Honden fotomeeting sheltie/Schotse Collie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 02:49

Mooie locatie! :j

_Lizanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-14 14:18

Dimphyl schreef:
ik zou graag mee doen met onze Sheltie Pippin.
met name omdat wij eigenlijk niks geen leuke fotos hebben van hem.
ga het morgen even met mijn moeder overleggen want die zou me dan toch moeten rijden..

Super ! Heb je een foto van hem?
Binnenkort maak ik even een facebookgroep aan , zodat het even allemaal wat overzichtelijker is!

Jo_Shakira

Re: Honden fotomeeting sheltie/Schotse Collie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 14:30

jammer dat het te ver is. Wij hebben een border collie x schotse collie

Afbeelding

Afbeelding

_Lizanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-14 14:54

Josien62 schreef:
jammer dat het te ver is. Wij hebben een border collie x schotse collie

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Wat een leukerdddd! <3

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 15:00

_Lizanne schreef:
Dimphyl schreef:
ik zou graag mee doen met onze Sheltie Pippin.
met name omdat wij eigenlijk niks geen leuke fotos hebben van hem.
ga het morgen even met mijn moeder overleggen want die zou me dan toch moeten rijden..

Super ! Heb je een foto van hem?
Binnenkort maak ik even een facebookgroep aan , zodat het even allemaal wat overzichtelijker is!

als het goed is staan er enkele in mn profiel. moet wel zeggen dat dat al behoorlijke oude fotos zijn, hij heeft nu meer behang.

wel nog een vraagje; neem aan dat het de bedoeling is dat de honden 1 op 1 gefotografeerd gaan worden?
die van ons komt namelijk van een 2e kansstichting en heeft in zijn eerste 2 maanden rottige dingen meegemaakt dus die is agressief als hij aan de lijn moet.. luistert verder wel perfect, dus als hij gewoon los bij mij mag blijven is het geen probleem..

_Lizanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-14 15:56

Dimphyl , ik dacht aan zo van alles wat. Honden apart , maar ook te samen.
Om een voorbeeld te noemen wat me fantastisch lijkt, een bal gooien en dat alle shelties/collies er achteraan hollen. Lijkt me een geweldig beeld. Ook is daar een leuke waterplas dat niet diep is. Zie je ze daar allemaal al leuk in spelen ? :')

Natuurlijk , moet er hierbij rekening gehouden worden met , loopse teefjes enzo , er gaat een goede combinatie moeten gemaakt worden en dus het liefst geen agressieve honden. Maar voor alles is een oplossing natuurlijk!

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 15:58

hahaha die van ons speelt niet met ballen, en water vind ie eng, gaat ie tot zn knieen in maar verder niet.
Ik ga zo naar mijn moeder dus dan hoor je er verder van. :)

_Lizanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-14 16:02

Dimphyl schreef:
hahaha die van ons speelt niet met ballen, en water vind ie eng, gaat ie tot zn knieen in maar verder niet.
Ik ga zo naar mijn moeder dus dan hoor je er verder van. :)

Isgoed ! Noujaaa om maar een voorbeeld te noemen hé , alle shelties op een rij vind ik ook al een leuk idee ! En mss gaat hij wel in het water als al de rest er in gaat haha :D

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 16:04

Balletje --> rennen, dat vindt Habibi fantastisch.

Andere honden is altijd even afwachten. Ze is nooit agressief, dat zeker niet. Maar meestal interesseert het haar gewoon totaal niet wat andere honden doen.... Alleen maar oog voor de baas.
Een heel enkele keer is er direct een klik, en dan kan ze ook erg leuk spelen. Vaak is dat wel met honden van haar eigen type, dus wat dat aangaat is dit ideaal.

