Nimber schreef:Esmee ik heb eigenlijk weinig van die haat en nijd gemerkt. Wij zijn de tegenhanger van het groningerpaard (zie de groningers als tinkerstamboek en ons als de irish cobs) We hebben heel gezellig samen zitten borrelen.Sterker nog 1 van mijn beste vriendinnen zat bij het grp.
En de meeste mensen daar mag ik erg graag.
De shires zijn geweldig vooral Liesbeth ik heb vorig jaar als gastruiter mogen mee rijden in de shire show.
van de tinkers hebben we hun nietmachine gekregen van de irishcobs limonade.
de man van de dikbilschimmel heeft even op onze stand gelet toen ik alleen was en echt even moest plassen.
de enige waar ik even mee overhoop lag was de singelfooters maar dat was heel even
Nou dat vind ik hartstikke goed 
Alleen je hoort mensen over de Freibergers, de grote hengst die de warmbloedmerrie bijna besprong, mensen op bokt die zelf shows verzorgen en andere shows al bij voorbaat afzeiken.
Tussen de stamboeken viel het ook wel mee, ik doel meer echt specifiek op de mensen die zelf shows verzorgen en dat daartussen zoveel haat en nijd is, dat had ik niet verwacht. Je doet allemaal hetzelfde ding dus je zou juist verwachten dat je elkaar beter begrijpt... maar ja nu ik er over na denk probeer je natuurlijk ook allemaal geboekt te worden dus ben je concurrenten..