De grote Belgentrektocht

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Eilandje

Re: De grote Belgentrektocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-05 19:11

Voila se, ik heb doorgegeven (per mail) met hoeveel mensen en paarden we gaan zijn. Tessa, ik heb jou even niet meegerekend, ik hoop dat je toch nog meekan, en dan neem ik wel opnieuw contact op om te zeggen dat er iemand extra meekomt, ik denk eigenlijk niet dat dat een probleem zou zijn.

Acilon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 20:44

ik heb zihin!!

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 11:15

Ik lees dat het inclusief hooi en krachtvoer is, maar ik denk toch dat ik mijn eigen krachtvoer ga meenemen, lijkt me niet fijn voor Licor om plots van rantsoen te veranderen.
Gaan we dan zelf koken?

Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-05 11:20

Ik neem ook krachtvoer mee dat Indra nu krijgt hoor Lobke, om dezelfde reden.

En ja, koken is goed voor mij!

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 14:48

Okee ik kijk er volledig naar uit

Wat zijn nu essentiële dingen om mee te hebben?

* vliegenspray
* vliegendeken
* zadeltas (heb ik nog steeds niet...)
??

Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-05 14:55

Idra schreef:
Okee ik kijk er volledig naar uit

Wat zijn nu essentiële dingen om mee te hebben?

* vliegenspray
* vliegendeken
* zadeltas (heb ik nog steeds niet...)
??

Ok dit is een goeie om over na te denken tijdens mijn werkuren...

Wordt dus sevens vervolgd

Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-05 15:13

Zadel
Hoofdstel
Voldoende dekjes
Halster + touw
Ev beenbescherming
Zadeltas of rugzak
Ev kaartenmap (ik heb er één en één is genoeg dus ga dat nu niet allemaal kopen )
Krachtvoer + ev slobber
Zweetdeken (voor als het veel zou regenen)
Idd iets tegen de insecten (alhoewel, da’s niet zo ver van Wechelderzande, waar de keuring was, en daar waren er amper dazen, dus met een beetje geluk...)
Transportbeschermers en staartbandage voor tijdens het vervoer
EHBO-spulletjes voor je paard
Ev vliegenmasker voor in de weide
Borstels en hoevenkrabber en andere verzorgingsspulletjes
GSM en elkaars telefoonnr en telefoonnr van DA uit de buurt enz (zal ik nog wel eens doorpben naar iedereen)
Ev zo’n opplooibaare emmer of iets dat er op lijkt
Regenjas
En alle andere spullen voor jezelf

En Licor

Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-05 19:02

Ik heb nog eens gebeld en we worden verwacht om 10 à 11u.

Het kan zijn dan we dan nog niet in de kamers kunnen (is afhankelijk van vertrekuur vorige gasten), maar we kunnen er iig al onze auto's en brol enz kwijt en van daaruit op dagtocht vertrekken.

Ik heb er zin in, de eigenaresse van die bed & breakfast lijkt echt een super sympathieke

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 19:07

Licor ook?
Tiens, ik dacht achterop bij Indra te kruipen

Elfie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 19:15

Ieehhhh, ik heb er ook zoveel zin in

Ik neem ook mijn eigen krachtvoer mee, om dezelfde reden. Maar ik geef na een lange wandeling (of wedstrijd) altijd slobber aan Kalim en ik heb nu nog zo een 15 kg staan die eigenlijk op moet voor 15 augustus, en dat krijgt Kalim niet meer weggewerkt Dus als er nog mensen zijn die graag eens slobber willen geven aan hun paardje na de tocht, laat maar iets weten, dan breng ik extra mee (anders is het toch om weg te gooien, heel stom dat ze dat alleen in van die grote zakken verkopen).

Ik denk dat het mss het beste is van Kalim op stal te zetten 'snachts? Want ik zou hem toch graag alleen laten staan en anders neemt hij een volledige wei in beslag... Hij is het al jaren gewoon van alleen te staan en het lijkt me niet zo een goed idee om hem ineens bij vreemde paarden te zwieren...

Een tip, moest het echt slecht weer zijn en regenen (laat ons hopen van niet) zorg dan voor een echt goed waterdichte vest, want het is echt niet leuk meer als je zit te rillen op je paard (al meegemaakt dus)

En nu snel gaan uitmesten, terwijl ga ik nog eens denken aan noodzakelijke dingen om mee te nemen...

Oja, is er iemand die voor een klein zakje met wat ehbo zorgt? Ik wil dat anders wel doen, mijn vader zit bij het rode kruis en weet er toch wat van... (ikzelf weet er niets van, dus aub niet bij komen vragen over wondverzorging )

Nog 2 weken

Elfie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 19:19

Zie juist dat ehbo al vernoemd is

En nu ben ik echt weg!

tess_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 19:50

Saartje, bedankt voor de informatie. Ik kan dat eventueel wel betalen, maar dan is het vervoer nog altijd een probleem. Ik heb Eddy nog niet gezien deze week, omdat ik in Geel zit bij Bart. Dus ik zal het hem vragen de eerstvolgende keer dat ik hem zie, en dan laat ik nog iets weten in dit topic.

