Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Dimphyl schreef:ik zou graag mee doen met onze Sheltie Pippin.
met name omdat wij eigenlijk niks geen leuke fotos hebben van hem.
ga het morgen even met mijn moeder overleggen want die zou me dan toch moeten rijden..
_Lizanne schreef:Dimphyl schreef:ik zou graag mee doen met onze Sheltie Pippin.
met name omdat wij eigenlijk niks geen leuke fotos hebben van hem.
ga het morgen even met mijn moeder overleggen want die zou me dan toch moeten rijden..
Super ! Heb je een foto van hem?
Binnenkort maak ik even een facebookgroep aan , zodat het even allemaal wat overzichtelijker is!
Dimphyl schreef:hahaha die van ons speelt niet met ballen, en water vind ie eng, gaat ie tot zn knieen in maar verder niet.
Ik ga zo naar mijn moeder dus dan hoor je er verder van.
Femke_Tweety schreef:Balletje --> rennen, dat vindt Habibi fantastisch.
Andere honden is altijd even afwachten. Ze is nooit agressief, dat zeker niet. Maar meestal interesseert het haar gewoon totaal niet wat andere honden doen.... Alleen maar oog voor de baas.
Een heel enkele keer is er direct een klik, en dan kan ze ook erg leuk spelen. Vaak is dat wel met honden van haar eigen type, dus wat dat aangaat is dit ideaal.
Honden die erg lomp of opdringerig zijn, daar heeft ze echt moeite mee. Ze loopt erbij weg, geeft met stapels lichaamstaal en signalen aan dat ze het echt niet ziet zitten. Als een lomperik dan toch doorgaat, dan kan ze een keer sneppen. Tot nog toe nooit raak of door, echt gewoon waarschuwend. (En wat mij betreft volkomen terecht)
Meestal haal ik haar al uit de situatie voor zoiets gebeurt, ze vindt het zelf gewoon echt totaal niet leuk. Ik blok dan bijvoorbeeld de lompe hond met mijn knieën. (denk aan puberende labradoodle reu, overenthousiaste labrador etc)
Maar ik verwacht dat soort dingen eigenlijk helemaal niet. Als iedere hond gewoon basisfatsoen heeft, en zich netjes gedraagt, dan is het juist alleen maar heel erg leuk.
En vaak zijn shelties en collies juist het soort honden dat graag opdezelfde manier speelt. Snel rennen, scherpe bochtjes, en niet te lomp/fysiek. Leuk dus juist.