Joe Mann Bokt-rit (omg. Eindhoven)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MoonWencke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 20:13

tja.. die link die er nu staat, kan toch wel weer weg Knipoog Want zo'n spoed
is het niet voor een rit volgend jaar Tong uitsteken

AnnaBabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 23:30

Even for the record: ik kan op zich elk weekend.
Ik hoor het wel verder Haha! heb er echt zin an!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 12:01

Amable schreef:
En kan Renske niet mee gaan rijden? die heeft toch een 2paards, of heb ik dat mis? Zou wel leuk zijn als jullie ook komen!

Neej, die heeft ook maar een anderhalfpaards... Huilen
En Q kon volgens mij niet met andere paarden op de trailer...

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 23:29

Ik vind het ook wel leuk om mee te gaan met Jasper, mijn bijrijdpaard Lachen . Het is wel afhankelijk van de datum waarop de rit uiteindelijk gepland zal gaan worden, want als Jasper net die dag op wedstrijd moet kan het natuurlijk niet Knipoog .

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 14:43

Renske heeft zo wie zo geen auto die een 2prds kan trekken en ook geen rijbewijs. Ik denk niet dat Q mee kan want die mag nog niet draven. (ik zal renske zo even een pb sturen Haha! )
Verder wil ik ook wel mee, maar zit met hetzelfde probleem als Iris. Geen vervoer dus...
Als alles lukt met het vervoer, hebben jullie dan bezwaren tegen een brave hengst?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 14:46

griebels schreef:
Renske heeft zo wie zo geen auto die een 2prds kan trekken en ook geen rijbewijs.

Moet je voor een tweepaards een ander rijbewijs hebben dan voor een anderhalf...? Bloos Lijkt me toch niet?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 14:46

griebels schreef:
Als alles lukt met het vervoer, hebben jullie dan bezwaren tegen een brave hengst?

Zou die wel naast een ander paard in de trailer kunnen staan?

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-04 14:53

Iris82 schreef:
Moet je voor een tweepaards een ander rijbewijs hebben dan voor een anderhalf...? Bloos Lijkt me toch niet?

Zou kunnen, hangt af van gewicht van de auto, van de trailer en van de lading. Maar hoe dat precies zit weet ik niet.

Griebels, ik heb geen bezwaar tegen een brave hengst, maar ik durf niet te garanderen dat er geen enkele merrie hengstig zal zijn. Hoewel ik Fenna al een tijd niet meer hengstig gezien heb, zal over een maandje of 2 wel weer komen Knipoog

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 15:06

Liekie is goed te doen tussen merries, ook als ze hengstig zijn... Ik moet hem alleen niet gaan plagen door er achter te gaan rijden als ze hengstig zijn dan he...

Iris, ja je hebt je E rijbewijs nodig voor een 2prds...
Je auto moet zwaarder zijn als het gewicht van de trailer plus het laadvermogen, en daarbij mag je met een B rijbewijs niet rijden boven de 3500 kg, dus dat gaat niet lukken met een 2prds...
Met een E rijbewijs mag je auto lichter zijn als trailer plus laadvermogen, maar die heb ik ook niet...

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 15:07

Ik weet niet hoe Liekie is met andere paarden naast hem, maar miss met een hengstenschot ertussen of van te voren goed kennis laten maken met een ruin. Hij kan samen buiten met NIET dominante ruinen en hengsten...

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-04 15:33

Nou, dan zal dat wel goed komen, Zhanna is drachtig dus dan mag je daar altijd achter gaan zitten Knipoog

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 15:54

Of achter een ruin Haha!
Is altijd beter he...

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 15:58

griebels schreef:
Iris, ja je hebt je E rijbewijs nodig voor een 2prds...

