28 juni - meeting Amelander Paardenreddingsboot

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 15:02

Ey lache! Ik onthoud die datum even, misschien wel een leuk idee voor een weekend Haha!

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 15:02

aah dus dit stond er in mijn agenda, was het alweer vergeten.
Reken er maar op dat ik mee ga, alleen staat er ook een andere afspraak in mij agenda (omdat ik niet begreep wat ameland in mijn agenda deed, hoezo blond) eens kijken of ik die nog af kan zeggen.

jantina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-03 15:04

Marco zou ook met mijn Marco kunnen gaan vliegeren. (je weet wel, met zo'n grote vlieger en zo'n karretje. Weet alleen niet wat mijn marcootje daarvan vindt Haha!
Maar ehmmmm... foto's zijn natuurlijk wel leuker Knipoog Alhoewel je dan weer niet met je mountianbike op de ruiterpaden mag..... Dus moeten we een alternatieve fietsroute gaan maken, of hij gaat gewoon leuk zonnebaden op het strand en maakt dan foto's van ons Haha!

Ik denk eigelijk dat we maar een rit moeten gaan maken in de middag, want dat is natuurlijk wel ontzettend leuk
De vorige rit was toch goed geslaagd?!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 15:07

jantina schreef:
...of hij gaat gewoon leuk zonnebaden op het strand...

Ah gelukkig, jij gaat er ook al van uit dat het een warm en zonnig weekend wordt... Haha!

Maar ik ben iig in voor een strandrit, als ik nou toch weer op dat eiland ben... En ik zal het vliegeren even aan Marco voorstellen, klinkt ook best grappig. Heb er zin in! Party!!

Cody

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 15:07

Zeg maar nee...dan krijg je er twee!!
Ben benieuwd wat Marco en Marco van elkaar vinden.
Kunnen ze fijn even babbelen over al die paardenmiepjes Haha!

Enneuh mag ik Meryante alvast reserveren? Schijnheilig

HHD_Foto

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 15:14

Mag ik alvast 1 strandrit voor twee personen reserveren op twee makke paarden ? Haha! (ben van die braverds gewend Knipoog ). Gelukkig beuren we vakantiegeld in juni !!

jantina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-03 15:17

Ik zal na mijn knackebrot-experience even een lijstje maken wie wel en wie niet mee wil rijden. Dan kan ik direct een afspraak maken voor een strandrit en een aantal tandems reserveren. Ik neem toch aan dat we weer gaan tandemen he??

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 15:19

Jaaaa! Dat is me vorig jaar goed bevallen met Nienke, en dit jaar ga ik het met Marco ook proberen, dat was al afgesproken! Haha!

Cody

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 15:26

Euhm...doe mij deze keer maar een gewone fiets Bloos *LOL*
Kan ik net wat meer mijn gang gaan.

jantina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-03 15:29

Ik ben een goede tandem-teamie hoor Marije! Schijnheilig

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 15:30

Ze hebben daar toch ook skelters? Toen ik er was hadden ze dat, dat was cool, door het hele dorp met zo'n skelter Haha!

Cody

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 15:33

Dus als we een skelter kunnen regelen ga je mee bedoel je? Deal!

Enneuh Jantina ik slaap er nog een nachtje over okee? Je zal heus een goed tandemgenootje zijn maar, maar ... Haha!

jantina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-03 15:50

Geloof me Marije, jij gaat liever met mij op een tandem,dan op zo'n verrekte skelter *LOL*
Alhoewel een 1 pers.fiets ook prettig is. Zit je ook niet met mijn geklep opgescheept *LOL*

HHD_Foto

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 16:19

Vind mezelf al erg heldhaftig dat ik bij Roel in de auto durf, maar met hem op de tandem, NO WAY !! Twee eenpersoonsfietsjes dus (met versnellingen en handrem of ben ik dan erg aan het zeuren?) Haha!

YES !! Naar Ameland Cool (waar nog ergens ver weg m'n roots liggen o.t.w. dode voorvaderen, even een pauze op het kerkhof houden??)

