Muziekmeeting Utrecht! (voor iedereen die dat leuk vindt!)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-15 03:38

taartjee schreef:
Wat klinkt dit onwijs tof zeg!

Ik ga er nog even een nachtje over slapen, maar ik denk dat de kans toch erg groot is dat ik er ook bij ben!

Ik ben in het bezit van een akoestische western gitaar en een ukulele, al ben ik nog niet zo goed. Ik zing ook en kan eventueel ook een beetje piano.
Gitaar en ukulele heb ik mezelf aangeleerd, piano heb ik les in gehad.

Alvast een kleine vraag, kan ook zijn dat ik eroverheen heb gelezen, is de locatie goed bereikbaar met het ov?

Leuk dat je eventueel mee zou willen doen! Ik wordt echt super enthousiast van alle reacties.
dB's ligt dichtbij station Zuilen. Als je vanuit Utrecht Centraal met de trein reist (trein naar Breukelen of Uitgeest) is het het eerste station. Het station daarna is Maarssen waar Dreamy vlakbij woont. Vanuit Utrecht Zuilen is het ook echt heel goed te doen, nog geen 5 minuten lopen.

Dreamy

Re: Muziekmeeting Utrecht! (voor iedereen die dat leuk vindt!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 10:09

Da's waar ook :')

taartjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 11:10

Qua de weg vinden ben ik echt de grootste kneus die er bestaat, zelfs met vooraf routebepaling gaat het bij mij al fout :')

Ik hoop trouwens binnenkort ook een semi-akoestische gitaar aan te schaffen :)
Zet mij maar bij het lijstje!

Naam: Tara
Instrument: zang een gitaar/ukulele (ik wil ze zeker allebei meenemen, ook voor mensen die nog nooit op ukulele gespeeld hebben en dit graag zouden willen proberen)
Nummer: er is zoveel leuks! Ga er nog even over nadenken ;)

swartbeessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 16:35

Oh ik vind t ook wel leuk! Woon vlakbij, maar weet nog niet zeker of ik thuis ben die dag. Ik zing en speel viool :+

taartjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 22:21

Ik neem trouwens mijn beste vriendinnetje mee, die komt foto's maken als jullie het leuk vinden!

En nog een vraagje, hoe zit het met het onderverdelen van de kosten en hoe moeten deze betaald worden?

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-15 16:38

Sorry dat ik een tijdje niet kon reageren. Ik had helaas onverwachts internetproblemen waardoor ik ook niet kon Bokken. Ik zal iedereen even toevoegen aan de OP die er nog niet instaat.

Ik denk zelf dat het handig is om alle kosten bij elkaar op te tellen en dan te delen door het aantal personen. Dat zal 7 of 8 worden waarschijnlijk. Doordat we bijna geen instrumenten hoeven te huren (alleen een setje bekkens voor het drumstel) omdat iedereen instrumenten meeneemt, zullen de kosten zo rond de 50 euro zijn (ga het even exact nakijken). Het handigste is als iedereen het geld contant meeneemt zodat we het in 1x kunnen betalen. Anders is het ook mogelijk om het vooraf over te maken naar mij voor de mensen die dat handiger vinden. Ik zal het precieze bedrag even achterhalen en hier doorgeven.

Taartjee, je vriendinnetje hoeft wat mij betreft niks te betalen hoor, leuk dat ze foto's wilt maken! :)

Zou iedereen nog een keertje aan willen geven of ze definitief komen of niet?

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 16:46

Ik kom definitief! Ik vier oud en nieuw in Duitsland dus het kan zijn dat ik het topic niet lees tot zaterdagochtend, maar kom zeker die kant op! :)

(Ik zie al mensen op Utrecht CS achterdochtig rondkijken of ze mensen met instrumenten zien. :D)
Als ik daar langs kom.. Ik moet nog even 9292-en..

taartjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 20:53

Ik kom ook definitief!

Ik zal trouwens ook even het nummer doorgeven wat ik graag zou willen spelen: War - Kensington (zelf speel ik em 2,5 hele noten hoger, op gitaar capo op 5 ;) Ik weet niet of jullie dit zelf makkelijk vinden om te weten xD )

Hiraeth, reis je dan heel misschien via amersfoort? Dan zouden mijn vriendinnetje en ik eventueel bij jou kunnen aanschuiven in de trein ;)

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-15 21:16

taartjee schreef:
Ik kom ook definitief!