Elfie, als ik mee zou gaan, wil ik die slobber wel eens proberen!

Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-05 23:02

Ok Tessa. Ze houdt alles vrij voor ons, dus er kunnen ev nog een paar extra mensen mee, en anders hebben we lekker alle ruimte voor ons alleen Dus laat maar iets weten één dezer dagen.

Kristien:
Citaat:
Er zijn 2 vaste stallen ter beschikking en 4 buiten/inloopstallen die eventueel ook afgesloten kunnen worden. Er is de mogelijkheid voor verschillende weiden te gebruiken of de rijbak. Alles is goed afgemaakt dus dat moet geen probleem zijn.

Als alle paarden apart zouden staan kunnen er dus vijf buiten staan (4 weides + piste). Voorlopig (zonder Tessa dus) gaan we de eerste nacht met vijf paarden zijn en de nachten erna met maar vier paarden. Dat kan geen probleem zijn dus Ik zou trouwens wel graag hebben dat Indra buiten kan blijven en dan liefst samen met Marengo, of ev met L'amour (ben benieuwd of die elkaar nog zouden herkennen??). Maar soit we zullen dat daar wel uitvechten

Kristien, bedankt voor het slobber-aanbod, maar ik wil persé die kruidenslobber van Mijten eens proberen

Marengo_82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 20:41

Ik neem ook eigen krachtvoer mee, met welk paard ik ook kom.
Als ik Rengo meeneem, pak ik ook zijn hooi mee. Rengo staat dan ook liefst van al op wei want stro is toch niet goed voor hem.
Ik hoop nog steeds hard om mijn eigen Marengo'tje mee te nemen en dan kan die natuurlijk samen met Indra op de wei. Rengo heeft al met heel veel verschillende paarden gestaan, was vroeger te braaf, heeft met Jessie en Indra bewezen dat hij manieren van Texas aan het overnemen is, maar ik denk wel dat dat in een vreemde omgeving niet het geval zal zijn.

Ik hoop dus (sorry voor de rest) dat het weer is zoals deze dagen met alleen wat minder regen, want Marengo is dus echt op zijn best nu. Daarjuist is hij in een super mooie draf van vanachter in de wei tot in zijn stal gedraafd. Echt waw!

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 09:42

Kristien, ik wil wel wat slobber voor Licor, ik heb dat eigenlijk nog nooit gegeven

Iemand die een algemene EHBO meeneemt lijkt me ook wel handig, ik neem sowieso wat mee, maar zal wschlk toch niet aan alles denken...

Als ik Licor kan buiten laten staan (in die bak dan wschlk, het lot van een hengst ) zou dat leuk zijn, maar als hij even mag hollen en rollen in die bak ben ik ook wel blij, ik begrijp wel dat het nietzou lukken....

Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-05 09:54

Lobke, die mevrouw zei dat er een hoge omheining rond die piste staat en dat dat dus zeker moet gaan om Licor daar op te zetten. Nu, als je hem nu gewoon in een weide zou zetten en ernaast staat een hengstige Indra, zou hij dan braaf aan zijn kant van de omheining blijven? Jij weet dat het beste hé

Alhoewel, ik wil eigenlijk wel graag een veulie

Vicky_82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 10:29

Idra schreef:
Ik lees dat het inclusief hooi en krachtvoer is, maar ik denk toch dat ik mijn eigen krachtvoer ga meenemen, lijkt me niet fijn voor Licor om plots van rantsoen te veranderen.

Ik zou dat sowieso ook doen. Toen wij in Frankrijk zaten kregen we daar ook eten ter beschikking en er was 1 paard dat dat absoluut niet wou eten. En als je 100km doet op 3 dagen vallen de paarden wel serieus wat af...

Ze hebben hem dan uiteindelijk slobber gegeven om hem toch iets te doen binnen hebben.
En slobber is ook goed voor paarden die moe zijn en niet makkelijk eten, blijkbaar is dat iets heel lekker. Heb zelf er nog niet van zitten proeven.

Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-05 10:55

Wat gaan we eigenlijk nog doen buiten paardrijden en koken?

Er is daar iets recreatiedomeinachtig genre het meer van Rotselaar, misschien voor als het echt warm zou zijn interessant? Vergeet dan wel jullie bikini niet

En ik zal maar wat gezelschapsspelen meebrengen ook zeker? (alhoewel ik dat zelf niet zo graag speel )

Vicky_82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 11:29

Toen wij in Frankrijk zaten deden wij dit na het rijden: paarden verzorgen, douchen, flesje wijn open en wachten tot we mochten gaan eten en daarna ons bed in.

tess_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 17:17

Pfft ik wil zo graag mee he, maar ik zie het toch ni zitten, ik zit zo hard in geldnood... En al zou ik het kunnen betalen, is het nog maar de vraag of Eddy tijd heeft om mij te vervoeren... reken mij er voorlopig maar niet bij, Saartje, want ik vrees er echt voor.

