Tinkerliefhebbers gaan meeten @Dwingelderveld

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Caily

Re: Tinkerliefhebbers gaan meeten @Dwingelderveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-12 17:28

Moet jij niet eerst eens gaan bevallen? :P :Y)
Leuk dat je wilt komen! Ben stiekem best wel benieuwd naar Ryon in het echt! :D

Luzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 21:09

Ooow, krijg precies in de gaten dat veel dames hier denken dat ze hun peerdjes niet voor elkaar hebben voor een ritje tegen de tijd..! Welnu, ik denk net als Lot; dat gaat in een groepje altijd meevallen, zeker als het er rustig aan toe gaat. Maarrrr; als er een dappere ruiter is met een jong paard waar hij/ zij zelf niet op wil: wil ik wel doen en dan mag jij op die van mij!!! Moet ik wel zeggen dat mijn paard niet een dooie diender is en ook wel graag wil weten waar ze aan toe is... Duidelijke leiding wel gewenst dus maar dat lijkt me normaal! Dusss; roept u maar met plannen en voorstellen!

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 21:15

Ik lees net je bericht goed maar ik weet eerlijk gezegt niet of een dagrit voor clover en mij er in zit. En om nou 5 uur op de trailer te staan voor 1 ritje sla ik even over geloof ik. :P

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 21:18

Sterretje, op mijn mona is op het moment net 2x gezeten en gaan pas in het voorjaar verder. en doen alles rustig aan. Daarnaast ben/was ik een angst ruiter door mijn eerste paard, dus daarom wil ik eerst ervoor zorgen dat het gewoon helemaal goed zit. En uitlenen van mn Mona doe ik helaas niet.

Luzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 21:29

@Tamadine, was ook niet persoonlijk bericht hoor! Wilde alleen maar zeggen dat mijn paardje voor een ieder beschikbaar is en dat ik best op een niet ervaren paardje wil zitten in principe! Ik wil ook best een eindje wandelen als een ander op Sterrin zit bijvoorbeeld, anders krijg ik toch een houten kont!!!

Jammer dat je jouw eigen paard niet uitleent; zelfs niet als je er zelf bij bent?! Waarom niet?

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 21:37

Ik zou mijn eigen paard ook never nooit niet uitlenen, Zelfs niet aan mijn bijrijder _O- die mag dan wel weer naast me op de bok zitten als ik mee ga. :=

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 21:45

JPTinkers schreef:
aarrghh zo ver uit de buurt voor mij

Voor mij is het jammer genoeg ook ver, zou anders direct ja zeggen.
Nu ga zoizo nog kijken of ik dan wel kan en hoe lang het rijden zou zijn, maar vrees dat dit toch te lang gaat zijn zelfs voor een weekend.

Ik zit in het topic, enkel nogal in de meelees de laatste weken :') .

Luzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 21:47

Wat versta jij dan onder uitlenen Snackie?! Ik zou bijvoorbeeld weer never nooit niet een bijrijder nemen... Mijn merrie krijgt niemand mee waar ik niet bij ben namelijk. Met een bijrijder ontkom je daar denk ik niet zo gemakkelijk aan.

Of je moet al een bijrijder hebben die rijdt wanneer je er zelf ook bent; nou ja, dan zou ik er dus gewoon zelf op gaan zitten..!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 21:57

Tis mss niet het topic voor deze discussie, maar als we naar vreemde terreinen gaan, dan ben ik degene die ten alle tijde op m zit. bijrijder rijdt ook als ik er niet bij ben. maar niet op vreemde terreinen, een vreemde zo nu en dan op mijn paard vind ik niet erg, maar dan wel thuis in de bak.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 22:24

sterretje@ Je hebt de mogelijkheid aangeboden, enkelen hebben deze afgeslaan. Aan ieder de keuze, het waarom heeft ieder z'n reden voor (je komt een beetje "hebberig" over op mij, niet bedoeld om te stoken).

Luzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 23:08

@ Snackie; als ie op vreemd terrein anders is, heb je groot gelijk!!!

