Belgenbokkerstrektocht editie II – praktische beslommeringen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Idra

Re: Belgenbokkerstrektocht editie II – praktische beslommeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 00:11

Eilandje schreef:
Wie was dat ook alweer die vorig jaar zei "als ik ergens plaats heb om een slaapmatje te leggen is het goed"? Volgens mij was dat een zekere Lobke

Het kan mij niet schelen dat ik op een harde vloer moet slapen, het ging mij enkel om het vers houden van dingen als melk etc.
Ik wist ook wel dat het geen luxe ging zijn.

Tessake

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 12:55

oke mag ik nog eens de adress van de ruiterschool hebben?
en rond hoelaat zijn jullie van plan allemaal tekomen en terug tevertrekken?

en zo een opplooibare emmer waar vind ik zoiets?
of wat pakken jullie mee?

angelke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 14:14

Zoals ik in het Belgentopic vermeld heb, ga ik dus mee met Heros.
Hoe zit het trouwens met de betaling van de ruiterschool etc?

saartje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 18:19

Ik dacht dat we tegen 10uur30 gingen daar zijn de donderdag en zondag terug vertrekken tegen 17 uur.
Ik ga die zondag dan waarschijnlijk wel al 's morgens naar huis gaan.

Ik heb ook zo geen emmer Tessa, ik weet niet hoe jullie dat vorig jaar juist hebben gedaan met het water saartje ofzo?

Is er dan nog iets speciaals dat we moeten meenemen van eten en dergelijke?

En wat zou dan juist de totaalprijs zijn van de stallen te huren en de slaapplaats?

Idra

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 18:32

Ik heb zo'n linnen wasbakje (van mijn scoutstijd), dat had ik vorig jaar ook mee, zo kunnen we de paarden wel om de beurten laten drinken

Kunnen we niet een soort van ontbijt al meenemen? Cornflakes ofzo? En melk?
Ik ga straks eens horen voor die elektrische frigobox.

Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-06 18:35

Dames, ik heb eigenlijk geen tijd voor Bokt... moet zo meteen met Kamillie naar de DA. Maar ik zal straks de timing ed nog eens plaatsen, en het juiste adres, en een voorstel mbt het eten enz. Wordt vervolgd

saartje39

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 18:35

Idra schreef:
Ik heb zo'n linnen wasbakje (van mijn scoutstijd), dat had ik vorig jaar ook mee, zo kunnen we de paarden wel om de beurten laten drinken

Kunnen we niet een soort van ontbijt al meenemen? Cornflakes ofzo? En melk?
Ik ga straks eens horen voor die elektrische frigobox.

ah ok, dan kunnen we ze daar al uit laten drinken
Ja, voor het ontbijt zou ik toch al wat dingen meenemen.
Een doos cornflakes zal ik al zeker meenemen en dan voor drank en melk zullen we zien of we eerst of we iets hebben om te koelen.

maar we wachten op saartje

Eilandje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-06 18:48

saartje39 schreef:

dat hoeft niet hoor

saartje39

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 18:58

Eilandje schreef:
saartje39 schreef:

dat hoeft niet hoor

maa als gij nog ideeën hebt laat ik het aan u over ze
Ik zou toch niet weten waar te beginnen ofzo

angelke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 19:00

Inderdaad, er zijn twee mensen in het Belgentopic die hun organiseertalenten al bewezen hebben: Sarah(J) en Saartje hier.
Altijd wel leuk om te weten dat zo'n dingen in goede handen zijn .

En ik heb dus ook niet echt een idee waar te beginnen, behalve een van de dagen duidelijke "afspraken" met Titsia maken, aangezien ik dan toch 4 dagen met Heros wegben. Enorm bedankt daarvoor trouwens!

Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-06 21:51

Waversebaan 99
3050 Oud-Heverlee

Timing
* Afspraak op donderdag aan de ruiterschool rond 10u30
* Vertrek op zondag rond 17u

Prijzen
* 10 EUR per paard per nacht. Inbegrepen is stro en krachtvoer (ik neem zelf wel mijn eigen krachtvoer mee). Uitmesten doen we zelf en hooi of voordroog oid moet zelf meegenomen worden
* 3,50 EUR (dacht ik toch, zoiets ongeveer) per persoon per nacht. Inbegrepen is een bed en een douche en dat is het

Ik zal wel alles betalen aan de ruiterschool en dan betalen jullie aan mij, is dat ok?

