[vd] goed gezien hoe het niet moet....

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 20:38

Kiara schreef:
Daarnaast lees ik hier iets over het feit dat ze haar paard niet voor honderden mensen op zijn donder mocht geven.
Een paard laten weten wie de baas is, op zijn donder geven, dat is imo geen probleem.
De manier waarop staat me tegen.
Dat touw had HOE DAN OOK niet gebruikt mogen worden.

dat ben ik met je eens overgens heb ik niet gezegd dat ze haar paard niet op z'n flikker had mogen geven maar je doet dat niet zo snel waar al die mensen bij staan.vaak kun je beter even je tanden op elkaar zetten dan 'm een dreun verkopen (en nu heb ik het over het algemeen niet over deze cob) want geloof me er zitten heel wat pennymeisjes op de tribune.

Ze had het touw niet moeten gebruiken dat ben ik met je eens.de volgende dag heeft ze dat niet meer gedaan. maar je kan van 1 show niet zeggen dat ze totaal verkeerd bezig is met haar paard omdat ik dezelfde show de volgende dag heb gezien waarin het wel met rust en vertrouwen ging en ik heb hem 's avonds aan een halstertje ook zien liggen en zitten.
nogmaals ze had het beter niet kunnen doen als het niet wil in een show is het jammer

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 21:02

obelix schreef:
Maar om even terug te komen op de titel :Goed gezien hoe t niet moet..

Ik weet niet of jullie de show van "Showbink"Riccardo van Tinkernikki hebben gezien?? Lips are sealed
Ze gaven een show voor hoefschoenen..

Ik heb samen met wat medebokkers zitten kijken en ik vond deze show zeker niet om naar huis te schrijven..

Riccardo werd op een stang gereden,met een hele onrustige en onstuimge hand.
Middendraf kwam niet uit de kluiten en slofte hij maar wat..Miss kwam het toch door de hoefschoenen?? Goeie reclame voor de hoefschoen was het dus niet
En dan heb ik het nog niet gehad over het liggen en als dat dergelijke wat verwacht werd van Riccardo.. Hij ging alle dagen niet liggen..
Nu werd er niet verder gegaan ,maar ging Tinkernikky door totdat ze waarschijnlijk zelf doorhad dat het niks meer werd en is toen maar weer op gestapt.. Het arme beest kreeg steeds hardere tikken met de zweep..

Ik kreeg van "Showbink Riccardo"een erg slechte indruk en vond dat hij zeer weinig uitstraling had.. Heel jammer,heb beter gezien van Riccardo..

Helaas,Tinkernikki als je dit leest,ik wilde je er nog even op aan spreken om te vragen waar het vandaan kwam ...
Maar kreeg niet de indruk als ik je zag lopen dat je in was voor een praatje.. Jammer... Miss toch even iets anders verzinnen voor een show??? Verward

Ik ben dan wel niet Tinkernikky maar toch zou ik hier graag op willen reageren. Ook vanwege het feit dat ik op de eigen site van Tinkernikky zelf net heb gelezen dat ze vanwege prive-omstandigheden de komende dagen op die site niet aanwezig zal zijn (en dus vast ook niet op bokt).
Ik heb 's avonds na de show met Tinkernikky gesproken. Ik heb de show zelf niet gezien maar ook Tinkernikky zei zelf dat het gewoon niet ging. De reden was volgens haar dat Riccardo niet goed in zijn vel zat en verdrietig was omdat vlak voor P&K zijn stal- en weidemaatje die hij al ruim 3 jaar kende was verhuisd. Hij miste zijn maatje en had geen zin om te werken.
Ik hoop dat Tinkernikky het me niet kwalijk neemt maar dit is haar uitleg op haar eigen site:

Zaterdag was Ric wat sloom s´morgens...al tijdens het wassen, haalde we hem van het voer, normaal hefftig verzet en met voetje krabben enz...

Eerste show, Riccardo doet niks 0,0 (liep aardig netjes)

Tweede show Riccardo doet 0,0 aan truks en tricks he..

