Rit naar Dennelucht (Eersel --> Bergeijk)

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
stalleke

Berichten: 5970
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 23:21

griebels schreef:
Hmm miss dat er toch een poll moet komen Haha!

denk wel verstandig Haha!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-04 09:26

zat er idd over te denken om een poll te maken, ga ik vandaag ook nog doen!

zaterdag is vrij lastig voor mij ivm vervoer, vriend werkt dan en ouders hebben t vaak druk en moeten me door de week al naar les brengen en vaak naar wedstrijd etc dus ik weet niet of ze als ze thuis zijn, me op zaterdag weg willen brengen.
of ik moet te paard met mieke&merel meerijden, misschien durft Q dan wel onder t viaduct door, hij durfde achter de friesjes aan ook over een houten bruggetje voor de 1e keer in zn leven!

als Machie meegaat met Desire dan moet er 2x heen&weer worden gereden met de trailer(desire kan t niet aan om helemaal vanaf hier ook nog naar eersel te lopen, wordt weinig gereden) of desire met de trailer en ik met Q te paard samen met de friezen

maar er staat voor het eind van de middag hier een poll voor de datum Lachen

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 09:41

Renske... Zoals ik al zei, wil mijn vriend de trailer wel rijden. Dan kun je in elk geval vast naar ons komen, en hoef je niet moeilijk te doen onder het viaduct. Als hij er namelijk niet onder door gaat, sta je daar dus wel...

stalleke

Berichten: 5970
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 16:35

Griebels, lisa en ik kunnen naar jou toe gereden komen, want ikw eet niet waar we t willen afspreken?

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 19:16

Ja dat weet ik ook niet. Sando komt denk ik ook naar ons toe. Dus kunnen we met zijn allen naar de afgesproken plek komen. Even afwachten wat Renske doet met vervoer, anders rijdt zij ook met ons mee.
Renske is de Bergerhoeve geen optie om bij elkaar te komen? Ik weet niet of je daar mag verzamelen, maar het is wel een optie.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-04 19:20

ja idd, of ergens in t bos tegenover bergerhoeve, dat kan ook he, das gewoon openbaar gebied

vlak voorbij bergerhoeve de 1e weg rechts, zit je wel al tussen t bos maar is nog wel verharde weg, maar wel rustig.

mocht ik te paard gaan, dan oefen ik dat viaduct van te voren een keer Knipoog en anders regel ik wel wat met de trailer en kom ik gewoon naar jou bij stal of naar t straatje schuin tegenover bergerhoeve.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-04 19:20


griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 19:23

Is goed, dan hoor ik wel...

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-04 14:47

We hebben een datum!!!


Zaterdag 8 Mei


ga ff een mod pb'en om de datum aan dit topic toe te voegen

Volgens mij komt deze dag voor iedereen het beste uit, Machie kan dan ook mee, op t paard van mn moeder Lachen
Als merel en mieke ook meegaan, hoop ik dat ik met Quentin te paard naar eersel meekan(viaduct ff van te voren oefenen) en anders 2x rijden met de trailer

Zullen we verzamelen vlak voorbij de Berger Hoeve aan de rechterkant van de weg(gezien vanaf eersel dus) is dan een zijstraat.
dan ben je geloof ik net het bord van de bebouwde kom van Bergeijk voorbij, en dan is het meteen de 1e weg rechts
dat is rustiger dan de Eerselsedijk zelf, en daar begint het bos al

hoelaat zullen we vertrekken?
als mn vriend met de trailer wil rijden moet dat voor 12 uur zijn, dan moet hij nml werken
maar t lijkt me sowieso het beste om ergens in de ochtend/eind van de ochtend te vertrekken.
Neem wel allemaal een halster+touw mee ivm vastzetten bij Dennelucht(gaat heel makkelijk over het hoofdstel en touw om de nek)

heb er al helemaal zin in *LOL*

Machie

Berichten: 16036
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 14:54

super dat ik mee dee mee kan! (vind je moeder dat goed??)
ik ga zometeen op het werk gelijk vrij vragen! Heb er echt supersveel zin in!!!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-04 14:57

heb het gevraagd, en t is goed!
komende week zit ze in Londen dus ga ik dr paard aan t werk zetten, als ze terug is rijd ze zelf 1-2 x per week, en geef ik dee ook nog wat extra beweging

gaat dus helemaal goedkomen!

stalleke

Berichten: 5970
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 17:43

we moeten rekening houden met zeker 2,5 uur heen en ook terug
aangezien we natuurlijk niet hele tijd kunnen galoperen
meestal als ik en lisa gingen reden we om half 11 aan en waren we rond 4 uur weer terug incl daar even zitten

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 00:05

5 uur rijden ? dat is wel veel.... heb pas 2 x op Peru gezeten na de bevalling. Maar ach het is in mei....ik kijk wel hoever ik dan ben met mijn rijkunsten.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-04 00:11

2,5 uur? dat is toch veel dichterbij?
ik ben er weleens heengefietst en ik had niet t idee dat t heel ver is.
de bockenreijder is hier aardig ver vandaan en dat is 1,5 uur rijden in normaal tempo
eersel-postelrit rij je op de terugweg ook in 1,5 uur van postel terug naar eersel en dat is verder dan van dennelucht terug naar randje bergeijk/eersel

maar we kijken gewoon hoe t gaat en hoe de paarden(en wijzelf Knipoog ) t volhouden
griebels rijdt op een jonge pony, machie op desire van 19 die nu een conditie van 0,0 heeft, maar t komt vast wel goed!
en anders rusten we daar wel wat langer uit ofzo!

