De Bokt-boogschutters meeting

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ashley5

Re: De Bokt-boogschutters meeting

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 15:07

Ja, erg leuk als herinnering!
Ik heb alleen maar mijn simpele camera op mijn telefoon, maar die zal ook mee zijn! :P

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 16:10

Jaaa foto's! Heb zelf weinig foto's van mij en mijn boog. :)

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 17:00

Haha, ik neem hem mee!
Is nog leerzaam voor mij ook :)

Ashley5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 17:06

Het zal wel iets heel ergs anders zijn dan voor jou om zulke foto's te gaan maken! :P

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 17:12

Haha ja inderdaad, normaal doe ik paarden en honden vooral.
Maar dit is ook leuk :D

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-14 21:26

Jammer dat je niet meekunt Timbers, wellicht een volgende keer.
Hartstikke leuk als je wat foto's maakt Ylvy! :j

Jazzit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 14:16

Hij staat in de agenda :)

Zoals het er nu naar uitziet kom ik met de auto vanuit Roermond.
Als er mensen zijn die vanuit het zuiden mee willen rijden (of ergens halverwege opgepikt willen worden), dan is dat uiteraard mogelijk.

Groetjes,
Daphne

Jazzit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 14:18

Wat is buiten pijlen/boog/bescherming/eten/drinken/regenkleding nog handig om bij je te hebben?

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-14 15:38

Ik heb inmiddels ook bevestigd gekregen dat we de 17e kunnen komen, dus dat is helemaal geregeld.
Goed nieuws in dat verband: de kosten zijn geen €15,= maar €10,= per persoon.
Wil iedereen dit contant meenemen, zodat we ter plaatste kunnen betalen?

Verder het verzoek om mij nog even te laten weten of je bent aangesloten bij een vereniging of, als dat niet het geval is, nog wel bij NHB. Als geen van beide het geval is, moet je er zelf even rekening mee houden of je eigen verzekering ongelukken bij het sporten dekt of dat je 'op eigen risico' wilt gaan.

Verder om mee te nemen (naast een goed humeur en zon):
- Uiteraard je materiaal: boog, bescherming, quiver met bij voorkeur tenminste 6 pijlen.
- Kleding: hangt uiteraard een beetje af van het weer, maar iets waar je prettig in kunt schieten. Denk er bij warm weer om dat je in het bos staat, bedekte kleding is verstandig i.v.m. teken. Zelf heb ik altijd voor de zekerheid zo'n wegwerp plastic poncho bij me. Je kunt ook een (regen)jas meenemen en die in de auto laten liggen als hij overbodig blijkt.
- Flesje drinken en een broodje voor tijdens de pauze. Het is denk ik leuk als een paar mensen iets meenemen om te delen; fruitstukjes, kaasblokjes, koekjes, pepermuntjes, ik noem maar wat.
- Voor de mensen met een heupquiver is het makkelijk om een klein rugzakje om te doen als je wat spulletjes mee wilt nemen onderweg (telefoon, portemonnee, camera, koekje, water). Mensen met een rugquiver kunnen een riem- of buiktasje dragen. Zorg dat je echter niet teveel meesleept.

Ik neem zelf nog een haak mee voor het zoeken van pijlen en voor de zekerheid een mesje voor als iemand een pijl muurvast in een boom schiet. Kan voor iedereen gebruikt worden, dus op zich hoeft niemand dat verder mee te nemen.

Ik zal ook voor een paar scorebriefjes zorgen. Niet dat we een wedstrijd hoeven schieten, maar het is wel leuk om even te zien hoe de puntentelling in een 3D werkt denk ik.

Geef maar een seintje bij vragen! :)

Ashley5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 19:35

Dank je voor het handige lijstje!
Eind vorig jaar heb ik zowel lidmaatschap voor de vereniging betaald als voor een bondspas. Nu ben ik natuurlijk door de verhuizing uitgeschreven bij de vereniging waar ik eerst zat, maar ik heb door de verhuizing nog geen tijd gehad om bij een nieuwe vereniging langs te gaan. Maar ik kon niet op de site van de bond terug vinden of ik dan nog wel lid ben van de bond. Of kan dat alleen maar via een vereniging. Weet één van jullie dat?

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 20:19

Ik zou... als jullie willen..
Cupcakes kunnen maken..

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-14 20:27

Lekker!! *\o/*

Ashley, geen idee uit m'n hoofd. Wellicht even een belletje naar de NHB? Het is geloof ik geen probleem in die zin dat je gewoon meekunt hoor, alleen voor jezelf om even het "risico" in te schatten.

Ashley5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 20:38

Cupcakes! Liefhebbers van ham-kaas broodjes?
Daar ben ik zo'n fan van! :Y)

Afbeelding

Wie weet wist jij het, maar dan ga ik zeker even contact zoeken met de bond! :)

Jazzit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 16:37

Ummmm... hoe goed zijn jullie allemaal eigenlijk, met dat 3D schieten?

