14/02/04 Stroa in Renesse.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 22:16

Yavanna schreef:
De paarden op Grol hebben het dus wél beter dan bij Lisiduna, degene die het nodig hebben krijgen dagelijks slobber, en ja, er wordt veel op gereden in het seizoen, maar dat is bij Lisiduna ook zo. En zijn er paarden bij Grol kreupel of ziek, dan lopen ze dus niet! Staan zowiezo vanaf mei, zeker 's avonds, op de wei, en de paarden die rust hebben hele dagen!
Ik heb dus lang geleden ook een aantal keren bij Lisiduna gereden, daar kreeg ik dus paarden die kreupel liepen of drukplekken hadden, en gewoon moesten lopen. Dus Debo, ik ben het niet met je eens dat Grol slecht is, en zeker niet slechter dan Lisiduna. Ik kom er meerdere keren per week, en zie zelf hoe ze daar met de paarden omgaan. En Cees heeft zeer zeker hart voor zijn dieren, maar is net als alle manegehouders, een zakenman. Ik zou niet met hem willen ruilen, want 's winters staan de paarden zeer regelmatig een dag stil. En ja, dan moeten ze zomers wat harder werken, gek he? met al die toeristen hier in de buurt.

Dus lopen ze maar gelijk zo'n 12 uur per dag, s 'zomers. Ook al heb je met toeristen te maken, dan nog hoeven ze niet zoveel uur te lopen. Paarden de hele dag met zadel op, (zodat je die drukplekken niet ziet,) en kreupeltjes en zelf ultramageren heb ik zien lopen. Maar goed, jouw mening en mijn mening. Ik vind beide maneges slecht. Bovendien merk ik even op dat de stroa door een stichting georganiseerd wordt en níet direct door Lisiduna of Grol zlef.

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 23:30

Nou, lievies, niet zoveel ruzie maken, hé! Lachen

Ik ben ook een paar keer op Grol wezen rijden, en hoewel ik er slechte dingen over had gehoord vond ik het reuze meevallen, eigenlijk. Ja, de paarden werkten veel, maar ik denk dat dat op alle maneges wel zo is. Hoe hard het ook klinkt, een manege is een bedrijf, en de paarden zijn daar om geld te verdienen, niet omdat de eigenaar het zo'n leuke hobby vindt ofzo. Manege-eigenaren moeten zakenmensen zijn, en ik denk dat dat op heel veel maneges wel zo is. Ik vond Grol in elk geval niet slechter dan veel maneges waar ik geweest ben; ik ken één hele goede manege (hoewel daar niet zo goed les wordt gegeven hebben de paarden het fantastisch), maar die heeft dan ook een soort monopolie-positie hier in de buurt en krijgt dus toch wel klanten genoeg. Verder is het eigenlijk op elke manege waar ik geweest ben wel wat. Ik vond in elk geval dat de paarden bij Grol er stukken beter uitzagen dan die van Lisiduna, maar ik ben er ook nooit aan het eind van het seizoen geweest. Helaas bestaan maneges om geld te verdienen, en niet om de paarden een leuk tehuis te bieden.

Vinessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 00:28

Alles leuk en aardig, maar overal op internet staat dat de stroa 28 februari is. Wij komen met een hele koudbloedclub, dus dat wordt vet gezellie!
Laatst bijgewerkt door Vinessa op 25-12-03 16:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 00:38

Renesse 14de feb,
Haamstede 21 feb,
Noordwelle 28 feb,
Ellemeet 6 maart,
Scharendijke 13 maart,
Serooskerke 20 maart.

Dat overal op internet is dus lichtelijk overdreven... Gewoon even naar de plaats kijken. Er zijn meer dorpen dan álleen Renesse of Haamstede op Schouwen

Vinessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 16:11

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 17:17

Als ik het goed heb begrepen zijn ze nu apart, en vorig jaar zij ze samen gegaan, maar daarvoor niet!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 18:44

Het is apart (en vorig jaar voor het eerst samengevoegd dus niet al jaren). Renesse de 14de, Noordwelle de 28ste. Als je goed leest op noordwelle.com staat er 2003 boven en volgend jaar is het 2004. Knipoog Het is gewoon nog niet ge update.

Tartuffo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-03 11:46

Het wordt dit jaar apart gereden.
Vorig jaar is het idd samengevoegd.

