uitje met het topic van kring Eindhoven (besloten)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Wat zullen we gaan doen met het topic van kring eindhoven?

Poll eindigt op

Barbecue
14 (24%)
Clinic
12 (21%)
Fotoshoot
4 (7%)
Hi thee
5 (8%)
Hi Wine
3 (5%)
Uit eten
13 (22%)
Buitenrit
6 (10%)

Totaal aantal stemmen: 57

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 13:49

Mij maakt het voor de clinic niet uit wie er gevraagd wordt, ik ken de namen bijna allemaal niet dus voor mij is het toch een pot nat ;). Ga er vanuit dat op wie de keuze dan ook gaat vallen wel iemand is die ons iets (fatsoenlijks) kan bijbrengen.

Karen Retera zou ik leuk vinden maar daar lessen er al een aantal. Hoor ook goede verhalen over de lessen van Ronald Lammerink maar of hij iets is voor een clinic zou ik niet weten.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 13:54

Mijn voorkeuren: Tonnie Huberts, Jan Wolfs, Janine Fiechter of Francis Verbeek :)

DiFa

Re: uitje met het topic van kring Eindhoven (besloten)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 14:31

Dat zijn mijn voorkeuren ook ll en eventueel mischa koot. daar heb ik ook goede verhalen over gehoord

Lin1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 15:06

Nou ik kan dat even bij mijn vriend navragen,die kan alles regelen,want das de baas,en is wel leuk want het word 1 mei opnieuw geopend en we zijn er nu flink aan het verbouwen!!..Ik laat het nog weten zodra ik meer weet!!Ik vind het allemaal wel best wie de clinic doet,maar ik hoop wel dat mijn paps mee wil rijden met de trailer dan,want ik heb geen trailerrijbewijs en alleen op weg met de mijne ga ik nog niet!!..maar dat is niet erg toch als mijn pa er bij is,of wel??anders kan ik niet meerijden!!

sandranbr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-13 16:16

listiglistje schreef:
Is ook een goed idee Lin, misschien even prijzen opvragen voor rijbaan, clinic (instructie) en BBQ :) Wie o wie , Leonie? Of verdelen we de taken?

Leuk dat iedereen meedenkt ,
En het wordt een stuk minder overzichtelijk als iedereen een aantal namen roept,

misschien dat degene die een voorkeur heeft voor een bepaald persoon zelf gaat vragen of degene op 1 van de 4 data's kan en wat de kosten zijn en dit dan op het forum zet,
Ook voor de locatie van de clinic en van de barbeque zodat we daar een lijstje van hebben wat de opties zijn en de kosten,

Ik zou de dag niet al te prijzig willen maken voor de clinic max. 40 euro

Tot nu toe hebben we :

BBQ/uit eten :
Pattypaard in Heeze , +/- 15 euro , alle data's mogelijk ?
Aqua best (bruisend) : ?? , data's ?
De Bengel in Nuenen : Afhankelijk van wat je neemt maar is niet al te duur wel lekker eten, alle data's mogelijk

Clinic gever :
Ineke Jansen, +/- 50 euro per uur , data's ?
Karin Retera, ?? , data's ?
Misha koot, ?? , data's ?
Tonnie Huberts, ?? , data's ?
Jan Wolfs, ?? , data's ?

Locatie Clinic:
Rv Heeze ??
Bij ons op stal Theunissen zou dit vast ook kunnen

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 17:17

Ik stuur Jan Wolfs vanavond even een mail met onze vragen.

Onder voorbehoud kunnen we bij de rv terecht. Het hele bestuur moet dit goedkeuren. De prijs laat ze zsm weten.

DiFa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 18:36

Ik heb Mischa Koot gemailt voor een prijsopgave.
Zodra ik die weet zal ik het herin zetten

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 18:39

het krijgt al een beetje vorm, helemaal leuk :D

Voor de clinic zou ik wel doen in groepen, misschien handig om het niveau te weten en daar op in te delen?

