Foto Meeting Zaterdag 21-01- 2012 nader te bepalen locatie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

jSophiaF

Re: Foto Meeting Zaterdag 21 Januari 2012 Reeuwijkse Plassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-11 23:26

Fotografen
01) Madieke
02) Lynne - Denise
03) Aniek
04)
05)
06)
07)
08)
09)
10)

Modellen
Ochtend
01) Marit met Wonder - Appaloosa
02) Ingrid met Wynette - Tuigpaard
03) Ingrid met Wyona - Shetlander
04)
05)

Modellen
Middag
06) Lione met Faith - Fell Pony
07) Yanou met Chex and the City - paint
08)
09)
10)

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 23:52

Op de site gaat het over de goudse hout ;) Het reeuwijkse hout is verboden voor paarden, staat op een bordje, maar achter langs mag wel, waar je ook wel leuke foto's kunt maken, je mag op de parkeerplaats en de rechts van het restaurant mag je ook komen.

Ik heb wel eens een boete gehad in de zomer :P maar toen was ik ook gewoon in het hout en op het strand

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-11 00:16

Reeuwijkse Hout, heb ik het zelf niet overgehad, alleen Reeuwijkse Plassen. Omdat zo het natuurgebied heet.
Maar zaterdag ga ik even kijken daar voor een geschikte locatie.
We zijn creatief genoeg. En uiteraard ga ik het niet op een plek organiseren waar geen paarden mogen komen , want het laatste wat we willen is een bekeuring.

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 00:24

Reeuwijkse plassen en hout ligt aan elkaar. Maar er zijn heus nog wel plekken :)

Faruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 00:31

Reeuwijkse plassen zijn heel groot,maar ruiterpaden heb je er niet. Er zal dus gebruik gemaakt moeten worden van fietspaden of openbare weg en word erg streng gecontroleerd of de regels nageleefd worden.

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-11 12:01

Na een aantal reacties in de topic, dat het niet toegestaan zou om te paardrijden in het gebied, mede omdat op de site vermeld staat, dat er wel paarden het gebied in mogen, de beheerder van het gebied gebeld. En het is helaas niet toegestaan om met de paarden het gebied in te gaan. Tevens de manege gebeld en voor hun wordt het gedoogd toegestaan, mits de mest opgeruimd word en het gras niet vernield word, echter is het in deze tijd van het jaar niet verstandig, omdat de bruggetjes te glad zijn en het gras te nat.

Hierop gaan wij met grote spoed opzoek naar een andere locatie, de manege eigenaresse gaf aan om eventueel naar de Rottemeren uit te wijken. Ik ga rondje bellen. We gaan het maar niet meer doen op de bollefooi, maar gewoon netjes met toestemming van de beheerder van het gebied.
Onze excuses voor dit ongemak.

Iedereen die zich heeft aangemeld, krijgt vanavond een mail met bovenstaande informatie.

Faruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 13:41

Ik denk dat er een kleine vergissing in het spel is. Ik denk dat je je vergist met het Goudse Hout,daar ligt idd. een manege(manege Goudse Hout) in de buurt en die ruiters zijn idd. gedoogd onder de voorwaarden die jij noemt. Bij het Reeuwijkse Hout ligt geen manege,alleen een kleinschalige pensionstal. Tevens mogen er in het Reeuwijkse Hout geen paarden.

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-11 13:58

Ik heb zelf geen Reeuwijkse Hout genoemd, alleen Reeuwijkse Plassen. En het gehele gebied is niet toegankelijk voor paarden. Wat wel op de website vermeld staat, dus dat is het verwarrende er aan.
Dus deze locatie is voor een paarden fotomeeting helaas over.

De locatie Rottemeren is daarin tegen wel toegankelijk voor paarden en bevat voldoende ruiterpaarden en open velden met ruiterpaden voor de rijfoto's.
Echter ondanks de vermelding op de website, ga ik dat dus uiteraard eerst navragen of de informatie op de website wel klopt en niet dat we straks weer voor een verrassing komen te staan.

__nina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 16:41

Okee, fijn dat er nu duidelijkheid over is.
Wel jammer dat het daar niet mag, want het is wel echt een mooi gebied om fotos te maken.
Ik wacht voorlopig nog even af of er een andere plek komt, en dan kan ik me alsnog inschrijven.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 16:58

Ik dacht dat alle paarden in de Goudse Hout toegestaan zijn, niet alleen van de manege de Goudse Hout? Ik sta zelf wel op de Goudse Hout maar ik zie ook vaak genoeg andere paarden daar, volgens mij mag het in de Goudse Hout dus wel..?

Faruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 17:21

Neehoor,het word oogluikend toegelaten,maar op de bordjes die bij alle ingangen van het Goudse Hout staan staat duidelijk dat paarden verboden zijn. Als je een ,,verkeerde,, handhaver treft krijg je gewoon een boete. Eigenlijk is het zo dat er alleen ruiters van de manege het Goudse Hout er onder begeleiding van een instructeur mogen rijden en verder niet. Helaas gebeurt er vaak anders maar die riskeren dus een boete.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 17:24

Faruba schreef:
Neehoor,het word oogluikend toegelaten,maar op de bordjes die bij alle ingangen van het Goudse Hout staan staat duidelijk dat paarden verboden zijn. Als je een ,,verkeerde,, handhaver treft krijg je gewoon een boete. Eigenlijk is het zo dat er alleen ruiters van de manege het Goudse Hout er onder begeleiding van een instructeur mogen rijden en verder niet. Helaas gebeurt er vaak anders maar die riskeren dus een boete.

dus ik (en de rest van de pensionners :+) mogen daar eigenlijk ook niet naartoe? :+ zonder instructeur? want er rijden eigenlijk nooit meer manegeruiters meer buiten daar, de enige instructeur die zijn lessen mee naar buiten nam is namelijk weg en volgens mij wordt het nu dus niet echt meer gedaan, behalve met die 'feestlessen', maar verder zijn het volgens mij alleen pensionruiters die alleen of met elkaar naar buiten gaan..?

