Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Desiree"]
[quote="Scum schreef:Springruiters trainen thuis toch allemaal dressuurmatig? Lijkt me erg moelijk om een paard op hoog niveau rond te krijgen als ie niet fatsoenlijk aan de hulpen is?
Desiree schreef:anky durft niet (meer) te springen. Echt niet.
sarabande schreef:[
En dat gezeur over dressuurmutsen.
Een dressuurpaard hoeft niet te leren springen om zijn oefeningen uit te voeren, een springpaard zonder dressuurondergrond komt nauwelijks een parcours door.
[/quote]
Desiree schreef:[
Nou, zoals ik al zei, die dressuurmutsen denken dat een springruiter ze niets te leren heeft, ook niet op dressuurgebied, snappie? dus springen komt er nog niet eens bij aan de orde.
[/quote]
sarabande schreef:En dat gezeur over dressuurmutsen.
Een dressuurpaard hoeft niet te leren springen om zijn oefeningen uit te voeren, een springpaard zonder dressuurondergrond komt nauwelijks een parcours door.
sarabande"]
[quote="Desiree schreef:[
Nou, zoals ik al zei, die dressuurmutsen denken dat een springruiter ze niets te leren heeft, ook niet op dressuurgebied, snappie? dus springen komt er nog niet eens bij aan de orde.
[/quote]
Dat is ook nergens voor nodig ik hecht veel meer waarde aan een frisse buitenrit op zijn tijd voor die paarden
sarabande schreef:Ik zeg niet dat het paard het niet kan, mijn dressuurgefokte merries springen allemaal met veel gemak over plassen etc.
Dat komt omdat ze goed ruggebruik hebben, dat is een van de belangrijkste zaken die ik er in probeer te fokken.
Ik bedoel dat het voor het doel dat een dressuurruiter heeft van nul of geen waarde is of hij/zij kan wil/durft te springen.
Het is niet aan de orde
Lielle schreef:dat kun je niet vergelijken. Iedere ezel (en daarmee zeg ik niet dat jouw paarden ezels zijn) kan over een plas springen, dat heeft niets met ruggebruik te maken.
Lovely schreef:Het lijkt mij trouwens ook niet goed voor je paard om maar te gaan springen terwijl het dier dressuurmatig niet goed voor elkaar is. Ik heb diverse paarden gezien die gewoon stuk gereden zijn wegens te weinig nuttig dressuurmatig onderricht. Springmiepjes begrijpen nu eenmaal niet altijd waar dressuurmutsjes mee bezig zijn en dat is best jammer voor de paarden van de springmiepjes.
Lielle schreef:hier is ze dan geintje![]()
je vat het toch als aanval op, dat bedoelde ik niet zo. Ik beoordeel ruggebruik alleen toch wel een beetje anders dan op een plasje water. Maar wat vind je van de rest van mijn posting?
Lielle"]
[quote="Lovely schreef:Het lijkt mij trouwens ook niet goed voor je paard om maar te gaan springen terwijl het dier dressuurmatig niet goed voor elkaar is. Ik heb diverse paarden gezien die gewoon stuk gereden zijn wegens te weinig nuttig dressuurmatig onderricht. Springmiepjes begrijpen nu eenmaal niet altijd waar dressuurmutsjes mee bezig zijn en dat is best jammer voor de paarden van de springmiepjes.
Lielle schreef:Maar goed, kennelijk wil je niet ingaan op mijn eerste opmerkingen en dat vind ik dus echt jammer.