fotomeeting Sant-poort Noord

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Welke dag komt het beste uit?

Poll eindigt op

20 April
2 (40%)
27 April
Geen stemmen
4 Mei
Geen stemmen
11 Mei
3 (60%)

Totaal aantal stemmen: 5

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 19:41

hamsterfan schreef:
Er zijn inderdaad fotografen die nog een hoop moeten leren, maar daar is een meeting toch juist goed voor? Ik vind mezelf door alle meetings écht wel vooruit gegaan als ik even eerlijk mag zijn..
En dat kan je van te voren toch ook wel bepalen of de fotografen goed zijn?

Edit; Goede fotografen moesten ook oefenen voordat ze de kwaliteit konden leveren die ze nu leveren.

Daar zijn meetings ook voor, voor de meesten dan, om te leren, maar waarom dan zo uit de hoogte als fotograaf en klagen over dat er geen foto's gekocht worden door de modellen.
Wat is er mis mee om hier voor uit te komen en te zeggen dat je nog moet leren.

Waar ik altijd van baal is dat er altijd zo denigrerend over de modellen gepraat wordt en dat de fotograven kiezen, maar de modellen geen keuze hebben voor wie er achter de camera staat, die hebben alles maar te accepteren.

Hier biedt iemand 12 paarden aan en de fotograven buitelen over elkaar heen dat dit toch geen stijl is en dat men uit is op gratis foto's en dat de paarden geen toevoeging zijn op hun portfolio.
Als het andersom is hoor je niemand zeuren.

Maar misschien zijn de paarden niet allemaal bijzonder, maar landgoed Beeckestijn is schitterend en als je daar foto's zou kunnen maken zou dit wel degelijk een toevoeging kunnen zijn.

Daarnaast wat let je om de TS van advies te voorzien om de meeting behapbaar en aantrekkelijk te maken voor fotograven.

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 19:43

ingvdh schreef:
Maar even voor mij he, als ik de foto's terug zie van de gemiddelde shoot tijdens zo'n meeting zou ik daar echt niet voor willen betalen als model.
Je mag al blij zijn als er 1 of 2 bij zitten die echt bijzonder of super mooi zijn, de rest is dertien in een dozijn en kan je zelf ook wel maken met je eigen camera.

Ik vind dat de fotograven hier zo uit de hoogte doen, ze hebben een dure camera gekocht, die moet kennelijk terugverdient worden en de modellen, tja het is dat ze wat op de foto willen zetten maar anders zijn ze alleen maar lastig.

Kom eens van troon af en wees eens realistisch, het merendeel van alle fotograven doet het nog maar relatief kort en moet nog veel leren. Waarom zou je als model geld uitgeven aan foto's waarvan je denkt "hmmmm wel leuk, maar echt super, nee"
Iedereen die twee shoots heeft gedaan heeft inmiddels een eigen site en wil er geld voor hebben, maar zo werkt het niet, je zal wel kwaliteit moeten leveren.

Ik denk namelijk dat dit ook een reden waarom er zo weinig bijbesteld wordt en voor mij de reden om niet eens mee te doen.
Als ik een stel mooie foto's wil hebben dan vraag ik wel een goede fotograaf en wil daar best voor betalen omdat ik dan tenminste zeker weet dat daar ook mooie platen uit komen rollen en ik niet uren zoet ben om mijn paard er zo voordelig uit te laten zien, om vervolgens te denken dat ik mijn middag beter had kunnen besteden door iemand anders het touwtje vast te laten houden en zelf de foto's te maken. (en ik beschouw mezelf echt niet als goede fotograaf, eerder met het motto, als je maar veel foto's maakt zit er vast wel een goede bij :D , alhoewel een black foto ook nog wel wil lukken)

Welke fotograaf hoor je hier uit de hoogte doen dat ze zo goed zijn dan?

Ik vind het erg jammer dat je alle fotografen nu over 1 kam scheert, dat dus eigenlijk alleen de fotografen die al jaren shoots voor 100+ euro aanbieden mooie foto's kunnen maken. Beetje jammer dat je alle meeting fotografen zo 'slecht' vindt.

