Poll: Wat is jullie idee over de bokt-spooktocht?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ga jij naar de spooktocht?

Ja, ik heb mij al opgegeven
5 (12%)
Ja, maar ik moet mij nog opgeven (ivm vrij vragen werk)
4 (10%)
Ja, maar ik heb nog geen vervoer
1 (2%)
Nee, ik vind dit niks aan
8 (20%)
Nee, ik vind het te duur
1 (2%)
Nee, het is te ver weg voor mij
8 (20%)
Nee, 6 april is mij nog te koud om te kamperen
2 (5%)
Nee, want ik ben nog geen 16 (graag aangeven hoe oud je dan wel bent in een bericht)
5 (12%)
Nee, ..... (graag aangeven in het topic)
6 (15%)

Totaal aantal stemmen: 40

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 21:26

sallandval schreef:
Mijn antwoord staat er niet bij; ik weet het niet. Ik weet niet hoe en wat in April, dat duurt nog 4 maanden! Het lijkt mij hartstikke leuk maar ik vind het wel heel erg lang om je twee maanden van tevoren te moeten inschrijven. Dat er dan spoken geregeld moeten zijn snap ik maar waarom moeten mensen die 's avonds nog terug kunnen rijden zich al zo vroeg aanmelden?

Ik ben meer van de korte termijn planning. Zie ik in April ergens dat het volgende week is en ik kan me nog aanmelden; super!

Precies mijn verhaal haha! (op het 's avonds terugrijden na dan).

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 21:26

Ongelijke velden en zandpaden en anderhalf uur lopen is met mijn knie niet helemaal een optie. Heb een miniscusoperatie gehad en het kan zomaar zijn dat een misstap serieus verkeerd uit gaat pakken. Dus anderhalf uur lopen over effen terrein kan, maar ongelijk terrein, kuilen en gaten is een no-go voor mij.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-12 21:28

Cassidy schreef:
Ongelijke velden en zandpaden en anderhalf uur lopen is met mijn knie niet helemaal een optie. Heb een miniscusoperatie gehad en het kan zomaar zijn dat een misstap serieus verkeerd uit gaat pakken. Dus anderhalf uur lopen over effen terrein kan, maar ongelijk terrein, kuilen en gaten is een no-go voor mij.

Snap ik, dan zou ik het idd niet doen :n

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-12 21:30

Junia schreef:
sallandval schreef:
Mijn antwoord staat er niet bij; ik weet het niet. Ik weet niet hoe en wat in April, dat duurt nog 4 maanden! Het lijkt mij hartstikke leuk maar ik vind het wel heel erg lang om je twee maanden van tevoren te moeten inschrijven. Dat er dan spoken geregeld moeten zijn snap ik maar waarom moeten mensen die 's avonds nog terug kunnen rijden zich al zo vroeg aanmelden?

Ik ben meer van de korte termijn planning. Zie ik in April ergens dat het volgende week is en ik kan me nog aanmelden; super!

Precies mijn verhaal haha! (op het 's avonds terugrijden na dan).

Dank je wel Junia voor je mening :j
Ik zal eens overleggen met de camping en Sani.
Ik ga hier zo snel mogelijk op terug komen :j

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 21:30

Anoli schreef:
Dat was idd iets waar ik zelf ook een beetje van baalde.
Punt is dat de vergunning op tijd betaald moet worden, en dan moet ik weten hoeveel mensen er op dat terrein zullen zijn.
(prijs gaat per persoon omhoog)
Dit moet uiterlijk 2 weken van te voren betaald worden, maar voor die tijd wil ik de deelnemers wel de kans geven om te betalen dus daar heb ik ook 2 weken voor uitgetrokken.

Okee ik snap hem... 2 weken is ook te doen vind ik met meteen betalen zeg maar. Misschien een schatting maken en op basis daarvan een maximum aantal deelnemers?

