Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
snoeske schreef:Ben benieuwd naar de foto's!! Lijkt me echt griezelig om op een slachterij rond te lopen brrrr
Leentje1 schreef:En ze schieten in het hoofd. Hierdoor voelt het paard niks meer. En maakt er niks meer van mee.
Bij het inslapen kan een paard er nog tegen vechten. En dat kan geen fijn beeld geven.
Nancy_ schreef:Dan heb ik nog een vraag aan jullie.
Zijn er mensen tussen die eerst 'tegen' het slachten waren, die zegmaar altijd hun paard zouden inslapen, die nu van gedachten zijn veranderd en hun paard nu naar de slachterij zouden doen?![]()
foto's/filmpjes durf ik (nog) niet te kijken.Klinkt wel als een heel interessante meeting.
messica schreef:Hoe rustig het paard ook mag zijn en hoe snel het ook mag gaan ik vind het een heel naar en akelig gezicht!! En ik kan ook echt niet begrijpen dat er mensen op de achtergrond lachen misschien van de zenuwen maar als paarden liefhebber niet echt gepast lijkt me!! Bah...mijn paard gaat dus never nooit naar de slager!!!
laquintatje schreef:Het viel mij best wel mee, het gaat zo snel en het paard werd netjes gerust gesteld, en voor het schieten nog gewoon behandeld als een paard. Maar ik moet er niet te diep over nadenken.
Het paard lijkt nog wel iets te bewegen na het schot, maar paard is toch wel dood?
messica schreef:Hoe rustig het paard ook mag zijn en hoe snel het ook mag gaan ik vind het een heel naar en akelig gezicht!! En ik kan ook echt niet begrijpen dat er mensen op de achtergrond lachen misschien van de zenuwen maar als paarden liefhebber niet echt gepast lijkt me!! Bah...mijn paard gaat dus never nooit naar de slager!!!
JoyCiej007 schreef:Nancy_ schreef:Dan heb ik nog een vraag aan jullie.
Zijn er mensen tussen die eerst 'tegen' het slachten waren, die zegmaar altijd hun paard zouden inslapen, die nu van gedachten zijn veranderd en hun paard nu naar de slachterij zouden doen?![]()
foto's/filmpjes durf ik (nog) niet te kijken.Klinkt wel als een heel interessante meeting.
Ik denk er zéker nu anders over. Ik zou nu zelfs misschien liever voor het slachten kiezen; paard heeft het totaal niet in de gaten. wat het is, dat zei van veen zelf ook al; het is wat er tussen je oren zit, het is als eigenaar zijnde niet fijn, maar voor het paard is het vaak beter en veel diervriendelijker dan dat hij langzaam in slaap valt, door benen heen zakt, en uiteindelijk dood gaat. Dit is pats boem in één klap klaar, sneller dan dit kan het niet.
anniee schreef:Ik krijg er flinke kriebels van in mn maag en moet "zelfs" hierbij flink slikken. Blij dat ik er niet i.r.l bij was. Heeft iemand nog iets gehoord over de vraag die ik stelde in het vorige topic; over de eigenaren van de te slachten paarden? Waren die aanwezig, hoe ging het daarmee en hoe vonden ze het dat jullie het hele gebeuren kwamen kijken maar ook vastleggen?
Ben benieuwd naar de rest van jullie ervaringen/verslagen.
En een duim voor degene met de vaste hand die het zo goed kan filmen terwijl er zoiets gebeurt!
Liesje89 schreef:messica schreef:Hoe rustig het paard ook mag zijn en hoe snel het ook mag gaan ik vind het een heel naar en akelig gezicht!! En ik kan ook echt niet begrijpen dat er mensen op de achtergrond lachen misschien van de zenuwen maar als paarden liefhebber niet echt gepast lijkt me!! Bah...mijn paard gaat dus never nooit naar de slager!!!
Nou, inderdaad!
Lekker paard-waardig. Beest heeft zich zijn hele leven voor je uitgesloofd. Komt vervolgens in een vreemde ruimte waar het al ruikt naar dode dieren en waar een ontzettend drukkende en beklemmende sfeer hangt. Krijgt vervolgens een schot door z'n HOOFD om vervolgens met een harde klap op de grond te sodemieteren en even later weggesleept te worden..
Dát gebeurt dus écht never nooit met mijn paard, echt niet.
Ik zou het trouwens ook echt totáál niet op prijs stellen als er een stelltje achterlijke meiden kwamen kijken naar de manier waarop mijn paard even tegen de vlakte geschoten word. En dan nog lachen ook. Asjeblieft zeg.
Liesje89 schreef:messica schreef:Hoe rustig het paard ook mag zijn en hoe snel het ook mag gaan ik vind het een heel naar en akelig gezicht!! En ik kan ook echt niet begrijpen dat er mensen op de achtergrond lachen misschien van de zenuwen maar als paarden liefhebber niet echt gepast lijkt me!! Bah...mijn paard gaat dus never nooit naar de slager!!!
Nou, inderdaad!
Lekker paard-waardig. Beest heeft zich zijn hele leven voor je uitgesloofd. Komt vervolgens in een vreemde ruimte waar het al ruikt naar dode dieren en waar een ontzettend drukkende en beklemmende sfeer hangt. Krijgt vervolgens een schot door z'n HOOFD om vervolgens met een harde klap op de grond te sodemieteren en even later weggesleept te worden..
Dát gebeurt dus écht never nooit met mijn paard, echt niet.