Dit soort dingen zijn ook precies de reden waarom ik echt nog maar naar meetings ga waar ik wat aan heb voor mijn portfolio. En ja fotografie is een hobby voor mij en geen beroep. Maar ik ga niet alles maar gratis blijven doen.

Jij laat het overkomen alsof iedere fotograaf aast op nabestellingen en dit is absoluut niet zo, want dat wordt hier overigens helemaal niet aan de orde gehaald. Daar begin jij over. Het is puur voor portfolio en de gezelligheid. Nabestellingen zijn een leuke bijkomstigheid en zeker geen verplichten, jij doet net alsof het verplicht is.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 19:49

AnneXxX schreef:
Dit lijkt mij meer een "de hele stal gratis aan foto's helpen dag" en daar zijn fotomeetings niet voor bedoeld.

eerste reactie, schiet mij maar lek, maar dit komt behoorlijk over als wij willen geld zien. De reacties van degenen hierna is alleen maar "Amen! "

Dus ik trek mijn conclusie.

Ik zeg ook niet dat de dure de beste zijn, absoluut niet, maar wel dat als ik mijn paard op de foto wil hebben ik zelf een stem wil hebben wie er achter de camera staat en ik daar ook best voor wil betalen.
Maar bij de meetings zoals ze nu meestal georganiseerd worden hebben de modellen niets in te brengen en dat vind ik jammer.

xRiiannex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 19:52

XxJustinexX schreef:
ingvdh schreef:
Maar even voor mij he, als ik de foto's terug zie van de gemiddelde shoot tijdens zo'n meeting zou ik daar echt niet voor willen betalen als model.
Je mag al blij zijn als er 1 of 2 bij zitten die echt bijzonder of super mooi zijn, de rest is dertien in een dozijn en kan je zelf ook wel maken met je eigen camera.

Ik vind dat de fotograven hier zo uit de hoogte doen, ze hebben een dure camera gekocht, die moet kennelijk terugverdient worden en de modellen, tja het is dat ze wat op de foto willen zetten maar anders zijn ze alleen maar lastig.

Kom eens van troon af en wees eens realistisch, het merendeel van alle fotograven doet het nog maar relatief kort en moet nog veel leren. Waarom zou je als model geld uitgeven aan foto's waarvan je denkt "hmmmm wel leuk, maar echt super, nee"
Iedereen die twee shoots heeft gedaan heeft inmiddels een eigen site en wil er geld voor hebben, maar zo werkt het niet, je zal wel kwaliteit moeten leveren.

Ik denk namelijk dat dit ook een reden waarom er zo weinig bijbesteld wordt en voor mij de reden om niet eens mee te doen.
Als ik een stel mooie foto's wil hebben dan vraag ik wel een goede fotograaf en wil daar best voor betalen omdat ik dan tenminste zeker weet dat daar ook mooie platen uit komen rollen en ik niet uren zoet ben om mijn paard er zo voordelig uit te laten zien, om vervolgens te denken dat ik mijn middag beter had kunnen besteden door iemand anders het touwtje vast te laten houden en zelf de foto's te maken. (en ik beschouw mezelf echt niet als goede fotograaf, eerder met het motto, als je maar veel foto's maakt zit er vast wel een goede bij :D , alhoewel een black foto ook nog wel wil lukken)

Sorry hoor, maar ik vraag al 1 jaar lang geen geld voor een fotoshoot.
Dus vind je dit uit de hoogte?
En nabestellen hoeft helemaal niet, bij een normale fotoshoot geef ik orginele bestanden zo weg.
Bij een meeting zit er wel een prijsje aan.