Elfie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 22:46

Ah, dat is wel leuk als Kalim in zijn eentje de wei op kan Veel omheining heeft hij niet nodig, een draadje is genoeg.

Oké, Lobke dan breng ik voor jou al zeker slobber mee, en Tessa, voor jou ook moest je toch komen (ik hoop dat het lukt!). Het is slobber van pavo die ik heb, en Kalim is er helemaal gek op. Het kan dat paarden moeilijker eten na een zware inspanning, maar die slobber gaat er heel makkelijk in en brengt het vochtverlies door zweten weer wat op peil.
Ik kom maar vanaf vrijdag, dus ik kan wel pas vanaf vrijdagavond slobber meebrengen om te geven.

Ik ging nog iets schrijven maar nu ben ik het vergeten...

angelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 15:40

Apache zou ik graag 's nachts op stal houden, 's avonds gezellig in de wei ofzo zou normaal wel moeten gaan, met een ruin/hengst heb ik geen idee of dat dat gaat, maar met een merrie of gewoon alleen gaat normaal wel.

Voor voer etc ga ik de volgende keer dat ik mijn lesgever zie eens uitgebreid vragen. Ik denk dat als we dagtochten maken we niet echt veel puf nog gaan hebben 's avonds, ik heb er niet echt een idee van eigenlijk.

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 16:42

Eilandje schreef:
Lobke, die mevrouw zei dat er een hoge omheining rond die piste staat en dat dat dus zeker moet gaan om Licor daar op te zetten. Nu, als je hem nu gewoon in een weide zou zetten en ernaast staat een hengstige Indra, zou hij dan braaf aan zijn kant van de omheining blijven? Jij weet dat het beste hé

Alhoewel, ik wil eigenlijk wel graag een veulie

Als je dat echt wil, kan daar wel voor gezorgd worden, maar dan wel aan het eind van de trektocht, anders gaat het nog vonken geven :p

Ik zal hem dan wel gewoon de bak inzetten voor de zekerheid, hij heeft absoluut geen springtalent, maar ik moet het ook niet gaan zoeken hè De kat niet bij de melk zetten noemen ze dat
En 's nachts zet ik hem dan wel op stal, tenslotte heeft hij zijn hele leven tot twee jaar geleden binnengestaan, en voor 4 dagen moet hij daar maar niet over zeuren

Bikini gaat mee!!!

Elfie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-05 10:32

Wat ook altijd wel interessant is om mee te brengen, is een extra beugelriem en teugel, je weet nooit dat er een het juist zou begeven...

En ik ben het wel eens met Vicky over de extra activiteiten, als je een hele dag op je paard gezeten hebt, heb je meestal niet veel fut meer om te gaan zwemmen ofzo
Maar ik breng mijn badpak toch mee (of bikini als ik die nog zou vinden, zus heeft hem ooit eens gebruikt en hij is sindsdien spoorloos).

Op trektocht in Frankrijk was de dagindeling zo ongeveer: rond 8 uur opstaan, klaarmaken, paarden gaan eten geven, zelf eten + eten maken voor op de middag. Dan de paarden gaan klaarmaken en rond 9 u 30 - 10 uur vertrekken. Dan reden we een aantal uurtjes tot we honger hadden, paarden ergens aan de kant vastzetten, hoofdstel uit en zadel afnemen, en lekker ons eten naar binnen werken (frans brood is heel handig om mee te nemen vind ik ). Daarna terug opkramen, paarden opzadelen en weer verder rijden en rond een uur of 5 - 6 kwamen we dan aan op de overnachtingsplaats (meestal hadden we in de namiddag nog een kleine stop met een lekker stukje cake ). Daarna paarden weer afzadelen, eten en drinken geven en op de wei zwieren. En dan kon je je zelf een beetje gaan opfrissen en gaan eten. Daarna werd meestal nog de route voor de volgende dag besproken en nog wat gekletst en daarna viel iedereen om van de slaap

Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-05 12:12

Elfie schreef:
En ik ben het wel eens met Vicky over de extra activiteiten, als je een hele dag op je paard gezeten hebt, heb je meestal niet veel fut meer om te gaan zwemmen ofzo
Maar ik breng mijn badpak toch mee (of bikini als ik die nog zou vinden, zus heeft hem ooit eens gebruikt en hij is sindsdien spoorloos).

Ik bedoelde dat zwemmen eigenlijk voor als 't weer zo'n hittegolf zou zijn. Ik vrees dat we dan toch best ons dagschema wat zouden aanpassen, en bijv 's morgens vroeg rijden, of ben ik weer te lief voor mijn paard als ik zo redeneer?