Wat-moet-er-allemaal mee lijstjes

Voor je paard
Zadel + singel
Dekjes
Hoofdstel
Ev. beenbescherming
Halster + touw
Borstels, verzorgingsproducten, anti-insectenstinkspul
EHBO-gerief (als je dat hebt, ik heb iig wel ontsmettingsmiddel enz mee)
Ruwvoer + ev. krachtvoer
Ev. zweetdeken
Een emmer
Ev. reservehoofdstel, reservestijgbeugelriem, etc. (als je het toevallig hebt liggen, graag meebrengen, kan handig zijn om slofteugels of iets anders te fabriceren )

Voor jezelf
Rijkleding (t-shirts, trui, rijbroeken, chaps of rijlaarzen, enz)
Regenjas
Zadeltas of heuptasje (of klein rugzakje) -> om wat te eten en te drinken, gsm, halster + touw en regenjas mee te nemen tijdens de ritten
GSM
Identiteitskaart, siskaart, enz + geld
Niet-paardrijkleding
Ondergoed + sokken
Toiletgerief (incl. handdoeken + washandjes)
Ev. digi

Ik breng kaarten mee en een kaartenmap, en ga mijn best doen er ook aan te denken om mijn hoefvijl mee te brengen.
Opplooibaar emmertje hebben we denk ik vorig jaar niet gebruikt, maar het zou tof zijn als Lobke dat van haar weer zou meenemen.
Is er iemand die een heel hard zadel heeft? Vorig jaar had ik zo’n gelzit op mijn harde wintec maar ondertussen heb ik een heerlijk zacht zadel dus ik gebruik dat niet meer. Ik kan dat ev. meebrengen voor iemand anders?

Wat ben ik nu nog allemaal vergeten?

Auto
Zoals ik al schreef is mijn trouwe auto uit de running, de uitlaatpijp is doorgebroken en hangt nu niet meer vast aan de knalpot en dat hangt daar allemaal te rammelen, en hij rijdt nog wel maar produceert een hels lawaai (en het is niet de bedoeling dat ik daar nog verder mee rijd dan van hier naar de garage). Daar moet dus een nieuwe uitlaatpijp onder komen, maar dit is dus een probleem, tot mijn zeeeeeeer grote frustratie, aangezien ik geen verlof kan nemen deze en volgende week (veeeeel te druk, deadline, en dat terwijl ik nog niet fatsoenlijk ben ingewerkt, en ik heb volgende vrijdag al verlof, mijn baas zag dat precies niet helemaal zitten maar ik heb gezegd dat we op weekend gingen en al maanden geleden geboekt hebben ) en die stomme garage alleen maar open is tijdens de kantooruren en ik ’s avonds pas om 18u20 à 30 thuis ben en niet op twee plaatsen tegelijk kan zijn. Mijn vriendje gaat morgen bekijken of hij volgende dinsdag verlof kan nemen (vroeger kan niet, ook hij heeft het te druk op zijn werk momenteel) en er dan mee gaan, maar naar het schijnt gaat die garage dat niet direct kunnen maken omdat die eerst moet kijken wat er juist kapot is en dan de juiste stukken uitlaatpijp bestellen, dus tja, de kans is groot dat mijn auto nog niet rijklaar zal zijn tegen volgende week donderdag. Dan gaat er niks anders opzitten dan Nelis zijn auto te nemen (want Lobke en Tessa (aangezien jullie ook in het bezit zijn van een rijbewijs?), jullie kunnen ook geen auto meebrengen hé? ) maar dat vind ik dan wel erg rot, aangezien Nelis hier dan vier dagen zonder auto gaat zitten en alles met de fiets zal moeten doen dus moest er ev. iemand anders een auto kunnen meebrengen??

Ik wil daar toch wel persé één auto hebben, niet alleen om te kunnen gaan eten, maar ook om als er iets gebeurt naar het UZ te kunnen rijden (laat ons hopen van niet, maarja, we hebben vorig jaar gezien dat er altijd iets kan gebeuren hé)

Eten

Er zijn denk ik twee veggies hé, Tessa en ikzelf?

Ontbijt en middageten:
Ik stel voor dat we iedere morgen gewoon gaan kopen wat we die dag nodig hebben. Behalve de donderdag, dat brengt iedereen voor zichzelf mee. Moest er een elektrische frigobox zijn, kunnen we natuurlijk al een aantal dingen op voorhand kopen en daarin bewaren en dan kunnen we ons ’s morgens beperken tot een bezoekje aan een bakker ofzo.

