Kan nog iemand wat zeggen over de hoeveelheid en kwaliteit van de aangevoerde paarden. Dit weekend was er ook paardenmarkt in Etten-Leur en Heereenveen (Oudeschoot). Zijn daar ook nog mensen geweest, en wat valt erover te vertellen?
Hier in Heenvliet was de kwaliteit van de paarden niet zo, het waren voornamelijk klophengsten, merrie's met veulens, hele berg kleine shetlanders en heel veel 2 / 3 jarigen die nog niet beleerd waren.
In Heenvliet stond kortweg gezeg alleen maar bagger. Heb genoeg paarden zien staan die de slachter nog niet eens zou willen hebben, omdat ze veel te mager waren. Verder viel het mij op dat het gros van de (overigens weinige) paarden er slecht verzrogd bij stond. Lijkt wel of dat ieder jaar erger wordt.
Dat vond ik dus ook al. Ik heb er echt maar een paar gezien die niet zo rechtstreeks uit een weiland geplukt waren, maar netjes gepoetst en pas nog een hoefsmid gezien enzo. Jammer hoor. Het voordeel was wel voor de mensen die dus wel een netjes paard bij zich hadden, die vielen in positieve zin op en hebben waarschijnlijk wel goed kunnen verkopen.