Edward Gal nieuwe favoriet?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 13:59

Ik heb Edward gister op Jumping zien rijden met Nourejev. Echt geweldig! Ik kreeg er gewoon kippevel van, hij reed zo fantastisch! Buiten dat vind ik het een spontaan iemand. Als hij aan het rijden is, zie je gewoon dat hij geniet. Vaak met een lach op zijn gezicht. Ik heb veel bewondering voor hem.

Een vriendin van me gaat wel eens mee met haar bazin naar hem. Haar bazin heeft les van hem (Atie Spijker) en ik hoop ooit nog eens mee te mogen!

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 15:58

Ik denk dat we nog veel van Edward zullen gaan horen in de toekomst. En dat we ook van Edward net zolang mogen genieten op tv als van Anky.
Misschien nog wel meer van Edward.

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 16:41

Ja, wie weet.

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 16:58

Ik hoop het, dat zou ook weer mooi zijn voor Flemmingh.
Na Krack C, Lingh GP.

zeihetpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 04:35

Wel hoop ik dat Edward zijn paarden heel kan houden, en dat er niet al te veel geld in zit van Gestion, want dan is hij straks weer ridder te voet, net zoals Arjen, Coby, Ellen, etc... Verder hoorde ik een aantal juryleden klagen dat die muziek van Edward al door zoveel andere combinaties gebruikt was.

Zei het paard

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 18:59

Hoezo zou edward zijn paarden niet heel kunnen houden?? Volgens mij doet hij geen domme dingen?? Aangezien sommige paarden niet eens van hem en Nicole zijn..

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 20:35

De kurmuziek van Edward is vrij hip en gewaagd, zeker als je bedenkt dat de meeste jury's toch liever klassiek horen dan trance of wat dan ook. Persoonlijk vind ik de kur van Edward OK dan!, de kurmaker (dezelfde als van Anky als ik me niet vergis) heeft een artistiek stukje gemaakt, maar de meeste jury's moeten er echt nog aan wennen.

Maar dat die muziek al door veel combinaties gebruikt is? Niet op dit niveau lijkt me, daar is het nog te modern voor,...

Pino24

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 13:03

Ik ben ook erg Edward-fan! Geweldig hoe die man zijn paarden aan het lopen heeft!

Nonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 20:31

helemaal Edward-fan!! en dat aplaus!! Haha! geweldig!!

Horsedances

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 05:18

Citaat:
De kurmuziek van Edward is vrij hip en gewaagd, zeker als je bedenkt dat de meeste jury's toch liever klassiek horen dan trance of wat dan ook. Persoonlijk vind ik de kur van Edward , de kurmaker (dezelfde als van Anky als ik me niet vergis) heeft een artistiek stukje gemaakt, maar de meeste jury's moeten er echt nog aan wennen.

Maar dat die muziek al door veel combinaties gebruikt is? Niet op dit niveau lijkt me, daar is het nog te modern voor,...

De muziek van Edward is volgens mij door zijn vriendin gemaakt, het probleem dat ik zelf heel vaak tegen kom is het volgende :

Als ik muziek gebruik met castagnette's erin roept iedereen dat het de muziek van Arjen & Goliath is, gebruik je Griekse muziek, dat is het plotseling de kür van Coby en Ferro geworden. Bij Edward wordt vaak gezegd (vanwege het stukje Gregorian Chant) dat het de muziek van Gonnelien Rothenberger is. Helaas wordt Spaanse muziek vaak verward met Zuid Amerikaanse muziek etc... Daar zal wel nooit wat aan veranderen, vooral als ik zelfs zie dat de "vak"-jury bij de selecties voor ons nationaal songfestival vaak de draad kwijt zijn.

Horsedances

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 11:06

Volgende week donderdag geeft hij een clinic, vlakbij Breda in de buurt geloof ik.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 12:21

Toch herkende ik de muziek van Edward wel.
Tommy Visser reed 2 jaar geleden al op dezelfde muziek een Z2 kur met Blue Ocean en dat was toen een 'oude' kur van Edward werd gezegd.