Bestek en servies en afwas enz:
Hoe gaan we dat doen? Brengt iedereen voor zichzelf een bord en een beker en bestek mee, of heeft iemand dat voor iedereen? Wie voelt zich geroepen om een teiltje oid, afwasproduct, een sponsje en een paar keukenhanddoeken mee te brengen? Zilverpapier is misschien ook handig voor de lunchpakketjes?

Avondeten:
* Donderdag: ik stel voor dat we dan hier komen eten? (dan staat David zijn afschuwelijk lelijke eettafel er wsch nog want er gaat hier dan al heel wat verhuisrommel zijn hé) Wat willen jullie dan eten? Ik zal nog even nadenken over een gemakkelijk snelklaarreceptje.
* Vrijdag: frietjes van de frituur of chinees afhaaleten of afhaalpizza’s??
* Zaterdag: ev. een keer bij Lobke als zij dat zou zien zitten (had jij dat niet eens voorgesteld Lobke?), of eventueel op een terrasje in Leuven (maar ik weet niet of iedereen dat financieel wel ziet zitten??), of ev. een tweede keer hier.

Ik zal op voorhand naar de supermarkt gaan (ik moet toch sowieso ieder weekend gaan), voor de ingrediënten voor als we hier thuis komen eten, en voor de ingrediënten die we al op voorhand kopen voor het ontbijt (incl. cornflakes ).

Varia
* Zou iedereen mij aub zijn gsm-nummer kunnen pben, dan verspreid ik dat samen met het telefoonnr van een DA en een hoefsmid uit de buurt verder naar iedereen?
* Stephanie, op welke dag zou jij komen meerijden?

Oef, wat ben ik nu nog allemaal vergeten?

Titsia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 22:38

Karolien zal ik wel zorgen dat Heros daar donderdag raakt, zal zijn eten en hooi meebrengen. Het kan zijn dat hij een tikkeltje onregelmatig loopt maar in principe moet hij dit wel aankunnen, zo niet dan hoor ik het wel graag (hij heeft nooit zuiver gelopen maar tussen manken en onregelmatig lopen is nog een groot verschil).

Waarom nemen jullie een emmer mee? er zijn toch drinkbakken? Soit normaal drinkt Heros op wandeling zelden tot nooit, of het moet echt warm zijn. Vliegenspul vind hij ook niet zo leuk maar dat breng ik altijd aan met een spons

Ik woon niet zo ver van de ruiterschool en wil in principe ook wel dienen als vervoer indien iets ernstig gebeurd ofzo?

*vergeten* een oplader voor al die gsm's?

En moest er iets kapot zijn of iets vergeten wat toch dringend nodig blijkt te zijn, mag je altijd mij bellen in principe heb ik thuis qua paardengerief alles liggen in alle soorten maten woon op 10min van de ruiterschool en heb voiture dus

Eilandje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-06 06:38

Gewoon, om eten mee te geven en ev. slobber ofzo, of voor als je je paard wil afsponsen, een emmer is toch altijd handig?

Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-06 06:55

Ik ben nog een paar dingen vergeten:

Ik weet niet zeker of daar WC-papier gaat zijn, dus dat kan misschien ook best mee?

Ik heb sinds een tijd een kokertje met mijn gegevens en de gegevens van mijn stalhouder aan mijn zadel en mijn martingaal. Misschien een idee?

Groenten met couscouskruiden + couscous + quorn-/kippefilet goed om te eten?
Of eten jullie liever pasta met tomaten-mascarpone-bieslooksaus? Dat laatste is wel zo’n typisch op drie-minuten-klaar-gerecht, dus wel lekker maar niet fantastisch lekker

Ik moet iig één dezer dagen eens bellen en kijken wanneer ik de sleutels kan gaan halen.

Ik hoop maar dat de stallen proper gaan zijn als we daar aankomen, want waren die met de clinic niet onuitgemest?

Tessake

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 12:49

saartje
ik ben ook vegetarier ja
en heb verlopig nog geen rijbewijs.

Ik wil gerust wel wc papier mee pakken en ook wel wat flessen water ofzo?

dus er zijn bedjes daar aanwezig? want wilde eerst al een luchtmatras meepakken maar als daar bedjes zijn is dat niet nodig he

Titsia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 13:05

Tessake kom jij met Siska? Heb ik dus overgelezen
Jeeuj kan ik ze eindelijk is zien

Saartje de eigenaar van de Saffraan gebruikt die stallen meestal en kuist die zelden/nooit uit, ik vrees er een beetje voor

Idra

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 13:35

Ik heb inderdaad ook geen auto helaas. Rein heeft een auto maar heeft die ook zelf nodig.