On topic: lijkt me echt leuk om daar eens met clubje Tinkers rond te dwalen over de heide. :j

Sandra1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 23:36

hier ook pas 2 keer op merc gezeten. We gaan hem pas na zn 4e verjaardag langzaam aan doorpakken.. en helaas is hij in juni jarig.. dus daarvoor doen we rustig aan.. (daarna ook rustig opbouwen natuurlijk)
en dan wil ik hem eerst op bekend terrein 100% onder controle hebben voor we op vreemd terrein gaan rijden

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-12 04:11

Mallow schreef:
Ik lees net je bericht goed maar ik weet eerlijk gezegt niet of een dagrit voor clover en mij er in zit. En om nou 5 uur op de trailer te staan voor 1 ritje sla ik even over geloof ik. :P

Vanwaar niet?
Zou het echt heel erg leuk vinden als jij (en Daan( komen!

hetlevenwint schreef:
sterretje@ Je hebt de mogelijkheid aangeboden, enkelen hebben deze afgeslaan. Aan ieder de keuze, het waarom heeft ieder z'n reden voor (je komt een beetje "hebberig" over op mij, niet bedoeld om te stoken).

Paulien doet een vriendelijk aanbod en probeert zich te verduidelijken,dingen als deze vallen soms verkeerd zonder mimiek erbij. Daar is toch niks mis mee?

Sterker nog, ik vind het top! Ik wil Caily ook best "uitlenen" (had ik al wel eerder aan gedacht, of misschien dat ze wel aangespannen mee kan, ook ivm pauzespullen bijv.). Gezien ik zelf Kyra waarschijnlijk wel mee mag nemen, en die leen ik vanwege haar mindere ervaring icm "moeilijker" karakter toch echt niet uit. Kyra is nu nog nagenoeg groen, maar heeft aangespannen al wat kilometers erop zitten, gaat al 2,5 jaar mee uit wandelen, in een groep is het gewoon mee hobbelen, ik ben niet bang, vertrouwen is goed, we hebben dan ongetwijfeld wel wat ritjes gedaan, ik denk dat dat wel goed gaat komen :)

(Er is alleen een iemand, die mocht ze mee willen, van mij niet op Caily mag, en dat is Jessica :+ Niks negatiefs, puur een schop onder dr kont dat ze gewoon met Luna kan komen, kunnen jullie heus wel! )

Snap jou ook wel Andrea, jouw paard is ook iewat minder ervaren, ondernemender en pittiger dan mijn doodbrave merrie waar mijn verzorgstertje van 6, zonder rijervaring, los mee het bos door kan. De tijd van grenzen verkennen heeft Caily inmiddels al jaren achter zich gelaten.

Misschien dat er ook huurpaarden beschikbaar zijn, ik weet niet of je die ook zonder begeleiding, en voor meerdere dagen, mee kan krijgen als de dieren "thuis" overnachten. Mocht daar belangstelling voor zijn dan wil ik dat wel navragen. Moet er wel bij zeggen dat dat dus waarschijnlijk geen Tinkers zijn.

Magica

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 09:09

HijadelaLuna schreef:
(Er is alleen een iemand, die mocht ze mee willen, van mij niet op Caily mag, en dat is Jessica :+ Niks negatiefs, puur een schop onder dr kont dat ze gewoon met Luna kan komen, kunnen jullie heus wel! )

Hihi :Y) ik heb het er gisteren nog over gehad met Johan en het lijkt ons eigenlijk best wel leuk! Ik en Luna samen zijn ook best onervaren maar ik vertrouw er wel op en dan vooral in samen in een groep is het vaak toch wel makkelijker.

Alleen als ik op Luna ga, dan heeft Johan geen paard :o maar dat is vast wel op de één of andere manier op te lossen. En nog een vraagstuk: vervoer.

Maar ik ga het er nog eens met Johan over hebben en dan komen we er wel weer op terug, het is in elk geval een super leuk idee en ik ben ook van mening dat we eigenlijk wel mee moeten gaan!

karla60

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 15:21

hoi lot ..

hier ook nog iemand die wel 1 dag mee wil met 2 paarden elmo en brighton jouw vriendje .
het is voor mij ook dicht bij als mijn bijrijdster niet kan mag er iemand anders wel op elmo rijden helemaal geen probleem is alleen maar goed voor hem het is ook een jong paard maar heeeeel makkelijk en stoer .
dus als het door gaat lijkt mij het super ,en als ik natuurlijk mee mag.. *D

Jippie_G

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 22:20

Wat leuk dit!