Honden die erg lomp of opdringerig zijn, daar heeft ze echt moeite mee. Ze loopt erbij weg, geeft met stapels lichaamstaal en signalen aan dat ze het echt niet ziet zitten. Als een lomperik dan toch doorgaat, dan kan ze een keer sneppen. Tot nog toe nooit raak of door, echt gewoon waarschuwend. (En wat mij betreft volkomen terecht)
Meestal haal ik haar al uit de situatie voor zoiets gebeurt, ze vindt het zelf gewoon echt totaal niet leuk. Ik blok dan bijvoorbeeld de lompe hond met mijn knieën. (denk aan puberende labradoodle reu, overenthousiaste labrador etc)

Maar ik verwacht dat soort dingen eigenlijk helemaal niet. Als iedere hond gewoon basisfatsoen heeft, en zich netjes gedraagt, dan is het juist alleen maar heel erg leuk.

En vaak zijn shelties en collies juist het soort honden dat graag opdezelfde manier speelt. Snel rennen, scherpe bochtjes, en niet te lomp/fysiek. Leuk dus juist.

_Lizanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-14 16:16

Femke_Tweety schreef:
Balletje --> rennen, dat vindt Habibi fantastisch.

Andere honden is altijd even afwachten. Ze is nooit agressief, dat zeker niet. Maar meestal interesseert het haar gewoon totaal niet wat andere honden doen.... Alleen maar oog voor de baas.
Een heel enkele keer is er direct een klik, en dan kan ze ook erg leuk spelen. Vaak is dat wel met honden van haar eigen type, dus wat dat aangaat is dit ideaal.

Honden die erg lomp of opdringerig zijn, daar heeft ze echt moeite mee. Ze loopt erbij weg, geeft met stapels lichaamstaal en signalen aan dat ze het echt niet ziet zitten. Als een lomperik dan toch doorgaat, dan kan ze een keer sneppen. Tot nog toe nooit raak of door, echt gewoon waarschuwend. (En wat mij betreft volkomen terecht)
Meestal haal ik haar al uit de situatie voor zoiets gebeurt, ze vindt het zelf gewoon echt totaal niet leuk. Ik blok dan bijvoorbeeld de lompe hond met mijn knieën. (denk aan puberende labradoodle reu, overenthousiaste labrador etc)

Maar ik verwacht dat soort dingen eigenlijk helemaal niet. Als iedere hond gewoon basisfatsoen heeft, en zich netjes gedraagt, dan is het juist alleen maar heel erg leuk.

En vaak zijn shelties en collies juist het soort honden dat graag opdezelfde manier speelt. Snel rennen, scherpe bochtjes, en niet te lomp/fysiek. Leuk dus juist.

Indd , volkomen mee eens ! Er zullen zowizo wel wat verschillende types tussen zitten, maar met meerder honden zullen ze denk ik het allemaal wel een beetje spannend of leuk vinden, waardoor ze meer interesse gaan tonen lijkt me. Natuurlijk als het echt niet gaat. Zijn hier nog talloze oplossingen voor en krijgt de eigenaar gewoon leuke platen van haar/zijn hond alleen :D

_Lizanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-14 16:18

ZIE HIEEEEER DE FACEBOOK GROEP!!
(Net even aangemaakt)

https://www.facebook.com/groups/1453525331531251/

Geïnteresseerden , voeg jullie zelf allemaal maar toe , maakt niet uit als je nog niet 100 % zeker bent met vervoer enzo. Wie weet valt er wat te regelen met andere bestuurders!

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 16:19

heb me toegevoegd. ;)

_Lizanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-14 16:29

Superrr ! :D

sMieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 14:26

even een stipje ivm reistijd. mitsie is ook geen hele maar een kruising

Afbeelding
Afbeelding

Love_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 23:56

Kun je je nog altijd inschrijven ??

HeavensLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 10:53

(al aangemeld via fb) maar toch hier ook eens gezocht waat het stond, ik vind de kruisingen ook super mooi en heel apart!

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 12:13

Ik heb me al aangemeld als fotograaf via Facebook :) gaaf idee!

_Lizanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-14 23:41

Super meiden ! Love_Star , ja hoor ! Wel het liefst via facebook!