Excursie paardenslachterij Nijkerk; datum 8 oktober

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 18:06

Ik zou graag mee willen
Silence jij komt niet bij breda en zij niet bij jou hoor

Misschien kunnen wij samen reizen Silence?
Ik woon dan alweer in Limburg

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 18:06

Als ik de trein van 5:54 uit Middelburg neem, ben ik om 7:08 in Breda of om 8:55 in Nijkerk. Is dat op tijd? :)
Laatst bijgewerkt door Konstantine op 08-08-10 18:07, in het totaal 1 keer bewerkt

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 18:07

hij geeft bij mij 1 uur rijden aan (safety-> 1,5 uur dus :)) ) maar Silence; hij duikt bij mij via Geertruidenberg (dordrecht?) en rechtstreeks naar Utrecht dus...
over eindhoven (daar in de buurt woon je toch?) maakt het volgens mij 2x zo ver :=

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 18:07

Konstantine schreef:
Als ik de trein van 5:54 uit Middelburg neem, ben ik om 8:55 in Nijkerk. Is dat op tijd? :)

en in breda? :)
als ik hier om 7u wegrijd, ben ik volgens planner om 8u in nijkerk, maar een half uur vertraging heb je sowieso wel :) dus dan half 9 :)

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 18:08

Naaltje schreef:
Konstantine schreef:
Als ik de trein van 5:54 uit Middelburg neem, ben ik om 8:55 in Nijkerk. Is dat op tijd? :)

en in breda? :)
als ik hier om 7u wegrijd, ben ik volgens planner om 8u in nijkerk, maar een half uur vertraging heb je sowieso wel :) dus dan half 9 :)

7:08 in Breda :)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-10 18:09

Jolliegirl schreef:
De lijst.
Maximaal 13 personen, daarna maak ik een reservelijst!

1 Jolliegirl
2 Naaltje
3 Charlie_P
4 Konstantine
5 Silence
6 Snor
7 Gentlegiant
8
9
10
11
12
13

Akhal_Teke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 18:09

Ik heb niet de hele lap tekst gelezen hoor, maar wel de foto's bekeken en ik vroeg mij iets af:
Ben je niet bang dat iemand hier op bokt zijn/haar paard gaat herkennen op de foto's?

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 18:10

Konstantine schreef:

dan zit je in de Zwolle intercity :))
kan ik je dan evt op het station oppikken dat we met 2en met de auto gaan :) scheelt mij eenzaamheid _O-

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-10 18:10

De tijd moet uiteraard nog overlegd worden.
Maar ik denk dat wij tussen 9 en half 10 in de slachterij moeten zijn.
vanaf het station is het 5 minuten met de auto.

Dus als men om 9 uur op station nijkerk is, is dit prima :)

Akhal_Teke : De slager vraagt toestemming aan de eigenaars en meld ook dat er een groep van het paardenforum komt :)

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 18:11

:j dat dacht ik al Naaltje.
Wij kunnen dan misschien wel samen gaan inderdaad Gentlegiant.
Ik moet er sowieso nog even goed over nadenken en het is afhankelijk van het werk :j

Ik doe het vooral omdat ik ook ooit voor de keuze kom te staan aangezien ik een eigen paard heb. En ik vind slachten nu gewoon heel luguber qua gedachten.
En daarom zou ik het wel willen zien.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 18:12

Ik wil ook wel graag weer mee :)

Maar aangezien ik vind dat mensen die nog niet geweest zijn voorrang hebben, mag je mij wel op de lijst plaatsen, maar zodra deze vol is en iemand van de reserve lijst is nooit geweest, dan sta ik mijn plek af :)

Posh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 18:12

Ik wil ook al een tijdje graag mee... denk dat ik nog even de datum afwacht ;)

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 18:13

Hier gaat als het even kan het naar de slacht want ik heb hier al 2 keer een paard zien vechten tegen het inslapen en dat is hart verscheurend we blijven er altijd bij maar bij het verwerk proses natuurlijk niet

Het is 2,5 uur reizen voor mij dat word optijd vertrekken!

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 18:13

Jolliegirl schreef:
De tijd moet uiteraard nog overlegd worden.
Maar ik denk dat wij tussen 9 en half 10 in de slachterij moeten zijn.
vanaf het station is het 5 minuten met de auto.

Dus als men om 9 uur op station nijkerk is, is dit prima :)

Akhal_Teke : De slager vraagt toestemming aan de eigenaars en meld ook dat er een groep van het paardenforum komt :)

als ik Konstantine oppik heb ik nog 3 zitplaatsen achterin over in elk geval :) (ligt even aan de auto die ik meekrijg van m'n vent hoe comfi dat is :)) )
hoelang duurt de excursie overigns ongeveer? :)

Gentlegiant

Re: Excursie paardenslachterij Nijkerk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 18:14

Mag ik met jou mee met de auto dan?

