manege het zwarte water?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

secricible

Re: manege het zwarte water?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 23:04

je begint over een totaal nieuw onderwerp. Ik kan me pony moeilijk mee de kantine in nemen he... maar aangezien er dus geen fatsoenlijke losrijd mogelijkheid was, kon mijn pony in de kou staan. Als er losrijd mogelijkheid was geweest, was er neits aan de hand, dan had ik haar rustig in e nuit kunnen stappen, dan is die verwarming niet nodig. Maar als ze dan beginnen dat we op de gang wel rondjes kunnen stappen :S dan vraag ik me af. Het was al smal voor 1 pony, laat staan om elkaar te kruisen... Of om te keren. Mja, zit toch weer te reageren, dit is echt laatste keer...

chiquee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 23:04

ik rijd een hengst, die ook altijd kreupel is in het begin, moet hem dus ook goed inrijden. Dus kan er wel inkomen dat het zeker erg irritant is als je dan ineens in de kou stil moet staan.
Alleen vind ik dat jullie manege de stap wel in een erg kwaad daglicht stellen, terwijl er ook zeker positiefe kanten aan zijn, de wedstrijden vind ik zelf ook wel wat minder, maar dat van de kantine is natuurlijk onzin. En je hebt er alleen wedstrijd gereden op je eigen pony, dus je kan zeker niet oordelen over manege de stap, enkel over hoe de wedstrijden daar verlopen.

chiquee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 23:06

@ secrecible:
Citaat:
ZO hebben wij de stallen ook gezien, en ook de kantine. Daar hebben we dus voor de wedstirjd in de kou mogen wachten.

beter lezen de volgende keer Pling

Niekoezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 23:07

En over de kantine die dag, en over de stallen, en over de onvriendelijkheid van de mensen daar, en over de buiten en binnenbak, en over de manier van omgaan, enz enz enz....

Niekoezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 23:08

Al sje dat nog niet snapt, ik bdoel dat we bij de stallen mochten wachten? Denk es ff logisch na.

chiquee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 23:10

Niekoezz: Je klinkt me erg jong, in ieder geval valt er met jou geen discussie te voren, praat anders in het nederlands, ik praat geen msn taal ( ff, bdoel, die dingen. )
Waar verwijzen je laatste 2 reactie's naar?

Niekoezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 23:13

Chiquee: Sorry voor de msntaal, dat doe ik automatisch. Daarnaast lijk jij mij ook erg jong, aangezien je nog niet eens mijn reactie snapt. Houd het topic anders eventjes bij! Haha!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 23:13

in het geval dat er normaal gepraat kan worden, wil ik de discussie best voortzetten.. Maar misischien niet helemaal goed op deze plek? Mja, dan verandert een Mod het wel..

Wij hebben de stallen enzo ook gezien, dat ik was Aniek zegt, we hebben dezelfde stallen gezien als bij jou op de foto. Maar dat betekend nit dat we over de stallen kunnen oordelen. Zal ik dus ook niet doen.

Jij bent hier degene die de lessen is af gaan kraken. Ik heb vanaf mijn eerste post gezegd dat ik de wedstrijd waardeloos vond, en over de rest niets kan bepalen. Jij bent degene die na 3 lessen besloot dat je genoeg wist om te kunnen oordelen over de manier van lesgeven op het zwarte water. Ik heb er 3 jaar gereden, onder 4 verschillende lesgevers ( en dan nog wat stagiares) (hoe schrijf je da Clown ) en ben over het algemeen zeer tevreden over de manier van lesgeven.

Niekoezz is trouwens van dezelfde leeftijd als mij, ff en bdoel zijn volgens mij nog redelijk te verstaan, ff vind ik gewoon een logisch woord, bdoel is ook nog wel te volgen. Kan de berichten van Aniek duidelijk volgen hoor, geen probleem mee. Maar wil eventueel wel eventjes toelichten?

Niekoezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 23:15

Vertaling:

Citaat:
ik rijd een hengst, die ook altijd kreupel is in het begin, moet hem dus ook goed inrijden. Dus kan er wel inkomen dat het zeker erg irritant is als je dan ineens in de kou stil moet staan.
Alleen vind ik dat jullie manege de stap wel in een erg kwaad daglicht stellen, terwijl er ook zeker positiefe kanten aan zijn, de wedstrijden vind ik zelf ook wel wat minder, maar dat van de kantine is natuurlijk onzin. En je hebt er alleen wedstrijd gereden op je eigen pony, dus je kan zeker niet oordelen over manege de stap, enkel over hoe de wedstrijden daar verlopen.

En over de kantine die dag, en over de stallen, en over de onvriendelijkheid van de mensen daar, en over de buiten en binnenbak, en over de manier van omgaan, enz enz enz....

Citaat:
Bericht Onderwerp: Re: manege het zwarte water?

@ secrecible:

Quote:
ZO hebben wij de stallen ook gezien, en ook de kantine. Daar hebben we dus voor de wedstirjd in de kou mogen wachten.

Als je dat nog niet snapt, ik bedoel dat we bij de stallen mochten wachten? Denk eens evenetjes logisch na.

Niekoezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 23:17

Mag ik vragen hoe oud jij bent, chiquee?
Aha, ik zie dat je pas ong. 2 maanden lid bent op bokt. Misschien kun je de regeltjes eventjes doorlezen. Er mag niet gescheld worden, anders wordt het topic gesloten. Ik heb al gezegt dat die msntaal perongeluk ging, zal het ook niet meer gebruiken.

chiquee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 23:23

Oke na 3 lessen kan ik daar idd niet over oordelen, had het ook van hetzelfde vrouwtje, dit kan best een stagiare geweest zijn.
Heb bij haar geloof ik alleen van hand verandert tja daar heb ik niks aan en dat tikkertje vond ik helemaal belachelijk.
heb nu les van marielle op de stap, en daar is het veel overgangen, volte's sluiten, en zijgangen. Heb ook les op mijn werk ( dressuurstal )

Oja het is stagiare's Pling

@niekoezz: ik heb uitgelegt dat ik daar kan inkomen, dat het erg irritant is om in de kou op de gang te wachten.

chiquee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 23:24

@niekoezz, ik scheld nergens, ben al 3jaar lid zit nu onder een andere naam omdat ik het wachtwoord vergeten was.
ben 19jaar.

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 23:26

bij manege de stap is het juist super gezellig!

ik vind zelf het zwarte water wat minders..

chiquee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 23:29

Mymy, ben jij niet de eigenaar van kevin? je hebt nog bij mij in de les gereden toen je 15 was, of zit ik nu verkeerd?

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 23:30

chiquee schreef:
Mymy, ben jij niet de eigenaar van kevin? je hebt nog bij mij in de les gereden toen je 15 was, of zit ik nu verkeerd?

ja klopt , ik heb mijn paard daar gekocht

chiquee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 23:31

Wat leuk, ik stuur je een pm Haha!

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 23:32

oke dan Haha!

Niekoezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 20:34

Laten we over deze discussie ophouden. Elke manege heeft zijn voor- en zijn nadelen. Iedereen vind natuurlijk zijn eigen manege het beste, achja andere ervaringen hebben we niet (behalve die wedstrijd).

NathalieJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 21:25

Ik wil ff kwijt dat ik vorig jaar ook op wedstrijd geweest ben bij de stap, en ik vond t super geregeld!!!
Ik heb dus geen last gehad van een bevroren en gladde buitenbak, en hoefde ook niet in de stallen te wachten, alleen toen de deelnemer die voor mij was haar/zijn proef aan t rijden was!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 08:37

Nathalie schreef:
Ik wil ff kwijt dat ik vorig jaar ook op wedstrijd geweest ben bij de stap, en ik vond t super geregeld!!!
Ik heb dus geen last gehad van een bevroren en gladde buitenbak, en hoefde ook niet in de stallen te wachten, alleen toen de deelnemer die voor mij was haar/zijn proef aan t rijden was!

