To Belg or not to Belg - CLINIC III - Ideeën?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bijke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 21:15

Mij maakt het niet uit... Leenpaardje is natuurlijk wel welkom

Marengo_82

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 21:37

Zo een schrik/spelletjes clinic valt mss wel te regelen volgende zomer in Kampenhout. Wij hebben toch al een hoop hindernissen en zeilen en enge dingen. Eventueel kan dat gecombineerd worden met een half dagje springclinic? Ik denk toch dat er minder geïnteresseerden zijn voor een springclinic.

Lokatie is voor mij gelijk, maar ik denk (schiet me niet dood) dat er een pak minder mensen zullen komen naar de Kempen of West/Oost-Vlaanderen. Wij zullen er wsl niet bij zijn dan, denk niet dat Sven het ziet zitten om verder te rijden dan een klein uurtje. Maar begrijp natuurlijk wel dat jullie ook een clinic dicht bij willen hè en ik zal er dan zeker bij zijn als toeschouwer. Het lijkt me ook logisch dat iemand anders dan Sarah dat dan organiseert?

SarahJ

Re: To Belg or not to Belg - CLINIC III - Ideeën?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-05 21:57

Tyrzaclinic zie ik ook volledig zitten!
Maar dan zijn er denk ik wel maximum 11 combinaties, tenzij ze haar formule eventueel zou willen aanpassen.

Maar soit, het is nog niet eens zeker dat het dressuur wordt ... afwachten dus .

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 23:16

hey
als het een Tyrza clinic wordt, wil ik heel graag meedoen Ik moet wel op tijd weten wat, waar en wanneer, zodat ik vervoer kan regelen. dan moeten we waarschijnlijk weer zo'n oude trailer huren ben persoonlijk niet zo voor trailers.
ik blijf het topic volgen.
Springen wil ik wel doen, maar door Vision zijn slechte benen, mogen we dat normaal niet meer doen.
Spelletjes doe ik niet aan mee, dan wordt hij gek en duurt het weer weken voor hij normaal kan doen bij dressuur. (en ben net goed gestart in het winterseizoen wedstrijden )
xxx

edit: domme typfout

Anjatjeuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 15:30

Dressuurclinic zie ik nog wel eens zitten, zeker Tyrza wil ik al wel een tijdje meemaken.
Springclinic zou ik ook fantastisch vinden, dan kunnen jullie mij nog eens uitlachen als ik (zoals altijd) weer val.
Spelletjes spreken mij persoonlijk absoluut niet aan, schriktraining eventueel nog wel aangezien Ushi zo een mietje is en dat dan nog wel grappig kan worden.

En ik heb dus geen eigen vervoer (tenzij ik met iemand kan meerijden nu Ushi toch zo perfect trailermak is ), dus zou liefst Ruiterschool hebben, maar anders kom ik gewoon als toeschouwer hè.

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 19:14

Als Tyrza een clinic komt geven kom ik graag kijken, evt. zelfs wat verder weg. Mochten jullie gebrek hebben aan een ruiter dan wil ik wel een jong paard meenemen, heeft die ook weer eens een andere omgeving gezien

Springclinic wil ik wel komen zien als het enigszins in de buurt georganiseerd wordt.

Dus ik lees nog wel wat het wordt en wat de kosten zijn...

Vie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 11:17

Ik blijf ook even volgen, omdat ik bij de vorige niet kon komen kijken .

Zelf meedoen zal er niet in zitten, 's nogal ver om een paard mee te slepen .

Idra

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 11:25

Zo, er zijn precies al meer kandidaten voor een Tyrza clinic dan vroeger...

Ik zie er geen graten in om naar de Kempen te rijden, zoals ik al zei, dus het maakt me echt niet uit waar

orban

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 14:22

Tyrza clinic zie ik ook wel zitten, maar komt ze ook naar Belgie?

angelke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 20:13

Als er een tyrza-clinic zou komen, en er iemand van de kanten van Antwerpen zou komen met 2-paardstrailer/camionnetje die mij met Apache zou kunnen meenemen zou ik dat echt geweldig vinden. Natuurlijk is het nog ver weg, maar stel dat het zou zijn, zou dat echt super zijn.
Natuurlijk betaal ik dan mee vervoerskosten, aangezien er dan toch ook al een omweg(getje) gemaakt wordt.

Farjen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 22:13

Ik wil natuurlijk ook de tyrza clinic doen
maar daar geraak ik wrs nooit

SarahJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-05 22:40

Ik heb ooit eens opgevangen dat Tyrza het wel zag zitten om een clinic te geven aan de Belgen, in Belgie. Wanneer dit ter sprake is gekomen, weet ik niet. (Ik denk niet dat ik toen al op Bokt zat. Is dus al een hele tijd geleden.)

Als we zouden besluiten om er een dressuurclinic van te maken, zal ik haar mailen/PBen om te zien of ze het nog steeds ziet zitten.

Elke86

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 11:20

Ik heb een aantal keer met Tyrza heen en weer gepb't toen over een clinic. Ik zal eens zoeken waar die pb's staan .

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 12:43

ik weet wel dat ze ook wedstrijdgerichte training deed.
En als je een aantal mensen tesamen kan krijgen, is dat wel genoeg reden hoop ik om tot in België te komen
Die ruiterschool, waar ergens is dat?
xxx

Eilandje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 12:55

Oud-Heverlee, nabij Leuven.

