[besloten] Van blessureleed tot sportplezier proosten op her

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gnome

Re: [besloten] Van blessureleed tot sportplezier proosten op her

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 18:14

Oef vooral werken. Zo'n 45 uur per week en daarnaast trainen voor 8 augustus. Moet dan 6.5 kunnen. En festivals uiteraard!

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 18:43

Fijn dat het goed ging Romy
Ik ben voornamelijk bezig met wandelen met een 4-jarige appaloosa sinds mijn merrie 2 maanden geleden is overleden ;(
Ga braaf 1x per week naar de fysio die veul te langzaam wil :P ik wil binnenkort toch een keer de stoute hardloopschoenen aantrekken om te kijken of een klein rondje lukt.

Nu is het dus voornamelijk nog een hoop wandelen:
Afbeelding

sliertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 21:23

Foamroller!! Jup! Sinds een week hahah heb idd het idee dat het werkt..

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 21:31

Lekker zwemmen zeg Kasmir :D

Zojuist nog een rondje gelopen. 3,5 km maar.. ging niet heel erg lekker. Moest 3x 6 minuten met 2 minuten wandelpauze ertussen. Toch de loopstukjes een tempo van 8-10 km per uur. Volgende keer beter.

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 22:15

Ik heb morgenavond weer training hier in het park. Donderdag weer in het olympisch stadion, misschien dat ik dinsdag ook nog ga. Even kijken hoe het voelt, had gister weer een festival. Dat heeft altijd wel z'n weerslag haha. Moet nu wel echt kilometers gaan lopen, wil ik de dam tot dam uit willen lopen. Ben ook in het hardlopen erg goed in uitstellen :D

Ik ben momenteel vrij druk met deze 2 draken. Lief he!

Afbeelding

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 22:33

Met dit weer ook wel lekker Kasmir! {:}

Wat een leukerds Liz!

Foamroller? Vertel...

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-15 22:33

45 uur per week!? Wtf, dat is best wel Uhm veel! Is dat altijd zo of???
Had je last van de warmte met lopen?

Ahhhhh,super schattig! !! Mooie katjes ook! Van wie zijn ze?

Op hoeveel km zit je nu? Dam tot dam is 16km ergens in september toch?

Kas, wat erg van je paard ! Wist dat niet, wat is er gebeurt? Wel een gave merrie dit, ga je der zadelmak maken??
Hahahaha pompedom, zo herkenbaar !! Maar jij bent wel wijs genoeg om.goed te luisteren naar je lijf tocg? Misschien gewoon proberen :o verder stuk gaat het niet van 1x hoor!!!

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 22:41

De kittens zijn van mij! Zijn mijn nieuwe vriendjes.

Ik zit momenteel op ongeveer 10km, die 10k kost me nog net FF teveel.moeite

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-15 22:56

Jaaaa <3 zo leuk!!
Hoe oud is die rechter??

Heb je moeite zo rond de 7km toevallig!?

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 22:57

Ik werk minimaal 40.. meestal dus richting de 45 Haha en dan is het nu rustig op het werk. Ik vond het nu heel vochtig en nog vrij warm inderdaad. Ook 3 dagen niet gelopen en eerst gegeten. Wel braaf 2.5 uur gewacht maartoch loop ik dan stukken minder.

Wat een schatjes zeg! Heb zelf ook twee rode en een zwart witte. Geniet er maar van. Voor je het weet zijn ze groot!

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-15 23:05

Vind het best heftig.. Al zit ik er zelf misschien ook wel aan als ik zo na reken. Grote verschil is wel dat ik weken heb van 45 en dan 35 ofzo :D

Bij het verwerken van je eten gaat ook best veel vocht en energie in op... Dus wel te verklaren idd. Agg dab voelt de volgende keer ineens zoveel lekkerder :D

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 23:10

Ik zou nu de volgende keer 39 minuten aan een stuk moeten kunnen. Nou dat zie ik nog niet gebeuren dus ik pak eerst een les van 25 minuten. Eerst maar zien hoe dat gaat. Dinsdag mag ik weer!