We gaan er gewoon een leuke dag van maken en ik en iggy hebben er zin in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 13:28

Yavanna schreef:
De paarden op Grol hebben het dus wél beter dan bij Lisiduna, degene die het nodig hebben krijgen dagelijks slobber, en ja, er wordt veel op gereden in het seizoen, maar dat is bij Lisiduna ook zo. En zijn er paarden bij Grol kreupel of ziek, dan lopen ze dus niet! Staan zowiezo vanaf mei, zeker 's avonds, op de wei, en de paarden die rust hebben hele dagen!
Ik heb dus lang geleden ook een aantal keren bij Lisiduna gereden, daar kreeg ik dus paarden die kreupel liepen of drukplekken hadden, en gewoon moesten lopen. Dus Debo, ik ben het niet met je eens dat Grol slecht is, en zeker niet slechter dan Lisiduna. Ik kom er meerdere keren per week, en zie zelf hoe ze daar met de paarden omgaan. En Cees heeft zeer zeker hart voor zijn dieren, maar is net als alle manegehouders, een zakenman. Ik zou niet met hem willen ruilen, want 's winters staan de paarden zeer regelmatig een dag stil. En ja, dan moeten ze zomers wat harder werken, gek he? met al die toeristen hier in de buurt.

ik zou maar eens mijn oogjes iets beter open houden als je op grol bent, ik kom daar al zeker 12 jaar en geloof mij de zieke en kreupele paarden lopen net zo veel en net zo hart mee als de rest, daarnaast is de helft voorzien van opengereden ruggen en doorgetrokken mondhoeken..
Cees denkt alleen aan geld, heeft absoluut geen gevoel voor zijn dieren, is een bar slechte zakenman en heeft al menig keer op t punt faliet te worden gestaan...

Maar oke.. als jij denkt dat de paarden het daar goed hebben... Scheve mond

Vinessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 14:54

DeesDeBest schreef:
Het is apart (en vorig jaar voor het eerst samengevoegd dus niet al jaren). Renesse de 14de, Noordwelle de 28ste. Als je goed leest op noordwelle.com staat er 2003 boven en volgend jaar is het 2004. Knipoog Het is gewoon nog niet ge update.

Ik heb internet er toch nog maar eens diep op uitgespit en idd het is gescheiden. Heb vorig jaar voor het eerst meegedaan en dacht dus dat het de gewoonte is dat beide plaatsen het samen organiseerden. Blijkbaar dus niet, die zeeuwen kunnen ook niet kiezen Knipoog

Nou dan denk ik toch dat wij naar Noordwelle gaan. Ik weet niet of er veel verschil zit tussen beide ritten. Maar ik wil natuurlijk wel even over het strand heen huppelen.

Tartuffo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-04 16:24

Dit jaar zullen er in Renesse ongeveer 50 paarden meedoen.
Je vertrekt rond half 11 vanaf manege Grol en dan ga je naar het strand.... daar eerst het water in en de pastoor volgen gni gni.... dan rij je naar Burgh.
Daarna weer terug naar Renesse en dan wordt je met de fanfareband ingehaald en maak je een paar rondjes om de kerk...
Daarna is ringsteken voor wie wilt.

Ik moet nog steeds aan mijn pompoentjes beginnen... wol ligt klaar maar nu nog tijd en zin maken.

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 18:31

Tartuffo, het is nog niet bekend hoeveel paarden er mee doen. Vorig jaar waren het er rond de 65. Zowiezo zijn alle paarden en pony's van Grol gereserveerd. En op de dag zelf is pas bekend hoeveel paarden er mee doen, aangezien er altijd mensen zijn die de dag zelf nog beslissen om mee te rijden.
Pompoentjes, ik heb ze nog van vorig jaar liggen, maar dit jaar geen pompoentjes voor Nimue en mij, maar iets heel anders. Wat? Dat zullen jullie 14!! februari wel zien Haha!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 18:33

Hoe maak je die dingen ook al weer Verward

Ow jaaaah Lachen

Tartuffo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-04 00:47

Ik zeg ongeveer omdat noordwelle niet meedoet en er vorig jaar 123 paarden waren... dus nu rond dat getal ipv over de 100.....

Pompoentjes: 2 stukjes karton, omwikkelen met wol, doorknippen, draadje tussen de kartonnetjes halen en vastknopen.... ja als ik het schrijf lijkt het zo simpel hahahahahaha

Tartuffo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-04 10:31

oke ik heb al beslag weten te leggen op het programma OK dan!

