Wereldrecordpoging Buitenrit (Mei/Juni 2004)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

maaike_vdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 13:11

Maar weet je dan ook al waar precies in Drenthe? Want ik wil best mee doen (woon zelf ook in drenthe, Assen), maar ik heb geen trailer, en dan is Drenthe nog best groot Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 17:46

Ik heb me ook opgegeven en een mailtje gestuurd. Wil je me ook op de lijst vermelden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 17:50

Sammm schreef:
Ik heb me ook opgegeven en een mailtje gestuurd. Wil je me ook op de lijst vermelden?

O sorrie ik sta er al bij Bloos

bonney4evver

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 18:54

ik weet nog niets zeker ik laat je zo snel mogelijk wat horen als ik meer weet!

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 00:50

hmmm klinkt wel cool *LOL*
Maar waarom precies Drenthe?? Ik weet dat je daar mooi kan buitenrijden en er waren overnachtingsplaatsen las ik, maare.. centraal is anders (aangezien de meeste paarden niet in het noorden zitten, toch?) en ik denk dat er daardoor veel afhaken, en dan niet zozeer de ruiters die het paard zelf kunnen vervoeren, maar de andere helft die vervoer moet regelen wat je wel minder snel voor elkaar krijgt als het zo ver weg is Scheve mond en das sonde voor het aantal deelnemers!

Of.... sla ik de plank nou helemaal mis Bloos

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 10:50

Lenn schreef:
hmmm klinkt wel cool *LOL*
Maar waarom precies Drenthe?? Ik weet dat je daar mooi kan buitenrijden en er waren overnachtingsplaatsen las ik, maare.. centraal is anders (aangezien de meeste paarden niet in het noorden zitten, toch?) en ik denk dat er daardoor veel afhaken, en dan niet zozeer de ruiters die het paard zelf kunnen vervoeren, maar de andere helft die vervoer moet regelen wat je wel minder snel voor elkaar krijgt als het zo ver weg is Scheve mond en das sonde voor het aantal deelnemers!

Of.... sla ik de plank nou helemaal mis Bloos

nee daar was ik het nou ook helemaal mee eens!! in drunen bijvoorbeeld, zijn ook veel maneges in de buurt en je kunt er prachtig rijden , en het ligt meer in het midden van het paardengebeuren !
want brabant schijnt het meeste aantal paarden /stallen/maneges/concoursen te hebben, toch?

drenthe vond ik ook een beetje jammer en niet zo slim

xtostarlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 11:30

jammer dat het zover weg is, anders had ik zeker meegedaan
maar ik heb geen vervoer en vind drente zowiezo heel ver

btw hier heb je ook mooie bossen Schijnheilig

Tessake

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 16:21

Mijn mail is onder weg *LOL*

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 17:32

ik heb helaas geen eigen vervoer Verdrietig maar wil graag meedoen..
ik moet daarbij helemaal uit het zuiden van limburg komen (dat is wel ver)
een trailer huren is helaas echt te duur en bij mij op stal valt niks te lenen.
als ik nou met iemand meekan doe ik mee

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 19:23

We hebben hier enorme aaneengesloten bossen en hei dus Drenthe is prima! Er zitten wel héél veel paardenmensen hier in het noorden hoor. Ik zou inderdaad adviseren het niet later dan juni te organiseren i.v.m. de dazen in de zomer.

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 21:27

Soxje schreef:
We hebben hier enorme aaneengesloten bossen en hei dus Drenthe is prima! Er zitten wel héél veel paardenmensen hier in het noorden hoor. Ik zou inderdaad adviseren het niet later dan juni te organiseren i.v.m. de dazen in de zomer.

ja maar misschien zitten er in het zuiden wel nóg meer paardenmensen Tong uitsteken
Nee ik heb geen statistieken dus ik vermoed dat gewoon... en dat jullie daar enorme aaneengesloten bossen en hei hebben vink ook nie echt een toppie argument want dat heb je hier ook en ik denk ook niet dat het echt van buitenrijden kan komen met zoveel paarden

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 21:45

Je moet iets kiezen hè, en Drenthe is nu eenmaal gekozen. We hebben hier nu eenmaal ook veel bos dus dat valt niet te ontkennen. In Brabant ook, en Limburg en op de Veluwe Lachen Lachen Maar Drenthe is genoemd. Nu eerst maar eens afwachten of dit idee in aanmerking komt voor een wereldrecord!

