equitana / Essen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Scum

Re: equitana / Essen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 21:09

Ik ga dit jaar op donderdag. 1 dag vind ik echt wel genoeg, dan heb ik gezien wat ik wil zien.
Gelukkig is het voor ons maar een dik uur rijden.Ik hoop dat het niet stikkedruk is, maar het zal wel weer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 11:41

Cassidy schreef:
Ga je in het weekend of door de weeks?

We gaan op zaterdag, vroeg weg dus.
En ik ben niet zo heel erg liefhebber van shows, dus die zal ik ws wel overslaan, ben meer nieuwsgierig naar de inmense hoeveelheid paardensport-troep die er aangeboden wordt, hihi!

Ik hoorde trouwens dat het wel prijzig was wat er aangeboden wordt, klopt dat of hebben ze leuke aanbiedingen?
Ik bedoel dan de spulletjes zoals halsters etc, ik ben niet echt van plan om een stal of veewagen aan te gaan schaffen,haha!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 12:22

Bitch schreef:
Ik hoorde trouwens dat het wel prijzig was wat er aangeboden wordt, klopt dat of hebben ze leuke aanbiedingen?
Ik bedoel dan de spulletjes zoals halsters etc, ik ben niet echt van plan om een stal of veewagen aan te gaan schaffen,haha!

Normale prijzen die je in een winkel ook tegenkomt, niet spectaculair duurder, of goedkoper. Wel veel meer sortering.
Een tip, ga eerst uitgebreid kijken en noteer de prijzen op verschillende stands. Je kunt later altijd nog terug om het te halen, doorgaans hebben ze genoeg voorraad. Of het moet echt iets zijn dat je graag wilt hebben, maar halsters, touwen en zwepen genoeg hoor!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 23:47

Of je moet op de laatste dag gaan. Dan zijn er veel stands die dingen best wel afprijzen om ze nog kwijt te raken. Zo ben ik daar heel goedkoop aan een Derby jas gekomen (zo een met een bodywarmer erin). Daar had ik in Nederland 300 gulden voor betaald (laten we zeggen omgerekend 140 euro) en nu had ik hem voor 35 euro.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 01:34

Ben nog nooit de laatste dag geweest, ik kan me ook niet voorstellen dat je dan dezelfde service krijgt als op dag 1. De mensen zijn moe na een week beurs, en de leukste dingen zijn dan echt weg.
Ach, ik heb geen echte plannen om er naar toe te gaan, maar misschien beslis ik op korte termijn wel?

Jytte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 19:35

ik ga ook!!!!!!!!!!!!! op de dinsdag, met het bedrijf waar ik werk en stage loop..
*leuk*

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 14:42

Ik ga ook voor het eerst dit jaar, op woendag.
Ben benieuwd !

Carolien007

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 14:58

ik ga op vrijdag, wij hadden do virge keer een hele mooie parkeerplaats, 2 minuten lopen en we waren binnne, hoefden ook niet te betalen voor het parkeren of in de drukte te wachten Haha!

Millenium

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 20:16

ik ga dit jaar er ook voor het eerst naar toe. heb er erg veel zin in. ik ga er met school naartoe. wij gaan op dinsdag 1 maart. maar ff een vraagje voor de mensen die er al eerder zijn geweest. hebben ze er ook veel/leuke/mooie rijbroeken? (welke merken zoal?)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 09:52

Millenium schreef:
hebben ze er ook veel/leuke/mooie rijbroeken? (welke merken zoal?)

Ik denk dat je Horka, Kentucky, Eurostar en Pikeur broeken wel zult moeten kunnen vinden. Anky spullen denk ik zomaar niet.

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 13:51

Ik ga nu ook voor de 3e keer, eerder gingen we altijd de laatste dag, voor de koopjes ( tja je bent nederlanders of niet....)
Maar dan kunnen we niet, dus gaan we op 4 maart.

We gaan met een busje met 9 man, heb jammer genoeg niet veel nodig: singel en misschien een winterjas Clown

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 14:46

Citaat:
We gaan met een busje met 9 man, heb jammer genoeg niet veel nodig: singel en misschien een winterjas Clown

Ik heb eigenlijk helemaal niks nodig en kom nog net terug uit australie waar ik 5 maanden heb gereisd. Dus centjes zijn er ook niet zoveel.