Ik schiet nu een maand of 5 en ben nog niet bepaald een sterschutter. Afgelopen vrijdag heb ik voor het eerst een paar 3D doelen geschoten, met een beginnersgroepje. De afstanden varieerden van 7-25 meter, tussen bomen en takken door, bergaf ook. HEEL ERG LEUK :) , maar... als ik het doel raak, dan is dat een 'lucky shot' met mijn gebrek aan ervaring. Ik schiet er geen meters overheen, maar 'een beetje mis' is ook mis ;)

Op de vereniging schiet ik geregeld wat stuk op de ijzeren draagconstructie van de buitendoelen, dus ik was heel benieuwd hoe het in het bos zou gaan. Ik begon met 6 hele pijlen, en eindigde - na 6 doelen - nog steeds met 6 hele (zij het iets minder nieuwe) pijlen. Dat viel achteraf dus reuze mee.
Qua doelen heb ik uiteindelijk slechts 3 van de 6 doelen geraakt. Dat zijn dus ook een hoop pijlen ernaast. Ondanks de opvallende kleuren was het af en toe nog best wel een zoektocht (onder de bladeren of doornstruiken).

Hoop dat ik jullie niet op jullie zenuwen ga werken bij het 3D schieten!!!
Misschien laat ik de ver-weg doelen gewoon voor wat ze zijn (als ze in het bos staan).
In het open veld durf ik het dan wel weer aan: afgelopen vrijdag zat in elk geval 1 van mijn pijlen in de killzone van een hert op 45m (maarja, die andere pijlen gingen er allemaal naast). Anyway, we gaan zien hoe het loopt. Mocht ik teveel missen, dan kunnen jullie me erop aanspreken, en dan foetel ik wel op een kortere afstand (of sla de hele moeilijke over).

Ik heb er ontzettend veel zin in :D
Dit zijn de houten pijlen die ik gebruik op mijn Kaya Kahn ruiterboogje:
Afbeelding

Ashley5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 18:48

Wees gerust, ik heb nog nooit 3D geschoten, dus voor mij is het helemaal nieuw!
Ik vraag mij wel af of het praktisch is om een 62 inch boog mee te nemen. Natuurlijk kan ik ook mijn ruiterboogje mee nemen, maar ik schiet daar nog niet zo gericht mee. Moet nog eventjes iets oefenen!

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 19:15

Ik heb ook nog nooit 3D-geschoten, en zelfs afgelopen half jaar niet geschoten. Dus wees maar niet bang :P

Jazzit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 09:56

In ons oefengroepje afgelopen vrijdag zaten ook mensen met gewone, lange (62"?) recurve bogen, met stabilisatoren en alles erop en eraan. Een enkele keer zaten er boomtakken in de weg. Maar aangezien het geen wedstrijd was, hield de trainer de takken weg, of ging de schutter niet helemaal tegen de plok aan staan. (Beetje foetelen mocht ;) ).

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 16:35

Wij, mijn vriend ( ook bokker ) en ik,
Komen beiden met recurve bogen, ( beiden 70" ) ook met stabilisatoren en "alles erop en eraan" :')

Wij hebben nog nooit 3D geschoten, het meest 3D was toch wel de pompoen waardoor meerdere schutters bij ons wat pijlen zijn verloren ( draaiend doelwit := )

Ashley5

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 16:41

Oooh, ik neem dus mijn flatbow mee! :P

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 19:05

Ik mijn ruiterboog :). Maar verwacht niets van mij :+

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-14 14:43

Even heel kort vanaf vakantieadres: ik ben nog tot eind deze week met vakantie afwezig, daarna praat ik weer mee! :)

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-14 20:55

Zo, weer thuis na een heerlijke vakantie. :)

Als het goed is, heeft iedereen inmiddels een PB ontvangen met de laatste info.
Nu alleen nog hopen op redelijk (droog) weer!

Ik heb wel flink wat 3D's gedaan inmiddels maar ben geen sterschutter hoor Jazzit. Maak je niet te druk over je ervaring; het klinkt alsof je je prima bewust bent van wat je wel kan en wat misschien nog net te hoog gegrepen is. Je neemt gewoon de plok waar je vertrouwen in hebt en dan gaat het helemaal goed komen. :j Ook zijn er genoeg mensen om mee te kijken als je schiet om eventuele missers op te sporen en heb je verstandige felle veren!
Jij schiet met een Kaya Kahn, ik heb dat model nog nooit 'in het echt' gezien. Daar ben ik heel benieuwd naar, korte boog! Is iets wat ik sowieso leuk vindt op wedstrijden trouwens, zien waar iedereen mee schiet!

Ashley, die broodjes lijken me heerlijk! Mijn boog is ook 62", geen zorgen. En een gewone recurve 'met alles erop en eraan' kan inderdaad net zo prima. :)

FloMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 15:43

Ik ga het helaas niet redden zondag :( Ik wens jullie heel veel plezier en hoop dat jullie er ook een beetje lekker weer bij hebben.

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 19:26

Ah zonde!

Ik neem zelfgemaakte koekjes en cupcakes mee :)

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-14 19:33

Jammer dat je niet mee kunt FloMax. Volgende keer beter, en dan kun je misschien ook zelf mee schieten!
Mmmm, lekker Ylvy! :9
Ik heb er *zin* in! *\o/*