Ik zal trouwens ook even het nummer doorgeven wat ik graag zou willen spelen: War - Kensington (zelf speel ik em 2,5 hele noten hoger, op gitaar capo op 5 ;) Ik weet niet of jullie dit zelf makkelijk vinden om te weten xD )

Hiraeth, reis je dan heel misschien via amersfoort? Dan zouden mijn vriendinnetje en ik eventueel bij jou kunnen aanschuiven in de trein ;)

Kun je misschien voor dat nummer het akkoordenschema meenemen (kan ook op tablet bijvoorbeeld, maar uitgeprint mag ook)? Dan is het makkelijker voor de anderen om wat mee te kunnen spelen. Wat de capo op 5 voor veranderingen meebrengt weet ik ook niet precies. Met een capo blijven de akkoorden verder gelijk toch? (tja, drummers werken helemaal niet met akkoorden en toonhoogten xD Mijn trommels stem ik zoals ik ze lekker vind klinken en de ene is hoger als de andere door het formaat en de velspanning. En kleinere dunne bekkens klinken hoger dan grote dikke bekkens. Tot dusver mijn relatie met toonhoogtes :P )

Ik trek denk ik mijn vest met Boktlogo aan. Dat is lekker herkenbaar en dan ben ik goed te vinden :) Ik kom op de fiets (half uurtje tot 45 minuten fietsen vanaf huis).

taartjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 21:23

Capo is in principe een hulpmiddel om een akkoordenschema te kunnen spelen met dezelfde noten als zonder capo, ze klinken alleen een stukkie hoger :P

Ik heb de akkoorden zelf gewoon van deze site geplukt:
https://tabs.ultimate-guitar.com/k/kens ... ar_crd.htm maar waar hier capo 1 staat, speel ik em op capo 5, anders is ie echt veelste laag xD
(Voor de mensen die liever zonder capo spelen, je kan op deze site ook transpose doen, daarbij moet je dus transpose +4 doen om dezelfde hoogte te krijgen als met capo 5 en deze noten)

Ik ben er trouwens met de trein rond half 3, dan weet ik zeker dat ik op tijd ben xD

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-15 21:34

taartjee schreef:
Capo is in principe een hulpmiddel om een akkoordenschema te kunnen spelen met dezelfde noten als zonder capo, ze klinken alleen een stukkie hoger :P

Ik heb de akkoorden zelf gewoon van deze site geplukt:
https://tabs.ultimate-guitar.com/k/kens ... ar_crd.htm maar waar hier capo 1 staat, speel ik em op capo 5, anders is ie echt veelste laag xD
(Voor de mensen die liever zonder capo spelen, je kan op deze site ook transpose doen, daarbij moet je dus transpose +4 doen om dezelfde hoogte te krijgen als met capo 5 en deze noten)

Ik ben er trouwens met de trein rond half 3, dan weet ik zeker dat ik op tijd ben xD

Ik heb alleen helaas geen mogelijkheid om te printen o.i.d. Ook heb ik geen telefoon die kan internetten. Ik weet niet of iemand dan de akkoorden uitgeprint mee kan nemen?

En Kensington spelen in dB's is wel licht ironisch. Kensington komt namelijk uit dB's vandaan, hebben daar jaren gerepeteerd (overigens net als Racoon, Gers Pardoel en nog veel meer namen), traden daar wel eens op en stallen nu de bandbus daarzo :) Zie de mannen regelmatig als ik aan het werk ben.

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 21:43

taartjee schreef:

Ik reis inderdaad via Amersfoort! :j Heb tevens ook Studenten OV en kan dus (geloof ik) nog iemand meenemen met 40% korting, dus mocht iemand toevallig hetzelfde traject nemen (intercity Meppel/Zwolle, intercity Zwolle/Amersfoort/Utrecht CS, sprinter richting Breukelen van Utrecht CS naar Zuilen) geef dan een gil!

Ik ga trouwens nu even kijken naar War, leuk nummer! Het is nooit in me opgekomen om eens één van hun nummers te spelen terwijl ik ze toch al twee keer live gezien heb. }:0

taartjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 21:59

Animal schreef:
Ik heb alleen helaas geen mogelijkheid om te printen o.i.d. Ook heb ik geen telefoon die kan internetten. Ik weet niet of iemand dan de akkoorden uitgeprint mee kan nemen?

En Kensington spelen in dB's is wel licht ironisch. Kensington komt namelijk uit dB's vandaan, hebben daar jaren gerepeteerd (overigens net als Racoon, Gers Pardoel en nog veel meer namen), traden daar wel eens op en stallen nu de bandbus daarzo :) Zie de mannen regelmatig als ik aan het werk ben.

