Nou buff, dat wordt dan wat! Noob is echt van alles onder de indruk. Waarschijnlijk gaan we in de binnenbak en in dat geval zal hij regelmatig op zijn achterbenen staan! Als jouw rebel een sprintje trekt doet Noob ook vast mee. Altijd gezellig... Het is voor mij pas de 2e keer dat ik met Noob op stap ga. Hij is wel ervaren. maar omdat hij al een poos niet 'buiten de deur' getraind en gereden is, wil hij nog wel eens moeilijk doen.
Das waar! Ik hoop dat mijn vriendin meegaat , kan ze ook foto's maken, heb nog steeds geen rijfoto's van golden en mij! Dus als hij een beetje gaat lopen daar, zou ik het wel leuk vinden wat foto's te maken, kan ik thuis mijn muren vol behangen met mijn kanjer De vorige eigenaresse wil ook graag foto's van golden zien onder het zadel, dus wil wel mooie doorsturen.
Ik neem sowieso een vriendin mee die foto's gaat maken! Hoop ook op veel mooie, spectaculaire foto's haha. Heb er helemaal zin in. Eerst hebben we vrijdag nog een thuiswedstrijd .
Succes met je wedstrijd vrijdag! Ik ga zaterdag naar oude tongen, een vriendin van me moet kampioenschappen rijden. En zondag natuurlijk de clinic, dus as weekend een echt paardenweekend *o/* Alleen jammer voor mijn vriend, maar die heeft Feyenoord zondag!
hahaha ik heb ook al zo'n paardenweekend joh. Vrijdagavond wedstrijd met 2 paarden, zaterdag de hele dag werken op de manege achter de bar en ook vriendinnen helpen met proefjes voorlezen enzo. En dan zondag de clinic... Met vriend heb ik weinig problemen, die zie ik juist heel veel dan, is namelijk de zoon van de manege eigenaar
Gaat leuk worden jongens. Ik ga ook vlechten en in het wit. Wordt een spektakel, Don is nog nooit op ander terrein geweest dan bij ons thuis. Ben benieuwd hoe hij dus een binnenbak gaat vinden. Hij is ook nog nooit gevlochten enzo, dus ben benieuwd hoe hij er dan uit komt te zien. Ik moet mezelf alleen nog even in mijn witte rijbroek gaan persen. Maar ja, mocht dat echt niet lukken dan wordt het zwart.
Ben best nerveus al, maar heb er erg veel zin in. Ben zo benieuwd of het een beetje gaat lukken in een andere omgeving en met de trailer enzo... Ik hoop dat we niet voor gek staan, want wij zijn echt nog heel erg aan de basis. Pas een half jaar onder het zadel in training (hij is bijna 7) en is op zijn 3e ergens wel een keer ingereden maar helemaal verkeerd. Toen op stal gegooid en moet nu alles opnieuw leren, zonder sporen en slof... dus als jullie er een heel erg zien klungelen... dan zal ik dat wel zijn.
Mijn vriend komt ook foto's maken, dus dat worden veeeel foto's. Hopelijk worden ze wel een beetje mooi in de binnenbak. We hebben trouwens wel echt allemaal bekant dezelfde kleur paard.
kijken jullie wel uit op de "aanvliegroute", want er wordt tegenwoordig zeer regelmatig geflitst op onze dijk. Dus denk aan je snelheid! Het is bijna overal gewijzigd van 80 km/h naar 60km/h en als je vanaf de afslag numansdorp komt heb je ook een stuk waar je 50 mag, en daar staat een flitser.
Sansje, dan bij jij bij Tyrza bij de juiste persoon. Niemand rijdt voor gek, zeker niet jij die een paard met zo'n verleden aan het rijden is. Al voelt het voor jou beroerd, jij bent wel serieus bezig en daar gaat het om.
Fjord_ido, het is een rot weg om te rijden, zeker met trailer.
he Sansje, maak je niet zo druk! dan zou ik dat ook moeten doen! Noob is een Z-paard geweest en door kissingspines daarin niet verder doorgetraind. Ruim 1,5 jaar 'stilgestaan' en toen ben ik hem gaan leasen. Hij is verder, maar dat kan zijn lijf (nog) niet aan momenteel. Bovendien... ik ben nog lang niet zo ver! Ik lease hem nu een jaar en ik rij nog steeds geen fatsoenlijke B-proef.
In mijn profiel staan trouwens foto's van de clinic in Montfort met Tyrza.
Mooi paard hoor Benangelique. Zonde van zijn rugprobleem, maar heel knap dat jij het geduld neemt om hem op een juiste manier te rijden. Ziet er goed uit op de foto's in je profiel. Sansje, ook mijn paard (hihi is een schimmel, dus val lekker op tussen alle bruintjes) is met zijn 3 jaar (echter wel netjes) ingereden, daarna was het lang leve de lol op het weiland en heeft hij jaren dus echt helemaal niets gedaan. Ben sinds half oktober 2005 met hem bezig, eind november HC gestart (2 x winst) en net eind januari onze eerste officiele wedstrijd gehad (1 x winst en eerste). Het gaat super goed. Je hebt gewoon de juiste begeleiding nodig, maar ik denk dat we nu allemaal aan het juiste adres zijn daarvoor .