Idra

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 14:48

En zaterdag bij ons eten is ook goed voor mij, maar ja, een auto is wel onontbeerlijk.

Tessake

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 15:38

ik heb een klein probleempje krijg juist een mail van mijn "paardentaxi" dat ze zondag ineens pas na 8 uur kan komen.
Zou dat een probleem zijn? en dan zit ik daar zeker alleen.

ofwel ga ik nog iemand anders zoeken die me kan komen halen.

Tessake

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 16:03

en jep Titsia ik kom met Siska
en kan ik ook eens wat belgenbokkers paardjes ontmoeten want heb er ook nog nooit in het echt gezien

wel al zo op 2 meetings geweest maar dat is zeker al 2 jaar geleden ofzo!

Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-06 17:01

Ok, als niemand anders een auto kan meebrengen is het zo hé, dan moet ik met Nelis zijn Corsa komen.

Graag voor het weekend (dan ga ik naar de supermarkt en moet ik dus weten wat ik moet kopen) een antwoord op volgende vragen:
- Brengt er iemand een frigobox mee?
- Wie brengt er zilverpapier mee?
- Wie brengt er afwasspullen mee?
- Brengt iemand borden, bekers en bestek ed mee voor iedereen of iedereen voor zichzelf?
-welke cornflakes willen jullie? (ik eet dat zelf zo goed als nooit dus ik weet niet wat lekker is en wat niet)
- Couscous of pasta?

Bon, ik ga maar eens naar huis, genoeg gewerkt voor vandaag

saartje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 17:20

Eilandje schreef:
Ok, als niemand anders een auto kan meebrengen is het zo hé, dan moet ik met Nelis zijn Corsa komen.

Graag voor het weekend (dan ga ik naar de supermarkt en moet ik dus weten wat ik moet kopen) een antwoord op volgende vragen:
- Brengt er iemand een frigobox mee?
- Wie brengt er zilverpapier mee?
- Wie brengt er afwasspullen mee?
- Brengt iemand borden, bekers en bestek ed mee voor iedereen of iedereen voor zichzelf?
-welke cornflakes willen jullie? (ik eet dat zelf zo goed als nooit dus ik weet niet wat lekker is en wat niet)
- Couscous of pasta?

Bon, ik ga maar eens naar huis, genoeg gewerkt voor vandaag

Persoonlijk eet ik het liefst pasta maar het is allebei goed voor mij
Ik eet liefst zo die gewone cornflakes met suiker op precies (zo met die tijger op, kan niet op de naam komen )
Maar ik wil anders ook nog wel een doos gaan halen ofzo ze

Ik zal zilverpapier meebengen!
Voor de beker misschien gewoon platieken nemen ofzo?
die wil ik anders ook wel meepakken ze.

Ik was zo aan het denken, misschien is het beter dat Sirkaan zaterdagavond naar huis gaat, ik zou dan wel nog blijven slapen, maar ik vind het dan zo stom om hem daar nog een nacht 'voor niks' te laten staan...

Vicky_82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 18:31

saartje39 schreef:
Ik eet liefst zo die gewone cornflakes met suiker op precies (zo met die tijger op, kan niet op de naam komen )

Ik zal even helpen: Frosties.

Ik zag vandaag in het reclamebladje van Happyland een frigobox te koop staan die je kan aansluiten op het net. Maar wel omschakelen via een kastje naar een stekker want er zat een sigarengeval.
Weet niet of jullie hier iets aan hebben.
(Bij Macro hebben ze die ook wel denk ik).

angelke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 18:49

Bedankt Titsia!

Qua pasta/couscous maakt mij niet uit. Van cornflakes eet ik persoonlijk de echt gewone, dus die gele vlokjes zonder suiker, zonder nootachtige dingen enz. Maar als de rest liever de andere eet, neem ik wel een portie van hier thuis mee, daarvan is toch genoeg .

Ik kan ook normaal wel bestek meenemen(hebben hier zo'n setje), weet enkel niet of daar genoeg borden bij zijn. Bekers zullen we hier ook nog wel hebben.

Tessa (niet onbeleefd bedoeld ofzo he ), betaal jij niet ongelooflijk veel voor een paardentaxi? Want jij zit toch ook een aantal km van Heverlee, niet?

Marengo_82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 19:22

Goh, als iemand mijn auto komt halen, mogen jullie die wel lenen hoor. Ik vertrouw jullie daaromtrend wel... Wij zijn eerst naar de zee en dan werk ik twee dagen maar ik ga met de fiets. Zolang de tank weer vol is als jullie hem inleveren is het goed