belgse ruitermaat gezocht

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

trekruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 06:18

Connie,
tipje voor zaterdag ,voor op de terugreis.
Als je via diksmuide op brugge aanhoudt,dan kom je door torhout.
En daar vindt in wwwflandria.be een grote indoor menwedstrijd plaats.
Van enkel tot vierspan ,en alles er tussen in.
Ik ben er ook aanwezig,maar sta er met een standje,met stalstrooisels.www.eurotradetransport.be
misschien tot dan.
vr gr
dirk

Allegandra

Re: belgse ruitermaat gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 11:08

Hee, nog wat mensen van deze kanten!
Ik kom uit Hulst maar mijn paardje staat in Koewacht.
Wie zin heeft in een rit, ik maak elke weekend(als het weer goed is)ritjes die verschillen van tijd, dit kan lopen van een half uurtje tot zo`n 2 uur (in de zomer langer met tussenstops).

vertigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 18:02

Hey Allegandra : leuk, nog iemand uit de buurt!
Koewacht is dichtbij, dus moet mogelijk zijn om samen (en met anderen uit dit topic) af te spreken, ik pb je even.

tweety_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 23:39

Nou Allegandra wees me op dit topic... Kzit zelden op bokt om eerlijk te zijn, maar wou toch snel even reageren.

Ik ben ook best op zoek naar een ruitermaatje of maatjes. Ik woon in Moerbeke-Waas en men paard staat te Klein-Sinaai gestald.

Momenteel ligt het rijden zo goed als stil, maar ik zou het graag terug opnemen, zeker wanneer het weer wat betert. Met mijn bontje rij ik vooral gewoon lekker buiten, maar alleen rijden is niet zo ideaal... Mijn bontje vindt er niks aan en ik eigenlijk ook niet whaha, nog een reden waarom het rijden dus niet zo vlot... Een rijmaatje zou dus wel leuk zo zijn ;) Geeft me toch weer de nodige stimulans om het rijden op te nemen en vol te houden!

Ik heb geen trailer en dus ook geen vervoer, helaas. Maar mss vind ik hier wel iemand uit de buurt ofzo en vinden we er wel wat op.

Nou ja, ik zal dit topic waarsch niet echt in de gaten houden, omdat ik dus niet zo heel vaak hier te vinden ben, maar check mijn profiel en PB me gerust, en wie weet?

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 14:10

Leuk, we gaan zo meteen wel wat ruiters bij elkaar krijgen!

@ Tweety: wat om mooi en speciaal paard heb je daar!

Allegandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 14:13

Wie weet kunnen we er een leuke rit van maken deze zomer!

trekruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 20:47

Ja,met z'n allen dagritje noord-frankrijk,met trekruiterje als gids!

connie1964

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-09 20:50

wat een goeie oproep van mij he lui!!Dat wordt lekker druk (hopelijk)Buiten dat is t zo dat er dan dus waarschijnlijk altijd wel iemand kan...meer keus hahah.We gaan met zn allen heeeeeeeel hard duimen voor een beetje goed weer,graadje of 5 droog zou al genoeg zijn toch??
Bij deze stel ik voor om op zondag 22 februari maar eens te gaan beginnen om half 11.Ik weet alleen niet wat de beste lokatie is om af te spreken.Een van de belgjes misschien een idee omdat ik echt niet weet waar al jullie dorpjes-stadjes liggen.
22 februari dus kennismakingsrit.Ik stel wel absoluut 1 hele belangrijke eis:ER WORDT NIET GERACED.K heb begrepen dat de meeste mensen toch weer voor t eerst gaan dus een rit van ong anderhalf uur (op t gemak-lekker stappen)moet volgends mij wel lukken.We houden rekening met elkaar en hebben respect voor mekaar en mekaars paarden.
Als we ons allemaal hier aan houden gaat t helemaal leuk worden.
k Hoop op veel reakties en suggesties...

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 20:52

connie als je een trailer hebt en het niet erg vind me op te pikken ben ik altijd wel in voor een bos ritje

noordfrankrijk (moeten we dan over die heeeele hoge enge brug :o je weet wel als je richting calais rijd en dan wat verder langs de kust . dat vond ik zo'n enge weg met de trailer )
houd ik me ook voor aanbevolen ..

connie1964

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-09 20:52

uhh dirk prik maar eens een datum en laten we eens kijken wie er echt allemaal mee gaan en willen?

connie1964

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-09 20:53

uhh nikyu heb spiksplinternwe trailer voor 2 paarden alleen mag mijn auto dat niet trekken..
als jij sterke auto hebt kom ik je heus ophalen,no problemo!!en frankrijk moet te doen zijn denk ik,is toch ong uur of 4 rijden....en tis natuurlijk een superervaring!!

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 20:55

helaas ... onze auto die trekt momenteel helemaal niks

nog paar zadels verkopen dan kopen we een zware station die 2 paards trekken mag :D

connie1964

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-09 20:58

nou gauw verkopen dan ennuh hadden wij niet al eens eerder contact gehad over buitenritten te maken..?waar woonde jij ook alweer?
ik in oostburg

Allegandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 21:37

Vanaf mijn stal kunnen we heerlijk net over de grens richting het boscafe rijden waar we een tussen stop kunnen houden en zo door kunnen rijden richting het waterwingebied in Sint-Jansteen.

Nicky, Als je is vervoer hebt altijd welkom om ook aan deze kanten een ritje mee te doen.

Allegandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 21:43

Ik wil trouwens nog wel even kwijt, dat ik in het bezit ben van een Draver. Schat van een paard, verkeerdsmak en schrikt 9/10 keer nergens van. Haar tempo in zowel stap als draf ligt natuurlijk iets hoger dan die van een gemiddeld ander paard. Maar dit gaat altijd wel goed tijdens het buitenrijden. Ze kan wel is een energie uitspatting hebben, waarin ze dus even wat drukker wordt(tempo in stap gaat dan wat verder om hoog). Maar dit heb ik gelukkig goed onder controle.

vertigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 21:57

Connie, 22 feb ben ik vrij, dus ga zeker mee :D !
Ik wil het ook liefst zo rustig mogelijk houden : mijn paard is niet gewoon in groep te rijden, dus wil hem er liever rustig aan laten wennen.

Allegandra, klinkt goed, van bij jouw stal vertrekken.
Een andere optie is ook vanuit Stekene aan manege de ruitershoeve af te spreken, van hieruit kan je ook een mooie boswandeling maken! Ik weet niet of dat te paard voor jou haalbaar is, zoniet weet ik misschien wel een oplossing, even per pb.

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 22:02

trekruiter schreef:
Ja,met z'n allen dagritje noord-frankrijk,met trekruiterje als gids!

als trekruitertje het goede paard heeft uitgezocht O:) hou ik me aanbevolen!
maar waarom een dagrit,is een weekend geen optie?[aangezien we ook heen en terug moeten rijden.]

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 03:05

eerst maar dag ritje doen ?

klopt connie , toen had ik nog brave pony
heb nu jonkie ..vind vreemde nog beetje eng
heb wel trektocht 4 dagen met m gedaan
engste is ponys in de wei _O-
spoor bruggen , viaducten , tunnels
wheele trekkende brommertjes
allemaal geen probleem
maar ponys ergens ver weg in de wei..
zucht paarden :+

connie1964

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-09 20:18

om maar knopen door te hakken, 22 februari dus om half 11 verzamelen allegandra....als jij t adres er even bij vermeld kunnen we allemaal onze tomtom instellen (:))
We zouden dan volgende rit bij vertigo kunnen starten en aangezien we nog t hele voorjaar en zomer voor ons hebben kunnen we zo lekker de rij afgaan en komen we allemaal eens bij iedereen op bezoek??
Ennuh ik wil niet als een schooljuf overkomen toen ik vermeldde over dat racen maar ik heb al iets teveel gezien en meegemaakt met leuke (!!)buitenritten en t valt mij gewoon op dat als iemand iets niet wil in een groep dat daar vaak lacherig over gedaan wordt.Ik houd van een lekkere galop maar dit doe ik wel in overleg met de rest,k zal er niet ff lekker tussendoor scheuren snappen jullie?
Hoop op grote opkomst,zeer leuk om kennis te maken en in t cafe kunnen we lekker even wat drinken en eten.

Allegandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 22:01

Ik had het nog niet hier vermeld maar wel tegen Vertigo denk ik. A.s. weekend kon ik zelf niet. Osteo komt langs om Happy na te kijken en wordt wat lastig om daarna gelijk te gaan rijden denk ik zo maar. Whaha..

trekruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 23:12

T'is momenteel nog te vroeg voor frankrijk,en ik ga inderdaad wel een leuk weekend uitzoeken,gecombineerd met een machtige rit en wijn en stokbrood met camenbert.Maar laat ons eerst eens op elkaar gaan afstemmen,zondag 22/2.(Vlams spreekwoord-Gien peird te loope beslaan)Wil wel zo vlug mogelijk adres laten weten,Want dan moet ik nog Katleen verwittigen.Allegandra,bij mij ook draver,als de rest moe wordt,kunnen we ze leren stappen!

Allegandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 00:54

Tof nog een draver in de groep! :)
A.s. weekend gaat voor mij jammer genoeg niet lukken...
Moesten jullie aan deze kanten willen rijden, kun je rond het waterwingebied in Sint-Jansteen op stappen of eventueel bij het Boscaféke in Stekene. Waar je na afloop iets kan drinken. (Enorm veel plek voor trailers is er niet).
Of contacteer Manege Heikant of je vanaf zou kunnen vertrekken voor een buitenrit. Zodat je daar je trailers kwijt kunt.

trekruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 10:50

Op 27/28/2en 1/3 ben ik aanwezig op de http://www.flanders-horse-expo.be te Gent.
Trekruiterje staat daar met de stand van Strovan,stropellet.Ik ben gemakkelijk te herkennen,t'kleinste ventje van de stand,misschien wel van de hele beurs!
Op 28/2 is het ook mijn verjaardag,(abraham)wie van jullie met mij wil komen meevieren op die dag,zend me een pb,kwestie dat de voorraad bubbels groot genoeg zijn.
Ook voor de rit van volgende week zondag,zend me een pb ,als je denkt dat je naar gent komt,kijk dan wel vr een kortingbon van 2€,of misschien wel een vrijkaart .kan ze dan al zondag meehebben.
Goed gedacht van je Connie,je oproep.
Kom zaterdag wel eens kijken ,of de vis, nie te diere is!
Dirk,het trekruitertje.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 11:18

de 22e kan ik evt .. moet dan wel nog ondervoorbehoud van vervoer .. de rest te druk helaas

vertigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 11:50

Allegandra, we kunnen dan beter aan jouw kant gaan rijden wanneer je er zelf bij kan zijn, is voor jou ook leuker!
Ik stel voor om op 22 feb om 10u15 af te spreken aan :

Manege ruitershoeve
Bergstraat 4
9190 Stekene

Daar kunnen we na de rit ook wat drinken, en van daaruit kan ik een rit van ong 1,5 à 2 u plannen.
Wel zou ik liefst zo vlug mogelijk weten wie er allemaal meegaat (aantal trailers), zodat ik parkeerplaats kan vragen (is er voldoende).