nieuwe stempoll voor de tukkerrit!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Wanneer gaan we?

4 juni
10 (55%)
18 juni
6 (33%)
25 juni
2 (11%)

Totaal aantal stemmen: 18

_Noraly

Re: nieuwe stempoll voor de tukkerrit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 13:03

Misschien is het beter als je dan niet mee gaat.. Want je zet in elk berichtje neer: Misschien is het dan beter dat ik niet meegaa.
Want anouck, stephanie (skippy), melletjuhh en ik hebben overlegd dat we van plan waren toch wel een paar keer (meer als 2 a 3 keer) te gaan galoperen.. En ook wel een keertje hard.. (misschien vaker)
Duss

_Anouck

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-05 14:51

Ik las niet goed wat je zei miranda je zei dat je wel ongeveer 3x wou galoperen en ook wel een x wat harder. Dan vind ik het denk ik ook wel best hoor! Verder als iemand dan hard wil kiezen diegene gewoon een ander pad en sluiten later weer bij de groep aan dat kan toch? Anders worden we het toch niet eens over hard en zacht. Maar je zegt dat je pony ghet anders niet uithoud tot wat kan je pony uithouden dan?

skippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 17:40

ik ben het met amie en noekie eens mijn paard is ook wel superdruk en die van mij moet wel voorap andres gaat hij inhalen en trappen naar de anderen. dan ben je nog verder van huis. en zo'n rustig ritje heb ik ook geen zin in.
owja ik vind dat je nu wel een beetje begint te zeuren miranda je hebt al 10 kker gezegd dat je dan beter niet mee kunt gaan nou dan ga je toch niet mee

miranda1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 18:34

ik heb met de moeder van de eigenaresse overlegt. en die zegt dat dais het nog makkelijk aan zou kunnen. als er ook maar veel gestapt word.

dus sorry voor dat gezeur. moet alleen de de eigenaresse zelf nog ff vragen. maar haar moeder wou me wel brengen met de trailer.

en met dat voorop moeten we ff aankijken hoe het gaat. of ik daisy kan houden of niet. dit zou dan voor mij ook de 1ste keer worden met haar in zo´n grote groep. maar wie niet waagt wie niet wint.

waar ligt de zunaruiters eigenlijk? of heet dat niet zo?

groetjes miranda

NewBorder

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 19:29

Hey, waar is dat dan die rit?
en miranda daisy kan het zat aan hoor.
het ligt aan jou of je dais kan houde.. want ze is superbraaf ze doet allles wat je zegt als je de juiste hulpen geeft....
ii heb nooit problemen met haar gehad in een grote groep..
maar gaan er veel mensen mee dan?

miranda1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 19:34

hey,

ik denk dat ik dais wel ga houden. ze is de laatste 2 x dat ik buiten ree beetje raar aan het doen. aan het aanstellen. 1x is ze er een klein stukje vandoor geschoten mar toen had ik haar gelukkig zo weer terug.

dus moet wel lukken denk ik.

maar hoe lang gaat de buitenrit max. duren? 3 uur kan daisy niet aan omdat ze daar nog niet op getraind is.. ik zou vragen hoe lang ik max een buitenrit kan maken met haar.

miranda1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 19:46

ow ja en over dat splitsen lijkt me wel een goed idee.. maaruh nog ff vraagje. word er ook wel veel gestapt?

(over de galop zijn we het eens dat kan dais dus wel aan) maa rik wil gewoon ff weten of er ook veel gestapt word

_Jody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 11:01

Hoeveel er word gestapt en gedraaft, ligt helemaal aan de groep, maar het is niet de bedoeling om de hele tijd als een gek te crossen, want dan kun je beter alleen gaan om je uit te leven Doei!

Je weet ook niet hoe de paarden en pony's op anderen reageren, dus we doen lekker rustig aan en niet asociaal Hamer
Het is een tukkerrit, dus dan moet je lekker rustig met elkaar kletsen en lol hebben Muziek! en niet eeuwige ruzie over hoe hard we gaan!!! Ja

Ik had een rit van ongeveer 2 uur in de gedachten, is dat iedereen met mij eens? Hyper!

miranda1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 11:22

hey,

nee ok dat begrijp ik. neem aan dat jullie ook wel aan jullie paard denken. ik ben het er wel mee eens om 2 uur te doen. maar dan ook niet langer.

maaruh waar ligt de zunaruiters?

_Jody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 12:14

zunaruiters, zo heet de manege en dat ligt in zuna.
Zo ruw geschat ergens tussen, nijverdal, wierden en almelo in Knipoog

miranda1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 14:12

wat geinig zo´n plaats naam .. nog nooit van gehoord.

heb jij het adres van de zunaruiters?

ligt in ieder geval iets van 30 km. van hengelo vandaan dus das niet zo ver voor mij.

ik zou het doorgeven aan de eigenaresse

_Jody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 14:21

Die weet ik zo ook neit, maar ik weet neit waar onze telefoonboek is, dus je kunt het volgens mij ook op internet vinden, zal wel ff zoeken Knipoog

_Jody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 14:24

Ik heb het al:

Zuna Ruiters
Provinciale Weg Zuna 5
7466 PJ Zuna
Tel: 0548-518671

Rubriek: Maneges

Informatie:
Lessen voor alle niveaus * Privélessen *
Africhten * Bosritten. paarden ter beschikking

Mobiel: 06-55578498

miranda1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 15:10

ok dank je:D

wie gaan er nou allemaal mee?