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 10:02

okiedokie !!

misschien ben ik in mei wel weer in topvorm !!! Cool Clown

stalleke

Berichten: 5970
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 10:44

Met de postelrit rijd je er idd 1,5 uur op, maar dan is het echt geen rustig ritje
dan draaf je en galopeer je veel, ik denk dat er wel een half uurtje af moet omdat lisa en ik altijd nog van onze stal nara de bosse moete rijden
maar ik denk wel dat je rekening moet houden met 2 uur doordat wat jij zegt griebels op een jonge pony rijd, en machie op een oudere

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 12:13

Igor kan een lange rit wel aan... Dat is ie ondertussen wel gewent. We zijn gisteren ook weer 2 uur weggeweest, en dat gaat prima. We moeten gewoon tussendoor goed stappen. Sando, je kan nog wel een keer komen oefenen om ook de rit vol te houden. Kan Mario mee oefenen. Daarbij moet je eigenlijk denken dat het 2 ritten van bijv 1,5 uur zijn. Je hebt een pauze bij Dennelucht.
De verzamelplek die Renske noemde, lijkt me een goede oplossing. Helaas kan niet iedereen naar mijn pony's komen, omdat het terrein niet van mij is natuurlijk. Ik kan weleens vragen of er een verzameling mag komen, maar ik denk niet dat ze het echt op prijs stellen. Ligt er natuurlijk ook aan hoeveel trailers er zouden komen staan dan.
Nog even iets anders... Igor is bang van andere paarden en pony's, hij is dan wat paniekerig... Gaat er na een tijdje wel uit, en ik ben aan het oefenen om steeds vaker met vreemde paarden naar buiten te gaan. Zal wel goed komen dus

merelberfe

Berichten: 674
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Eersel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 21:32

je rijdt er idd 2,5 over van eersel (manege de kempen dan) naar Dennelucht.
Denk dat het van de meeting point ong. 2 uur zal zijn.
Wij wonen dichtbij de Pan, (en de bossen die je door rijdt om naar dennelucht rijdt) en wij rijden er ong. 1,5 uur op.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 11:22

liever niet in mei (maar mei is niet uitgesloten). Ik wil wel mee gaan hoor! Ik denk dat Iones ook wel zin heeft.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-04 12:50

Ik heb vandaag even precies gekeken, als je vanuit eersel naar de berger hoeve rijd, dan kan je vlak voorbij t laatste weiland van bergerhoeve op de drempels(die zijn daar nieuw) naar rechts, dat wordt dan een zandweg, die bedoelde ik

de eerste echte zijstraat is pas een heel stuk verder, dat is een helemaal verharde weg, maar ik bedoel dus die meteen voorbij de berger hoeve, je bent het bord met de bebouwde kom van Bergeijk nog niet voorbij gekomen.

t is vlakbij de stal van griebels, en volgens mij als je daar aan de kant van de zandweg je auto+trailer zet, gebeurt er niets mee, zie er weleens vaker auto+trailer staan, maar ik geloof dat de meeste mensen te paard komen.

Desiree t is (helaas vor jou dus wel in mei) zaterdag 8 mei geworden, de enige dag dat ongeveer iedereen mee kan, hoop dat je dus toch mee kan!

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 14:20

Lijkt me wel leuk hoor Desiree als je mee gaat... Kun je niet net als Renske je afspr verzetten, of zit je met andere dingen!?

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 16:15

Ik heb dan geen afspraak, maar mei wordt waarschijnlijk de maand dat ik ga verhuizen.

Ik weet dus niet of het me dan uit zal komen. Maar wel vraagje vooraf: wordt er alleen gestapt tijdens die rit of wordt er ook eens gegaloppeerd? (en nee, galopperen is niet racen).
De vorige keer was zelfs draven nog te veel gevraagd en ik had erge spijt dat ik meegedaan heb met die boktrit, was liever thuis gebleven.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-04 16:59

alleen stappen dan flipt Quentin Knipoog lijkt me dat er gewoon normaal wordt gereden dus zowel stap als draf als galop
anders doen we er uuuuren over om daar te komen

t hoeft geen grote racepartij te zijn, dat kan Desire niet aan trouwens, maar alleen stappen ook niet want dan gaat Quentin allerlei dingen uithalen die niet de bedoeling zijn Clown

gewoon een normale rit dus!

stalleke

Berichten: 5970
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 17:21

hihi misschien is quick dan toch familie Knipoog die word dan ook knettergek en gaat allemaal raar doen Lachen

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 21:01

Igor kan alles aan... Is ook makkelijk terug te nemen als de rest nog door rent... Darwin juist niet, en daar moeten we wel rekening mee houden aangezien mario beginner is. Hij kan wel gewoon galoperen hoor Haha!
Hij moet met de galop of ergens achteraan BLIJVEN of een stuk voor ons uit galoperen in zijn eentje... Met afstand dus. Maar komt allemaal goed, doen we vaker namelijk.