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-12 21:34

sallandval schreef:
Anoli schreef:
Dat was idd iets waar ik zelf ook een beetje van baalde.
Punt is dat de vergunning op tijd betaald moet worden, en dan moet ik weten hoeveel mensen er op dat terrein zullen zijn.
(prijs gaat per persoon omhoog)
Dit moet uiterlijk 2 weken van te voren betaald worden, maar voor die tijd wil ik de deelnemers wel de kans geven om te betalen dus daar heb ik ook 2 weken voor uitgetrokken.

Okee ik snap hem... 2 weken is ook te doen vind ik met meteen betalen zeg maar. Misschien een schatting maken en op basis daarvan een maximum aantal deelnemers?

Ik ben sowieso uit gegaan van een maximum van 50 deelnemers.
Door de weinige aanmeldingen denk ik wel dat dit minder wordt.
Maar ik zal eens contact opnemen met de beheerder die de vergunning verleend en kijken of er iets geregeld kan worden of dat het écht 2 weken van te voren moet.

Even een idee hoor,
Maar als ik aangeef dat aanmeldingen kunnen tot 1 maart 2013, zouden jullie dat fijner vinden?
Dat je dus meer inzicht hebt in je aankomende agendaplanning?
Dat betekend wel dat er maar 1/ 1,5 week de tijd is voor betalingen, want ik zit ook met een uiterlijke datum.

Sjors

Re: Poll: Wat is jullie idee over de bokt-spooktocht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 21:36

* Nee, want ik ben nog geen 16 (ben nml 14 :) )
Genoeg info toch?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 21:40

Toen Bokt nog een Boktje was, hebben een aantal van ons een keer een meeting gehad op Paleis het Loo.
Sommige mensen zouden wat te eten meenemen en voor de rest was er een tentoonstelling van zeldzame huisdieren en de mogelijkheid om het Paleis zelf te bezichtigen. Het was de eerste meeting waar ik aan heb meegedaan, had in mijn ogen minimale voorbereiding nodig, al helemaal geen vergunning. Afspreken op een bepaalde dag op een bepaald tijdstip, wat etenswaar meenemen en verder open staan om anderen te ontmoeten.

Die meeting blijft me tot op de dag van vandaag bij. Er zijn een aantal vervolgen geweest die ook heel erg leuk waren maar het is later verwaterd. Maar waarom bijv. een Efteling, waarom iets organiseren wat duur is, waar je vergunningen voor aan moet vragen, waar je een minimum aantal mensen voor nodig hebt? Prik een datum, prik een locatie en laat je verrassen wie er op komt dagen.

Of kan dat tegenwoordig niet meer? Bang voor situaties als Project X?

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-12 21:40

Sjors schreef:
* Nee, want ik ben nog geen 16 (ben nml 14 :) )
Genoeg info toch?

Ja hoor, dank je wel!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 21:42

Bij de meeting op Het Loo hadden we ook geen minimale leeftijd. Wat er wel was, was een aantal mensen die bereid waren om minderjarigen onder hun hoede te nemen, mee te nemen in de auto en weer terug te rijden als het evenement klaar was. Geen overnachting op een camping. Bij de meetings daarna: BBQ in de zomer en 's avonds gewoon weer naar huis. En we zijn een keer wezen bowlen. Dat was een activiteit waarbij je mensen wat minder sprak, en uiteindelijk toch wel kostbaar.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-12 21:45

Cassidy schreef:
Bij de meeting op Het Loo hadden we ook geen minimale leeftijd. Wat er wel was, was een aantal mensen die bereid waren om minderjarigen onder hun hoede te nemen, mee te nemen in de auto en weer terug te rijden als het evenement klaar was. Geen overnachting op een camping. BBQ in de zomer en 's avonds gewoon weer naar huis.

Ja dat zou een optie zijn, maar bij een BBQ loop je niet in het donker over onbekend terrein.
En dat is gewoon mijn punt, stel iemand schrikt zo erg en rent er vandoor. Hoe leg je dat uit aan een ouder?