Ik wil eventueel wel alle nummers uitprinten als de mensen die een nummer hebben deze naar mij toe willen pben?

Echt? Dat vind ik echt super tof! Afgelopen november naar hun concert int ziggo dome geweest en sinds dien helemaal weg van hun! Ik zat zelf te twijfelen tussen twee van hun nummers, war en de akoestische versie van we are the young, maar dacht dat war wel een stuk leuker is om met z'n allen te spelen dan een akoestisch nummer :')

Hiraeth schreef:
Ik reis inderdaad via Amersfoort! :j Heb tevens ook Studenten OV en kan dus (geloof ik) nog iemand meenemen met 40% korting, dus mocht iemand toevallig hetzelfde traject nemen (intercity Meppel/Zwolle, intercity Zwolle/Amersfoort/Utrecht CS, sprinter richting Breukelen van Utrecht CS naar Zuilen) geef dan een gil!

Ik ga trouwens nu even kijken naar War, leuk nummer! Het is nooit in me opgekomen om eens één van hun nummers te spelen terwijl ik ze toch al twee keer live gezien heb. }:0

Mijn vriendinnetje en ik reizen ook via amersfoort, utrecht cs en dan breukelen!
Onze trein vanuit Amersfoort vertrekt om 13:56, wie weet kunnen we elkaar daar alvast meeten?

Ik speel zoveel van Kensington, niet alleen omdat de nummers gewoon tof zijn, maar omdat de nummers een bepaalde lading hebben die bij mij zeer herkenbaar zijn xD en ze zijn over het algemeen zo makkelijk te spelen voor mensen die niets meer kunnen dan de basis akkoorden :D

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-15 22:04

taartjee schreef:
Animal schreef:

Ik wil eventueel wel alle nummers uitprinten als de mensen die een nummer hebben deze naar mij toe willen pben?

Echt? Dat vind ik echt super tof! Afgelopen november naar hun concert int ziggo dome geweest en sinds dien helemaal weg van hun! Ik zat zelf te twijfelen tussen twee van hun nummers, war en de akoestische versie van we are the young, maar dacht dat war wel een stuk leuker is om met z'n allen te spelen dan een akoestisch nummer :')

Hiraeth schreef:

Mijn vriendinnetje en ik reizen ook via amersfoort, utrecht cs en dan breukelen!
Onze trein vanuit Amersfoort vertrekt om 13:56, wie weet kunnen we elkaar daar alvast meeten?

Ik speel zoveel van Kensington, niet alleen omdat de nummers gewoon tof zijn, maar omdat de nummers een bepaalde lading hebben die bij mij zeer herkenbaar zijn xD en ze zijn over het algemeen zo makkelijk te spelen voor mensen die niets meer kunnen dan de basis akkoorden :D

Daphne komt uit Putten (zie net dat jij in Voorthuizen woont. Mijn ex woont ook in Putten en werkte bij een boer in Voorthuizen destijds, dat ligt vlak bij elkaar), ik kan wel vragen of zij met de auto komt en nog plek heeft? Of dat ze het anders eventueel leuk vindt om met jullie mee te reizen?

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-15 22:07

Oh, en alles uitprinten en meenemen zou top zijn! :)
Silent lucidity van Queensryche was ook een verzoekje :)

taartjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 22:07

Met de trein reizen is voor mij iig geen probleem, vind het altijd wel wat hebben, met de trein naar iets toe xD
Als ze het leuk vindt, mag ze zeker met ons meereizen, kunnen we elkaar iig al een beetje leren kennen :D

Ik zal zo eens alles opzoeken!

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 22:08

Iris van the goo goo dolls wil ik graag doen :D

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-15 22:11

Ze gaat idd met de trein en zou het leuk vinden om mee te reizen :)

Daphne is in dit filmpje de meest linkse (akoestische amateuristische kerstwens van ons bandje, voor onze 'fans' (vrienden en familie :D Verder is het youtubekanaal nog heel leeg, maar over een tijdje gaan we onze eigen nummers opnemen en komen die erop :D)

Daarnaast heeft ze (of in ieder geval de laatste keer dat ik haar zag) blauw haar :)

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 22:15

Dreamy schreef:
Iris van the goo goo dolls wil ik graag doen :D

Ga 'm even opzoeken! :D

One van U2 is trouwens ook niet zo'n moeilijk nummer qua instrumenten. Twee gitaarpartijen (die van Edge is vrij makkelijk en die van Bono zelf is gewoon Am - D - F - G :D), een vrij simpel basriffje, drums vallen ook wel mee.. Maar ik wil niet mijn liefde voor U2 'doordrammen'. :o Het is meer dat ik van dit nummer een beetje weet hoe 't in elkaar zit en denk dat het te doen is om te spelen.