Hij was dof en hij had de glans/uitstraling (hier ben ik) niet die hij normaal wel heeft..Het lachende vrolijke zelf verzekerde paard die wel even een showtje weg geeft en ieders hart steelt met och's en ach's..
Was levenloos...

Zaterdag avond ben ik gaan na denken wat kan dat toch zijn......zou hij ziek zijn? zijn poep was weer normaal...
Zoiets laat je gewoon niet los..

Ineens toen ik er eigenlijk niet meer zo erg overna dacht schoot het me ineens te binnen...
Vroeger geloofde ik er niet echt in en dacht ach wat een sentimenteel gedoe, dat zijn menselijke emoties..en kunnen paarden toch niks mee..

Vanaf dinsdag hebben Riccardo en Kapanda elkaar voor het eerst zolang niet meer gezien! Hij is gescheiden van zijn maat! Waar hij al 4 jaar samen mee optrekt en waarmee hij 4 jaar lang alles deelt. Nog nooit zijn ze zo lang uit elkaar geweest.
Ik kan me herinderen dat toen we van stal verhuisde hij ook na de derde dag depresief werd en dof en met zijn kop achter in de hoek ging staan en als ik kwam hij alleen achter om keek.
...
Riccardo is altijd de opvoeder van kapanda geweest, en kapanda daarin tegen heeft altijd vreselijk aan Riccardo gehangen als vader figuur opvoeder en het super kleine bonte kuddetje..
...
Ik had vandaag de show verandert in kur op muziek, heb riccardo niet meer gevraagt, de horse ballans meiden hadden er het volste begrip voor, omdat ze ze bij mij thuis zijn geweest en riccardo zonder welk commando dan ook zijn kunsten hebben gezien, en ook echt het verschil zagen ric toen en nu..ze zeiden het zaterdag ook al tegen elkaar er is iets met Ric en hij straalt niet, en toen ik er zondag over begon, zeiden ze dus ook van gelukkig dat je er over begin want wij hadden dus ook al zoiets gezien.
Prima meiden toppie..we hebben het ondanks dat kei gezellig gehad..

Sorry Monique als ik me er mee bemoei maar ook ik weet dat Riccardo als hij goed in zijn vel zit jullie show met ontzettend veel flair, uitstraling en werkwillig volbrengt OK dan!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 21:39

Blijf erbij dat als iets niet gaat, je ook gewoon een verontschuldiging aan het publiek kunt brengen en wat anders kunt laten zien, daar is best begrip voor. een paard heeft ook zijn dag wel eens niet. en dan niet achter de coulissen hem op zijn falie geven omdat je denkt dat hij je voor aap zet. Die frustratie is dus menselijk en niet op zijn plaats. eh, ik zeg dus niet dat het hier is gebeurd, maar even in het algemeen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 00:06

Monique (tinkernicky) vertelde mij ind ook dat Ric niet goed in zijn vel zat. Dat was ook duidelijk te zien. Ik heb hem in Indoor Zeeland gezien en op de burgse dag en daar deed hij het veel beter..
Mischien dat t ook wel door de hoefschoenen kwam, ik heb voor de zelfde mensen de schoenen gepromoot, maar Rydar had er een hekel aan, die wist niet hoe snel hij ze weer uit moets krijgen...

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-04 09:46

Ik wil nogmaals duidelijk stellen dat ik oordeel op wat ik zie.
De show van de freibergers vond ik super (althans, heb alleen maar op de freestyle meneer gelet) maar dat zou er achter de schermen ook niet zo leuk aan toe te zijn gegaan. Maar je oordeelt nu eenmaal op wat je ziet.
Ik wil best geloven dat ie het kan, maar het gaat me om de moment opname.

Ik had de show van het ICS net gezien toen we bij de kleine bak kwamen waar ricardo bezig was. Was nog een beetje pissig en toen ie na 3 klappen op zijn been niet in het compliment (denk ik) wilde, ben ik weg gelopen.
Heb de rest dus niet gezien

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 10:56

Afbeelding

stef hierbij de beloofde foto, zaterdagavond aan een halstertje.toen wilde hij wel liggen, nogmaals wat er zaterdag gebeurde is niet goed te praten maar de eigenaar heeft er van geleerd, deed het de volgende dag niet meer en liet zien dat het aan het halster wel kon en dat ik er zelfs even bij kon om te aaiene enzo Haha! *pennymeisje he*

obelix

stef schreef:
Ik wil nogmaals duidelijk stellen dat ik oordeel op wat ik zie.

en toen ie na 3 klappen op zijn been niet in het compliment (denk ik) wilde, ben ik weg gelopen.
Heb de rest dus niet gezien

Ik dus ook...