Ctal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 22:08

haha prachtig. iedereen die in t zuiden woont vind dat t daar moet gebeuren en andersom, volgens mij kun je beter eerst eens kijken waar iedereen vandaan komt voordat je een provincie uitkiest.
Zometeen komt 3/4 uit limburg, dan is t niet reeel om het in drente te houden.

Ctal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 22:09

( wat mij betreft komt iedereen naar de veluwe Tong uitsteken )

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-03 09:56

In de eerder topics die hier over gingen heb ik gevraagd of iemand met een locatie wilde komen, mét argumenten. De reactie's waren nul, komma nul, op twee opmerkingen na. Drenthe is waarschijnlijk de keuze omdat er een locatie is die bereidt is om ons een dag op te vangen. De opmerking eerst kijken waar iedereen vandaan komt en dan een locatie kiezen vind ik ook niet erg handig. Omdat dán iedereen weer wilt weten waar het gehouden wordt. En zo krijgen we een cirkeltje. En als je een zegje wilt hebben in de organisatie kun je je daar altijd voor opgeven, toch?

Ctal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 18:49

you've got a point, maar de locatie hoeft niet vast te staan, het is een eerste optie niet waar??

Luci

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 00:11

heb ook een mailtje gestuurd Lachen

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 13:10

in de loonse en drunense duinen zitten tal van maneges, te veel om op te noemen,als het echt om een wereld record gaat zal dat echt niet op één locatie passen waar iedereen naar toe komt, waar laat je 100 trailers en vr8wagens?? niet op een prive stalletje in drenthe
zitten er geen mensen rondom de drunense duinen met hun paarden? ik weet dat in helvoirt en cromvoort iig maneges zitten, en aan de andere kant vand e drunense duinen ook, dan kan later een bvast punt worden gebruikt om samen te komen, want denk eens na, niemand kan 100 trailers en vr8wagens kwijt op hun terrein (kosteloos)

bonney4evver

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 13:15

mis. een idee om bij t strand ofzo te doen dna kan je een heeele lange sliert maken! ( tip bij schoorl, bergen enzo.. heb je en manage en starnd plus duinen plus bos mis een tip )

maaike_vdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 13:20

Welke locatie in Drenthe had je in gedachten dan Deesdebest?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-03 13:22

Iedereen die een mailtje via buitenrit@hotmail.com heeft gestuurd staat hieronder in verwerkt.

(groen is zeker, rood weet het nog niet, zwart nog niks van gehoord)

!!!Lijst!!!

1:deelnemers met paard
A:met vervoer
Angelique18
Luci
T@nj@

stef
Cinzano

B:zonder vervoer
Luna_cockie
felicity
Apple
Ctal
Esme_27
Merel
STELLAlover
fsoudan
haflingertje
Jessica
dapperdier
maaike van de vis
Avanti

2:deelnemers zonder paard
Freggel
Tessake

B:zonder vervoer
Sammm
AmyII
ikke_89
Kusia
SmithsGirl
Richtje
Mar1986
ushi
madelien
Sonja
ponyzotje
bonney4evver
lovebonney
Emy_Dreiklang
Tanya
Tiffany
Ethelate
Richtje
ieris
Yorghos
Ilse
liza van loon
Boogiegirl
taxmenia
renske
Fabjuhlover
(heike)

3:Vrijwilligers/organisatie

B: zonder vervoer
Anique_Vaandrig
vamp
Natasja91
Annechien
Kiara
Chica
organisator
Chantalleke

4:Undefined (lijst met mensen die wel ja hebben gezegd, maar verder niks van bovenstaande hebben aangegeven)
Shetty
_inge_
Dennis
GillyZidane
ebbeltje
sharonaollie
Cowgirl
madelien
ArwenLune
Margon
Mazzel-meid
_iDj_
Nero
ankie1(+stal?? Lachen )
Marieke_456
My Dominique

.. deelnemers

Mocht er iets niet kloppen, sta je bv. alsog verkeerd op de lijst. Stuur dan ff een pb. Wil je je aanmelden (diegene in het zwart + iedereen die er nog niet opstaat) of afmelden, stuur dan een mailtje naar: Buitenrit@hotmail.com

Vermeldt iig de volgende gegevens:

Als je mee doet
Gebruikersnaam (welk forum):
Echte naam + achternaam:
Deelnemer of vrijwilliger/organisatie:

Wel of geen eigen paard/ Wil je een paard huren?:
Geen Vervoer/ Vervoer:
Plaats vanwaar je graag opgehaald wilt worden/ Omgeving tot waar je evt. mensen op wilt pikken en hoeveel plek je nog hebt:
Heb je nog een paard/pony die evt. 'geleend' mag worden + eisen evt. ruiter:

Als je niet meedoet
Gebruikersnaam(welk forum):
Echte naam +Achternaam:

Verder nog een paar opmerkingen
Wees eerlijk tegenover jezelf. Weet je dat je paard 'duivelig' reageert op andere paarden, of dat hij heel gemeen is. Doe dan uit voorzorg met een ander paard mee. Paarden blijven kuddedieren, en in grote groepen reageren ze heel sterk op elkaar, zoals de meeste van jullie al wel zullen weten. Het laatste wat we nodig hebben zijn, zijn tientallen paarden die op de kletter gaan en uiteindelijk in Zwolle terug gevonden kunnen worden, met alle media en (dodelijke) ongelukken van dien.... Je weet zelf het beste hoe je paard reageert op anderen, en hoe zijn of haar temperament is. Geeft dit evt. aan als je je (opnieuw) aanmeldt. Hengsten zijn uitgesloten (hoe lief ze ook zijn). Zorg dat je paard/pony verkeersmak is, zeker als je 'm 'uitleent'.

Wees eerlijk over je rijervaring, ook als hier gebrekken bij zijn doe dan niet mee uit veiligheid. Er zijn zat andere dingen waarbij je kunt helpen.
Min. Leeftijdsgrens als deelnemer is 12+ jaar.

Zorg dat met der tijd je paard in conditie is, gezond is (zeker niks besmettelijks!) en ontworm voor de zekerheid.

Laten we er wat van maken OK dan!

(De locatie blijft Drente, ik ga hier NIET meer overin discussie in dit draadje. Stuur maar een Pb).
Waarom: Waar je het ook doet, er zijn altijd mensen die vinden dat het ergens anders kan, want blablabla. Ik heb in de twee eerste topic's gevraagd om met een locatie te komen, en dat was nul, komma nul.(op 2 opmerkingen na).
Prima, maakt mij niet uit. ik ben nu verder gaan zoeken en het is Drente geworden. NIET omdat het dichtbij mij is, (ik woon in Zeeland) maar omdat er locatie is die evt. bereidt is om zich uit te lenen voor de recordpoging.
De exacte locatie kan ik nog niet zeggen, dit i.v.m vergunningen van de gemeente, brandweer, politie enz. enz. die allemaal nog geregeld moeten worden.
Laatst bijgewerkt door Sammie op 09-09-03 13:39, in het totaal 3 keer bewerkt

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 13:25

bonney4evver schreef:
mis. een idee om bij t strand ofzo te doen dna kan je een heeele lange sliert maken! ( tip bij schoorl, bergen enzo.. heb je en manage en starnd plus duinen plus bos mis een tip )

klinkt heel mooi, maar in juni kun je met de paarden echt niet naar het strand!! Dan ligt het vol met mensen ,en eerder of later in het jaar is ook geen optie, meeste paarden zijn errug fris op het strand door de golven van de zee, dan word het een puinhoop dus!!

wat ook niet onverstandig is, is betijds een ambulance te regelen
en als het echt om veel mensen gaat, wc's. standjes met broodjes etc etc

mobick

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 13:26

Hierbij mijn emailtje want ik krijg een undeliverable melding op mijn computer, dat heb ik wel vaker als ik iets naar een hotmailadres stuur.

Hallo Deesdebest (ik kon je echt naam niet vinden),

Ik (Mobick) sta op de lijst om deel te nemen, echter kan mijn paard niet op de trailer en ik heb geen vrachtauto, dus ik ben bang dat ik me moet afmelden. Mocht het toch in de Lage Vuursche en omstreken gehouden worden dan ben ik uiteraard van de partij, of mocht er iemand zijn die een plekje over heeft in een vrachtauto dan ook.

Excuses voor het ongemak

gr. Monique Bicker

xtostarlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 14:54

mocht iemand hier in de buurt een plaatsje in de trailer vrij hebben ga ik ook wel mee Haha!
zelf heb ik alleen geen vervoer Huilen

lijkt me wel echt supergaaf Haha! zoveel paarden bij elkaar

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 15:38

Als je niet meedoet
Gebruikersnaam(welk forum): Tiffany
Echte naam +Achternaam: v.d Hoeven
Waarom je niet (meer) mee doet

Drenthe is erg ver rijden en ik ben 12 jaar te jong dus....