Laten we het gezellig houden hier, en niet gaan rellen

AvWShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 20:00

Volgens mij is het per meeting behoorlijk verschillend wat het resultaat is. Sommige bepaalde meetings zijn gericht op beginners maar er zijn ook meetings waarbij foto na foto echt prachtige foto's zijn en de fotografen normaal gesproken ook geen zacht prijsje hebben. Dus zeggen dat resultaten van meetings niet zo best zijn is echt de grootste onzin of je moet zelf eens beter opletten waarbij je je inschrijft.
Ik vind het eerder uit de hoogte te denken dat een ander voor een hele stal gratis aan de slag moet, ja op deze manier trek je waarschijnlijk ook enkel en alleen beginners, dan snap ik wel dat de resultaten niet zo best zijn.
Voor iemand die zijn JPEG zo uit de camera trekt, weinig er aan doet en post is het allemaal niet zoveel werk en die zullen dan ook geen problemen hebben met zoiets als dit.
Bijna iedere fotograaf die iets serieuzer bezig is en de tijd neemt om aandacht te besteden aan de naberking is toch al snel een half uur per foto bezig en het resultaat mag er vaak ook echt wel zijn.
Wat je verder zegt over het terug verdienen van een camera raakt ook kant noch wal.
Vraag me af op welke meetings je bent geweest, want het slaat allemaal werkelijk nergens op.
Ja zoals ik al zei, bij dit soort meetings trek je het soort fotografen wat je beschrijft (niet allemaal misschien, maar wel veel).

AvWShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 20:06

ingvdh schreef:
AnneXxX schreef:
Dit lijkt mij meer een "de hele stal gratis aan foto's helpen dag" en daar zijn fotomeetings niet voor bedoeld.

eerste reactie, schiet mij maar lek, maar dit komt behoorlijk over als wij willen geld zien. De reacties van degenen hierna is alleen maar "Amen! "

Nee, geen geld willen zien daar doe ik wel een betaalde shoot voor en geen meeting. Wel een mooie locatie en een eventueel gekozen lijst modellen.
Voor doeleinden zoals dit zijn meetings NIET bedoeld, voor dingen zoals dit kun je een fotograaf inhuren of een kennis wat laten maken.
Maar elk zelfrespecterende fotograaf, serieus of niet, laat zich niet in met zoiets als dit.

Om even uit te leggen waardoor het voor mij vooral overkomt als een gratis shoot en deels gratis foto's voor een eigen kliek is het verschil dat bij normale meetings de inschrijving openbaar is en niet een groepje bekende van elkaar die hun paarden voor de lens willen.
Laatst bijgewerkt door AvWShots op 22-01-14 20:25, in het totaal 1 keer bewerkt

hamsterfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 20:14

ingvdh schreef:
hamsterfan schreef:
Er zijn inderdaad fotografen die nog een hoop moeten leren, maar daar is een meeting toch juist goed voor? Ik vind mezelf door alle meetings écht wel vooruit gegaan als ik even eerlijk mag zijn..
En dat kan je van te voren toch ook wel bepalen of de fotografen goed zijn?

Edit; Goede fotografen moesten ook oefenen voordat ze de kwaliteit konden leveren die ze nu leveren.

Daar zijn meetings ook voor, voor de meesten dan, om te leren, maar waarom dan zo uit de hoogte als fotograaf en klagen over dat er geen foto's gekocht worden door de modellen.
Wat is er mis mee om hier voor uit te komen en te zeggen dat je nog moet leren.

Waar ik altijd van baal is dat er altijd zo denigrerend over de modellen gepraat wordt en dat de fotografen kiezen, maar de modellen geen keuze hebben voor wie er achter de camera staat, die hebben alles maar te accepteren.

Hier biedt iemand 12 paarden aan en de fotografen buitelen over elkaar heen dat dit toch geen stijl is en dat men uit is op gratis foto's en dat de paarden geen toevoeging zijn op hun portfolio.
Als het andersom is hoor je niemand zeuren.

Maar misschien zijn de paarden niet allemaal bijzonder, maar landgoed Beeckestijn is schitterend en als je daar foto's zou kunnen maken zou dit wel degelijk een toevoeging kunnen zijn.

Daarnaast wat let je om de TS van advies te voorzien om de meeting behapbaar en aantrekkelijk te maken voor fotografen.

Daar kan ik me inderdaad in vinden :j Vind het ook altijd het eerlijkst als het op aanmelding gaat, maar ik begrijp ook wel dat fotografen uit de modellen kiezen, en dat fotografen vaak ook gekozen worden op wat zij kunnen. Ik snap het van beide kanten. Beeckestijn is inderdaad een schitterende locatie daar ben ik het zeker mee eens en is ook erg dichtbij de stal. 12 paarden zijn gewoon te veel voor op een dag.

