Oh, aha, dat bedoel je! Hoe oud is je veulen in september? Meestal kan na een paar maanden de moeder wel een paar uur bij het veulen weg, maar dat hangt er van af hoe lang dat is natuurlijk.
Veulen is 12 april geboren en is tegen die tijd 4 1/2 maand oud. ZOu misschien moeten kunnen maar ik heb natuurlijk nog 0 ervaring met een merrie met veulen. Ik moet dus nog bekijken hoe makkelijk dat allemaal gaat.
Heb zelf vaker met merries die een veulen hadden gekregen, gereden. Je kunt in principe al snel weer gaan rijden en de merrie een uurtje bij het veulen weg halen. Eerst is veulen (en moeder ook wel) overstuur, maar juist als de veulens nog klein zijn wennen ze sneller, dan als je dat doet als ze ouder zijn. Meestal reed ik al weer binnen een week op de merrie (reed ook altijd door tot / tot vlak voor de bevalling) Bij eerste veulen is dat inderdaad nog allemaal even aftasten.
Ik vond dat ook doodeng met Hester, haar weghalen . Maar na een weekje toch gedaan, en Hester werd wel even sterk, maar daarna was het geen probleem mee. Ze leek er juist wel blij mee te zijn dat ze af en toe even een uurtje weg kon van die zuignap .
En ja ik ben laat op, maar kan niet slapen, heb de hele terugreis geslapen