Heel jammer dat ze niet na of tijdens de show even iets had gezegd hier over.. In trant van.. Helaas...bla bla bla..

Ik geloof best dat hij het kan maar zoals het in de show ging is niet de juiste reclame voor een hoefschoen of wat dan ook..

Jammer...Lips are sealed

obelix

De rest van de foto's staan bij het paard en koets forum

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 11:04

Ik verplaats deze ook even naar het PK forum

Black_riders

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 16:24

het is inderdaad waardeloos als je paard je in de steek laat op een show, ik heb dat met chippie ook. Die heeft gewoon planken koorts en durft zijn tuckjes niet te laten zien aan het publiek. Aan mij dus de grote uitdaging om hem juist daar in te ondersteunen net zo lang totdat hij in ziet dat het niet eng is maar juist leuk en dat je applaus en een brokje krijgt als je het goed doet. Soms gaat het goed en soms klapt hij weer dicht.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-04 16:27

maar wat doe jij als ie dichtklapt scherps?

SuperQuinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 18:51

ziet er niet echt uit als reclame.. maar kan er niet over oordelen omdat ik het niet heb gezien...
en soms dan zeggen foto's ook niet alles..
ik heb al zo vaak shows van tinkernikky gezien, trainingen en gewoon haar dagelijkse omgang met haar paard, en ik moet toch zeggen dat het elke keer super ging! niets onder dwang geen klappen en een prachtige tinker die uitstraalde dat hij het allemaal wel goed vond, ik ken ric wel en als hij goed in zijn vel zit is het een echte showbink die zich graag uitslooft, en je bent gewoon van je paard afhankelijk doet hij het niet dan doet hij het niet, en jij wordt erop aangekeken.
ook vind ik dat je bij elke show wel een oordeel kan hebben wat wel en niet goed is..
en ik neem aan dat ook bij dit paard het veel beter kan want anders neemt ze echt het risico niet om naar een show te gaan.

anka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 19:04

idd vind ik nie normaal heb er juist respect voor als ze het netjes oplossen en nie dat het paardje het met tegenzin doet of nie snapt ze hebben dan dusss echt geen respect voor het paard een schande
een paard moet het wel voor je doen en blijven doen dusss een beetje respect..!!!

Kaiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 19:56

anka schreef:
idd vind ik nie normaal heb er juist respect voor als ze het netjes oplossen en nie dat het paardje het met tegenzin doet of nie snapt ze hebben dan dusss echt geen respect voor het paard een schande
een paard moet het wel voor je doen en blijven doen dusss een beetje respect..!!!

Dat dwang gedoe vind ik ook een beetje tsja, hoe zeg je dat? Niet goed dan maar?
Maar wat jij schrijft vind ik ook onzin, geen respect voor het paard? Nou, dat maak ik hier niet uit op.
Ik kan het best begrijpen dat de eigenaresse een fout heeft gemaakt, maar zoals je hebt kunnen lezen is het allemaal weer goed gekomen.
Dit soort reacties zijn dus onnodig. Lachen

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 21:08

Ieder mens maakt fouten. Oordeel niet te hard. Als je het beter weet, stap dan op die persoon af, zodat diegene er ook van kan leren.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-04 21:09

heb de persoon daarna niet meer gezien en je kon niet bij het losrij terrein komen, dus dat was moeilijk

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 21:10

Dan vind ik dat je beter je mond kan houden. Of in elk geval niet persoonlijk erover worden.