Qwa reis tijd nar Breda is korter en het is goedkoper en hoef niet over te stappen en voor Silence geld het zelfde als ze in eindhoven opstapt

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 18:15

Naaltje schreef:
Konstantine schreef:

dan zit je in de Zwolle intercity :))
kan ik je dan evt op het station oppikken dat we met 2en met de auto gaan :) scheelt mij eenzaamheid _O-

Is goed, dat hele stuk treinen is ook zo lonely :')

Daantjuh20

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 18:22

Ik zou ook weleens mee willen alleen moet ik even kijken of ik iemand mee kan nemen want ga dat hele stuk niet alleen rijden :D

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 18:25

Misschien dat er een bokker is die zijn eigen paard wil laten slachten? Kijk of je dat dan kan laten doen in dit topic en daar eens verslag van uit brengt!
Let wel..dat komt heel anders over als een dier waarvan je het verleden niet kent!
Ik word verzocht het topic te verlaten, ga dat ook doen, vrees niet, maar wil toch nogmaals zeggen dat dit meer doet denken aan een "leuk" uitje dan aan het beeindigen van een dier zijn leven!
Tijd van samenkomen, wie neemt wie mee enz, enz.
Sorrie, maar als jullie...die hoogst waarschijnlijk allemaal eigen paarden hebben...er zelf voor komen te staan, dit hoop ik nog eens terug lezen, denk je er waarschijnlijk heel anders over!
IK haak af....snap niet dat er mensen zijn die willen weten hoe een paard dood geschoten word.
Ik kan er in elk geval..ook bij het inslapen van een paard nog nachten wakker van liggen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 18:31

aerdenhout1 schreef:
Misschien dat er een bokker is die zijn eigen paard wil laten slachten? Kijk of je dat dan kan laten doen in dit topic en daar eens verslag van uit brengt!
Let wel..dat komt heel anders over als een dier waarvan je het verleden niet kent!
Ik word verzocht het topic te verlaten, ga dat ook doen, vrees niet, maar wil toch nogmaals zeggen dat dit meer doet denken aan een "leuk" uitje dan aan het beeindigen van een dier zijn leven!
Tijd van samenkomen, wie neemt wie mee enz, enz.
Sorrie, maar als jullie...die hoogst waarschijnlijk allemaal eigen paarden hebben...er zelf voor komen te staan, dit hoop ik nog eens terug lezen, denk je er waarschijnlijk heel anders over!
IK haak af....snap niet dat er mensen zijn die willen weten hoe een paard dood geschoten word.
Ik kan er in elk geval..ook bij het inslapen van een paard nog nachten wakker van liggen.

Dieren doodmaken is nooit leuk. Maar het is wel enorm leerzaam om te zien hoe het gebeurt en als je dan zelf voor de keuze staat, je een meer overwogen keuze kan maken mocht je eigen paard zover zijn :) Verder kan jij een naar gevoel krijgen bij dit soort dingen, ik ben er dankbaar voor, omdat ik juist dankzij deze excursie voor mijn paard een weloverwogen keuze heb kunnen maken :) Verder was het ook erg leerzaam om te zien hoe botwoekeringen eruit zien, peesontstekingen en dat soort aandoeningen.

En dat leuke gedoe is niet zomaar. Het is een heel beladen excursie en die kom je alleen maar door als je op de dag zelf toch een beetje luchtig kan zijn, want het is heel zwaar om te zien hoe een levend dier neer gaat, maar in de meeste gevallen is het pure noodzaak. Ik heb heel veel gehad aan de lugubere humor die de slachters erop na hielden, dat maakte alles toch minder beladen :) Niet leuk, absoluut niet, maar wel minder zwaar beladen en dus goed vol te houden.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 18:34

mag ook gentlegiant :j
Die stoelen rijden toch mee ;)

@san87; mooi verwoord :j
jij bent al eens geweest dus? had je tevoren niet dezelfde 'angst'? dat je het niet aan zou kunnen? (gewoon interesse hoor :) )

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-10 18:38

Zullen we weer ontopic? Iedereen heeft een eigen mening over het slachten, en laten we die respecteren.

Mensen die dit zien als een ''uitje naar de efteling'' kunnen beter wegblijven uit dit topic :)

De excursie duurt meestal tot 'n uur of 12.
Ligt eraan hoeveel paarden hij heeft, het kan ook voorkomen dat hij er geen heeft, of maar 1, maar kan ook zijn dat hij er 5 heeft. Ligt er allemaal aan.

Citaat:
De lijst.
Maximaal 13 personen, daarna maak ik een reservelijst!

1 Jolliegirl
2 Naaltje
3 Charlie_P
4 Konstantine
5 Silence
6 Snor
7 Gentlegiant
8 _San87_
9 Daantjuh20
10 meelanor
11
12
13
Laatst bijgewerkt door Jolliegirl op 08-08-10 19:04, in het totaal 1 keer bewerkt

meelanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 18:55

Hey,

Kunnen jullie mij er ook op zetten onder voorbehoud van de datum en tijd. En zou ik dan ook met jou mogen mee rijden naaltje? (a) (kom uit breda)

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 18:57

yup mag :)
ik ga je pb sturen :P

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 19:01

JG klopt mensen die het zien als een leuk uitje kunnen beter een efteling meeting organiseren ik zie dit ook niet als een meeting

Ik blijf er altijd bij als ze geschoten worden ho jij het noemt AH ik lig er ook nachten van wakker maar ik heb 2 paarden van ons zien vechten tegen het inslapen dat vind ik 1000 maal erger als slachten

Wat je zegt iemand die hier zijn paard wilt laten slachten slaat dus verreweg nergens op

Sorry voor mijn offtopic bericht

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 19:11

Ga je met Naaltje mee dan Gentlegiant?