Programma Strao Renesse 2004
Zaterdag 14 februari 2004

10.30 uur : Verzamelen van de versierde paarden en pony’s bij manege Grol, waar de inschrijving en keuring plaats zal plaatsvinden.
11.00 uur: Vertrek Straorijders voor de strandrit. Richting strandovergang Jan van Renesseweg, waar tevens de voetwassing o.l.v. ds. Piter Goodijk plaats zal vinden.
12.15 uur: Verzamelen verklede kinderen op de Lange Reke, waar de inschrijving en keuring plaats zal vinden.
12.30 uur: In aansluiting hierop, is er op de Lange Reke ringsteken op pony’s, die gratis ter beschikking worden gesteld door Manege Grol.
Voor de kinderen tot 6 jaar staat er een apart programma klaar waarbij inschrijving niet nodig is. Bij deelname worden kaartjes verstrekt. Na afloop van de kinderspelen kan tegen inlevering van het kaartje een kindermenu gegeten worden in het Wapen van Zeeland.
14.00 uur: Gezamenlijk met muziekvereniging ‘Luctor et Emergo’ en alle kinderen op een boerenkar worden de Straorijders opgehaald bij het transferium voor een rondrit door het dorp.
14.30 uur: Toespraak door de Burgemeester van de Gemeente Schouwen-Duiveland. Dit zal plaatsvinden bij de podiumwagen op de Lange Reke.
15.00 uur: Ringsteken op de Lange Reke, ditmaal voor de Straorijders.
Aanvang van het gratis kindermenu tegen inlevering van rugnummer of deelnamekaart. Direct na het eten worden de prijzen uitgereikt voor de best verklede kinderen en van het ringsteken op de pony, alsmede die van de flessenpost van vorig jaar.
Alle kinderen krijgen net als vorige jaren een presentje, maar de uitreiking hiervan zal plaatsvinden tijdens het ringsteken op de Lange Reke.
17.00 uur: Ontvangst van de Straorijders in het Wapen van Zeeland met aansluitend de prijsuitreiking voor de best versierde paarden/ pony’s alsmede van het ringsteken.
22.00 uur: Einde Straofeest Renesse.

Natuurlijk wordt de zaak ook dit jaar weer muzikaal omlijst door Ad Hagesteijn.

Inschrijving Straorijders: Manege grol
0111-461623
inschrijfgeld E5,=

Inschrijven kinderevenementen: Inleveren inschrijfformulier bij basisschool ’t Staepel of’.
Dit kan tot 10 februari 2004.
De kinderevenementen zijn gratis.

Tartuffo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-04 23:20

En.. gaan er nog meer mensen een dagje uit????????????????

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 19:28

Zo nog 3 weken en dan is het zover. Alle pompoenen al gemaakt, paard gereserveerd? Wie buiten Tartuffo, Nimue en ik gaan nog meer stroa rijden in Renesse?

Tartuffo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-04 14:00

Nog 2 weken dan is het idd zo ver... pffffff moet nog wel wat pompoentjes maken.......en conifeer ophalen....
Ik rij trouwens als laatste naast Koen. (zeg maar gewoon hekkensluiter)

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 19:26

Ik heb geen idee waar Nimue en ik rijden, we zijn maar met zijn 2en, dus hebben we lekker geen rekening te houden met andere mensen die met ons rijden, dus kunnen we achter of vooraan rijden. Heb net nog wat versieringen gekocht. Oh, we krijgen zulke leuke Haffies. Moontje, je weet niet half hoe leuk het allemaal wordt. In ieder geval zal het niet zo dom zijn als vorig jaar in Haamstede. Daar won toen iemand die NIET versierd had Boos!

Tartuffo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-04 23:03

Hahahahah goed gedaan Yavanna.... Dus jullie zijn met Haffies.
Het was eigenlijk de bedoeling dat mijn vriendin achterop samen met iemand zou rijden maar haar paardje is zwaar kreupel dus nu vroeg ze of ik met hem achterop wilde rijden.... nouja ik vind het prima. Ik denk Ig niet want die zal wel al dansend het strand op en over gaan... Dus als je wilt dat je paardje rustig blijft, rij dan vooral niet naast ons hahahahaha, zal je net zien dat hij hartstikke lief is..... en geen stap verkeerd doet.
Leuk als we elkaar tegenkomen.... OK dan! OK dan!

Tartuffo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-04 21:46

Gaat er verder niemand??????

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 14:24

Mmm, blijkbaar niet. Komen er nog mensen kijken dan, of bokkers die meedoen aan een andere stroa? Laat wat van jullie horen, wie weet kunnen we daar elkaar ontmoeten, tenminste in Renesse Haha!

Tartuffo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-04 14:55

Ahjoh, houden we een mini meeting.. gni gni