@angelique : heb je profiel bekeken, mooie foto's!
Sansje het wordt nog moeilijk om ons uit elkaar te houden dan, want ik ga ook klungelen. In het eerste groepje zitten drie paarden die nog niet op ander terrein zijn geweest met deze eigenaren. Heb er nu al nachtmerries van. Maar gaat best goedkomen, we zijn in goede handen! Heb er echt zin in! Nu golden nog, hahahaha
Ieder geeft een paard met een verhaal, ik namelijk ook. Golden is 7 jaar en heeft bij de vorige eigenaresse veel van de wei mogen genieten, wat ik alleen maar heel goed vind. Ook heeft hij ongeveer 3 jaar geleden 1,5 jaar in spanje gewoond, en ook daar lekker van de wei mogen genieten met af en toe een buitenrit. Er staat een mooie foto van golden in spanje in mijn profiel! Toen golden weer in nederland kwam moest hij aan het werk, de bedoeling was om fanitiek wedstrijden te gaan starten, totdat bleek dat de eigenaresse zwanger was. Het werd weer op een laag pitje gezet, en toen had ze besloten om hem te verkopen, en nu ben ik de trotse eigenaar! Golden is mijn eerste eigen paard en ondanks dat ik veel had gelezen en dacht dat ik veel wist, stuit je nu op dingen waar je met manegepaarden nooit aandacht. Niet ten nadele van manegepaarden! Maar heb nu echt het idee dat ik nu pas echt leer paardrijden! Maar het is nog lang niet hoe het zijn moet. Maar heb er alle vertrouwen in! En hopelijk kan tyrza me weer een stapje in de goede richting zetten.
Golden: Wat een SUPER gaaf paardje heb jij! Dat neusje, zo lief! Helemaal geweldig. Leuk om zo te lezen hoe iedereen aan zijn paard is gekomen en wat hun verleden is. We hebben allemaal wel aparte verhalen eigenlijk. En inderdaad, pas met een "eigen" paard leer je echt paardrijden. Golden heeft wel mooie jaren gehad zo te lezen, lekker op de wei en in Spanje gewoond .
Buff : Ben jaloers op hem ik heb niet in spanje gewoond en lekker van de zon kunnen genieten Hij heeft een lekker lui leventje gehad, daarom ook heeft meneer niet altijd zin om te werken en dat laat hij merken ook! Maar zijn karakter is goud! Had al veel paarden gezien, maar toen ik hem zag was ik al verkocht, niet wetende dat hij met rijden best moeilijk kan zijn. Maar daar leer je alleen maar van! Je word er alleen maar beter van, alleen kan je dat op zon moment niet altijd realiseren, hahaha
Kan me voorstellen dat je op slag verliefd was, dat koppie! Echt apart. Rebell is soms ook erg moeilijk, nou ja moeilijk is eigenlijk niet het goede woord, meer ondeugend. Hij is laat gecastreerd en daardoor toch nog regelmatig onder de indruk van andere paarden (maakt niet uit of het merries zijn haha). Hij is dan snel afgeleid en dan moet je veel moeite doen om zijn aandacht op te eisen. Maar als je hem dan eenmaal echt hebt, is het een super fijn diertje. Ben echt heel erg verliefd op hem .
Ben zo benieuwd naar jullie en jullie paardjes. Krijg er steeds meer zin in....
Ben ook benieuwd naar jullie en de paardjes! Jammer dat we gelijk weer weg moeten, had nog wel even bij de andere groepen willen kijken. Dus allemaal foto's maken! Kunnen we daarna nog even na genieten!
weet je; we moeten allemaal gewoon wat meer vertrouwen in onszelf hebben, daar gaan die paarden ook beter van lopen! tenminste... dat zegt mijn instructrice altijd haha. waarom moet iedereen weer zo snel richting huis? Is jammer...
Grinnek, een hele verzameling probleempaarden (en ruiters?). Mijn paard heeft de aparte gewoonte als hij geen zin heeft zich af te sluiten van alles en stil te gaan staan. Je krijgt hem dan met geen mogelijkheid meer naar voren. Maar ik blijf positief, het gaat helemaal goedkomen. Al kun je ons (en vooral mij) echt wel opvegen na een uur intensief trainen en dan ook nog in een binnenbak (ben nogal een buitenruiter).
Ik vind het ook erg jammer dat we niet kunnen kijken. Zit bijna te verzinnen of ik niet kan regelen dat mijn pa Don naar huis brengt en ik nog even blijf kijken, maar ik denk dat hij me dat niet in dank af gaat nemen.