Dus TS, misschien is het een beter idee om er 8 of 10 paarden (eventueel dat er geloot wordt of dat er gekozen wordt) van te maken met een ochtend en middag sessie. Dan portret foto's maken in beeckestijn, een paddock uitzetten met paaltjes en lint voor paarden die er tussen kunnen of anders aan de longeerlijn (is geen voorkeur voor de meeste fotografen, maar veiligheid voor alles) en rijden voor de mensen die rijfoto's willen.

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 21:28

Wat een frustraties zeg. Het gaat niet om geld maken. Of uit de hoogte doen.

Meetings zijn leuk om te doen. Modellen hebben zéker net zo veel in te brengen als fotografen, je maakt een dag met elkaar een succes. De setting van deze meeting slaat in mijn ogen niet helemaal op een meeting zoals die bedoeld is (het via Bokt houden bijvoorbeeld, onderling kletsen en voorbereiden met elkaar wat in dit topic niet aan de orde is). Maargoed, ik kijk vanuit een oogpunt waar ik zelf meetings organiseer of aan meedoe die deze gezellige lading hebben.

AvWShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 22:32

Lipydo schreef:
Wat een frustraties zeg. Het gaat niet om geld maken. Of uit de hoogte doen.

Meetings zijn leuk om te doen. Modellen hebben zéker net zo veel in te brengen als fotografen, je maakt een dag met elkaar een succes. De setting van deze meeting slaat in mijn ogen niet helemaal op een meeting zoals die bedoeld is (het via Bokt houden bijvoorbeeld, onderling kletsen en voorbereiden met elkaar wat in dit topic niet aan de orde is). Maargoed, ik kijk vanuit een oogpunt waar ik zelf meetings organiseer of aan meedoe die deze gezellige lading hebben.

+1

Meijer1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 12:51

Ik snap dat het zo opgevat word. Maar ik hoop dat de eigenaren misschien wel een foto kopen die ze willen afdrukken. Hiermee vind ik zelf als fotograaf dat je foto's gewaardeerd worden. Bij veel meetings worden er bij mij geen foto's gekocht. Dit is jammer maar het is voor mij dan ook een hobby.

Na een tijdje word je vanzelf beter en je kunt informatie uitwisselen tussen de fotografen. Ook kan het voorkomen dat modellen zelf een heel leuk idee hebben wat voor foto ze graag zouden willen.

Foto's op facebook plaatsen? Dat is eigenlijk de bedoeling toch? Hiermee word je naam wat bekender (ook in omgevingen waar je niet woont dus extra reclame. Misschien ziet een vriend of vriendin dit die zelf graag foto's van haar of zijn dier wilt. Ik vind het alleen maar fijn als dat gedaan word. Dan moet je © teken (je naam) wel zichtbaar zijn op de foto of het moet er bij vermeld worden.

@ Misschien is het leuk om foto's te plaatsen van de omgeving van de meeting zodat wij een beetje inspiratie kunnen krijgen van de omgeving.

@ misschien is het handig om de meeting over 2 dagen te verdelen. Dan doe je 6 paarden op zaterdag en 6 paarden op zondag. (3 in de ochtend en 3 in de middag). Loop je elkaar ook niet zo voor de voeten. Kunnen de andere eigenaren misschien beetje meehelpen en kijken bij de shoot om zelf inspiratie op te doen wat ze zelf leuk vinden (wat ze gezien hebben)

Dit is mijn mening ;) @ wil me graag niet verder meningen in de discussie.

Niekje4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-14 13:10

Ikheb zelf altijd fotomeetings gedaan!
En heb daar veel van geleerd.
Dat wil ik graag overbrengen!

Daarbij zijn de modelen niet allemaal van onze stal!
Maar uit de regio!
Het is de bedoeling dat er uit de paarden gekozen word dit is inderdaad niet handig aangegeven!
Er moeten 8 modelen overblijven!
Daarbij is het de bedoeling dat je je LOGO erop zet!
De foto's worden de eigenaren gebruikt en zo verspreid je je logo!

Ik heb ook een fotomeeting gedaan bij KinskyStable, dat was het zelfde idee!
En daar hebben ik en de 8 andere fotografen een super leuke dag gehad!

