03 13:41
glibberen met Baily zie t al voor me, is ie nog viezer als niet schoon (netjes gezegd)
joyce B
Geplaatst: 06-02-03 21:49
Als het een racewedstrijdje wordt, dan mag je mij schrappen. Daar pas ik voor... Andrew heeft last van zijn luchtwegen en gaat over zijn grenzen omdat hij dan niet achter wil blijven. Daarbij houd ik er zelf ook niet van, omdat ik graag naast elkaar rijd, en dan wordt het een enorm getrek als ik hem leer dat hij mag racen. Ben net zo blij met mijn relaxte galopjes naast een ander paard!
VillaNeusjes
Geplaatst: 06-02-03 22:09
welnee joyce het wordt geen race. het gaat er om dat je rekening met elkaar houd. met andere woorden als iemand uit de groep ergens problemen mee heeft (in dit geval dus andrew ) dan passen we ons daarom aan. dus kom maar lekker mee hoor
snowdon
Geplaatst: 06-02-03 22:11
Ik ga ook niet racen hoor! Het paard waar ik dan op rij ken ik niet eens!
Homiafortuna
Geplaatst door de TopicStarter: 07-02-03 01:02
We maken gewoon van tevoren hele goede afspraken wat we gaan doen. Als er zo nodig een paar willen racen, dan moeten zij zich maar even afzonderen en hun wedstrijdje doen. Het is de bedoeling dat we samen uit gaan en ook weer samen heelhuids thuis komen, zonder dat er paarden of ruiters over de rooie zijn gegaan. Ik kan me heel goed voorstellen dat je niet wil racen Joyce. Ik persoonlijk hou daar ook niet zo van, zeker niet zo vlak voor het wedstrijdseizoen. Mijn paarden zijn daar ook redelijk gevoelig voor en willen nooit achterblijven. Hierdoor moeten ze vaak voor de wedstrijd weer heropgevoed worden. Ik vind ook een relaxt galopje met een grote groep het leukst. Als ik wil racen ga ik meestal alleen.
littleroosie
Geplaatst: 07-02-03 23:35
Homiafortuna schreef:
Goh ik dacht dat jij op Naomi ging }>
VillaNeusjes
Geplaatst: 07-02-03 23:43
idd gewoon de afspraak maken dat we ons aan diegene met het laagste tempovoorstel aanpassen en het maakt niet uit wat de reden is. als iemand voluit wil dan is dat nog wel te regelen , ik ken het bos op mijn suimpje en homiafortuna dus ook .. dus dat moet geen probleem zijn.
Homiafortuna
Geplaatst door de TopicStarter: 07-02-03 23:52
littleroosie"] [quote="Homiafortuna schreef:
Goh ik dacht dat jij op Naomi ging }> [/quote]
Die is hoogdrachtig. Arm beestje. Met die dikke buik kan ik niet meer meesteppen. Wordt dan toch echt te zwaar voor haar.
littleroosie
Geplaatst: 08-02-03 00:36
Tsssk je durft het gewoon niet aan Maar inderdaad is het toch beter om rustig aan te galopperen omdat dit waarschijnlijk mijn eerste buitenrit met Laica gaat worden. Schaf voor de zekerheid maar even een martingaal aan.
joyce B
Geplaatst: 08-02-03 10:09
Oke, dan is het goed... Ik reed laatst met iemand buiten met een kleinere, maar zeer snelle pony, die dus ook na een "galopje?" voorstel als een raket wegspoot en er een race van maakte... Ook nog op een modderig pad langs een sloot... Ik ga dus niet meer met diegene uitrijden. Het tempo paste niet, en ik houd niet van die trekjes. Een galopje vind ik heel leuk, iets harder ook wel, maar niet als mijn pony alleen nog maar kan trekken en zijn longen uit zijn lijf loopt. Dan is het voor mij geen ontspanning meer. Op de terugweg (ritje van een uur) was Andrew moe, en stapte gewoon rustig ontspannen door terwijl die pony stevig door dribbelde. Ik dacht: laat hem maar lopen... maar toen ze zo'n 75 meter verder waren raakte Andrew gestressed en ging het zijwarts springend en dravend tot we weer in de buurt waren. Hij wil dan dus absoluut niet achterblijven als hij samen met anderen weg is. (werd in Appelscha ook eens ingehaald van achteren. Het was dat ik liep met mijn vriend, anders had ik nog veel meer moeite gehad hem bij me te houden. Iemand van voor tegenkomen is minder een probleem. Alleen is hij gewoon onzeker, en gaat liever met anderen paarden aan de wandel dan alleen met mij )
VillaNeusjes
Geplaatst: 08-02-03 13:20
als het tijdens de galop niet wil moet je gewoon een schreeuw geveen, dan gaan we over naar een andere gang. heel gemakkelijk
Homiafortuna
Geplaatst door de TopicStarter: 08-02-03 19:13
Joyce, ik weet het nog beter. Dan ga je gewoon lekker voorop, kun je zelf het tempo bepalen. Maak je maar geen zorgen. Het komt allemaal wel goed.
VillaNeusjes
Geplaatst: 08-02-03 22:59
leon je hoeft geen paard te huren hoor.. je mag stanley gebruiken . (daar ga je 22e ook op) heb ik ff geregeld voor je
littleroosie
Geplaatst: 09-02-03 02:23
Leon heeeel mischien echt heel misschien kunnen we jou wel ophalen samen met Snowdon. Maar dit hangt helemaal van of Pellie wel of niet mee kan. Maar Pellie gaat dus absoluut wel voor Want we zitten dan sowieso met een 2 paards trailer, ik weet alleen niet heoveel het omrijden is en of me ma en haar vriend daar zin in hebben. En je moet het zelf natuurlijk ook willen.
joyce B
Geplaatst: 09-02-03 11:52
Heb gister eindelijk de agenda van mij vriend te pakken gekregen, een probleem! Hij gaat namelijk racen in Assen op het circuit die zondag. Alleen als het weer niet droog is, gaat hij niet! De kans zit er in dat ik dan dus geen chauffeur heb! (wel auto en trailer, dus als iemand met E-rijbewijs zich aanbiedt )
Heel vervelend, vooral omdat ik dan pas op het laatste moment weet of ik mee kan of niet. Als hij dus niet naar Assen gaat omdat de weg niet droog is, dan wil hij wel rijden...
Nou ja, in elk geval zie ik een aantal van jullie eerst in Havelte volgende week!