Maar ik ga lekker wel heen...gewoon puur voor de gezelligheid Haha!

El_vis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 21:08

yes,yes, yes, wij gaan misschien ook!!!!!!!!! Haha!
op zaterdag als het doorgat

oberon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 21:37

Ik ga woensdag en donderdag. Wij hebben al maanden geleden een hotel geboekt.

Bayja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 17:11

We hebben besloten om met de trein te gaan.

Weet iemand hoe dat precies met het treinreizen in Duitsland?
We stappen in Duitsland op de trein (wonen niet ver van Duitse grens).

Nou heb ik gekeken op www.db.de en daar staat dat wanneer tot 3 dagen van te voren een kaartje koopt dat je behoorlijk wat korting krijgt, dus i.p.v. 58 euro betaal je nu 30 euro voor een retour.

Weet iemand of dat klopt?

En wie weet hoever het station van de hallen af ligt? Zijn er busverbindingen naar toe??

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 17:36

Bus en Metroverbinding naar de Messe zijn gratis als je op een P&R parkeerplaats gaat parkeren die speciaal voor de beurs zijn ingericht. Eens in de 10 Minuten gaat er een bus.

In hoeverre het veel scheelt als je met de trein gaat durf ik niet te zeggen. Meestal zijn er echter wel combinatietickets te krijgen als je met het OV gaat. Maar in hoeverre dat geld voor bijvoorbeeld Nederland zou ik niet durven zeggen.

Ik ga even kijken.

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 22:37

@javmo
Het is aan te raden dat soort kaartjes iets langer dan 3 dagen van te voren te kopen omdat ze beperkt beschikbaar zijn. Hou ook rekening met zitplaatsreserveringen a 3 euro per trein per enkele reis.
Kijk eens op www.treinreiswinkel.nl daar kan je een offerte vragen en kaartjes kopen. Als je het via de NS doet daar rekenen ze elke keer een andere prijs. Dus je kan nooit ergens op rekenen.
Wij gaan nu met zijn drieen vanuit Rotterdam De 1e persoon 59 euro en de 2e en 3e 29,50 we delen dat door drieen dus ong 47 euro per persoon retour met de ICE. De zitplaatsreserveringen kregen we gratis door een foutje met de offerte.
Wij gaan trouwens de 26e

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-05 16:44

Ja, ik ga volgende week zondag, met de bus. We konden voor 15 euro met de bus mee, dus dat heb ik meteen gedaan. We gaan gezellig met een paard man van onze manege

Bayja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-05 19:07

OK dan! dankje Marsu en Cassidy!

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 02:17

Helen88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 18:18

Ik ga er zelf niet heen, maar mijn instructrice rijd mee in de Showtölt en viergang met haar Fries x Paso. Lachen
Ik zou er wel heel graag heen willen maar ik denk niet dat ik mijn vader kan overhalen erheen te gaan, al is het vanaf hier maar een dik uur rijden.

window

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 20:23

ik ga dit jaar voor de 2e keer ik ga donderdag
kvond het de eerste keer ech super leuk

gabrycha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 22:04

Javmo waar woon je ergens? ik namelijk in de buurt van Sellingen en wij gaan met de auto weet alleen nog niet wanneer Haha!

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 23:40

Beetje domme vraag van mij waarschijnlijk, maar aangezien ik er nog nooit geweest ben. Bloos is het aan te raden om entree kaarten alleen voor de beurs dan in de voorverkoop te kopen of kun je gerust aan de kassa daar kaarten halen?, in het kader van een halve dag in de rij staan Gestoord

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 08:32

Je kunt het kaartje ook kopen op de parkeerplaats, en dan hoef je niet in de rij te staan.
Vorig jaar zat het probleem hem niet in de kaartjes kopen, maar om door de ingang te komen. Een rij die begon bij de ingang (1m breed) en liep vervolgens als een trechter uit naar 20m breed. Ik heb het dus over de plaats waar ze je kaartje controleren/afscheuren.