Nog iemand naar AHOY (paard 2003) geweest ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 00:04

Het is kleiner dan Utrecht ja, maar je moet wel bedenken dat ze er 3 jaar uitgelegen hebben, en dat er een gehele nieuwe organisatie achter zit. De aankleding was top, kon ik niks van zeggen, shows liepen uit, maar dat kwam doordat er iemand onwel werd, kan gebeuren. Stands waren ok, heb nog niet alles gezien (geen tijd gehad om ff een rondje te doen) maar het was wel 'vol'

Volgend jaar word het vast beter, deze mensen hebben gewoon de ervaring nog niet.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 00:24

Ik hoop wel dat alles goed komt met die vrouw, ze zag zooo bleek!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 00:29

Dat heb ik nou ook gemist.....

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 00:49

gijsenkim schreef:
Ik was die met een klein meiske van 5 en een groter meiske van 9 alledrie in rijbroek

*LOL* , ik krijg nu echt een 'pennymeisjes'-indruk van je, gijsenkim Tong uitsteken

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 00:51

was ook zo Fitz Tong uitsteken
Kim was een echt pennymeisje en sanne was zelfs geschminkt als paard, er schattig.
Haha!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 00:52

Fitzroy schreef:
*LOL* , ik krijg nu echt een 'pennymeisjes'-indruk van je, gijsenkim Tong uitsteken

Cool errug he........ Haha! Haha!

sabineG

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 00:53

Ik ga ook maandag kijken of t wat is... Zal wel even wennen zijn na de Equitana in Duitsland.. Dat is echt SUPER groot... Maar show's vind ik altijd leuk om te kijken en spullen heb ik niet echt nodig.... Ik zal Bokt op mijn hand schrijven....

Liekje1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 01:16

Ik ben geweest maar vond er ech totaal niets aan.

Super klein en echt weinig boeiende aanbiedingen.

Vond de show met een Teneese Walking horse en een Morgan erg amateuristisch.

Er zaten meisje op zonder laarzen en caps en in hun vrije tijds (thuis) kleding.
Dus geen rijbroek en geen paarden shirt of een bodywarmer en gewoon met schoenen.
Ooh wacht die op die Morgan had een Trui aan met haar groepslogo.
Vond dat toch niet erg netjes.

En die vrouw die door die microfoon sprak was heel erg onduidelijk en amper te verstaan.
Ook een minpuntje.

Vond die kinderen met die soort van Barrelrace wel onwijs gaaf *LOL*

Maar vond het veel te duur en ga volgend jaar niet nog een keer

Vind het zonde dat het zo achteruit is gegaan. Ach gut

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 09:56

Ik vond juist die kleinschaligheid zo gezellig.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 11:00

tsja,
ik wist dat het een hal was, dat was duidelijk te zien op de site, dus ik was voorbereid.
verder is het niet achteruit gegaan, maar zijn ze juist weer aan het opbouwen.
de bedoeling is, dat het evenement weer gaat groeien.
maar goed, ik heb me wel vermaakt, en leuke dingen gezien.
Natuurlijk was het klein, maar het was wel gezellig vond ik.
En ikheb een aantal bokkers weer gemeet, erg gezellig

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 11:14

Het was idd klein, maar je moet ze idd wel een kans geven.
Ik heb me ondanks de kleinschaligheid prima vermaakt met de shows en ben met een oranje fleecdeken huiswaarts gekeerd.
Ben benieuwd of het volgend jaar nog terugkeert...

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 12:50

Ik ga dus ook maandag...
Heel gezelli met mijn hubbie, als kadootje voor mijn 30-ste!! verjaardag..

30-en-een-penny-meid, ha ha

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 12:52

Die barrelrace was wel heel kick jah Lachen somige shows waren een beetje langdradig

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 21:07

Ah, kijk, hier zijn nog wel positieve mensen Ik bekijk het positief, volgend jaar zal het vast allemaal beter zijn, fouten zijn er om van te leren toch? Hier waren ietwat teveel fouten.

Maar bekijk het eens anders, krijg jij zo'n hele beurs in elkaar?

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 21:08

Noureyev schreef:
En die vrouw die door die microfoon sprak was heel erg onduidelijk en amper te verstaan.
Ook een minpuntje.

Moet zeggen dat ie bij ons, en bij anderen top was, het ligt er ook aan wie er omroepd!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 21:45

missnynke schreef:
ik heb het laatste stukje van parelli gezien, maar was daar niet erg weg van. er zaten een paar lompe boeren op (sorry), en als de paarden het echt in hun bol krijgen heb je weinig houvast/zeggenschap meer.
verder gebruikten ze af en toe de zweep tegen het hoofd van de paarden.....

Volgens mij heb jij er echt niets van begrepen.

Ten eerste is dat geen zweep maar een carrot stick.
Ten tweede is het niet de bedoeling dat het paard het in zijn bol krijgt, want als hij het in zijn bol krijgt zijn de machtsverhoudingen niet goed.
En ik heb de show vandaag gezien, en wat jij lompe boeren noemt zijn misschien mensen die niet zo op hun eigen houding letten, maar meer proberen te voelen wat het paard doet....