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 18:47

Listiglistje - Linda met Aqanto S (Z)
Hayka - Maya met Zenith (Z)
Kaaaren - Karen met Belladonna (M)
Janna met Minke (M)
Tamaramt- Tamara met April (M)
Sandranbr - Sandra met Baloe (M)
Lin1983- LindavH met Eer Ravel (L)
ietjelover - Anne met Vivaldi (L)
Patty met Chickie (B/L)
Leonie87 - Leonie met Empaier (B/L)

5 groepjes van 2 (3 kwartier of een uur) of diegene die wat minder willen uitgeven in een groepje van 3 (afhankelijk van de prijs)?

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 20:35

Jammer in Juli, enige weekend dat ik er niet ben. Mei heeft evenveel stemmen :P

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 20:54

Kaaaren schreef:
Even het lijstje uit het andere topic, zijn er nog mensen uit dit topic die er nog niet bij staan?

Datum: ergens in Mei/Juni/juli?
Weekend 25/26 mei (Linda, Janna, Leonie, tamara, zonnetje81, Sandranbr , Lin1983, mywayzidane, Pattypaard, Karen)
Weekend 1/2 juni (Linda,Leonie, tamara= 1 juni, zonnetje81, Sandranbr, mywayzidane, Pattypaard, Karen)
Weekend 22/23 juni (Linda, Janna, Leonie, tamara, zonnetje81, Sandranbr, Lin1983, mywayzidane??, Pattypaard)
Weekend 13/14 juli (Linda,Janna, Leonie, anne, tamara, Sandranbr, Lin1983, mywayzidane??, Pattypaard = liefst 13 juli, Karen)

Clinic
Listiglistje - Linda met Aqanto S
JannaS - Janna met Minke
Leonie87 - Leonie met Empaier
Tamaramt- Tamara met April
Sandranbr - Sandra met Baloe
Lin1983- LindavH met Eer Ravel
Pattypaard - Patty met Chickie
Kaaaren - Karen met Belladonna
ietjelover - Anne met Vivaldi

BBQ/Etentje
Listiglistje - Linda met Aqanto S
JannaS - Janna met Minke
Leonie87 - Leonie zonder paard hoor
Tamaramt; tamara; etentje zonder paard lijkt me
Zonnetje81
Sandranbr - Met aanhang
Lin1983
Mywayzidane
Pattypaard
Kaaaren
ietjelover
Asjemenou

Ik heb mezelf er ook maar even bijgezet. :)

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 20:57

Lin1983 schreef:
Nou ik kan dat even bij mijn vriend navragen,die kan alles regelen,want das de baas,en is wel leuk want het word 1 mei opnieuw geopend en we zijn er nu flink aan het verbouwen!!..Ik laat het nog weten zodra ik meer weet!!Ik vind het allemaal wel best wie de clinic doet,maar ik hoop wel dat mijn paps mee wil rijden met de trailer dan,want ik heb geen trailerrijbewijs en alleen op weg met de mijne ga ik nog niet!!..maar dat is niet erg toch als mijn pa er bij is,of wel??anders kan ik niet meerijden!!

Lijkt me niet dat iemand daar problemen mee heeft hoor! :)
Alleen maar gezellig, hoe meer zielen hoe meer vreugd. :D

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 21:09

Hoi, hoi, voorbereidingen in volle gang :)

Maar ik heb 1 maar; vind een clinic super leuk en leerzam maar ik wil niet op de locatie van rv heeze rijden.
Er is pasgeleden nieuw zand in de binnenbak gekomen en dat is zo megazwaar dat is niet normaal en gewoon mishandeling.
Alleen van rondje stappen hebben ze daar al zowat peesblessure.
Daar ga ik met mijn paard echt niet in rijden!!
De buitenbak vind ik ook een drama want dat is net langs het spoor; niet handig met jonge paarden of hectische paarden zoals de mijne.
Volgens mij was Janna ook niet blij met deze locatie.

