[FM][P] Strand Den Helder, zondag 5 april (1ste paasdag)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

love_mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 19:02

teiger150 schreef:
love__mandy schreef:
@ jo Wat een leukerd!

Het strand is in principe groot genoeg om ook nog met vloed gewoon foto's te kunnen maken zondag dat je in het water moet staan. Dus ik denk niet dat het een heel groot probleem is

...... De rede dat we vaak de meetings richting Callantsoog, Groote Keeten verplaatste is omdat het strand van Den Helder erg mul is. Als je er met vloed in rengalop door heen rijd zijn de pezen van je paard stuk, dit geld natuurlijk ook voor het losgooien...

Ik wil ook wel graag met Jackie mee doen meiden en heb een hoop conectie's in de fotografen wereld. Maar ik wil wel zeker weten dat jullie goed hebben gekeken naar de getijden, en ook is de datum niet erg praktisch uitgezocht....

http://www.visbeleving.nl/eb-en-vloed-e ... abel-weer/
Dat is wat we konden vinden, maar betekent het dan dat het water tussen 6 en 2, hoog water is en daarvoor en daarna laag, of juist andersom?

Stel het is laag rond een uur of 2, kunnen we beginnen om 12uur, eerst portret maken, en dan is het water al weer aan het zakken voor de losgooi en rijfoto's

SeaSide

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 19:04

love__mandy schreef:
@ jo Wat een leukerd!

Het strand is in principe groot genoeg om ook nog met vloed gewoon foto's te kunnen maken zondag dat je in het water moet staan. Dus ik denk niet dat het een heel groot probleem is

...... De rede dat we vaak de meetings richting Callantsoog, Groote Keeten verplaatste is omdat het strand van Den Helder erg mul is. Als je er met vloed in rengalop door heen rijd zijn de pezen van je paard stuk, dit geld natuurlijk ook voor het losgooien...

Ik wil ook wel graag met Jackie mee doen meiden en heb een hoop conectie's in de fotografen wereld. Maar ik wil wel zeker weten dat jullie goed hebben gekeken naar de getijden, en ook is de datum niet erg praktisch uitgezocht....[/quote]

http://www.visbeleving.nl/eb-en-vloed-e ... abel-weer/
Dat is wat we konden vinden, maar betekent het dan dat het water tussen 6 en 2, hoog water is en daarvoor en daarna laag, of juist andersom?

Stel het is laag rond een uur of 2, kunnen we beginnen om 12uur, eerst portret maken, en dan is het water al weer aan het zakken voor de losgooi en rijfoto's[/quote]

Er zit een groot verschil tussen de getijden van texel en Den Helder zal voor jullie de juiste eventjes opzoeken :+

love_mandy

Re: [FM][P] Strand Den Helder, zondag 5 april (1ste paasdag)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 19:06

Je kan kiezen voor den helder daar scheelt niet veel haha

SeaSide

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 19:07

Oke, jullie hebben te maken met heel erg hoog en extreem laag water ivm, de volle maan die een dag ervoor is.

http://www.watersportalmanak.nl/getijde ... n-helder/4

Dit werkt erg in het nadeel van jullie grootte groep omdat je nooit zoveel modellen in 1 eb periode krijgt...

SeaSide

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 19:08

Ow, sorry Mandy zie inderdaad nu wel Den Helder ertussen staan in de link stond hij automatisch op texel ;)

love_mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 19:09

teiger150 schreef:
Oke, jullie hebben te maken met heel erg hoog en extreem laag water ivm, de volle maan die een dag ervoor is.

Dit werkt erg in het nadeel van jullie grootte groep omdat je nooit zoveel modellen in 1 eb periode krijgt...

Dus, wat raad je aan, een andere locatie, of simpelweg een andere datum?

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-15 19:10

Idd, want ik moet het ook weten voor mijn vervoer. Die kan ook niet iedere dag overigens :)

SeaSide

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 19:13

love__mandy schreef:
teiger150 schreef:

Dus, wat raad je aan, een andere locatie, of simpelweg een andere datum?

In Callantsoog, Groote Keeten en de onderkant van Julianadorp zit je altijd goed, vooral vanwege jullie grootte groep... Willen jullie een ochtend en middag groep of echt met deze hele groep in 1 keer gaan fotograferen... Dan ben je namelijk wel eventjes bezig met losgooien, 10 minuten per paard X 8 paarden pfff dan ben je wel eventjes bezig incl de 5 minuten wissel tijd ;)

Een fotomeeting in Den Helder kan prima ook vooral met die datum want dan is het extreem laag water. Alleen moet je je groep kleiner maken, want anders ben je niet met vloed klaar.

SeaSide

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 19:16

Ik geef me bijdeze op voor deze middag (ook om jullie te helpen meiden, want ik weet dat het jullie eerste fotomeeting is :(:) )

Ik denk dat jullie kwa modellen toch al vol zitten?? dan geef ik me als reserve op met Jack en Martje. :D

Ik had deze dag wel een paas showtje op de camping maar verplaats hem wel naar 2e paasdag als er een model uitvalt en we mee kunnen :)

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-15 19:20

Heb jullie 2 even in een facebook gesprek gegooid, voor we de hele topic volspammen _O-

Dan kunnen we daar even verder praten (app gaat zo traag met een mobiel die zelf woorden bedenkt :'))

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 20:05

Als je het wilt verplaatsen dan gaat mijn verzorger denk ik afhaken.. Ze moet te paard naar locatie en vanaf Den helder naar Grote keeten is best een stuk rijden.

love_mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 20:13

Waarschijnlijk gaan we de locatie niet verplaatsen, alleen we redden het niet om 8 modellen binnen de eb tijd te doen, we laten nu de fotografen stemmen over wie er mee gaan en wie niet. Ook kunnen we dan gewoon uit de ''reserve'' lijst kiezen
Er is niet echt een andere oplossing.
Vera en Wohlan gaan sowieso mee.

p.s we weten dus nog niet precies hoeveel modellen er mee kunnen. We zijn nog druk in overleg

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-15 22:29