Weekendje naar een waddeneiland.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tittel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-05 22:57

Wendy15 schreef:
Je kan ook gaan eilandhoppen *LOL* . Ga je in een paar dagen naar alle waddeneilanden... Ik weet niet precies hoe dat werkt, maar lijkt me ook wel leuk! En je ziet natuurlijk allemaal verschillende dingen, want alle eilanden zijn heel anders...

Eiland hoppen lijkt me op zich wel leuk, maar is niet geschikt voor een weekendje. Dan doe je niks anders dan op en neer met de boot en reizen.

Voor een weekend hou ik het toch maar bij 1 eiland. Als iedereen zijn voorkeur doorgeeft voor wanneer en waarheen, dan kunnen we kijken of er nog iets vrij is wat ons wat lijkt.

Moeten er ook even over nadenken hoe we het gaan doen. Willen we inclusief eten of zorgen we daar zelf voor. Willen we voornamelijk paardrijden of ook speciale andere dingen doen?

Groetjes Tittel

Arnoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 21:36

Goh, dit lijkt mij ook heel leuk, vooral met eigen paard een strandrit bijvoorbeeld. Is de meivakantie hier niet geschikt voor??? dan is het meestal wel mooi weer.

Tittel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-05 12:49

Is een optie. Dan is het weer vaak wel goed.
Gaat dan om een weekend. Wat verstaan jullie onder een wekendje? Zaterdag morgen heen en zondagavond terug? Of langer?

xXGRIETJEXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 12:57

Anders komen jullie allemaal gezellig op Ameland, kunnen jullie bij mij komen en maken we een lekkere rit van een uur (of anderhalf uur) dr is van alles te beleven op Ameland en ik ben dr natuurlijk Tong uitsteken

Tittel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-05 14:09

Zit jij op Ameland dan?

xXGRIETJEXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 21:51

Ik werk elke vakantie op Ameland

Arnoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 01:21

Ik zou dan eerder vriujdagavond heen gaan en zondagavond terug. Als je zaterdagochtend heen gaat, ben je het grootse gedeelte van de dag al kwijt aan reizen en settelen, zondag moet je dan alweer inpakken enzo. Dus dan wordt het weekend wel een beetje kort, zoals ik er dan tegenaan kijk.

Maar, is het de bedoeling dat er paarden aldaar gehuurd worden, of eigen meenemen? (i.v.m. verblijf)

xXGRIETJEXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 12:10

Je moet er wel om denken dat stallen erg duur kan zijn op een eiland, vooral in het hoogseizoen, en je zit ermee dat in de vakanties alle rijstallen de paarden zelf weer op stal heeft te staan dus je moet echt goed zoeken voor een goede betaalbare stal!

Tittel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-05 13:04

We kunnen het natuurlijk ook verdelen. Wel samen heen gaan, maar voor de liefhebbers van een tent gaan we camperen en de rest gaat in een kampeerboerderij. Vindt het toch wel erg gezellig altijd in een tentje en heb hem ook om te gebruiken,haha. Ik heb nog slaapplek over.

Zelf neem ik geen paard mee. Ga daar wel wat huren. Een van mijn eigen paarden mee is me te veel gedoe. Ik laat ze dan lekker een weekendje in de wei staan thuis.

Tittel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-05 13:05

Hebben er ook mensen voorkeur voor een eiland of een periode? Dan kunnen we een beetje beginnen te plannen. Moeten het eigenlijk niet in het hoogseizoen doen, is duurder.

Op vrijdag heen en zondags terug lijk me wel wat.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 18:40

Misschien is het handig om eerst een lijstje te maken van mensen die mee willen. En dan daarmee te overleggen waarheen en wanneer...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 18:46

Stal Edda is inderdaad uek. Strandritten zijn geweldig en leuke pony's ook. Manege de seeruyter trouwens ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 18:51

xXGRIETJEXx schreef:
Je moet er wel om denken dat stallen erg duur kan zijn op een eiland

Ook de boot is vrij prijzig, voor mijn auto+trailer+2 personen ben ik ongeveer 180 euro kwijt voor een retour naar Ameland (ligt aan het seizoen).
Voor een weekend zou ik dat niet de moeite vinden.

xXGRIETJEXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 21:38

Klopt idd, boot is erg duur met paarden, en dan moet je er ook nog aan denken Ameland is het minst lang varen (volgens mij) dus de andere boten zijn nog duurder..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 23:09

Volgens mij is Texel veel korter varen, Ameland duurt bijna een uur.

jantina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 23:14

Texel is inderdaad veel korter, ik geloof een kwartier/ twintig minuten. Ameland en Schier zijn drie kwartier en Terschelling ook, mits je met de snelboot gaat.

Arnoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 00:55

terschelling vind ik persoonlijk een van de mooiste eilanden, en is ook de 1 na grootste, dus veel te bieden wat rijden betreft. De boot (normale) doet er 2 uur over, kosten weet ik niet. Ameland ben ik ook een keer geweest en is ook een mooi eiland, Vlieland weet ik niet, als we daar heen gaan , ben ik daar ook een keer geweest. Kortom, maakt mij niet veel uit waarheen.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 09:16

Naar Texel is idd 20 minuten. Van de andere eilanden weet ik niet. Volgens mij is de boot naar Texel in iedergeval niet zo duur als Ameland.. (ik weet verder de prijzen niet, want heb vrij vervoer). Bij de boot naar Texel betaal je trouwens niet per persoon als je met de auto gaat, maar gewoon voor de auto.. maakt dan niet uit hoeveel mensen er in zitten..
Anders kan je even op www.teso.nl kijken wat de prijzen precies zullen zijn..

Tittel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-05 10:23

Dan begin in als nr. 1 van het lijstje die mee gaat.

Wie volgt?

_Linnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 12:40

Ik zou ook wel meewillen. Voor mij is Texel het dichts bij. Neem zelf geen paardje mee. Ze is nog vrij jong en loopt nog niet zo lang, dus wordt een paardje huren daar.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 13:51

Ik wil ook graag mee (moet dan nog wel even overleggen met mijn ouders) mits het naar Texel of Vlieland is, want anders word het me te ver.

Tittel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-05 13:59

_Linnie_ schreef:
Ik zou ook wel meewillen. Voor mij is Texel het dichts bij. Neem zelf geen paardje mee. Ze is nog vrij jong en loopt nog niet zo lang, dus wordt een paardje huren daar.

Ik neem ook geen eigen paard mee. We zitten nu dus op 3 personen (Wendy even lief aan je ouders vragen,haha) als we Wendy meetellen.

Texel is voor mij het verste weg. Ga dus liever naar 1 van de andere eilanden. Vanuit Muntendam (Groningen) ben ik nog wel even onderweg naar Den Helder waar de boot naar Texel gaat.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 21:03

texel valt wel mee hoor van uit groningen Knipoog (*afsluitdijk*) Knipoog

_Linnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 22:46

Ander eiland is ook goed hor Lachen T maakt mij niet veel uit

Arnoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 23:37

ik wil ook mee, waarheen maak mij niet uit.
Of ik mijn paardje meeneem hang af van waarheen en de prijs van de boot.