Weer wat geleerd!
Dacht dat je voor een 1,5 ook al je E nodig had nl... Tong uitsteken

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 16:07

Het totale gewicht mag gewoon niet boven de 3500kg uitkomen met alleen een B rijbewijs.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 17:59

hier ben ik dan Haha! zal ff wat antw geven haha

Q kan idd niet mee, hij moet nml in zn eigen tempo lopen, eigenlijk alleen stap&galop, maar sinds deze week mag ik ook, als hij het zelf aangeeft, een drafje proberen.(wat super gaat, heb hem in geen jaren zo ruim voelen bewegen onder me!!)
ik rij nu samen met 1 of 2 friezen buiten, die kennen elkaar door en door, en nu gaat het echt super met Q maar ik wil niet het risico nemen dat hij doordat ie zich druk maakt en opfokt in een groep, dat hij daardoor weer meer doet dan hij eigenlijk aankan en we weer terug bij af zijn(en ik donderdag de 6e van steffi op mn kop krijg als ze hem weer behandeld Knipoog )

maar ik heb Dee ook nog staan he, die kan alleen niet voorop of tussenin, ze slaat namelijk Clown maar als die achteraan zit gaat het prima

verder heb ik wel een auto(bus) die voor een 2 paards trailer kan(VW transporter van mn vriend) maar idd geen E-rijbewijs

mijn eigen trailer is een 1,5 paards trailer, maar het laadvermogen is teruggekeurd zodat ik daar geen E vor nodig heb

Q kan wel bij andere paarden op de trailer, alleen niet samen met Dee omdat die 2 elkaar een beetje haten Schijnheilig dus vandaar dat we onze 1,5 paards niet hebben ingeruild voor een 2 paards toen we dee erbij hebben gekocht

uhm nog meer vragen Tong uitsteken

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 18:19

Ja, kunnen we iets regelen met vervoer??? Haha!

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-04 18:19

Tja, ik kan zo een 2 paards trailer lenen, maar mijn paard staat er al :S Maar het zou wel gezellig zijn als je mee kan idd! Maar dan dus vooral nog een chauffeur met E... Het lijkt wel een uitstervend ras Tong uitsteken

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 18:27

Ik ken wel iemand die E heeft, maar dan nog hebben we geen auto die ervoor kan. Tenzij Renske de bus mag uitlenen en jij de trailer. Dan rijdt die vriendin van me gewoon 2x op en neer met de trailer, dan kunnen Renske, Iris, ik en die vriendin mee... Tenminste als ze zin heeft Verward

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-04 18:33

Vraag jij eerst die vriendin, die trailer staat in Best. Zolang de trailer niet beschadigt (danwel door rijgedrag, dan wel door paardengedrag) dan ben ik er vrij zeker van dat ik hem zo mee krijg. Vooral als ik mee ga de trailer halen...

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 18:37

Vervoer is geregeld, mits we een datum hebben... Die vriendin rijdt een paard voor mensen en die hebben voor haar een 2prds trailer aangepast en mag ook de bus lenen om ervoor te zetten. Alleen 2x op en neer rijden vond ze niet zo'n goed idee... Dus als Iris ook nog vervoer kan regelen zijn we rond. Renske heeft in princiepe vervoer voor haarzelf dus...

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-04 19:04

Ok, da's mooi, alleen Iris nog dus...

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 19:25

Ho ho Haha! Eerst moet ik een datum weten Haha!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 19:27

Amable schreef:
Ok, da's mooi, alleen Iris nog dus...

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-04 19:56

Stel maar wat voor! Tong uitsteken Liefst na 9 januari want dan kan Orionneke ook mee... En dan is een weekend denk ik het makkelijkste.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 20:01

8+9 jan zit ik bij machie in enschede, dus dan kan ik iig niet, verder heb ik weinig voorkeur voor een bepaalde datum

alleen is bjorn 15/16 22/23 en 29/30 jan. met de bus weg.....allemaal feesten en vrijgezellen weekenden etc en ja t is en blijft zijn auto...

maar ik kan iig wel met de trailer komen met Dee, of eventueel tegen die tijd met Q
als er met een 2 paards trailer gereden wordt, zou ik eerst moeten kijken of dat gaat qua laden, dee laadt erg slecht bij een ander paard op de trailer(beest heeft voor we dr kochten altijd t rijk voor zich alleen gehad)
en Q heeft sowieso moeite met laden op andermans trailer, fijn die paarden met gebruiksaanwijzing