Dus heeft iemand nog andere opties voor een locatie? Misschien anders bij Meulendijks?
Kunnen we buitenbak afhuren of de grote rijhal misschien?
Ik kan wel eens informeren bij Maria(eigenaresse) eventueel?

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 21:43

Serieus vind jij het daarbuiten kijkerig, ik heb Aqanto daar een keer als 5 jarige (nog zo groen als gras gestart) maar die keek
niet als er een keer een trein achterdoor kwam :P en die was toch heel erg wat betreft kijkerig /schrikken......in Geldrop had ik altijd veel meer problemen :+

Ik vind die buitenbak wel fijn en erg groot! je hoeft nog niet eens bij de trein in de buurt te komen....destijds heb ik geen 1 paard daarvan zien schrikken (was klasse B en L1).

Anders Van Heijst Nuenen of De Schietberg in Veldhoven (weet niet of daar grote buitenbakken zijn btw?) Wel grote rijhallen...

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 21:53

Ik vind het ook een super fijn terrein. De binnenbak is inmiddels weer op orde. Deze was zo los omdat ze niet konden sproeien vanwege de vorst. En als ik het goed begrepen heb kost het ons 5 euro per persoon en is het dan echt "ons" terrein. (dit meot ik nog bevestigd krijgen) Ook ik ben er gewoon met mijn 3 jarige geweest en die keek ook niet. Evt kan je ook nog op het gras gebied gaan rijden, dan ben je echt ver van de treinen af. Maar dat is natuurlijk wel minder fijn dan de zadn bodem
Meulendijks mogen we 100% zeker niet afhuren. Er rijden is 1 ding, maar dan hebben we geen garantie dat er niemand bij komt rijden.

Schietberg heeft ook een hele grote buitenbak maar daar word je levend opgegeten in de zomer ( ik heb er 6 jaar gestaan). dan zouden we het binnen moeten doen. Maar ook hier mogen andere er gewoon bij zover ik weet. Anders moet je de bak volledig afhuren en dan vragen ze wel heel wat meer. Ik kan het zaterdag navragen dan ga ik er lessen.

Van Heist weet ik zo verder niet, maar vind het een beetje gekkenwerk als bijna iedereen in heeze staat (of dicht erbij) om zo ver uit te gaan wijken als we goedkoop een heel mooi terrein kunnen krijgen.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 22:02

Ik sta niet dicht bij Heeze :P maar ik ben het wel met je eens , een fijne grote buitenbak, eigen terrein
zonder hinder van andere (geen fikse bedrijvigheid, zeker op zaterdag bij Meulendijks :') ) en dat tegen waarschijnlijk lage kosten.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 22:03

Ik ben pas geleden nog geweest (mijn nichtje rijd daar) en toen was de binnenbak zeker niet op orde.
Ze hebben het verkeerde zand en teveel zand gestort; dat zegt de beheerster zelf ook.
Niemand was er tevreden over en bijna iedereen rijd dan ook buiten.
De bodem in de binnenbak komt in ieder geval niet meer goed.
Als iedereen deze locatie goed vind verder dan zal ik het maar proberen ook maar wel alleen als we buiten kunnen rijden. Binnen ga ik niet rijden :)
Dan blijf ik wel ver weg van de treinen(ik vind dat die dicht langs de bak komen)

@leonie; ik, jij, Janne en Patty zijn de enige die in Heeze staan of daar vlakbij; de rest moet wel stukje rijden volgens mij.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 22:05

Mocht er interesse voor zijn dan kan ik evt. informeren bij Maria van Meulendijks of het mogelijk is om de grote buitenbak bv af te huren zo ja wat dat dan kost.
Voor hoe lange tijd zou het gaan.
Ik ken Maria al heel lang; ik reed vroeger paarden voor haar en heb tot mijn 17e daar altijd met alles meegeholpen :)

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 22:07

Ik denk niet dat je in mei/juni/juli binnen hoeft te rijden :)

Die treinen kijken ze echt niet naar is mijn ervaring, ik heb toen de hele B en L rubriek gezien,
juryauto stond tegen het hek, dus er zat 4/5 meter tussen het rijden en de trein (je hoort ze bijna nog niet eens) :)

