Trektocht over De Veluwe!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

sabien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-06 18:49

*schopje*

renske

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 22:22

Ik kom me ook in dit topic even melden, ga namenlijk ook mee Maar zo te zien nog niet echte aanmelding. Sabien had je eigenlijk al wat overgemaakt ergens naar?

merrieveulen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 23:42

zoals ik al zei WIL ik zooooooo graag mee!! alleen liggen er dus losvaste afspraken voor een andere tocht, en ik moet even uit zien te vinden in hoeverre dit serieus is. ik ga het zsm allemaal even doorlichten, en dan horen jullie het!

ondertussen heb ik nog wel de volgende vragen: Wie heeft een antwoord op hoe ik er moet komen bij gebrek aan trailer???

wie heeft er eventueel een pony of paard te leen/ huur voor mijn zusje, die misschien ook wel mee wil?

renske

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 23:46

een aantal rijden te paard naar laag soeren een dag van te voren misschien is dat voor jou ook te doen? Weet niet hoever Zwolle ervan af ligt.

Alleen weet ik niet iemand die paard/pony uitleent, maar misschien kennisen van waar jij staat die jullie kennen?

merrieveulen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 00:00

rijdend is misschien mogelijk, ik zal het aantal kilometers eens uitzoeken, ik heb er werkelijk geen idee van...
bij ons in de buurt staan paarden en pony's genoeg, maar die wil ik geen van allen meehebben. de fatsoenlijk berijdbare zijn niet verkeersmak, en verder zijn er vooral shetjes en veulens/ jonge dieren. wij hebben op dit moment één pony staan (die is niet van mij) maar die is nooit op tijd klaar voor deze trip. ze is mishandeld en ik ga rstig met haar aan de slag, maar ik denk niet dat ze voor die tijd zover is dat ze mee zou kunnen. daarbij bestaat de kans dat ze drachtig is, en is ze maar 1,30 meter, wat voor mijn zusje wel erg klein is...

[edit] ik heb alvast nagekeken of het rijdend haalbaar is, maar het is 62 kilometer dus dat wordt hem niet... nu checken wat de paardentaxi kost...

merrieveulen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 01:00

ik heb er verschillende gevonden, maar allemaal vrij ver weg. ik heb offertes aangevraagd om de precieze prijs te weten te komen, maar ik weet nu al dat het meer dan 100 Euro zal zijn... nou ja, ook dat is te overleven... nu nog een leuke leenpony voor mijn zusje! ik denk dat ik misschien wel wat weet trouwens!!! *zegt verder niets*

sabien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-06 12:06

Leuk dat je serieus bezig bent een oplossing te vinden! Ik zal ook nog even nadenken over leen/huur pony en vervoer.....

@ Renske: ik heb een voorschot overgemaakt aan De Veluwe Ranch, deze kan ik eventueel nog terug krijgen als we minimaal 6 weken voor aankomst datum annuleren!

renske

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 12:51

Ja ik hoop dat merrieveulen een oplossing kan vinden. Maar dan hebben we alsnog er maar 1 iemand bij, maar dan kunnen we dus nog altijd annuleren. Kunnen we misschien beter alsnog met zn vieren ofzo gaan als verder niet lukt, maar we merken het wel!

merrieveulen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 14:40

HOLY CRAP!!!! ik heb net een offerte binnen!!!

225 Euro per rit!!!! en de heenreis is al volgeboekt! nou, deze taxi wordt het dus in ieder geval niet... het nadeel is, dat ze niet uit de buurt van Zwolle komen. dus ik betaal ook de kilometers naar Zwolle... en terug.

maar goed, er MOET iets te regelen zijn... dit doe ik in ieder geval niet, dan gaat het me zo'n 700 Euro kosten, dat wordt me echt te gek... maar ik zal even in mijn omgeving informeren, misschien kan ik een buurman overhalen ofzo. één buurman heeft misschien wel een leuke pony voor mijn zusje, een haflinger. die is helemaal verkeers mak en loopt elke zomer mee in een trektocht. als die data nou niet samenvallen, zit daar misschien nog wel een kansje in, en misschien kan die eigenaar ons dan ook wegbrengen.

renske

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 15:02

Ja ik denk als je een buurmand vraagt te rijden dat die er wel wat minder voor vraagt. Hoop echt dat lukt! Dan zijn we al met zn 6en en zoeken we er nog 2 bij.

