Strandrit Zuid-Holland voorjaar 2006

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

moyra

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 00:09

ik weet niet op welke stal je in katwijk staat maar misschien heb ik al een beetje een vermoede dat je bij jonker staat is maar gokje natuurlijk en daar is me oude verzorgpaardje heen gegaan misschien mag ik in verloop van de tijd die een keertje lenen.

Apple

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 00:10

Daar sta ik inderdaad . Wie is jouw oude verzorgpaardje dan?

moyra

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 00:11

gabriel van mirjam

Apple

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 00:12

Die ken ik idd .

Maar goed, weer ontopic verder

moyra

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 00:15

wilde ik net zeggen

djodjodjo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 00:22

Ik wil graag mee, maar zit met vervoer. *dus komt er misschien iemand uit de buurt met een trailer?(evt. zonder auto)*
En mijn paard is voor zover ik weet nog nooit op het strand geweest. Maar ik ga dit zeker volgen en hoop mee te kunnen!!

aafje87

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 13:05

Is paard huren een optie?
Mijn eigen pony kan niet mee, is nog veel te jong!

Libertylove

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 15:38

Lijkt mij ook leuk om een paard te huren. Wil wel weer eens op het strand rijden, maar mijn verzorgpony mag niet mee ..... en zou ook niet weten hoe ze op het strand is ....
Weet iemand de kosten van het huren van een paard anders? Is misschien wel handig

taverno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 16:07

Bij manege Jonker was het ong.13 euro per uur.

Gewoon een keer doen,het katwijkse strand is een goed strand.

Libertylove

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 20:58

Lijkt me erg leuk ... ... strand is eigenlijk altijd leuk!
Trouwens een paard huren vind ik dan niet duur ....

djodjodjo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 20:59

Taverno, is dat huren zonder dat er begeleiding meegaat? En waar is dat precies?

Apple

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 21:04

Huren is altijd met begeleiding.

xjessx

Re: Strandrit Zuid-Holland voorjaar 2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 00:05

Heejj lijkt me leuk
Misschien dat ik ook wel mee ga, ik heb zelf mn vrachtwagentje dus heb wel vervoer, ff kijken of de preciese datum uit komt!

snoeppapier

Re: Strandrit Zuid-Holland voorjaar 2006

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-06 17:43

xjessx schreef:
Heejj lijkt me leuk
Misschien dat ik ook wel mee ga, ik heb zelf mn vrachtwagentje dus heb wel vervoer, ff kijken of de preciese datum uit komt!

Ik zat er gister nog aan te denken om jou te pb'en met de vraag of je interesse had Meer met de gedachte dat Sun dan niet alleen in een trailer hoeft te staan, vind het een meer geruststellend als hij een maatje in de trailer heeft Misschien kunnen we iets regelen, zou wel leuk zijn toch?

xjessx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 18:09

Haha toevallig
Nou ehh Fleur heeft het niet zo op trailers gaat er dus met moeite in en is ook niet lief tegenover een ander paard haha, dus ik ga maar met de vrachtwagen als ik ga

Liberte

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 18:12

mij lijkt het me ook leuk om mee te gaan en dan met m'n verzorgpony, maar die van mijn is nog heel erg jong dus nog best wel druk nog maar over een tijdje wil ik wel mee als jullie nog een keer gaan

DaphneL

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 21:23

Als de datum uitkomt en ik vervoer kan regelen wil ik ook wel mee
Lady is buiten een heerlijk paard, ook op het strand.

newforster

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 02:22

Zal ook mee willen,
me paard is igg al vaak op strand geweest en goed onder controle te houden.
Alleen tja de vervoer he,,en zelf geen rijbewijs..
Jammer,,anders had ik moyra wel even lief aan gekeken of ze dan mee ging op der oude verzorgpaardje..
Igg als ik wat kan regelen lijkt me katwijk wel weer wat..ligt ook makkelijk bij een manege dus makkelijker af te spreke en begaanbaar voor iedereen..

snoeppapier

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-06 13:14

DaphneL schreef:
Als de datum uitkomt en ik vervoer kan regelen wil ik ook wel mee
Lady is buiten een heerlijk paard, ook op het strand.

Misschien dat er tussen ons iets te regelen valt met vervoer
Ik heb zelf geen trailer, deze huur ik waarschijnlijk bij Sta-Rho, maar m'n vader kan de trailer rijden. Als je interesse hebt om mee te gaan vindt hij het vast geen probleem om jou en je paard op te pikken, je staat toch op HC Simonshaven?

DaphneL

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 20:06

Ik sta idd op Simonshaven.
Opzich zou het een optie zijn om ze samen op de trailer te zetten. Maar Lady is een gigantisch chagrijnige merrie tegen andere paarden (Dreigen, trappen, bijten). Dus ik weet niet wat ze op de trailer doet naast een ander paard. (Raak trappen en bijten is natuurlijk onmogelijk, maar goed). En met het ene paard is het ook veel erger dan met het andere paard.