Voor mj is een weekend weg alleen heel lastig te organiseren thuis. Maar ik ga wel even nadenken over de zondag.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-12 17:28

HijadelaLuna schreef:
Hele weekend
Lotte (HijadelaLuna) - Caily of Kyra
Paulien (sterretjeLUX) - Sterrin
Annelot (annelot) - Ryon
..... (....) - Eve
Jessica (Magica) - Luna
Johan (Johan_Luna) - ....

Eendagsvliegen
Chantal (cp112) - Noedel
Linda (xsiroccox) - Sirocco
Andrea (Snackie) - Jaron
Karla (karla60) - Brighton
..... - Elmo

Zonder paard
Simone (SIEMxFUNNY)
Sandra (Sandra1984)
Mara (Tamadine)

Misschien
Eva (Mallow)
Esther (Jippie_G)

Lijstje bijgewerkt, zo klopt ie toch?

Volgens mij zijn er nog veel meer Tinkerbokkers!! Kom op dames (en heren), hoe meer zielen, hoe meer vreugd!

Zelf ga ik nadenken en overleggen wat te doen met Caily, Kyra en Henk. Henk en Kyra zijn verzorgpaardjes, dus ten eerste moet ik vragen of ze mee mogen (staan op loopafstand van de locatie). Zoja, dan leen ik Kyra niet uit dus zal er iemand anders op Caily mogen, maar mn gevoel weet nog niet of dat wel OK is :P Henk is nu nog hengst, jonge hengst en niet sociaal met andere paarden, hij is poepiebraaf, maar dat is in mijn ogen toch wel een struikelblok. Echter ben ik stiekem wel voorstander van ruinen, dus zal ik dat is bij de eigenaar op tafel moeten gooien, wie weet heeft ie tegen die tijd dus wel geen ballen meer en loopt lekker in de groep. Dan denk ik dat Johan maar met hem mee moet :P

kuzznathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 17:35

Zet mij maar bij misschien, en weet niet of ik Balou meeneem.....

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-12 17:37

Waarom zou je Balou niet meenemen? :P Liever op Caily? O:)

kuzznathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 17:49

Ha, vervoer is het probleem.. Maar dat moet ik dus nog even bekijken!

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-12 20:35

Moet goedkomen. Als ik de eigenaar van Kyra lief aankijk ;-)

Magica

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 22:17

Dan moeten we met ons allen maar eens naar eigenaar van Kyra en Henk ;-) en dan vragen of hij ons allen mee wil nemen en of Henk dan geruind mag worden; dat zou dan ideaal zijn voor Johan :P

Ow ja en als, wie weet oooit . . . je die ene tweede Tinkerdame samen bij Caily in de weide mag hebben . . . dan vinden wij dat Henk dan ook maar met ons mee moet haha, Johan stemt voor

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-12 04:46

Maar we gaan Henk niet ruinen voor een weekendje weg. Ik vind het rot dat hij alleen staat; dáár wil ik wat aan doen. Als de eigenaar zegt zet er maar een Shet bij of hij kan bij de buren in de wei vind ik ook prima, met zijn gedrag als hengst zijnde is verder niks mis. Maargoed, we gaan een beetje offtopic. We gaan wel eens kijken of dit wat wordt en wie er daadwerkelijk allemaal mee willen.

Een tweede paard is voor mij nog lang niet aan de orde := Bovendien vind ik het wel prima zoals de situatie nu is :)

Vervoer komt in orde hoor Nathalie, Caily moet sws mee, dan kunnen Luna en Balou die kant ongetwijfeld ook op!
*waarom heeft jouw onderste post geen onderschrift?*

Magica

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 06:01

Even offtopic nog: je hebt helemaal gelijk wat betreft Henk, Lotte. Het was ook een grapje wat betreft dat ruinen voor de meeting ;-) Heb nog nooit zo'n lieve hengst meegemaakt :-)
Nu weer ontopic: hoop dat het allemaal gaat lukken voor deze meeting. Lijkt me super gezellig! Ik zal alvast beide data doorgeven voor volgend jaar, dat ik die dagen vrij wil houden ;-) dan kunnen ze er rekening mee houden voor de planning voor 2013 :-)

Luzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 22:57

Hey Lot!
Al een tijdje niets meer gepost, maar als het allemaal doorgaat zoals je voor ogen hebt; ik ben nog steeds voornemens om er te zijn hoor!