Ik vind het jammer dat jullie mijn idee zo interpreteren!

Groetjes,
Niek.
Laatst bijgewerkt door Niekje4 op 23-01-14 13:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Niekje4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-14 13:14

xRiiannex schreef:
Zou graag als fotograaf komen, alleen reis ik liever niet met de trein.
Als er toevallig iemand langs Haarlem rijd, zou ik dan mee mogen rijden?

Canon EOS 1100D, Lenzen: 18-55 en 55-250
1 jaar ervaring.

Ik ga met de auto!
Aangezien ik alles regel, wast iemand mijn paard voor mij.
Ik zou je dus opkunnen halen.

Groetjes Niek

hamsterfan

Re: fotomeeting Sant-poort Noord

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 13:30

In dat geval (8 modellen etc) wil ik me wel opgeven. Woon dichtbij en is makkelijk met de fiets te doen. Zal als ik thuis ben (zit nu in de bus) even het lijstje invullen.

Meijer1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 13:37

Ik kan de persoon ook uit hoofddorp meenemen. Rij ik praktisch doorheen vanuit nieuw vennep ;)

Als ik als fotograaf uitgekozen word natuurlijk :D

@ Ik bedoel het niet negatief he ;). Meedenkend

Niekje4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-14 13:39

hamsterfan schreef:
In dat geval (8 modellen etc) wil ik me wel opgeven. Woon dichtbij en is makkelijk met de fiets te doen. Zal als ik thuis ben (zit nu in de bus) even het lijstje invullen.

Ja graag! dat scheelt mij heen en weer rijden!

Het is ook makkelijker om de advertentie in de gaten te houden!
Die kan ik bewerken.

http://www.bokt.nl/markt/ad/228474/foto ... oort-noord

Liever ook via pb of whatsapp.

Groetjes,
Niek.

Meijer1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 13:47

Heb trouwens op 20 april gestemt. 4 mei heb ik al ergens een meeting dus dan kan ik niet

Niekje4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-14 14:03

27 april is de dag na koningsdag (dan heeft iedereen een kater)
en 4 mei is dodenherdenking.
Dus die worden het vrij wel zeker niet.
het gaat dus tussen 20 april en 11 mei!

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 14:28

Zoals aangegeven wil ik wel komen fotograferen. Wat een geklaag hierboven, en lekker off topic ook. Als een topic je niet boeit ofzo lees t dan lekker niet :p
Maargoed, ik heb zowel betaalde als onbetaalde shoots gedaan, laat het model vrij in wat hij/zij graag wil voor foto's.

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 11:49

Wordt de locatie Beeckesteijn het bos, of enkel de stal? Misschien wel handig om aan te geven :)

Niekje4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-14 18:14

Marit schreef:
Wordt de locatie Beeckesteijn het bos, of enkel de stal? Misschien wel handig om aan te geven :)

De hele planning komt nog maar we gaan portret foto's in het bos Beeckestijn maken.
En rij en losgooi foto's in de buitenrijbaan.

hamsterfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 20:26

Oei ik had eigenlijk wel gehoopt op losgooi foto's in beeckestijn.. en de rijfoto's eigenlijk ook..

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 20:41

Goh... wat een negatieve reactie 's hier en daar.
Ik dacht wat een leuk idee van niekje en ja ik zou het leuk vinden als het hier op stal zou gebeuren.
De bedoeling was er een gezellige dag van te maken met een hapje en drankje en dat zou dan gratis zijn, maar jammer genoeg hebben de meeste "fotograven" het idee dat ze wereld klasse zijn en ze wel gek zouden zijn om het voor niets te doen.
Laat ik de meeste dan uit de droom helpen, met jullie denkt momenteel 1/2 Nederland dat ze kunnen fotograferen!
Daarbij zegt toch niemand dat je mee MOET doen!?
Iedereen die wel meedoet... hartstikke leuk en we maken er een gezellige dag van!!!

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 22:36

Balen dat het door het slechte weer niet door kon gaan..Ik hoop op snel een nieuwe datum!! :)

Meijer1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 13:08

Ik wil nog graag als fotograaf langs komen. Is voor mij in de buurt namelijk.

Zou en doordeweekse dag ook kunnen?