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 21:49

liberty schreef:
Maar bekijk het eens anders, krijg jij zo'n hele beurs in elkaar?

Ja hoor, ik wel...het is niet zo dat de standhouders niet willen komen, het zijn de kosten die ze tegenhouden.

Schrijf een paar grote stallen aan, en ook wat grote stamboeken, en je zult zien dat je in no-time de hallen vol hebt staan.

Waar was het KWPN, waar waren de Friezen, de Volbloeden, de Haflingers en de Fjorden? Waarom hebben de Tenessee Walkers en de Singlefooters daar wel een stand en de grote stamboeken niet? Rusten zij op hun lauweren, of weten ze al dat het verspild geld is? Waar was de NQHA, de DRHA, de NRHA, de DPHA? Waarom heb ik geen Quarters of Paints gezien?

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 21:53

Wij zijn een redelijk groot stamboek, en ik neem aan dat ze ieder stamboek wel aangeschreven hebben Lachen Maar ja, die moeten ook weer tijd hebben... En dat is bij veel dan ook weer het probleem.. Het probleem zit hem ook in de te hoge kosten, en een totaal verkeerde aanpak van de shows..

Het lijkt mij ook wel te doen om dit te 'maken', maar gemakkelijk is het niet, je heb altijd zeurdende mensen...

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 22:11

Als je van Nimber hoort dat ze gevraagd is om een show met Groningers in elkaar te zetten, haar werd beloofd dat ze op tijd wat zou horen en dat er niets, maar dan ook geen enkele informatie van de kant van de organisatie kwam, dan schort daar wel een heleboel aan de organisatie. En zeurende mensen of niet, hoe mooi ze ook zijn: buikdanseressen horen niet in de rijbak...

En ik heb geen enkele Professionele Ruiter gezien - Dressuur, of Western....

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 22:18

ja dat klopt, die problemen hadden wij ook, overal te laat mee Maar ik denk dat ze dit wel van veel mensen gaan horen..... Ook waren ze niet er geiformeerd wat voor shows er waren denk, ik werd de arabieren een beetje erg beu...

Professionele waren er wel, denk dat Voest en Parelli, en marjolein kylstra dat wel zijn. Niet op iedere beurs kan een Anky zijn oid..

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 22:43

Voest en Parelli zijn geen ruiters. En wie is Marjolein Kylstra? En ik heb het niet over Anky. Ik heb het over een professionele berijder, die misschien nog nooit een wedstrijd heeft gezien, maar wel een paard kan beleren. Als ik iemand tijdens een show op een paard zie rondhobbelen die twee maanden daarvoor nog nooit op een paard heeft gezeten, hoef ik daar niet voor naar een show te komen, dat zie ik op de plaatstelijke manege al genoeg. Natuurlijk, er waren heel veel ponyrassen vertegenwoordigd bij de shows vandaag...daar kun je moeilijk een prof opzetten. Maar een echte "bereiter" zoals je die op de Equitana ziet, heb ik vandaag niet gezien. Dat is het plaatje waar ik naar wil kijken. Kinderen op shetjes zijn aandoenlijk, slechte buikdanseressen erbij alleen maar irritant.

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 22:48

Ja ok, heb je gelijk in, Kylstra is VD, dus ook geen ruiter, maar zijn wel allemaal mensen die het professioneel doen. Dit evenement kun je ook niet vergelijken met de Equitana vind ik, zoiets is nog niet mogelijk in NL, geen ruimte voor denk Knipoog
Maar zal dit ook eens bij de organisatie vertellen, is wel een goed standpunt

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 22:49

Bij de arabieren en die buikdansers ben ik ook weg gelopen. En ik ben het wel met je eens dat de proffesionaliteit hier en daar ontbrak. Maar het gehele plaatje vond ik positief en ik hoop dat het elk jaar zal groeien.

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 23:40

ja vooral die merens ruiters vodn ik niet echt denderend qua rijniveau

bennetonJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 23:49

Profesionalteit ontrbrak mss soms wel, maar dat was ook niet het doel van onze show, en denk ook niet van de andere stamboeken. Het doel van ons was om te laten zien hoe de new forest pony was, hoe ie er uit ziet, wat zijn karakter is. Met een ruiter erop die pas 2 maanden rijdt, kun je dus wel zien dat een New Forest heel erg vriendelijk is...

Ik zou het natuurlijk ook wel leuk vinden als er een profesional ofzo was (waren er wel, maar ook dressuur Tong uitsteken) maar ja, niet iedereen heeft altijd tijd, en het was het eerste jaar en dan kunnen ze niet gelijk Anky of Tineke optrommelen Tong uitsteken

Anky moest trouwens toch rijden vandaag Tong uitsteken Ze had met Salinero gewonnen in Mechelen