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 17:31

Jammer! Maar fijn dat je het toch hebt nagevraagd. Jammer dat het daar niet is toegestaan voor paarden. Ben benieuwd naar wat de andere locatie wordt.

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 18:34

Ok dan meld ik mij af want ik heb geen trailer!

loonew

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 18:41

Het maakt mij niet zoveel uit hoor!

Faruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 19:31

Yanouuu schreef:
Faruba schreef:

dus ik (en de rest van de pensionners :+) mogen daar eigenlijk ook niet naartoe? :+ zonder instructeur? want er rijden eigenlijk nooit meer manegeruiters meer buiten daar, de enige instructeur die zijn lessen mee naar buiten nam is namelijk weg en volgens mij wordt het nu dus niet echt meer gedaan, behalve met die 'feestlessen', maar verder zijn het volgens mij alleen pensionruiters die alleen of met elkaar naar buiten gaan..?

Dat klopt idd.,het is precies zoals je zegt. Zonder instructeur is het voor paarden verboden zoals de bordjes aangeven en het met de GZH en vrienden van het Goudse Hout is afgesproken. :j

Eulogy

Re: Foto Meeting Zaterdag 21-01- 2012 nader te bepalen locatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 22:22

Oh, oké :+ Beetje raar dan dat dat bij ons op stal helemaal niet aangegeven is en echt íedereen zonder instructie naar buiten gaat, wordt echt helemaal nóóit iets van gezegd.

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-11 22:35

Heel misschien kan het toch door gaan. Ik lees net een mailje van een buitengewoon opsporingsambtenaar.
Al denk ik niet dat we toestemming krijgen, maar wie weet. Helaas ben ik morgen bijna niet in gelegenheid om te bellen, ivm training geven op het werk, maar ga me uiterste best doen.

Madieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 21:39

Oh oke..?! Nou ben benieuwd of er toch nog toestemming zal worden gegeven en anders zijn de Rottemeren (Bergsche bos) ook erg MOOI!! Nog niet eerder te paard geweest maar wel met de hondjes, bij het Bergsche bos zit ook een manege "manege Hillergersberg" volgens mij heb ik daar wel vaker paarden in het bos gezien....

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-11 21:52

Bij de Rottemeren kan je heerlijk rijden. Heb met Donna bij HC de Rottemeren gestaan.
Maandag heb ik contact met de buitengewoon opsporingsambtenaar, over alternatieve locaties.
Dus wordt vervolgd.

Mo0wtjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 00:14

het lijkt mij erg leuk om als model mee te gaan, samen met mijn paard uiteraard :+
Maar het hangt even van de locatie af, dus houd in de gaten ;)

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 09:59

En de Vlietlanden anders bij Leiden? Weet niet of je dara echt mooie locaties hebt, maar kun je als het goed is wel rijden met je paard.

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-11 13:04

Voor bij de Vlietlanden hebben we geen toestemming. In de Vlietlanden, heb je alleen ruiterpaden en daar mag je niet van afwijken, dus een mooie achtergrond wordt erg lastig en het veld waar de sgw cross start mogen we niet gebruiken. Maar we wachten rustig af, morgen heb ik contact met de ambtenaar voor alternatieve locaties.

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-11 14:37

Ik heb net gesproken met de buitengewoon opsporingsambtenaar. Een zeer goed gesprek gehad.
En vanaf nu gaat wij ook geen fotomeetingen organiseren waarbij geen toestemming is gegeven door de beheerder van het recreatie gebied.

Ook hier werd mij aangeraden om het recreatie gebied nabij de Rottemeren te gebruiken, met een kanttekening om wel toestemming te vragen om van de ruiterpaden af te wijken, zodat we geen ruiterpaden op de stand en portret foto's hebben staan en dus niet al te veel hoeven weg te shoppen van de foto's.

De toestemming die ik ga aanvragen, duurt een aantal weken en ga dit zo snel mogelijk in gang zetten.
Mocht het zijn dat we bijvoorbeeld zonder toestemming gaan en we van de ruiterpaden afwijken, dan staat er wel een boete tegenover als de boswachter langs komt en er is al toestemming gegeven aan een andere organisatie, dan kunnen we rechts om keert maken en dat zou ook zonde zijn van al het werk wat er al ingestoken is om het te organiseren en ook voor de andere fotografen en de eigenaren van de modellen. Daarnaast wil ik voorkomen dat we een boete krijgen.

Mede hierom, heb ik voor nu besloten om deze meeting af te lassen en samen met de beheerder van het gebied een geschikte locatie en datum te prikken. Zoals eerder in het topic vermeld, zou ik dit weekend gaan kijken bij de Rottemeren, maar na email contact met de buitengewoon opsporingsambtenaar hebben we besloten om hier mee te wachten tot er telefonisch contact is geweest.

Dit wordt dus vervolgt. De meeting zal natuurlijk doorgaan, echter op een andere locatie en andere datum.

Tevens is mij geheel duidelijk waarom er in het recreatie gebied de Reeuwijkse Plassen het niet is toegestaan om het gebied met paarden te betreden, dit heeft geheel te maken met grondsoort. Hoe spijtig dat ook is.

Vanavond zal ik ook mijn site updaten hierover en alle mensen een email sturen.

Hopend op jullie begrip.

Madieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 20:58

Super dat je het hebt uitgezocht, we horen wel wanneer en waar een volgende meeting gegeven zal worden... :)