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 12:59

Nou.. ik ben 2x mee mogen gaan met een vriendin welke haar paard een week bij Edward en Nicole had staan en daar trainde. Ze had toen les van Edward.
Ik heb hem een aantal paarden zien trainen en heb toen enorme waardering gekregen voor Edward.. dus hij heeft bij deze een 'fan' erbij!

valencia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 19:06

Ik ben echt HELEMAAl gek van edward en zijn paarden!!! hoe hij de paarden rijdt...zo mooi en beheerst! en dan die lach die hij altijd op zn gezicht heeft!!! GEWELDIG!!

valencia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 19:07

we zullen denk ik nog veel van hem horen!!!!!:)

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 16:51

ik vond edward helemaal te gek! hij had van mij ook mogen winnen!!!

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 11:28

Randy01 schreef:
Des te meer reden om nog meer respect voor Edward te hebben. Toch heeft Edward meer de keuze (financieel etc.) dan 'Jan Modaal' om in de top mee te blijven draaien. Ik hoop dat het zo goed blijft gaan met hem, misschien dat we dan weer een nieuwe topper hebben om als 'voorbeeld' te gebruiken! Natuurlijk heeft ook Edward ergens een begin moeten maken en gaat het leven van een topruiter niet over rozen, daar ben ik me goed van bewust.

Euhmmm,
ik geloof dat Antoinette niet in de categorie 'Jan Modaal' valt, sterker nog, dat weet ik wel zeker.
Wie heeft er de luxe om een aantal goede sportpaarden aan te kunnen schaffen en daar full-time mee bezig te zijn? Verder weet ik dat zij ze ook nog wel eens in training heeft gehad.

Begrijp me niet verkeerd hoor, ik vind haar super knap rijden, ik doe het haar niet (nooit waarschijnlijk) na, maar ik heb toch iets meer sympathie voor Edward. Want een goed begin maken is makkelijker als je een kapitaal achter je hebt staan.

chantal1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 13:35

Toen ik Edward 6/7 jaar geleden aan het trainen zag in de Rhederlaag had ik al zo iets van...ja, die stijl bevalt me wel....

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 22:30

Sjuimpje schreef:
[Euhmmm,
ik geloof dat Antoinette niet in de categorie 'Jan Modaal' valt, sterker nog, dat weet ik wel zeker.
Wie heeft er de luxe om een aantal goede sportpaarden aan te kunnen schaffen en daar full-time mee bezig te zijn? Verder weet ik dat zij ze ook nog wel eens in training heeft gehad.

[/quote]

Daar heb je gelijk in; het is een luxe om je volledig op je eigen paarden te kunnen storten. Maar Antoinette heeft ook een heleboel pech gehad en op eigen kracht haar paard van het begin tot Grand Prix gereden. Ze heeft verschillende trainers gehad, waarbij ze nu (voorlopig) bij Coby is gesettled, die de puntjes op de i zet. Maar alles heeft ze zelf gedaan OK dan!

Sorry voor het off topic Haha!

Vora

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 00:58

Volgens mij wordt Edward Gal ook steeds populairder, maar hij kan ook super rijden. Dat liet hij Zwolle ook weer eens zien op Zaterdag, de dressuuravond. Hij krijgt werkelijk elk paard aan het lopen, zelfs een koudbloed. En met zulke showtjes krijg je het publiek natuurlijk ook wel op je hand. Verder vindt ik hem een echte showruiter, hij haalt het beste uit een paard en stuurt ze allemaal even onstpannen en rustig rond.
Echt top OK dan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 16:19

is dat die enge vent die in Anky kleding posseeert Schijnheilig

uuhm ken he niet maar als het die in anky kleding is .... ziet ie der erg eng uit Schijnheilig