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 22:09

Meulendijks is er altijd geloop en herrie....paarden binnen/buiten zetten. De mijne is daar altijd een heel stuk onrustiger als in Heeze :+ vorig jaar brak hij de trailer daar af :o

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 22:09

Ok :)
Ik heb wel een aparte merrie he; zoals bv tractors geen groot probleem maar een grasspriet in een veld in een andere kleur is een drama :P
Of een rode paddestoel met witte stippen :+
Daar ging ze tijdens buitenrit vol voor op de rem en helemaal flippen en uiteindelijk snuivend en briesend en trillend erlangs :+ }> :o

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 22:10

Ow, ik was er zaterdag en toen leek ie in orde (niet zelf gereden maar waren 3 man aan het rijden) nog niet goed dus?

Dacht dat ietje ook uit heeze kwam? Dat zouden er al 5 zijn namelijk :P. Waar staat iedereen dan eigenlijk?

Vragen kan altijd tamara, kunnen we alle opties tegen elkaar af zetten. Hoeven niet vandaag te beslissen.

Ik vind Geldrop ook enger/drukker en veel volk, maar alle opties bekijken lijkt me sowieso verstandig.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 22:14

listiglistje schreef:
Listiglistje - Linda met Aqanto S (Z) Breugel
Hayka - Maya met Zenith (Z) Mariahout
Kaaaren - Karen met Belladonna (M) Aalst/Waalre
Janna met Minke (M) Heeze
Tamaramt- Tamara met April (M) Heeze
Sandranbr - Sandra met Baloe (M) Nuenen
Lin1983- LindavH met Eer Ravel (L) Nuenen
ietjelover - Anne met Vivaldi (L) Heeze?
Patty met Chickie (B/L) Heeze/Leende?
Leonie87 - Leonie met Empaier (B/L) Heeze

5 groepjes van 2 (3 kwartier of een uur) of diegene die wat minder willen uitgeven in een groepje van 3 (afhankelijk van de prijs)?

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 22:14

sandranbr schreef:
listiglistje schreef:
Is ook een goed idee Lin, misschien even prijzen opvragen voor rijbaan, clinic (instructie) en BBQ :) Wie o wie , Leonie? Of verdelen we de taken?

Leuk dat iedereen meedenkt ,
En het wordt een stuk minder overzichtelijk als iedereen een aantal namen roept,

misschien dat degene die een voorkeur heeft voor een bepaald persoon zelf gaat vragen of degene op 1 van de 4 data's kan en wat de kosten zijn en dit dan op het forum zet,
Ook voor de locatie van de clinic en van de barbeque zodat we daar een lijstje van hebben wat de opties zijn en de kosten,

Ik zou de dag niet al te prijzig willen maken voor de clinic max. 40 euro

Tot nu toe hebben we :

BBQ/uit eten :
Pattypaard in Heeze , +/- 15 euro , alle data's mogelijk ?
Aqua best (bruisend) : ?? , data's ?
De Bengel in Nuenen : Afhankelijk van wat je neemt maar is niet al te duur wel lekker eten, alle data's mogelijk

Clinic gever :
Ineke Jansen, +/- 50 euro per uur , data's ?
Karin Retera, ?? , data's ?
Misha koot, ?? , data's ?
Tonnie Huberts, ?? , data's ?
Jan Wolfs, ?? , data's ?

Locatie Clinic:
Rv Heeze ??
Bij ons op stal Theunissen zou dit vast ook kunnen

Karin Retera zit volgens mij momenteel op € 100 per uur dacht ik :o ?
Ik vind het een super mens maar ik denk niet voor iedereen geschikt?
Ik ben bezig met een paar namen van instucteurs te verzamelen met info vanuit het flemmingh nakomelingen topic.
daar organiseren ze namelijk ook elk jaar een clinic.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 22:16

En op het Terrein in Heeze kun je ze ook lekker laten grazen en tegelijk kijken naar de lessen van anderen :D