[versl.] Excursie Paardenslachterij 11-3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nien1984

Re: [versl.] Excursie Paardenslachterij 11-3 Schokkende foto's

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 11:42

Oh ja... Hahaha dat was me niet eens opgevallen.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 15:30

zo heb nu ook even t verslag goed door gelezen maar sommige hebben t prachtig verwoord..
ooit wil ik ook nog eens wat mensen van stal laten zien dat slachten niet t ergste is dan wat er gedacht word...

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-11 17:17

Ik kwam deze foto nog tegen van de ochtend.

Telefoonverslaafd volgens de jonge slachter... >;)

:x Niettus....
Alleen ..... na deze foto kan ik het niet meer ontkennen...
Ik kan twee dingen tegelijk. Ik stond net een hoofd te villen en toen belde de eerste bokker al, de auto was kapot... -O-
Afbeelding

Hierbij nog wat foto's van de groep :
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En natuurlijk : De mannen!
Afbeelding

Ik zal morgen in Nijkerk even bezig met de foto's.
Dan stuur ik iedereen een album met de foto's. :)

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 20:14

Die groepsfoto is de enige foto waarop ik lachend sta :+ Verder sta ik met mijn hand voor mijn mond geslagen ofzo :')

Missmoonie86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 21:12

Haha bij mij ook hoor Frozenstar.. Op een foto sta ik er bij of ik aant bidden ben hihi..
Het was een leuke leerzame dag..
Maar wat ik vandaag wel had.. Ik was bij mn paarden en had een heel raar gevoel toen ik naar mijn merrie keek.. Met name omdat ze ook bruin is.. Net zoals het paard wat vrijdag werd geslacht.. Dat heeft mij nu toch wel aan het denken gezet..

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 23:55

ik had parfum opgespoten en als ik mn trui voor mn neus deed rook ik dat bleef mn maag rustig als ik wat zag wat indruk maakte

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 15:36

Dankje Janine de andere foto's zijn door Nikki gemaakt.
Ik vond het wel een moeilijk onderwerp om foto's van te maken maar ben best tevreden over de beelden.
Ik sta er overigens lekker wakker bij op de foto, hoewel ik helemaal niet moei was :P
Laatst bijgewerkt door Fairytail op 14-03-11 16:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 15:56

Dat was helemaal niet aan je te merken hoor Madieke.. Mooie foto's hoor

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-11 23:26

In overleg toch besloten om alle foto's te verwijderen.

Ik hoop dat jullie hier begrip voor hebben.

De foto's van de excursiegangers, groepsfoto en de koelcelfoto's zal ik in een album zetten.
Deze krijgen jullie uiteraard. :)

_rosita_

Re: [versl.] Excursie Paardenslachterij 11-3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 20:48

Is het sowieso een idee om dit topic even aan te laten passen en al dit soort berichten te verwijderen en alleen de verslagen en de groepsfoto's etc te laten staan..
Zo kan er helemaal niet gespeculeerd worden en blijft het een interessant topic oim te lezen...

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 21:58

Moderatoropmerking:
Ik heb een aantal off-topic reacties verwijderd en een discussie dat niet is toegestaan op BM, dit kan via pb gaan.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 23:01

ik snap het van de foto's

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 23:08

@ Jolliegirl
Had jij mijn bericht ontvangen?

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 09:12

Meiden, ik vond een filmpje van Jan & Jos. (haha die Jos: "Ik heb liever een stukje paardenvlees dan een lege juspan")

Dit filmpje, wordt een paard in geschoten en zijn hoofd wordt er af gehaald, DUIDELIJK IN BEELD.

Dus NIET kijken als je er NIET TEGEN KAN.

Is een filmpje van POWNED nieuws.

http://www.youtube.com/watch?v=QzfrstbjVLg

Nien1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 11:04

Ja... en je moet er ook even bij vertellen dat de presentator altijd cynisch is en dus doet alsof het allemaal heel erg is... hij maakt opmerkingen als: "zo, de kop is eraf" wat wel toepasselijk was op dat moment, maar niet zo tactisch!

Het getuigt wel van het feit dat alles heel open is daar en dat ze geen geheimen hebben voor de buitenwereld. Misschien is het voor velen die tegen slachten zijn wel te confronterend maar dan moet je het dus niet kijken!

Zo'n Jos moet je dus ook met een korrel zout nemen... want ik weet zeker dat er meiden zijn die over zo'n opmerking over de lege juspan vallen, maar bedenk dat een ander anders is en laat iedereen in zijn/haar waarde.

HeleneDas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 11:14

Inderdaad nien, ik heb het filmpje ook gekeken, je kunt daar wel huilend met zn alle gaan staan en er heel getraumatiseerd over gaan praten, maar dat heeft ook geen nut. Dat de meneer met de rode trui zegt; het is elke keer weer moeilijk. vind ik mooi gezegt. En dat Jos dan zegt over de juspan, ja zo denkt hij er over, en dat is zn goed recht!

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 12:35

HeleneDas schreef:
Inderdaad nien, ik heb het filmpje ook gekeken, je kunt daar wel huilend met zn alle gaan staan en er heel getraumatiseerd over gaan praten, maar dat heeft ook geen nut. Dat de meneer met de rode trui zegt; het is elke keer weer moeilijk. vind ik mooi gezegt. En dat Jos dan zegt over de juspan, ja zo denkt hij er over, en dat is zn goed recht!