Was dit in de zomer of in de winter? Als het namelijk goed weer is en niet vriest kan ik me voorstellen dat er niets aan de hand is. Dan kan je rustig buiten inrijden. Maar doordat wij buiten niet in konden rijden, mochten wij op de gang wachten na het instappen, tot we mochten rijden.
*zucht* maar de helft gelezen :S

NathalieJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 08:13

Dat was in de winter, als ik het me goed herinner in Januari.

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 11:30

Het is al weer heel wat jaren geleden dat ik op het Zwarte Water geweest ben ...

Vond het altijd erg leuk daar Ja --> je bent er zo in het bos en dat is best uitgestrekt daar ... De leukste gedeelten zijn wel wat verder het bos in ... heuveltjes, water, witte zandvlakte enz enz

Vond het ook altijd fijn dat er zoveel wei is ... alles kan buiten, genoeg ruimte voor de eigen paarden van manege enzo... en dan ook nog voor alle vakantiepaarden *LOL*

Zag dat er nu ook een site is www.hetzwartewater.nl

ps weet niet hoe de hele discussie over de stap hier terrecht kwam, ze vroeg toch naar het zwarte water omdat ze daar op ponykamp gaat Knipoog

Moet zeggen dat de Stap de laatste jaren wel verbeterd is, maar vind het nog steeds niks dat de dieren daar zo weinig ruimte hebben en zoveel binnen staan en toen ik daar vroeger kwam, waren de lessen ook niks te druk en te hardhandig en verder ook altijd veel paarden ziek/ zwak of misselijk, maar ben nu al ruim 8 jr niet op beide maneges geweest, dus is voor mij allemaal vanuit t verleden Bloos

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 14:56

Ik moet zeggen dat ik de mensen er zeer onplezierig vond. We zijn er jaren geleden met een groep met eigen paarden geweest en er werd ons niets over de regels verteld, nee, dat werd je toegeschreeuwd als je het fout deed. (niet over het plein lopen met je paard, niet over het gras, niet de spuitplaats in het pensionpaarden gedeelte gebruiken). Daar kan ik niet goed tegen. Niets makkelijkers dan even een A4-tje met regeltjes te overhandigen of op te hangen lijkt me.

Emeraldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 18:38

Ik ben op beide maneges wel ooit geweest, de lessen weet ik niet, heb ik daar nooit gevolgd.

Wat betreft de discussie over de stap en het zwarte water: vind beide maneges fijn, om wedstrijden te rijden in ieder geval.
Zwarte water heeft een fijne binnenbak, blijft wel een vrij klein stukje over om los te rijden als je in de Z rijdt, maar nog goed te doen eigenlijk.
Bij de stap kon ik wel goed losrijden, heb het op verschillende manieren ervaren.
1) Toen moesten we losrijden in een zware bak langs de stallen (is paar jaartjes geleden), was iets minder leuk aangezien ik een pony heb met witte benen Haha! .
2) Eventjes binnen los rijden in een groepje, daarna weer naar buiten rondstappen over de stenen.
3) De laatste keer was die nieuwe bodem aangelegd in de buitenbak die ook op de foto staat, is erg goed te rijden!

De binnenbak is ook fijn om te rijden.

NathalieJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 19:31

Tessebes schreef:
Ik moet zeggen dat ik de mensen er zeer onplezierig vond. We zijn er jaren geleden met een groep met eigen paarden geweest en er werd ons niets over de regels verteld, nee, dat werd je toegeschreeuwd als je het fout deed. (niet over het plein lopen met je paard, niet over het gras, niet de spuitplaats in het pensionpaarden gedeelte gebruiken). Daar kan ik niet goed tegen. Niets makkelijkers dan even een A4-tje met regeltjes te overhandigen of op te hangen lijkt me.

Zo heb ik dat dus ook ervaren!
Niet vertellen wat wel kan en wat niet mag, maar wel kwaad worden als we hun regels overtreden..