Bij een BBQ zou ik mij idd niet druk maken om een leeftijd, maar bij de spooktocht wel.
Maar ik neem dit mee en als Sani eindelijk niet meer bij het glazen huis staat te feesten :') zullen we het er over hebben :j

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 21:47

En dan kom je bij mijn punt: waarom een spooktocht. Waarom een excentriek thema als een spooktocht in een ander seizoen dan rondom Halloween?

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-12 21:50

Cassidy schreef:
Toen Bokt nog een Boktje was, hebben een aantal van ons een keer een meeting gehad op Paleis het Loo.
Sommige mensen zouden wat te eten meenemen en voor de rest was er een tentoonstelling van zeldzame huisdieren en de mogelijkheid om het Paleis zelf te bezichtigen. Het was de eerste meeting waar ik aan heb meegedaan, had in mijn ogen minimale voorbereiding nodig, al helemaal geen vergunning. Afspreken op een bepaalde dag op een bepaald tijdstip, wat etenswaar meenemen en verder open staan om anderen te ontmoeten.

Die meeting blijft me tot op de dag van vandaag bij. Er zijn een aantal vervolgen geweest die ook heel erg leuk waren maar het is later verwaterd. Maar waarom bijv. een Efteling, waarom iets organiseren wat duur is, waar je vergunningen voor aan moet vragen, waar je een minimum aantal mensen voor nodig hebt? Prik een datum, prik een locatie en laat je verrassen wie er op komt dagen.

Of kan dat tegenwoordig niet meer? Bang voor situaties als Project X?

Ik ben niet bang voor een Project X, maar het hele idee van een spooktocht leek mij gewoon erg leuk.
Vandaar dat we zijn gaan vragen naar animo, en toen reageerden er toch best veel mensen op.
Maar omdat er toch in verhouding veel minder aanmeldingen zijn, dit topic geopend om te vragen welke redenen er zijn om niet te komen.

Ik vind het gewoon een leuk idee om iets "extra's" te organiseren rondom een meeting. Dus vandaar dat ik de spooktocht bedacht.
:j

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-12 21:50

Cassidy schreef:
En dan kom je bij mijn punt: waarom een spooktocht. Waarom een excentriek thema als een spooktocht in een ander seizoen dan rondom Halloween?

Omdat het te kort dag was voor halloween :')
Want als dat had gelukt had ik dat liever gehad :j

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 21:55

Het hoeft niet perse voor 2012? Er komt een nieuw jaar aan, en Halloween is ook in 2013.

Verzin iets anders voor April of Mei. En plan nu alvast wat voor Halloween 2013....en als je dat rond die tijd gaat doen, heb je meer mensen die gaan komen. Ook en met name mensen die afgelopen Halloween zo enthousiast waren....

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-12 21:56

Cassidy schreef:
Het hoeft niet perse voor 2012? Er komt een nieuw jaar aan, en Halloween is ook in 2013.

Verzin iets anders voor April of Mei. En plan nu alvast wat voor Halloween 2013....

Dat zou idd een idee zijn :j
Nogmaals, Sani is nu nog lekker aan het feesten :')
Dus wij komen hier later op terug

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 00:41

Gaby schreef:
Ik zou wel meewillen, maar ik zou zelf aardig in de buidel moeten tasten om een treinkaartje te kopen (van Den Haag/Rotterdam naar Gelderland) en daar komen de kampeerkosten nog bovenop. Ik zou qua datum wel kunnen denk ik.

misschien kan je meerijden?

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 00:45

Cassidy

Je hoeft niet mee te gaan? ieder z'n eigen keus toch. want je haalt nu dingen erbij die niet relevant voor deze meeting zijn. ze hebben voor een spooktocht gekozen en niet paleis het loo. ik zou trouwens nooit naar paleis het loo gaan maargoed :)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 00:56

De vraag was waarom er nu zo weinig aanmeldingen zijn voor een meeting die rondom Halloween zoveel enthousiastelingen trok.

