Tyrza clinic Middenbeemster!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 10:20

Pipo schreef:
Saluut en ik kwamen bij de een na laatste groep nog even binnenwaaien, we waren in de buurt dus wilden wel even kijken. Helaas heb ik van de een na laatste groep alleen het uitstappen gezien. En van de volgende groep een paar drafpasjes.Toen zijn we naar Bloemendaal vertrokken voor een lekker glas Martini!!

Vond de pony van Sal???? echt ontzettend leuk. Een aanrader voor iemand die een leuke pony voor zijn dochter wil!!!

Thanks voor het complinent Pipo! Ik heb in geen tijden zo hard moeten werken... hij had er gisteren echt even geen zin in! We zijn hard op zoek naar een leuke baas, maar het wil nog niet echt lukken...
We gaan nu gewoon maar verder, mischien toch een paar keer starten, als ik genoeg moed heb verzameld...
En nog een New Forestsportdag.

Ik vond het gisteren heel leuk, heb alleen niet veel Bokkers gesproken... Het kwartje van Barb (fries aan de kant van de bak, toen ik aan kwam, viel gister avond pas... Verward Cool Haha!

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-03 10:30

Barb schreef:
Bloos dank je wel voor de complimentjes Haha! Jaike had erge haast gisteren en dat in die warmte, pffff Haha!

helaas waren we niet op tijd om nog wat leuks van de eerste groep te zien, heb heel vluchtig wat van jou gezien Dimple maar ik kwam er pas
's middags achter dat jij in de eerste groep 's ochtends had gereden Bloos

Kan ik me wel voorstellen hoor! Je bent gewoon ook erg druk met Jaike. Ik ben ook druk geweest met Nic. De mazzel was dat wij maar 5 minuten hoefden te rijden met de trailer. Nic stond binnen het half uur in de wei met zijn vriendjes de zwanen op te jagen Haha!

Jaike had iid goed haast, maar het bleeft er toch netjes uitzien zonder rennerig over te komen. Daarbij vind ik dat ze super mooie gangen heeft. Ik weet niet of ik je daarmee voor je hoofd stoot (of iemand anders) maar ze heeft niet van die standaard Friese gangen. Heel ruim en zo!! Zoo........nu heb je wel weer genoeg complimentjes gehad hoor! Knipoog

Ik ga aan het werk (zit tenslott niet voor niks op kantoor........ Nagelbijten / Gniffelen

astridh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 11:21

Ik was er nog even vanaf 14.00 uur, de groep van jura was toen halverwege. Maar ik heb zo zitten kletsen met claudia dat ik van de hele rijerij niet zoveel heb meegekregen. Thirza stond overigens ook wel ver weg voor het publiek om het te volgen (was ook een grote bak), snap ik wel hoor, ze is er tenslotte voor de ruiters en niet voor het publiek.

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 11:36

Dimple schreef:
Daarbij vind ik dat ze super mooie gangen heeft. Ik weet niet of ik je daarmee voor je hoofd stoot (of iemand anders) maar ze heeft niet van die standaard Friese gangen. Heel ruim en zo!! Zoo........nu heb je wel weer genoeg complimentjes gehad hoor! Knipoog

hahaha nee je stoot me niet voor het hoofd, er word heel vaak de vraag aan me gesteld of het wel een 'echte Fries' is (zo ook de man van FlairS die dat gisteren aan me vroeg) Ik kan iedereen gerust stellen: ja ze is een echte Fries Haha! Haha!

begin helemaal te blozen van wat je allemaal zegt Bloos Bloos Bloos

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 15:02

Okay, iedereen vroeg gisteren aan mij: wie ben jij op bokt?
Ik kwam nooit op bokt maar heb me vandaag maar ff aangemeld. Jammer, zie geen foto's waar ik op sta (of hebben jullie alleen speciaal foto's gemaakt van de mensen die hier normaal op bokt komen?). Ik was trouwens die ene met het hele grote paard (tenminste, ik vind hem groot (1.75,5!!!) in de laatste groep!

claudia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 15:11

Barb schreef:
jij zat op dat moment op je paard en ik heb de doos maar even op
de bakrand gezet.................waarschijnlijk staan ze er nu nog Bloos
was ze even vergeten Clown

nee hoor de barman kwam naar me toe of ik wist van wie ze waren. Hij heeft ze toen we buiten verder gingen maar in de koelkast gezet.
Hij heeft ze lekker mee naar huisgenomen! Vingers aflikken

SinelliB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 15:55

Dimple schreef:
Ik heb na de clinic Nic eerst gedoucht en in de wei gezet. Toen ik terug kwam was het groepje waar Barb in rijdt bezig.

