Zin in rit in de Soesterduinen en omliggend bos?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Poll datum

17 april
3 (23%)
8 mei
8 (61%)
15 mei
2 (15%)

Totaal aantal stemmen: 13

Denman

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 13:02

Sjuimpje schreef:
Voor de liefhebbers van een iets ruigere rit met wat sprongetjes:
Ik wil eventueel wel een klein groepje meenemen voor een rit die een wat groter terrein zal beslaan. We moeten hiervoor ook het spoor oversteken.
Ik heb geen mak paard Haha! Mij maakt dat niet zoveel uit maar het is dus niet zo slim om met een hyper de hyper knol mee te gaan want ik ga halverwege niet terug Knipoog

Kortom, alleen geschikt voor de wat stabielere paarden, die in goede conditie zijn want er zal best veel galopwerk bijzitten en we maken behoorlijk wat meters. Mensen die wel het galopwerk aankunnen en verder een aardig stukje kunnen sturen maar liever niet willen springen kunnen ook mee, paralel op 20-40 meter van de crossbaan loopt een ander ruiterpad.

Is er ook een combinatie van beide Tong uitsteken

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 13:05

Naderhand zullen we aansluiten bij de andere groep Haha!
Voor een een rit die het midden houdt tussen beide zal je een ander slachtoffer moeten zoeken Haha!

Voor het idee,
de Soesterduinen is dus die gele vlek tussen de 2 sporen, ik zou graag het spoor oversteken naar links-boven toe richting Peijnenburg.
Afbeelding

Caro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 13:09

Mmm, daar moet ik nog even over denken. Met Mack zijn conditie zit het wel aardig goed. Heb zondag een rit van zo'n 3 uur gemaakt, wel met een korte pauze tussen door. In een lekkere galop haalt Mack de 28 km/u gemakkelijk hebben we gemeten Haha!

Hij is niet hyper. Hij vindt zichzelf erg stoer totdat hij wat engs ziet Clown Maar als een ander paard gaat, loopt hij er ook weer net zo makkelijk achteraan, om vervolgens weer stoer verder te lopen

Wat kunnen we precies van jouw route verwachten?

mobick

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 13:11

ik geloof dat ik voor de ruige rit ga.

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-04 13:12

Galop blijft in mijn groep ook een mogelijkheid Lachen

Eventueel bij voldoende animo valt het te bespreken dat we met z'n allen de grote rit nemen en dat ik dan degene die niet willen springen meeneem naar de parallelroute Lachen Al weet ik niet hoe Sjuim dat ziet *LOL* Gaat in overleg ook met haar Lachen

Maar zoals jullie zien is er een grote veelzijdigheid mogelijk. Met dank aan Sjuim OK dan!

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 13:33

Wat wil je precies weten? Haha!

Ik wil graag het spoor over, dan gaan we eerst met over een relatief nieuw ruiterpad, dit is behoorlijk lang, hier kunnen de paarden aan elkaar wennen en evt. overmoedigheid kwijt Haha!
Dat pad komt uit op een heel breed verhard pad waar we even op adem kunnen stappen om rustig via een ander pad richting de crossbaan te rijden. Hier kunnen evt. niet springers het pad ernaast nemen, je kan elkaar nauwelijks uit het oog verliezen en de paden komen na de hindernissen weer bij elkaar toe.
Dan kunnen we weer richting spoor, we pakken daar een andere spoorwegovergang als op de heenweg en maken zo een lus langs de duinen langs en we kunnen eventueel nog een stuk door de duinen. Je moet hiervoor wel hetzelfde pad op en af, je kan in de duinen niet legaal een ronde maken en het lijkt me in het weekeinde met een groepje ook niet helemaal verstandig om dat te doen. Tong uitsteken

Best een compleet pakketje, we komen langs hei, duinen, akkers, weilanden, loofbos en naaldhout bos.

Mayo,
mijn rit is niet echt geschikt voor een grotere groep en aangezien je zelf al zei dat Kas een 'aanstekelijk' paard is *LOL*
En al zeg ik het zelf, alleen voor lefbekken. Ik heb geen zin in jagen of jakkeren, maar een stap en bepritje heb ik niet zo'n zin in komt bij dat Ozep van langdurig stappen heel vervelend wordt.
Daarom:
Alleen voor mensen die op kritieke momenten het voorwaarts willen oplossen ipv stappen.

Caro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 13:42

Mmm, het klinkt erg aantrekkelijk Sjuimpje Haha!

Ik denk wel dat dit kan met Mack. Moet er wel even bij vermelden dat ik niet super veel springervaring heb. Heb nu wel om de week springles en dat gaat best wel goed. Maar als de sprongen niet echt angstaanjagend zijn, dan ben ik daar wel voor te porren!

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 13:44

De hindernissen zijn vrijwel allemaal 'omrijdbaar' maar voor diegenen die helemaal niet springen is dat slalommen natuurlijk niet echt handig.
Er zitten een paar (voor Boktbegrippen Haha! ) forse oxers in, maar ook enkele stammen van zo'n 80 cm.

mobick

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 13:47

ik kom te voet vanuit de lage vuursche, is dat te doen?

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 13:50

*zoekt schouderophaalsmilie*
Ik kan de conditie van jouw paard niet inschatten, we kunnen al wel bijvoorbeeld op de Wieksloterweg afspreken en dat we samen naar en van de Duinen rijden. Ik denk dat ik zeker op de terugweg dan vrijwel alleen nog maar stap.

