komende zomer met een groep op trektocht?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Sheila_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 00:35

Denk als het in de Veluwe is, dat wij niet mee gaan, is toch te ver rijden dan...Niemand die naar Drenthe wil dan?

maaike_vdv

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 12:29

Ik wil wel naar Drenthe Sheila. Daar zijn ook erg veel ruiterroutes en plekken waar je met je paard kan overnachten. Daar heb ik ook een boekje van met allemaal kaartjes van routes, en een adressenlijst.

_Sheila_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 13:39

maaike van de vis schreef:
Ik wil wel naar Drenthe Sheila. Daar zijn ook erg veel ruiterroutes en plekken waar je met je paard kan overnachten. Daar heb ik ook een boekje van met allemaal kaartjes van routes, en een adressenlijst.

Jaah dat lijkt me echt leuk

risje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 14:01

Is nog geen weekend dat ik niet kan, maar kan ook absoluut niet wanneer ik wel kan. Zit namleijk met werk end aarom wee tik nooit lang van te voren wanneer ik vrij ben.

3 dagen is toruwens wel kort hoor voor een trektocht vakantie.....zijn er geen mensen die langer willen gaan?
Maar goed blijf het hier uiteraard wel volgen, want blijf het een goed idee vinden.

Minimumleeftijd is trouwens wat mij betreft 18 jaar. Iedereen is dan officieel volwassen, mag zelf beslissingen nemen en is zelf verantwoordelijk voor wat hij doet.
Maar goed als er mensen mee willen die 16 zijn ofzo vindt ik het prima zolang ze maar expliciet toestemming van de ouders hebben!
Vindt het trouwens een vele grotere vereiste dat iemand goed kan rijden en weet waar hij mee bezig is dan dat hij / zij 18 is, die toestemming is vaak wel te regelen namelijk.

Diana_14

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 17:34

Ik ben 15 en heb in principe toestemming, als er goeie slaapplaatsen zijn en de trektocht goed georganiseerd is. Mijn voorkeur gaat uit naar Drenthe, vanwege de reistijd, maar de Veluwe is ook geen probleem.
Ik heb 8 jaar rijervaring, en mijn paard is buiten goed mak, en is gewend in een groep te lopen.

risje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 22:09

Kijk dat bedoel ik nou, dan maakt het dus niet uit dat iemand jonger is.....

Werk zel f veel op hippische evenementen en moet ook medewerkers voor enkele daarvan regelen en dan leggen we de lat ook altijd op 18 jaar en jonger mits toestemming. Als je dat doet komen er geen problemen. Vanaf 18 ben je zelf verantwoordelijk en iemand die jonge ris en meewil heeft er goed over nagedacht en maakt een bewuste keuze (met toestemming).

Drenthe zou voor mij ook geen bezwaar zijn hoor. Leira is er al eens geweest, ik niet....

gentille

Re: komende zomer met een groep op trektocht?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-05 23:03

achtien

ik ben zelf zestien, maar wél heel zelfstandig, kan goed organiseren, ben erg verantwoordelijk en m'n ouders vinden het prima,

vind zestien een prima leeftijd

ben aan het zoeken waar ik dat boekje kan bestellen maar kan niets vinden, dus als jullie ook even willen helpen googlen, gaat over een boekje over de veluwetrail

groetjes shannon

Diana_14

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 00:12

Ik ben 15, kan ik dan wel gewoon mee??

Alexx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 01:25

het lijkt me erg leuk, ik heb het gedaan ook met een paard haflingergekken op de Veluwe vorig jaar, nou top! Toen hadden we wel 1 slaaplek, ik ben dan 16. misschien dan 17. licht eraan wanneer het is, het lijkt mij erg leuk, ik ga eens overleggen

gentille

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-05 20:25

ik heb het boek de veluwetrail besteld, die krijg ik over drie weken pas binnen. dus dan zal ik wel weer een update geven en een route +aantal kilometers en slaapplaatsen neerzetten. ik vind dat je gewoon mee kan hoor! diane_14 als de rest het er mee eens is.
groetjes shannon

Rukaro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 12:32

Oeh, dat klinkt leuk! 3 dagen lijkt me super en makkelijk te plannen en de Veluwe is prachtig!
Ik kom ook uit Groningen maar heb helaas geen trailer.. Als ik met iemand mee kan rijden heb ik eventueel wel interesse. Ben dan 20, dus qua leeftijd zit het wel goed.

risje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 20:44

Mh....vindt het niet erg als er jongere mensen mee gaan, mits ze dus zelfstandig genoeg zijn, goed kunnen rijden en dus toestemming hebben van hun ouders.
Maar goed volgens mij zit dat wle goed met de mensen die nu mee willen.