Barb, complimenten trouwens voor jou en Jaike!! Onwijs leuke combi en ze loopt lekker zeg!! OK dan!

Maar ik vroeg me af wie er nog meer mee reed in dat uurtje? Was jij dat Von?? En wie nog meer? (dan kan ik mijn plaatje weer even compleet krijgen Haha! )

Het was idd erg warm, ben blij dat we als eerste mochten komen!!

En het derde koppel waren wij!

astridh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 16:21

Randy01 schreef:
Ik kwam nooit op bokt maar heb me vandaag maar ff aangemeld. Ik was trouwens die ene met het hele grote paard (tenminste, ik vind hem groot (1.75,5!!!) in de laatste groep!

Het paard dat te diep liep? Wat heeft tyrza voor advies gegeven? zoals ik hierboven al geschreven heb was het niet allemaal even goed te volgen (ook mijn eigen schuld Haha! ).

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-03 16:25

SinelliB"]
[quote="Dimple schreef:
Ik heb na de clinic Nic eerst gedoucht en in de wei gezet. Toen ik terug kwam was het groepje waar Barb in rijdt bezig.

Barb, complimenten trouwens voor jou en Jaike!! Onwijs leuke combi en ze loopt lekker zeg!! OK dan!

Maar ik vroeg me af wie er nog meer mee reed in dat uurtje? Was jij dat Von?? En wie nog meer? (dan kan ik mijn plaatje weer even compleet krijgen Haha! )

[/quote]

Aha, dan heet jij Laura?? Knipoog Ik had al gezocht maar kon het allemaal niet zo snel vinden. Ging het goed? Tevreden over de les?
Wat een lange benen heb jij zeg!!! Ikke een stukje hebben?? *LOL*

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 17:12

Leuk Vivian dat je je ook hebt aangemeld, ik heb vroeger ook
bij Molendijk gereden en we herkenden je naam op de lijst.

Antoinette

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 17:16

astridh schreef:
Ik was er nog even vanaf 14.00 uur, de groep van jura was toen halverwege. Maar ik heb zo zitten kletsen met claudia dat ik van de hele rijerij niet zoveel heb meegekregen. Thirza stond overigens ook wel ver weg voor het publiek om het te volgen (was ook een grote bak), snap ik wel hoor, ze is er tenslotte voor de ruiters en niet voor het publiek.

Ow was jij dat!!
Jeetje wist niet eens dat je een bokker was joh!!
Wat grappig Haha!

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 17:17

ja ik heb net ook maar even in het profiel van Astrid gekeken en nu
herken ik haar ook Haha! lekker helder Haha!

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 08:06

astridh"]
[quote="Randy01 schreef:
Ik kwam nooit op bokt maar heb me vandaag maar ff aangemeld. Ik was trouwens die ene met het hele grote paard (tenminste, ik vind hem groot (1.75,5!!!) in de laatste groep!

Het paard dat te diep liep? Wat heeft tyrza voor advies gegeven? zoals ik hierboven al geschreven heb was het niet allemaal even goed te volgen (ook mijn eigen schuld Haha! ).
[/quote]

Ja, dat is het paard dat te diep loopt. Tyrza heeft als advies gegeven: veel overgangen van draf naar stap (maar niet te abrupt omdat hij dan graag op zijn voorhand die overgang duikt) dus van draf door de stap, paar passen actief doorstappen, goed door de kaak heen houden en dan naar het halthouden. Bijkomend probleem is dat hij het achterwaarts niet goed deed/doet omdat hij vaak bij het halthouden meteen in zijn achteruit gaat. Dus, ik moet die overgang écht goed voorbereiden. Gisteren hard geoefend en het gaat al de goede kant op. Verder in de galop mooi bergopwaarts laten gelopperen door goed te sluiten maar het achterbeen actief door te laten springen met kleine passen van achter, zodat hij meer bergop komt.
Best wel lastig voor mij, want voorheen had ik een paard dat ik juist laag en rond moest rijden en nu dus het tegenovergestelde. Wel heel grappig en een uitdaging. Maar lastig omdat ik er nu écht aan moet rijden. Ik moet hem nu nog veel opdrijven en ik ben dan een beetje huiverig ervoor dat je hem eventueel zou openprikken (ik rij met spoor, zonder zweep, ik vind zwepen ondingen). Maar goed, ik had een paar weken even een lesje genomen van Herman Smit en hij had me ook al een paar hele goede tips gegeven (nog een oplossing is: veel schouder voor rijden, zodat je binnenachterbeen activeert, als je dat doet, wel veel van hand veranderen anders verzuurt het paard). Het paard is al 10 en heeft een hele tijd in zijn eigen houding mogen lopen (lekker diep) en Herman zei dat het zeker wel een jaar duurt voordat je het paard dan écht goed uit zijn eigen houding krijgt. Aan de andere kant pikt Levi het zo goed op dat ik hoop dat het iets korter duurt dan een jaar, ook aangezien ik niet denk dat ik hem nog een jaar rij en ik zou het leuk vinden het paard een klasse hoger te krijgen.