En dan is mijn visie daarop: omdat April misschien niet de juiste tijd is voor een spookmeeting. Er zijn genoeg landen waar Kerstmis midden in de zomer valt en je dat kunt vieren bij een BBQ, maar in onze contreien wil je toch een boom en sneeuw en een feestelijk diner binnen. Dus ga je midden in de zomer in Nederland kerstmis vieren, omdat je dat wilt, dan kan dat natuurlijk. Of je medestrijders gaat vinden is een tweede.

Dus ik kan me voorstellen dat het thema van de meeting op een ander tijdstip dan rond Halloween misschien wat minder in trek is.

Maar hey, be my guest. Organiseer het, maar ga dan niet piepen dat er niet genoeg belangstellenden zijn....

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 00:58

mensen wisten dat het in maart/april zou zijn ;)

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 01:00

Ik kan niet op 6 april anders had ik meegedaan :)

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 01:05

ik ben uit gefeest en onderweg naar huis. ik zal straks reageren. :)

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-12 11:47

Cassidy schreef:
De vraag was waarom er nu zo weinig aanmeldingen zijn voor een meeting die rondom Halloween zoveel enthousiastelingen trok.

En dan is mijn visie daarop: omdat April misschien niet de juiste tijd is voor een spookmeeting. Er zijn genoeg landen waar Kerstmis midden in de zomer valt en je dat kunt vieren bij een BBQ, maar in onze contreien wil je toch een boom en sneeuw en een feestelijk diner binnen. Dus ga je midden in de zomer in Nederland kerstmis vieren, omdat je dat wilt, dan kan dat natuurlijk. Of je medestrijders gaat vinden is een tweede.

Dus ik kan me voorstellen dat het thema van de meeting op een ander tijdstip dan rond Halloween misschien wat minder in trek is.

Maar hey, be my guest. Organiseer het, maar ga dan niet piepen dat er niet genoeg belangstellenden zijn....

Ik vind het jammer dat je zo negatief doet over mijn idee, en het idee hebt dat ik loop te piepen.

Van te voren wisten belangstellenden dat het in maart/april 2013 zou worden. Ondanks dat werd er enthousiast op gereageerd. :j
Nu is gewoon serieus de vraag van mijn kant waarom er zo weinig aangemeld wordt.

Dat is geen "piepen" zoals jij dat noemt, maar oprechte interesse waar eventueel een knelpunt ligt.
"is het te ver weg"
"is het te duur"
"is het nog te koud om te kamperen voor mensen"
"is het de tijd van het jaar"

Noem maar op, ik heb ook netjes aangegeven dat wij graag zulke dingen horen omdat we dan eventueel aanpassingen kunnen doen.
Het zij een andere datum, een ander idee, noem maar op. Of zelfs gewoon niet door laten gaan. Bedoel als blijkt dat mensen dit hele idee helemaal niks vinden, dan ga ik niet door maar stop er gewoon mee. :)

Nu blijkt bijvoorbeeld dat meerdere mensen aangeven dat ze nooit hebben begrepen dat de spooktocht ook daadwerkelijk doorging. Ze hadden het oude topic niet meer gevolg en gingen er vanuit dat er een nieuw topic werd geopend. Met dát soort opmerkingen kan ik wat, want daar kan ik op inspringen :j
Laatst bijgewerkt door Anoli op 21-12-12 11:48, in het totaal 1 keer bewerkt

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 11:48

Ik zou erg graag willen komen maar ruim 2,5-3 uur in de auto zitten vind ik teveel van het goede, het is dus te ver weg voor mij :-)

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-12 11:49

AngelofLove schreef:
Ik zou erg graag willen komen maar ruim 2,5-3 uur in de auto zitten vind ik teveel van het goede, het is dus te ver weg voor mij :-)

Snap ik, dat zou ik er zelf ook niet voor over hebben :)