Oja hoe oud ben jij eignelijk? En je zusje?

merrieveulen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 16:02

ik ben 21, en mijn zusje is 17. het is nog niet zeker (ALS we een paard weten te regelen) of zij mee kan. ze is namelijk allergisch voor hooi (in ieder geval voor bepaalde bestanddelen ervan), en ze heeft hooikoorts, als in allergie voor bepaalde pollen e.d., alsook allergie (tot op zekere hoogte) voor paarden zelf. we hopen dat het dit jaar meevalt, zodat ze meekan. in ieder geval moeten we even kijken of het met de annuleringverzekering kan, dat als ze last krijgt en uit moet stappen, dat ze een deel van het betaalde bedrag terugkrijgt. (ik werk zelf bij reis- en annuleringverzekeringen dus dat is niet zo'n probleem.)

merrieveulen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 00:51

nou, even verslag maar... ik heb nog géén taxi gevonden. ik zal dus zelf een kennis oid moeten regelen, omdat ik dank dat alle paarden taxi's zo duur zijn, en ik kan dat gewoon echt niet betalen.

goed nieuws: ik heb vandaag maar gelijk even de eigenaar van de haflinger gevraagd, en hun eigen trektocht (paarden vierdaagse in Epe) valt niet gelijk met de onze, wij mogen dus een pony mee! hij heeft er tegenwoordig twee, allebei goed verkeersmak en makkelijk te rijden. het kan zijn dat er wat verkocht wordt, dus ook dit is nog niet 100% zeker, maar het mag in ieder geval wel! zo kunnen we ook de kosten voor het vervoer delen. voor de pony moeten we ook een vergoeding betalen, maar dat zal in ieder geval niet zoveel zijn als wanneer we een pony moeten huren bij een stal. als het vervoer echt niet lukt, zit ik er nog over te denken om 3 dagen van tevoren al rijdend te gaan, maar ik weet niet of ik dat wel durf, ivm verdwalen... (als mijn zusje meegaat is dat lang zo erg niet)

sabien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-06 10:41

Leuk dat je de pony van buurman mag lenen! Taxi word volgens mij idd erg duur voor jullie omdat er geen paarden-taxí's bij julie in de buurt zijn. Te paard komen is idd mischien wel een idee, maar word de tocht dan niet erg lang voor julie? 3 dagen heen, de tocht zelf duurt 10 dagen en dan weer 3 dagen terug = 16 dagen!

merrieveulen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 16:34

ach op zich kan dat wel, alleen moet ik dan dus ook eerder vrij krijgen van mijn werk, en ik weet niet of dat lukt. maar goed, op zich ken ik wel mensen die een trailer hebben, maar ik moet ook iemand hebben die kan rijden ermee, en die ons wil brengen. ik zal zsm even navraag doen ervoor...

sabien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-06 17:08

En weet je al iets meer?

sabien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-06 20:52

Bij commercieel staat ook een advertentie van paardenvervoer, mischien is dat iets? Bij lange ritten rekenenen ze geen km. tarief maar een uur tarief, mischien is het de moeite om hun ook een offerte te laten maken?

merrieveulen

Re: Trektocht over De Veluwe!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 22:50

ik heb op dit moment contact met een bokker die het misschien wel wil doen, maar heb je de link van dat topic? kan nooit kwaad om de opties open te houden!!

sabien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-06 23:25

merrieveulen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 23:28

Merci! degene waarmee ik nu in overleg zit gaat thuis overleggen, maar ze verwacht dat het wel gaat lukken geloof ik. als de trailer is geregeld, betaal ik in ieder geval alvast, en dan kijk ik in hoeverre mijn zusje wel of niet meegaat. ik hoop het wel!

merrieveulen

Re: Trektocht over De Veluwe!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 23:56

ik heb er eens op gekeken, maar dit wordt ook te duur ben ik bang. ik was deze ook al via google tegengekomen volgens mij. het wordt volgens mij nog duurder dan die andere... ik wacht eerst even af of mijn eigen regelingetje gaat lukken, en als dat niet lukt vraag is alsnog om een offerte...
ik heb het Faram beloofd, en hij wil zó graag mee. het zou toch sneu zijn om het mannetje teleur te moeten stellen...

*hoopt toch zó dat het gaat lukken*

sabien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-06 00:03

Hahaha!! Zou mooi zijn als die bokker je idd kan brengen! Hoop dat je mee kan !

merrieveulen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 00:13

ik ook!! kan je iets vertellen over de karakters van de paarden die meegaan? of heb je er foto's van? ik ben wel benieuwd!! Faram is eigenlijk erg makkelijk met andere paarden, behalve met shetjes...

loes-freke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 00:22

harstikke leuk, voor heen organiceerde ik ook tochten.
maar ten alletijden voor de gene die de tocht(en) organiceren en uitzetten, regellen ect. zijn verandwoordelijk voor alle schade en ruiters.
en om je even voor zo iets te verzekeren, dat kan, kost je klauwe vol geld, waardoor de tochten duurder werden, en geen mens meer op kwam.
hier bij wil ik jullie waarschuwen, ook al verdien je er niks op maar organiceerd het wel en gebeurd wat, kunnen ze je leven zuur maken.
ook al laat je ze tekenen 'mee doen op eigen risico' zien ze niet als schadeloosheid.
ik wil jullie niet ontmoedigen, maar informeer even bij oa. advocatenkantoor en verzekering.
veel plezier allemaal die mee doen.

Alwiene

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 00:23

merrieveulen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 00:34

OK, ik zal het in mijn achterhoofd houden, dat zit tenminste dichterbij!