Voor de liefhebbers, de gitaar die ik meeneem is een Epiphone Ultra III, mocht iemand die dus in bruikleen willen nemen Zaterdag... Ga gerust je gang!

taartjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 22:18

Super leuk filmpje!

Ik ben zelf altijd heel erg bang om mijn stem te laten horen, ik zet wel filmpjes van mijn zang op yt, maar alles staat op verborgen :')
Misschien voor jullie ook leuk om te horen hoe ik klink?

Dit heb ik 1e kerstdag opgenomen, het is nog lang niet perfect en wanneer ik echt weer eens tijd heb, ga ik deze goed opnemen, ook met camera en die dan wel op openbaar zetten.
Een van de redenen waarom ik mee ga, is omdat ik echt af wil van mijn zingangsten xD

Op gitaar kan ik eigenlijk alleen maar de akkoorden die niet barré zijn :')
Oh, en ukulele komt ook gezellig mee, dus wie dat nog nooit heeft gedaan en dat zou willen proberen, mag ook zeker!

Edit: een wordbestandje is in de maak met alle nummers!

dinek123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 22:25

Is er ook een semi-akoestische gitaar aanwezig of moeten we die meenemen? (dan moet ik nog even mn moeder lief aankijken of dat mag, en al helemaal als t regent want mn hoes is niet waterdicht..)

Iris is een gaaf nummer! heb m dan wel een andere versie gedaan een keer maar blijft toch gaaf (Dat zullen jullie wel merken.. ik speel niet veel via origineel, zal t nu wel proberen maar als t jullie gaat storen moet je t aangeven..)

ik zat te denken aan Runnin', geen idee van wie, akkoorden haal ik hiervandaan; https://tabs.ultimate-guitar.com/n/naug ... ll_crd.htm
Let wel; met gitaar klinkt ie goed met capo op 4, wat betekent dat je m nog wel moet transponeren.

mijn youtube kanaal (ofwel filmpjes die niet meer op mn telefoon passen dus ik ze maar op youtube gooi, staat dus ook niet alles op); https://www.youtube.com/channel/UCkYU3J ... 7pg/videos

maakt mij vrij weinig uit wat ik wanneer speel, maar zou als t kan t wel leuk vinden om runnin te zingen?(kan ook gitaar en zingen tegelijk als dat nodig is) :)

Oh en met barré akkoorden heb ik inderdaad ook een klein probleempje hihih

taartjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 22:28

Ik hoop aanstaande zaterdag een semi-akoestische gitaar (western) te gaan aanschaffen, ik weet morgen pas of dit echt doorgaat, want ik moet de winkel bellen of ze dan open zijn :')
Nergens op internet kunnen vinden dus dan maar een belletje plegen xD

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-15 22:31

Ik heb wel iets gelezen over semi-akoestische gitaren, maar weet niet of jij dat was :) Als je hem mee wilt nemen zou dat tof zijn :)

En dat je het anders speelt is prima hoor. Het idee is een soort jam waarbij we lekker gaan klooien en kijken wat lekker klinkt en vooral veel plezier hebben samen. Ik luister de nummers wel, maar studeer ze verder ook niet in (heb ik zo last-minute geen tijd voor en hier geen drumstel). Iris heeft bijvoorbeeld een afwijkend ritme, dus die ga ik wat vaker luisteren. War daarentegen is ontzettend funky en daar denk ik wel uit te kunnen komen. Met gewoon *boem-pak-boem-boem-pak* kom ik daar al een heel eind mee. Dan hoef ik alleen ghostnootjes in te voegen en wat met de hi-hat te spelen en dan kan ik meekomen (ok, klinkt dan niet (zo goed) als het origineel, maar ik kan dan lekker meetikken :D ).

Ik ga straks even naar jullie luisteren. Zit nu in de trein en internet is daar niet zo goed waardoor de filmpjes niet af willen spelen.

saskiakefieJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 10:31

Ah zo jammer dat ik dit te laat zie ik moet zaterdag werken.. Nouja veel plezier en als er een vervolg komt doe ik graag mee :P

swartbeessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 10:46

Is er al een (streef)tijd? Ik woon vlakbij, speel viool en zing, en 't lijkt me leuk om mee te doen!