Yavanna schreef:De paarden op Grol hebben het dus wél beter dan bij Lisiduna, degene die het nodig hebben krijgen dagelijks slobber, en ja, er wordt veel op gereden in het seizoen, maar dat is bij Lisiduna ook zo. En zijn er paarden bij Grol kreupel of ziek, dan lopen ze dus niet! Staan zowiezo vanaf mei, zeker 's avonds, op de wei, en de paarden die rust hebben hele dagen!
Ik heb dus lang geleden ook een aantal keren bij Lisiduna gereden, daar kreeg ik dus paarden die kreupel liepen of drukplekken hadden, en gewoon moesten lopen. Dus Debo, ik ben het niet met je eens dat Grol slecht is, en zeker niet slechter dan Lisiduna. Ik kom er meerdere keren per week, en zie zelf hoe ze daar met de paarden omgaan. En Cees heeft zeer zeker hart voor zijn dieren, maar is net als alle manegehouders, een zakenman. Ik zou niet met hem willen ruilen, want 's winters staan de paarden zeer regelmatig een dag stil. En ja, dan moeten ze zomers wat harder werken, gek he? met al die toeristen hier in de buurt.
Dus lopen ze maar gelijk zo'n 12 uur per dag, s 'zomers. Ook al heb je met toeristen te maken, dan nog hoeven ze niet zoveel uur te lopen. Paarden de hele dag met zadel op, (zodat je die drukplekken niet ziet,) en kreupeltjes en zelf ultramageren heb ik zien lopen. Maar goed, jouw mening en mijn mening. Ik vind beide maneges slecht. Bovendien merk ik even op dat de stroa door een stichting georganiseerd wordt en níet direct door Lisiduna of Grol zlef.