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 23:15

Inge maar wel toch even lekker gelopen, wat je zegt volgende keer beter! Maar wat een pittige werktijden inderdaad. Hopelijk heb je een leuke baan x)
Ohhh Liz wat zijn ze leuk <3
Romy wist je het nog niet? 2 maanden geleden mijn meisje verloren aan een koliek aanval, om 13:00 ben ik gebeld en om 22:00 heb ik haar in de kliniek laten inslapen.. was/ben er echt kapot van.
[IM] Kapot door dit onverwachtse verlies.
Wil deze 4-jarige (Luus) inderdaad zelf western gaan beleren, maar ze beweegt erg onhandig/stijf en heeft al wat klappen op haar lijf gehad dus ik doe het rustig aan. Nu veel grondwerk zodat ze haar lichaam beter gaat leren dragen/gebruiken, daarna ga ik er pas een keertje op. Dit is haar van wat dichterbij, uiteraard weer een stippel. Dit is het nichtje van Karlijn ;). Heel stuk kleiner, veel minder dressuurtype, past wel beter binnen de western xD.
Afbeelding

Heb zonet toch m'n stoute hardloopschoenen aan getrokken, het ging voor geen meter -O-. Direct een stekende pijn voorin m'n knie en op de aanhechting van de pees. Heb nu maar met mijn vader afgesproken dat we samen gaan zwemmen :').. Och met een juist dieet ernaast krijg je daar wel een killerbody van haha.
Laatst bijgewerkt door Kasmir op 05-07-15 23:41, in het totaal 1 keer bewerkt

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 23:19

Ja klopt, zo 7/8km loop ik zonde problemen. Dan doorzetten kost me echt veel moeite.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-15 23:40

Ahhhh bummer!!! :(:) Maar ergens wel.fijn om even te weten waar je staat of niet!?

Ik hou wel van stippels :o (word onterft als papa dit leest!!! Hahaha)

Jeetje, wel een heftig verhaal hoor.... Raar hoe zoiets kan lopen, kan daar altijd beetje van de leg van raken hihi wel vrede mee nu?

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-15 23:45

LizMD schreef:
Ja klopt, zo 7/8km loop ik zonde problemen. Dan doorzetten kost me echt veel moeite.

Hahahaha zo herkenbaar, bij mij komt het omdat mn lijf moeite heeft met de overgang van koolhydraten naar vetverbranding (je hebt tot 20 min snelle koolhydraten, dan ga je over op de reserve en dat is bij zn 35/40 min wel op..)!

Wat je kan proberen is om iedere 20 min een suiker klontje te nemen als test, niet gelijk kauwen en opeten maar gewoon laten smelten in je mond.. Kijken hoe dat gaat.

Of, juist nuchter te gaan trainen (1x pw) en dat uitbouwen.. en daarnaast de dag van je gewone trainingen bijna geen koolhydraten maar juist hoger in je eiwitten te zitten kwa eten. Dan zit je eerder op die andere verbranding

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 23:46

Ik ben als een blok gevallen voor het stippeltjes karakter, zijn meestal wat complexer dan het gemiddelde paard om zo maar te zeggen :'). Karlijn was helemaal een puzzel, met Luus merk ik dat het allemaal wat makkelijker, gaat veel koeler in haar kop en dat heeft ook wel wat.
Kan het inmiddels wel accepteren nu ja, heb heel veel moeite gehad met de -wat als ik haar eerder naar de kliniek had gereden- vraag. Dat kan ik inmiddels naast mij neer leggen, ze was gewoon enorm ziek. Het blijft bizar hoe snel een super fit, sterk paard kan veranderen naar een dodelijk ziek paard. Koliek is echt vreselijk :n.