Anders wordt het voor mij ook gewoon een trailer huren en mijn vader laten rijden. Weet alleen niet of hij daar dan zin in heeft

Apple

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 20:08

Mocht het Katwijk worden dan vind ik dat prima . Ik zoek dan wel een leuke route uit met wat duin erbij .

Ik neem dan alleen geen manegepaarden mee.

MsMarit

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 20:20

Ik zou eht ook wel gezellig vinden.. die van mij is doorgaans ook heel braaf....

Misschien kan ik mijn vriendin ook wel mee vragen *die heeft een leuke lieve Arabier hengst * Maar daar heb je geen last van.. Ik heb namelijk zelf een merrie en het is nooit een probleem om samen te rijden Hij stapt/draaft en Galoppeerd alleen heel hard

snoeppapier

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-06 20:54

@ Daphne: Als jij zoiets met je vader kan regelen zou natuurlijk heel fijn zijn, dat we allebei apart met een trailer rijden. Voorkomt misschien een hoop stress en irritatie voor zowel jouw als mijn paard!

Ik heb gister mijn vader al heel lief aangekeken (die was namelijk nog niet op de hoogte van mijn strandplan ). Hij staat er nog een beetje onwennig tegenover, voerde argumenten aan als 'ja maar ik heb nog nooit met een trailer gereden', 'weet niet of dat mag van de zaak (auto is bedrijfswagen).'

Ik heb hem beloofd alles uit te zoeken voor hem, en ook al gezegd dat het pas in het voorjaar is dus dat hij ruim de tijd heeft om zich erop voor te bereiden , en dat Sun absoluut geen probleempaard is in de trailer.

@ Apple: Ik vind het een heel leuk (en fijn) idee om mijn eerste strandrit met jou te maken, aangezien jouw paard ervaring heeft met strandritten.
Aangezien mijn vader als chauffeur moet dienen en mijn moeder dan waarschijnlijk ook meegaat, wil ik nog iets regelen dat mijn ouders in de omgeving kunnen doen. Als ze er een middagje winkelen van kunnen maken vinden ze het waarschijnlijk al minder erg om mij naar jouw manege te rijden
Is er in Katwijk een leuk winkelcentrum oid waar ze zich in de tijd dat wij over het strand rijden kunnen vermaken?

Apple

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 21:02

Ze kunnen strandwandelen

Maar goed, Katwijk heeft ook een heel behoorlijk winkelcentrum en ook strandtenten (ook een die het hele jaar open is).

Verder: 1 op 1 of met nog 1 ander paard kan ik wel garanderen dat de rit beheerst blijft. Des te groter de groep en des te meer 'vreemde' paarden des te minder heb ik dat in de hand. Mijn paard blijft wel braaf, maar van andere paarden weet ik dat natuurlijk niet.

snoeppapier

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-06 21:21

Apple schreef:
Ze kunnen strandwandelen

Maar goed, Katwijk heeft ook een heel behoorlijk winkelcentrum en ook strandtenten (ook een die het hele jaar open is).

Verder: 1 op 1 of met nog 1 ander paard kan ik wel garanderen dat de rit beheerst blijft. Des te groter de groep en des te meer 'vreemde' paarden des te minder heb ik dat in de hand. Mijn paard blijft wel braaf, maar van andere paarden weet ik dat natuurlijk niet.

Haha, strandwandelen móeten ze, willen natuurlijk wel foto's

Ik heb net eens gekeken naar de afstand, moet te doen zijn
Reisplanner geeft 55 minuten aan, laten het er nu eens 70 zijn aangezien er een trailer achter hangt.
Ik ga 't allemaal even goed uitzoeken hoe het zit met trailer (loopt topic over op VMR), maar verwacht niet anders dan dat m'n vader me er heen brengt Zeker als ze zichzelf daar een beetje kunnen vermaken, moet 't wel goedkomen

Wat betreft de grootte van de groep: ik ben er dan niet zo'n voorstander van dat de groep erg groot is
Hoewel ik Sun normaal gesproken goed onder controle kan houden, weet ik niet hoe hij reageert in een grote groep. Hij is niet gewend met een grote groep te rijden, en ik weet niet hoe hij op andere drukke paarden reageert. Ik weet überhaubt niet hoe hij reageert natuurlijk, maar ik ken hem tot nu toe goed genoeg om te weten dat hij in het gezelschap van rustige paarden niet gauw druk zal doen.

Ik stel daarom voor dat er alleen paarden meegaan waarvan de ruiters wéten dat ze hun paardje onder controle kunnen houden, en dat de groep maximaal 4-5(?) personen groot is.

Dus Apple en ik, en dan nog 2, hooguit 3 mensen. Ik weet niet hoe Apple over dit voorstel denkt?