Die meneer in de rode trui is jan ;)
Tja het is daar zo'n open boek dat het mij absoluut niet verbaasd dat je dit soort filmpjes van TV progamma's te vinden zijn.

En Jolliegirl, jij staat er ook nog even op zag ik ff snel... Nog even en je bent landelijk bekend! 8-)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-11 12:56

Dit is pownews geweest.
Wij zijn allemaal erg teleurgesteld in deze reportage, dit was 1x en nooit meer.
Er waren afspraken gemaakt, en toch is er niet serieus mee omgegaan....
Belachelijke reportage was dat... vooral die opmerkingen..
En tsja, jos = jos niet als hij dit niet roept... :+

Je kunt beter deze hebben :
http://www.youtube.com/watch?v=zdRMbLC13vw

Dit is een prachtige reportage.
Met de beelden hoe het eraan toe gaat. Erg mooi gemaakt!
Het grappige aan deze reportage is dat de slachter de zaag had gesloopt bij het 2e paard, ze konden dus vervolgens de overige 7 paarden niet met de zaag doen maar dus met de hand.... :o

Ik sta idd op beide reportages.
De eerste had ik niet gewilt, maar is toch gebeurt helaas.
Powned had nog een heel intervieuw gedaan met me, maar ze vonden me blijkbaar niet grappig genoeg en te serieus... ;)
Ik ben daar niet voor mijn bekendheid, ik ben daar om te leren.

Maargoed, zo'n open boek is het daar dus. :)
Ook het feit dat ik direct altijd welkom was, terwijl Jan mij niet eens kende. Ik mocht komen wanneer ik wilde. Ik mocht helpen als ik dat wilde.
En op deze manier loop ik daar nu 3 jaar rond, en sinds afgelopen voorjaar/zomer echt bijna wekelijks. En dat is niet alleen op vrijdags.

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 13:14

Dat is minder, je hoopt toch dat als je afspraken maakt met een tv producent dat deze ook gewoon nagekomen worden

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-11 13:16

aafje87 schreef:
Dat is minder, je hoopt toch dat als je afspraken maakt met een tv producent dat deze ook gewoon nagekomen worden

Mja... 't ging meer om de schokkende beelden.
Jan vind het een open boek, maar op tv moet je gewoon rekening houden met kijkers. Er was ook geen waarschuwing gegeven in de reportage...
En tsja.. Jos die sloeg n beetje door...

Was gewoon geen succesvolle actie.
Maar de reportage van EetSmakelijk met Do was prachtig, en de reportage die ik net post is ook erg mooi om te zien!

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 13:17

Heb je van die andere raportage ook een link?

Ik vind die van powned inderdaad niet geslaagd (wel typisch powned). De andere die je hebt geplaatst is wel mooi en geeft een goed beeld hoe het er inderdaad aan toe gaat.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-11 13:20

Nien1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 15:00

Holy moly... in het echt was het zoveel minder schokkend dan op de filmpjes... weet niet hoe dat kan! Ik vond die knal ook helemaal niet zo hard klinken... of had ik mn vingers in mn oren? Ik weet het gewoon niet meer! Goede reportage zo met Do!

Waar ik het allermeest tegenop zie zijn die laatste pasjes... zou ze niet in paniek raken? Gaat ze niet omhoog? Wil ze wel mee naar binnen... Ik geloof niets van dat ze iets door zou hebben, maar het is vreemd en eng misschien?

Overtuigd van deze manier was ik al, maar ooooh wat nou als het echt zover is....... dat blijft maar door mn hoofd spoken de afgelopen week. Ik weet dat Jan en Jolanda er voor me zijn als het zover is dus daar hou ik me dan maar aan vast.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-11 15:09

De knal van vrijdag was absoluut niet luid...
De knal van de koe heb ik niet eens gehoord terwijl ik zelf schoot.
het ligt echt aan het moment. De ene keer is het een harde knal, de andere keer hoor je een dof geluid.

De laatste pasjes, je moet zelfverzekerd zijn.
Hoevaak bokkers welnie aan mij vragen of ik hun paard mee wil nemen omdat ze zelf onzeker zijn.
Die spreek je dan moed toe, en vervolgens lopen ze zelf met hun paard mee als ze dit willen!

Nien, je weet dat ik er voor je ben op dat moment, en met je mee zou gaan. :)
Daar hoef je je echt niet druk om te maken. Dat is voor nu energieverspilling.

Maar zo'n excursie zet je wel aan het denken.

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 15:19

Ik heb het er hier ook over( op mijn werk), dat ik dan ben meegeweest op deze excursie.. Iedereen kijkt me vreemd aan en zegt dan: Jij als paardenvriend zijnde?
Dan leg ik het uit en dan zeggen ze wel dat het vriendelijker klinkt dan inslapen (dat zeggen dan niet paardenmensen) De wel paardenmensen zouden hun paard bijna allemaal naar de slager brengen.

Rosita zei al dat de knal niet zo hard was dat je je vingers in je oor moest doen, maar nu je het zegt heb ik het eigenlijk ook niet gehoord :P Niet op gelet denk ik.. Het natrappen van t paard klonk harder..

Dus voor mij als het zover is zeker slager :(:)