Ibbel schreef:Wist je dat er onderzoek gedaan is naar mensen met functieverlies, dat als die in gedachten gingen oefenen, ze later bij de echte revalidatie daadwerkelijk beter konden bewegen? Schijnt vooral bij hersenbloedingen en dergelijke heel goed te werken. In je hoofd oefenen, en dan gaat het in het echt ook beter met de zenuwoverdracht.
In de vliegerij noem je dat "chairflying". De beste manier om noodprocedures te leren is op een stoel gaan zitten en in gedachte de procedures te herhalen. Met je handen doe je dan net alsof je bepaalde controls aanraakt waarmee je lichaam dus de volgorde van handelen leert.
Met een dwarsfluit heet dat dus chairfluting ofzo
Ik heb geen idee of ik kwa niveau wel mee kan komen. Heb twee accordeons, een knoppen en een klavier. Die knoppenaccordeon heb ik nog niet zo lang en daar ben ik een hele erge beginner op omdat ik de noten moet leren vinden op dat apparaat (en dat is best een uitdaging
) De klavieraccordeon is beperkt kwa bereik en daar heb ik al jaren niet meer opgespeeld (heb wel 10 jr pianles gehad, dus noten vinden gaat wel wat makkelijker).
Zingen doe ik echt absoluut niet, dan gaan de buren de brandweer bellen denk ik
.
O ja, verder kan ik niet improviseren, doe alles van bladmuziek. Als daar daar accoorden bij staan, zou dat geweldig zijn, want ik kan ze nog niet zelf bedenken.