Miranda - eigen pony

_Noraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 17:57

miranda- eigen pony (daisy)
Anouck- eigen pony (romy)
Melanie- eigen pony (carmel)
Stephanie- eigen pony (wout)
Noraly- eigen pony (Lady)
Jody- Huurpaard

Datum:
4 juli
Tijd:
14.00 tot 16.00

Bij regen word het denk ik verzet (met regen buitenrijden is ook niet alles)

Ik vind het best om veel te stappen... Stap zelf ook altijd meer dan de helft op buitenritten. Ben wel bang dat als ik alles zo hoor dat het wel gescheur gaat worden.
er gaan behoorlijk wat drukke paarden mee. Als daisy ook werkelijk zo druk is, dan heb je daisy, carmel, lady, wout.. Ik hoop dat het goed gaat.. Lady en wout zijn nogal gehecht aan elkaar, als wout vooraan moet rijden moet lady er ook rijden, anders flipt ze.. en anders om. We zijn er hevig mee aan het trainen dat ze een beetje zonder elkaar kunnen. Maar dan flippen ze en gaan ze bokken en steigeren. En op de rit wil ik niet dat dat gebeurt want dan vliegen ze straks op hol. Dus moeten lady en wout bij elkaar rijden..
(ik zeg het maar vast even.. anders dan weet ik het zo wel weer)

Wie gaat er bellen naar zuna dan?
In het vorige topic stonden veel meer mensen die mee wouden doen..
Dus we wachten nog even af Knipoog

miranda1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 18:51

we zouden toch 4 juni gaan? staat in de poll? is het een typ fout of is het 4 juli geworden?

maar het moet op zich gewoon kunnen met daisy tussen de groep. maar dat zien we wel als we keer gaan galopperen.

misschien gaat de eigenaresse van daisy ook wle mee op haar d pony. maar dat weet ik nog niet zeker.

miranda1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 18:54

ow ja. ik neem mijn ruiterbewijs wel mee:D voor de zekerheid.

_Jody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 19:13

ja klopt, 4 Juni, is typfoutje denk ik Knipoog

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 19:17

jezus, wat een gezeur! Ik ga niet meer mee. Ik ga liever met mn eigen paard een keertje met de trailer die kant op, weet ik zeker dat ik het leuk heb en mn paard niet over de kop hoef te jagen omdat jullie zo snel willen Verward Een galopje is helemaal niet erg, maar vooral buiten moet alles te aller tijde verantwoord blijven. En rengalop met een grote groep is niet verantwoord! En als je huurpaarden mee wilt, ontkom je er niet aan dat er begelijding mee gaat (tenzij iemand daar normaal gesproken werkt!)

miranda1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 19:26

heb je het gelezen over het splitsen? voor de mensen die niet zo hard willen? dat zouden we kunnen doen. maar daisy zou zo ie zo altijd wel wat harder moeten galoperen om de paarden bij te houden. al zou ze daar met rengalop geen moeite mee hebben die rent ze er zo uit. maar ze doen het wel rustig aan hoor. tis niet alleen maar rengalop . ze gaan heus ook nog wel paar keer rustig galoperen. ik heb van cl audia gehoord dat het allemaal wel mee valt. en ene rengalop in een grote groep vind ik ook wel eng. maar als iedereen zijn paard kan houden is er toch niks aan de hand? mocht het fout gaan dat er een paard op hol slaat. kunnen we toch altijd alleen maar lekker hand galopje maken. maar denk dat iedereen hun paardje wel goed kent. dus dat moet wel goed komen en we zijn nu nog maar met ze zevenen en dat vind ik nog niet groot hoor. een grote groep noem ik 15 mensen met paarden. dan zou ik het ook onverantwoord vinden om echt in rengalop te gaan. wat je dan wel kan doen is net iets harder dan de handgalop en net niet in rengalop ofzo. maar ik maak me geen zorgen. ik hou op zich ook niet zo van dat geren doe liever een rustig buitenritje. maar wie weet.. vind ik het wel hardstikke leuk en gaat het hardstikke goed. we kunnen natuurlijk ook de groep keer splitsen en dat je zo dan een kleiner groepje hebt en dan ook gewoon in een rengalop gaan. met die 2 groepen ofzo.

maar ik maak me niet al teveel zorgen meer. hoop dat ik daisy kan houden. denk het wel.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 19:37

ik doe het gewoon niet. Als het nu al gezeur opleverd, wat moet het dan wel niet zijn?? Ik ben zuinig op mn paard! Die mag geen rengalop wegens ataxie. Handgalopje vind ik meer dan genoeg!

skippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 20:01

kijk zeg dat dan iets eerder nu doe je er de hele tijd moeilijk over als je nou metteen had gezegd dat je paard iets heeft

loes-freke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 20:07

hellaas word voor mij geen 4 juni dan hoop ik te slagen voor e- rijbewijs.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 20:09

ik heb nooit gezegt dat ik per definitie mn eigen paardenbeest meeneem. Alleen hoeft van mij al dat gecross niet. Lekker relax rijden, een handgalopje op zn tijd, beetje teuten, is veel leuker Haha! Zo zijn alle tukkerritten nog geweest. En ik heb er nog geen enkele gemist Lachen

miranda1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 20:44

dan zou dat nu ook wel zo zijn. als je vorig jaa rook ben geweest