Ja baal stiekem wel dat het niet lukte, had hoop dat het puur op hoop/wilskracht misschien wat beter zou gaan :') Precies wat je zegt, nu weet ik weer waar ik sta. Ik moet af en toe gewoon wat proberen, als het niet lukt dan weet ik dat weer en dan ga ik weer wat anders verzinnen.. Zwemmen nu dus x)

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 23:48

Nuchter trainen deed ik tot een paar weken terug altijd. Maakt geen verschil. Ik ga volgende keer eens op pad met suikerklontjes in mn zak! :D

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-15 23:51

Ja, je kan jezelf helemaal gestoord maken he!!! Maar je hebt zeker goed gehandeld hoor :j niet aan jezelf twijfelen!

Ja, dit motiveert wel om daar goed mee aan de slag te gaan! En stiekem is het een super mooie sport (heel technisch en snelle winst in te behalen!), als je schema's wilt moet je maar roepen! Liggen hier een soort van op de plank :D

Is dat zo!? Huh, leg uit! In welk opzicht zijn ze moeilijk dan!! Wist ik niet, wat grappig! Hou daar wel van hihi

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-15 23:52

Ow nuchter trainen trok ik ook al niet hahaha misschien is het bij jou iets anders hoor!!

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 23:54

We gaan het zien. Morgen in ieder geval weer interval training. Lekker kort na het eten (19:00). Eten weer opboeren :D

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-15 23:56

Pfff hahaha

Heb ooit het goede idee gehad om snel een bak kwark weg te duwen voor de training, die eet ik niet meer sindsdien :o

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 00:02

Ik zal niet alle appaloosa's over 1 kam scheren, er is zoveel verschil maar over het algemeen hebben ze wel een bepaald karakter. Je kunt ze niets dwingen, moet alles vragen, lijken af en toe op hun eigen planeetje te leven en dan moet je ze lief vragen of ze even ter aarde willen komen om met jouw te werken. Je krijgt er een beetje penny taferelen van, de eerste keer dat een nieuwe bijrijdster op Karlijn ging zitten ging mevrouw standaard in de hoek staan steigeren, gewoon omdat ze het naar haar zin niet goed genoeg deden. Trailer laden ging zonder problemen, tot ze een keer de vrachtwagen niet op wilde dan liet ze zichzelf liever vallen (echt letterlijk vallen) dan dat ze de wagen op liep. Zelfs op de kliniek toen ze zo doodziek was, de assistent wilde haar uit stal trekken en trok dus nogal ruw aan het halster, ja dan verzet Karlijn echt geen stap meer.. Toen ik vroeg of ze mee wilde lopen liep ze gedwee achter mij aan. Je moet alles in samenspraak doen, kunt niet een keer boos worden want dan heb je ze direct over de zeik.

Zwemmen ben ik helaas niet zo goed in, heb echt geen techniek :') Zou er best wel beter in willen worden maar beheers eigenlijk al geen borstcrawl en heb geen zin om bij kleuters in een zwemles te gaan zwemmen x).

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-15 00:12

Oww, ik voorzie grote problemen als ik met een stippel aan de slag moet := respect!! ! Hahahaha desalniettemin, wel cool!!! Karakter vind ik vreselijk als het niet mee werkt maar het is zoo tof!!

Hahaha weet je, niemand ;) is echt geen svhande'!! Er zijn heel veel leuke "cursussen " of workshops voor alle niveaus waarbij je met groep van half 20 tot half 50 samen gericht met de basis van de techniek aan de slag gaat.. Sterker nog, die dingen doet iedereen bij ons op de club regelmatig!! Omdat je nooit uitgeleerd ben. Maar als ik kijk naar het niveau wat ieder jaar binnen komt bij ons op de triatlon cursus, 99% van de tijd is het zeg maar zwemles van de basisschool niveau. Prima hoor!! (beter dan de gemiddelde Andere Europeanen, die kunnen helemaal niet zwemmen!)

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 00:23

Ja wellicht dat ik toch eens ga rondkijken voor wat les, ik heb mijn A en B op 1 dag gehaald en daarna nooit meer een les gevolgd x). Het is best een goede work-out om lekker te kunnen zwemmen, en bijna geen belasting op de gewrichten dat is zeker een dik pluspunt. Zou zo gauw niet weten waar dat hier kan in de buurt maar ga gewoon eens rondkijken :)