Sugarmiss schreef:Ik denk niet dat je een veiling met een paardenmarkt moet willen vergelijken. Appels en peren IMO![]()
Dat zet ik er toch neer. Mensen kennen het principe niet en denken aan een paardenmarkt zoals die hier in Nederland gehouden worden.
Sugarmiss schreef:Verder is deze manier van kopen gewoon minder geschikt voor de particulier, omdat er gewoon vaak de tijd niet is je echt diepgaand in het paard verdiepen qua karakter (beest is uit zijn doen in een vreemde omgeving), qua zelf rijden etc.
Die tijd is er bij een gewone verkoop vaak ook niet. Heb dit afgelopen jaar al heel wat paarden voorbij zien komen voor een vriedin van mij. Maar dan is het 9 van de 10 keer ook 1 hooguit 2 keer kunnen kijken of proberen. En dan moest ze ook beslissen.
Dat kon nu ook, de paarden stonden speciaal al eerder in Vorstenbosch.
Branca heeft bv haar prachtige nieuwe aanwinst (nog van harte van mij

Sugarmiss schreef:Nu zie ik het toch vooral als een indikatie dat de koper blijkbaar niet zoveel geld over heeft voor een paard en dat de verkoper er teveel voor wil vangen.
Want de waarde van een paard is toch een subjectief iets.
Zeker is de waarde subjectief, maar ook "trend" afhankelijk.
Blijkbaar was de gemiddelde "koper" niet zo geinformeerd in miijn ogen.
Kenners van bloedlijnen, waar ik jou toch ook onder dacht te kunnen scharen weten beter.
Je koopt op dit moment geen paardje met klinkende namen als Top sail Whiz of Hollywood Jac 86 in hun pedigree voor minder dan 3000 a 4000 euro mensen die zich iet wat informeren van te voren weten dat.
Nederland moet gewoon wennen aan deze vorm van verkoop denk ik.