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-04 13:55

Dan neem ik een groepje mee een andere kant op voor een leuke stap/draf rit Haha! (Sjuim, jij kan me vast wel helpen met een leuke route uitstippelen Knipoog Tong uitsteken)

In deze groep blijft een galopje mogelijk Haha!
Laatst bijgewerkt door Mayo op 29-03-04 13:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Caro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 13:55

Oh, dan denk ik dat het goed te doen is. Ik heb nu 1.20m gesprongen. 1 sprong weliswaar, maar dat smaakte naar meer. Ben wel een pietsie op mijn hoede met vaste balken, maar Mack springt meestal nogal ruim over *LOL* (zie de foto's in mijn profiel Schijnheilig )

Maar als ik er ook langs kan, dan moet dat geen probleem opleveren. Als ik twijfel, dan weet ik zeker dat Mack er sowieso al langs vliegt Bloos!

Natuurlijk is een en ander wel afhankelijk van de datum! *kijkt met een schuin oog naar agenda* Ik heb geloof ik al aardig wat afspraken de komenden weekenden Bloos

mobick

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 13:57

Sjuimpje schreef:
*zoekt schouderophaalsmilie*
Ik kan de conditie van jouw paard niet inschatten, we kunnen al wel bijvoorbeeld op de Wieksloterweg afspreken en dat we samen naar en van de Duinen rijden. Ik denk dat ik zeker op de terugweg dan vrijwel alleen nog maar stap.

Die Lange heeft een prima conditie dus ik waag het erop... kan altijd nog omkeren toch???

Margon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 14:03

*ik meld me ook*
Het hangt een beetje af van de datum en of mijn pa me wil brengen!

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 15:13

Voorstel voor de routes:
Afbeelding

mobick

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 15:16

Sjuimpje vanaf welke kant kom ik dan? Ik steek achter de benzinepomp over naar die westernstal dat laantje. weet je wat ik bedoel?

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-04 15:17

Wat kan je leuk kliederen *LOL*

Ik denk dat het een prima optie is, zeker gezien jullie met de 'onstuimige' groep toch een hoger tempo er op na zullen houden, dan zijn we met de 2 groepen ongeveer dezelfde tijd weer terug op het afspreekpunt om daarna een stukje dezelfde route te volgen Lachen

Caro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 15:25

Ziet er leuk uit! De start is dus bij de P rechts in het midden? En het 'doodlopende' groene en blauwe paadje rechtsonderin, wat bedoel je daarmee?

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 15:34

Jep Mobick dat is de Pijnenburgerlaan bovenin.

De start is inderdaad de parkeerplaats, dat doodlopende is de duinen, daar kan je geen ronde maken, dat is maar 1 pad en die gaat richting A'foort. Nou kan ik wel een illegaal rondje uitstippelen, maar dat lijkt me niet zo verstandig Haha! De boswachter doet regelmatig daar zijn ronde, maar aangezien de meeste toch wel even de duinen in willen, heb ik dat pad aangegeven zodat je op en neer kan rijden.

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-04 15:57

Hmm, ik heb er nog geen boswachter gezien (in de duinen zelf), ik denk dat ik daar blij mee moet zijn *LOL*

mobick

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 16:01

dan spring ik bij de pijnburgerlaan in naar de crossbaan. Ik denk dat we dan even moeten bellen voor de tijd en ontmoeting.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 16:05

Ik wil ook mee met de groep van Sjuimpje maar neem het pad langs de hindernissen.
Kreeg vandaag een jaarkaart van de afd. chirurgie binnen en die wilde ik eigenlijk verder dit jaar niet gebruiken Haha!

Miss_Petit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 16:14

Sjuimpje schreef:
Voor de liefhebbers van een iets ruigere rit met wat sprongetjes:
Ik wil eventueel wel een klein groepje meenemen voor een rit die een wat groter terrein zal beslaan. We moeten hiervoor ook het spoor oversteken.
Ik heb geen mak paard Haha! Mij maakt dat niet zoveel uit maar het is dus niet zo slim om met een hyper de hyper knol mee te gaan want ik ga halverwege niet terug Knipoog

Kortom, alleen geschikt voor de wat stabielere paarden, die in goede conditie zijn want er zal best veel galopwerk bijzitten en we maken behoorlijk wat meters. Mensen die wel het galopwerk aankunnen en verder een aardig stukje kunnen sturen maar liever niet willen springen kunnen ook mee, paralel op 20-40 meter van de crossbaan loopt een ander ruiterpad.

Dat lijkt mij meer wat, gezien mijn paarden Knipoog

_Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 16:35

als ik mee ga/kan dan ga ik iig niet die hindernissen over, ik durf het niet en mn paard is niet zo ruig Tong uitsteken als het een rit van veel langer dan 2 uur wordt haak ik af denk ik... 3 uur zou mn paard misschien net aan kunnen maar niet op hoog tempo. ik heb hier niet echt de mogelijkheid om een rit van 3 uur te maken dus vandaar dat ik daar niet goed met mn paard op kan trainen. kan wel 10 keer hetzelfde rondje gaan rijden maar dat vind ik niet zo leuk Scheve mond

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 16:38

Ilindra schreef:
Ik wil ook mee met de groep van Sjuimpje maar neem het pad langs de hindernissen.
Kreeg vandaag een jaarkaart van de afd. chirurgie binnen en die wilde ik eigenlijk verder dit jaar niet gebruiken Haha!

Het is misschien wel slim als we onze benen en bikinilijn netjes scheren Haha!
Ik zweer je, als je dat voor elkaar hebt overkomt je niets.