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 13:46

das nog wel een eindje
*gaat papa even lief aankijken*
als het een Tyrza clinic zou worden, staat er dan een maximaal aantal deelnemers op? Als er op die dag geen wedstrijd is, zou ik misschien mijn pensionhoudster kunnen overtuigen, die wil vast ook wel meerijden (hoop ik) dan heb ik meteen vervoer anders huur ik wel een vann.
xxx

Satine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 14:52

Ik heb van zowel Thyrza als Marc een clinic meegereden, en om heel eerlijk te zijn: ik vond de clinic van Thyrza héél erg super, maar van Marc nét iets superder. Maar voor de mensen die nog nooit bij haar hebben gereden is het natuurlijk zeker een aanrader het eens te doen, het is echt heel erg leerrijk. En als ik vrij ben, dan doe ik zeker nog een keer mee.
Ik denk dat ik Marc zo goed vond omdat hij het publiek er ook bij betrok en er ook veel theorie en vergelijkingen bijhaalde.
Thyrza gaf veel praktischer les, met minder theorie, en ze heeft bij mijn weten ook niets tegen het publiek gezegd. Maar ik ben denk ik nogal een theoriegerichte ruiter. En bij Thyrza was er maar ongeveer 5 man publiek (ouders en zo), dus weet niet of ze die anders wel erbij betrekt.

Spelletjes lijken me eerder ook voor de zomer. Waterspelletjes zijn ook heel leuk dan, en buiten spelletjes is toch wel iets leuker dan in een binnenbak en dan ook nog met een dikke jas aan.

Mijn voorstel: combinatie dressuur/springclinic bv. voormiddag dressuur, namiddag springen. En dan in de zomer een combinatie van schriktraining/spelletjes en eventueel dressuur daarbij, maar dat zien we dan wel. Dan denk ik dat er voor ieder iets wils bij is.

Satine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 14:57

En datum: in maart, bedoel je dan onder de paasvakantie? Zou denk ik wel voor velen gemakkelijk zijn. bv. op een zaterdag dan.

Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 15:10

Ik ben zeker pro een zomerspelletjesdagje in Kampenhout

Een dressuur- en springclinic op dezelfde dag lijkt me op het eerste zicht nogal onpraktisch, omdat je dan al twee lesgevers moet engageren enz.

Elfie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 15:54

Ik kom enkel als toeschouwer dus met mij moet zowiezo geen rekening gehouden worden. Ik pik zowiezo overal wel iets van op.

Ben het wel eens met Saartje, een spring- en dressuurclinic op een dag lijkt me idd organisatorisch niet zo praktisch.

Satine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 20:01

Dat ligt er misschien dan aan welke lesgever je vraagt. Er is misschien ook iemand die bijde discipline's kan geven. Er zijn genoeg goede lesgevers en SGW-ruiters die dit kunnen. Maar als het plan is om Thyrza te vragen, is het idd wel onpraktisch.

Wat dan eventueel nog zou kunnen is misschien in de voormiddag springclinic's van een lesgever in de buurt en van 13-17/18u dressuurclinic, eventueel van Thyrza.
Vorige keer was de dressuurclinic van Marc ook vrij vroeg gedaan en zijn we toen nog gaan wandelen.

Als we toch de hele dag de binnenbak afhuren, zou ik er dan ook voor kiezen om dat ook maximaal te benutten, en dus niet dat om 15u alles al gedaan is. Als het donker wordt, hebben we toch verlichting? Dan zullen misschien niet alle mensen de hele dag komen, maar door niet op 1 discipline te richten denk ik wel dat je veel meer mensen kan aanspreken. Dus gewoon vroeg genoeg beginnen en dan kan er veel. Wel moeten er dan wel voor beide discipline's genoeg animo zijn, zodat het ook de moeite is voor de lesgevers om te komen.

Maar voor mij persoonlijk maakt het niets uit hoor, ik doe aan alles mee, van vrijheidsdressuur tot hogeschool, springen tot dressuur, endurance tot spelletjes. Alleen van western ken ik niks...

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 20:06

KimS schreef:
das nog wel een eindje
*gaat papa even lief aankijken*
als het een Tyrza clinic zou worden, staat er dan een maximaal aantal deelnemers op? Als er op die dag geen wedstrijd is, zou ik misschien mijn pensionhoudster kunnen overtuigen, die wil vast ook wel meerijden (hoop ik) dan heb ik meteen vervoer anders huur ik wel een vann.
xxx

Jammer dat ik niet meer in st-niklaas woon, anders kon ik heeeel misschien meerijden

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 21:43

Als het gaat om de paasvakantie dan meld ik me bij deze helaas af, ik ben dan een week in Berlijn...

SarahJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-05 00:35

Wanneer de clinic zal plaatsvinden staat nog niet vast.
Vorige keer was het op een 'gewone' zatderdag in maart.

De ruiterschool kan per uur afgehuurd worden.

Yasmine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 14:51

Vorige keer in maart was het het weekend voor de examens, dus ik denk niet dat dat erg praktisch is (ik zou allesinds niet mogen ...)