SinelliB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 08:54

Dimple"]
[quote="SinelliB"][quote="Dimple schreef:

[/quote]

Aha, dan heet jij Laura?? Knipoog Ik had al gezocht maar kon het allemaal niet zo snel vinden. Ging het goed? Tevreden over de les?
Wat een lange benen heb jij zeg!!! Ikke een stukje hebben?? *LOL*
[/quote]

Ja ik ben Laura, ik heb erg lekker gereden en m'n paard was braaf, dus we zijn tevreden over de les. Mijn benen lijken alleen maar lang omdat m'n paard niet zo groot is (1.62) en die van jou is iets groter (15 centimeter ongeveer?)

Als je wilt mag je wel even op mijn paard zitten, dan maak ik een foto van hoe lang jouw benen lijken op mijn paard Cheese!

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-03 09:11

SinelliB schreef:
Als je wilt mag je wel even op mijn paard zitten, dan maak ik een foto van hoe lang jouw benen lijken op mijn paard Cheese!

Jaaaaaaaa, dat wil ik wel!! *LOL*
Dus ik moet toch ook maar een kleiner paard rijden.........lijken mijn benen meteen langer!! Haha! Dat is DE oplossing Knipoog

SinelliB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 09:20

Zie je wel, het is allemaal niet zo moeilijk, gewoon even logisch nadenken! En als je benen op mijn paard niet langer lijken, regel ik gewoon een shetlander voor je, succes verzekerd!

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 09:22

ik heb wel een shetlander in de aanbieding *LOL*

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-03 09:51

Ja, ja dames zo kan hij wel weer he! Een shetlander......... Duh...... Boos! Tong uitsteken

Maar ja, lijken me benen wel lang.......

Het punt is dat ik gewoon altijd val voor grote paarden....... Dus het is gewoon mijn eigen schuld. Daarbij compenseert zo'n groot paard mijn eigen lengte Haha!

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 09:57

Ik ben altijd verbaasd, op mijn pony lijkt het gewoon (qua lengte van mijn benen... kan je nagaan wat een smurf ik ben...)
Maar ben laatst naar een paard gaan kijken, en ik dacht echt dat het er niet uit zou zien, maar dat zag er ook normaal uit.... eh.. mischien zijn mijn benen, een kwestie van eh... optisch bedrog? Ik word bedrogen door mijn benen whèeèh!!! Knipoog

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-03 10:10

Ik heb het precies omgekeerd.

Als ik erop zit dan denk ik dat het er wel uit ziet (zoe voelt dat dan), maar als ik dan foto's bekijk dan vind ik mezelf maar een smurf......... Huilen

Misschien toch maar die shet............. Verdrietig

SinelliB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 10:19

Dat valt toch wel mee? Bovendien staat het mooier als er een kleine ruiter op een groot paard zit dan een te grote ruiter op een klein paard. Tenminste...dat is mijn mening.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-03 10:27

*LOL* JAJAJA, dat is lief gezegd!!!

Daar heb je ook wel gelijk in. Ik ga gewoon nog meer aan mijn houding werken en wellicht helpt dat ook wel Schijnheilig

Binnenkort een update foto dus........... Cheese! Pling

SinelliB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 10:35

Ik ben al de heeeeele ochtend bezig om jou van je complex af te helpen!

Geintje, het ziet er echt niet zo gek uit hoor.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-03 10:59

Dank je
Je had therapeute moeten worden of zo

Ach, ik ben maar een klein wijfie maar dat compenseer ik met mijn grote paard en grote mond Haha!

Ik vind het altijd een prachtig gezicht, van die lange mensen (zoals jij) met van die lange benen en zo. Tja, dat moet ik gewoon niet nastreven. Lol met mijn knol, dat is wel haalbaar dus daar ga ik maar voor.
Die lange benen denk ik er zelf wel bij Nerd

SinelliB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 11:02

Jij hebt je paard maar wél even onder controle met die korte benen, die van mij kan ik bijna onder haar buik vastknopen maar controle ho maar!