Ben benieuwd wat dit gaat worden, lijkt me nog steeds erg gaaf!

En natuurlijk zou het leuk zijn als er ook mensen meegingen die meer van mijn leeftijd waren.

_Sheila_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 20:51

Wat is jou leeftijd dan risje?

Arab_fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 21:21

Hoi,
Het lijkt me erg leuk om met jullie mee te gaan, maar ik organiseer zelf nu voor het 2de jaar een tektocht door het zonnige Brabant en een stukje België!
Dus als jullie nog tips willen of misschien interesse hebben om mee te gaan, dan hoor ik het graag. Zowieso help ik jullie graag om een leuke tocht te organiseren!
groetjes
Elise

Javayo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 17:24

Nou ik ga deze topic wel volgen. Ik wil graag eens een trektocht maken met mijn paard. Maar ik neig er sterk naar om de eerste keer vanaf een vaste locatie wat dagtochten te gaan maken. Ik vind Drenthe dan wel wat te ver, maar de veluwe of brabant lijken me goed

Mijn paard wordt van 't voorjaar 4 jaar, dus al te heftig lange ritten is nog wat te veel voor hem. Al maak ik nu al wel ritten van 2/3 uur, maar daar stap ik dan een groot deel van.

Zelf ben ik nu 23 jaar... lijkt me leuk om samen met bokkers een tochten te maken, maar een leeftijdscategorie van 18+ lijkt me wel zo veilig... of minstens 16+

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 17:47

Ik ben 26. Op zich kunnen jongere mensen onder de achttien best mee hoor.

risje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 00:34

ben zelf 25......vandaar.....

Blijf 18+ best eleeftijd vinden, maar mochten er perse mensen mee willen die jonger zijn en die genoeg ervaring hebben vindt ik het ook prima hoor.
Mochten er echter meer mensen mee willen, topic wordt namelijk steeds drukker, dan is het misschien ook een idee om twee weken te organiseren, met een niet al te grote groep is immers makkelijker regelen dan met erg veel mensen....

Ach we zien wel, hoe dan ook leuk dat er zoveel animo is!

Ukster

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 13:52

ik blijf het topic wel volgen, want vind een trektocht wel heeel gaaf,
alleen een vereiste voor mij is toch stalling bij het overnachten.

en ik ben nu 19, dan 20 in de zomer.

risje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 19:40

leuk joh, wordt steeds drukker hier...

Vereiste is voor mij juist absoluut geen stalling. Paard staat namelijk in zowel zomer als winter dag en nacht buiten zonder deken. Thuis heeft ze wel een inloopstal, maar meestal staat ze gewoon buiten. Een plek waar je je paard kunt vastzetten (poetsen en opzadelen) vindt ik wel super handig.
En als we een vaste locatie hebben dan vindt ik het ook wel handig als we daar een afsluitbare ruimte hebben voor de zadels, etc. Mochten we namelijk een uitstapje maken vanuit de vaste locatie dan is het fijn om te weten dat de spullen veilig achter kunnen blijven.

araber

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 13:14

ik wil eigelijk ook wel mee maar graag in drenthe je kan daar zoo mooi rijden ben zelf van de zomer 21. Ik wil mn paard ook graag buiten laten maar als het niet anders kan prima.

Ik ga trouwens wel voor dat (rode) wijntje s avonds
heerlijk relaxsbij een kampvuurtje

welke maand zaten jullie aan te denken???

araber

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 13:20

is hetmisshcien wel handig om een max aantal in te stellen want anders is het misschien vervelend rijden????

araber

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 13:26

arab_fan heb jij toevallig een lijsje wat je allemaal mee neemt misschien wel handig te plaatsen

xJurdyWonanx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 13:29

Ik zou graag meewillen. Ben nu 15 en wordt in augustus dan 16 .
Als er een goede route met tussen door ook plekken om te rusten en zowieso goede slaap plekken en waar we de paarden kunnen laten en nog belangrijker goede begeleiding wil ik mee. Toestemming heb ik van mijn ouders. Nu ff kijken voor trailer maar dat moet lukken ( woon trouwens in Limburg )

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 13:37

in gelderland in de buurt van ruurlo is een bedrijf dat trektochten organiseert. zij zorgen voor het vervoer van je bagage. ze bieden ook tochten van 3 dagen aan. en eventueel ook een huurpaard.

irene85

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 15:42

Ik wil ook wel mee. ben 21... maar wacht nog even tot er meer bekend is. Bijvoorbeeld de plaats, datum en het aantal dagen. trektochten maken vanaf een vaste plaats vind ik niet erg. het mag van mij ook in drenthe hoor. Ik hoor het wel... en als ik iets moet regelen pb me dan maar. Groetjesssss