Dit topic begon prima. Tot er namen/foto's kwamen Ik vind het sneu.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 22:04

Dat was het iig voor het paard ook.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-04 22:14

Gedeeltelijk met je eens snowdon, maar de foto's stonden al in een ander topic, en ik heb de maker ervan gevraagt ze in dit topic (wat eerst op UZ) stond te plaatsen zodat mensen snapte wat ik bedoelde.
Het ICS heeft mijn mail trouwens doorgestuurd naar de persoon in kwestie, en ik ben benieuwd of ik daar antwoord van krijg.

Verder is het geens zins mijn bedoeling om mensen zwart te maken of weet ik veel, jammer dat ik op een ander forum gelijk wordt afgescheept als iemand die denkt dat je VD alleen maar kunt leren op basis van geweld Verward dus als het nivEAU zo "hoog" komt, wordt je weleens pissig.

Ik wilde alleen van me afschrijven wat ik had gezien, niet meer en niet minder.
Voordeel? Ik ben gepromoveerd tot VD Goding....

joshua

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 22:17

Ja die brief schrijven gaat ook naar mijn mening wel erg ver. Asl de dieren er nu zo ontzettend slecht uitzagen dan was het anders. Heb de band gezien die Annelot met haar paard heeft gezien dan is daaar niks mis mee. Maar om daar nu zo over op te spelen was zeker niet mijn manier van doen

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-04 22:19

dat mag, maar via het stamboek kom ik nu wel bij de persoon waar ik uiteindelijk moet zijn.
En ik denk dat het hier wel algemeen bekend is dat ik er erg fel op ben als VD verkeerd uitgevoerd wordt. Met name door sommige hier op bokt ()voor dit voorval dus) die lopen te trekken en te duwen en te doen krijgt VD een slechte naam, en dat probeer ik min of meer te voorkomen

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 22:24

Ik begrijp je volkomen hoor stef. Ik doelde ook meer op anderen hier. Jouw beginpost is netjes opgesteld. Alleen die brief had ik hier dan weer niet geplaatst... Maarja, ieder z'n eigen mening natuurlijk.

joshua

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 22:25

En wat wil je haar vertellen dan? Ik denk dat je de hele stress en dergelijk er ook wel bij moet rekenen. Ik keur ook niet alles goed wat er gebuerd zou zijn, heb het ook niet gezien, maar heb wel de band tussen beiden gezien. Ik denk dat het beter was geweest ipv het op bokt te plaatsen je het gewoon beter aan haar had kunnen voorleggen ipv het zo openlijk te publiceren. Dat telt trouwnes voor meerderen hier. Ik neem aan dat ieder die meedoet zijn uiterste best ervoor doet om het te laten slagen. Ook voor ons van het IHW was het de eerste keer dat wij er waren. Er zullen vast wel dingen zijn die er anders uit hadden kunnen zien, beter hadden gekunt enz. Maar ik weet wel dat de inzet van ieder die er aanwezig was zeker wel voor de volle 100% aanwezig was. Als het niet gaat zoals je zelf zou willen dan is het wel een domper daar je er al een jaar mee bezig bent en ernaar toe leeft.
Laatst bijgewerkt door joshua op 16-11-04 22:26, in het totaal 1 keer bewerkt

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 22:25

Billy schreef:
Dat was het iig voor het paard ook.

Heb je ook zeker gelijk in. Maar het paard in kwestie heeft hier niets aan. Wel als diegene er persoonlijk op aan wordt gesproken.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-04 22:30

snowdon schreef:
Ik begrijp je volkomen hoor stef. Ik doelde ook meer op anderen hier. Jouw beginpost is netjes opgesteld. Alleen die brief had ik hier dan weer niet geplaatst... Maarja, ieder z'n eigen mening natuurlijk.

Heb je misschien gelijk in, maarja, je kent het, in the heat of the moment.....

Wat ik hoop te bereiken? Dat ze beter met kritiek omgaat dan iemand anders, en dat ik van haar de rede achter deze keuze hoor. Op dat moment kan ik mijn oordeel wellicht bijstellen. Ik heb inmiddels van verschillende gehoord dat ze normaal nooit zo met haar paard omgaat, en dat wil ik best aannemen, ik hoop alleen cvan haarzelf te horen waarom ze hiervoor koos