Cody

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 16:56

jantina schreef:
Geloof me Marije, jij gaat liever met mij op een tandem,dan op zo'n verrekte skelter *LOL*
Alhoewel een 1 pers.fiets ook prettig is. Zit je ook niet met mijn geklep opgescheept *LOL*

Hallo, ik ga niet op een skelter Scheve mond Heb het over een gewone fiets, maar als ik naast je fiets kan ik ook wel kleppen hoor *LOL*

jantina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-03 17:01

Ooohh Stony moest op een skelter... *eurootje valt*
't was wel grappig geweest.... Geeft vast leuke foto's, Marije op de skelter Haha!

jantina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-03 22:04

Dus op het moment staan we op 12 personen.
1 stel heeft voorkeur voor een tandem, de rest voor gewone fietsen?
Ik zal deze week even bellen om alvast een aantal fietsen/paarden vast te leggen, de prijzen op te vragen ed.
Vraag ik direct even naar de korting, kregen we tenslotte de vorige keer ook! (maar toen waren we met meer geloof ik) En misschien kan ik het zo regelen dat ik ook met Isolda mee kan rijden, maar dat moet ik even overleggen.

eveline_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 10:29

Ik kijk net in mijn agenda, me verheugend op een weekendje Ameland met mijn vriend. Blijkt dat ik die dag al een dubbele Clown afspraak heb. Dus helaas moeten jullie het zonder mij doen die dag.

Is dat met die boot maar 1 keer in het jaar?

jantina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-03 11:12

Nee de reddingsboot gaat veel vaker uit. Op http://www.vvvameland.nl/tmp1.asp?onder ... e=21032950 vind je het complete overzicht.
Blijven er 11 over. Correctie: 10, want Spades rijd niet mee toch?
In dat geval kunnen we eventueel ook gaan rijden in Nes, kanik ook even opvragen wat het daar kost. Met een beetje mazzel kan ik daar zelf mee gaan als begeleiding.....

Naz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 21:08

Als ik 's ochtends concours heb en ik ben vroeg klaar dan race ik misschien nog wel naar dat ape-eiland Haha!
Kom ik in m'n wedstrijdtenue nog ff een strandritje maken Haha!

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 21:19

een afmelding van mij, sorry

jantina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-03 19:07

Als ik goed geteld heb, zijn we nu met 9 paardrijdenden.
Dat komt mooi uit, want dan hebben we de keuze uit 3 rijstallen ipv 1.

Ik heb dus direct even gebeld en geinformeerd naar prijzen ed. Ik ben er maar vanuit gegaan dat we 1,5 uur gaan rijden.

Rijstal de BLinkert, daar waren we vorig jaar ook:
- 1,5 uurs rit 17 euro
Hier mag Isolda niet mee

Rijstal Le Cheval:
- 1,5 uurs rit 14 euro
Isolda mag mee

Rijstal het Jutterspad:
- 2 uursrit (hebben geen 1,5 uur, dat komt niet uit met de route) 26 euro
Isolda mag ook mee

Dus de prijzen maken elkaar niet zo veel. De paarden zijn als ik het goed bekeken heb bij alle rijstallen van de zelfde kwaliteit, natuurlijk zitten er altijd 1 of 2 "oudjes" tussen.

Blinkert en LeCheval zijn beide in Ballum, Jutterspad is in Nes, waar ook de boot vertrekt.

Zoals ik het nu zo'n beetje voor ogen heb:
-kwart over tien/ half 11 aankomst boot en direct op de fiets.
- 11 km. fietsen
- om 11 uur vertrekt de reddingsboot en is dan om ongeveer kwart over 11 op het strand, waar wij dan hopelijk ook zullen zijn. (dit is toch wel haalbaar op de fiets? 11 kilometer in drie kwartier Verward ik fiets nooit, dus even voor de fietsers onder ons Haha! )
- 12 uur einde reddingsboot en vervolgens wat eten
- op de fiets naar Ballum (6 km.) om te rijden of naar Nes (10/11 km) om te rijden. We moeten hoe dan ook naar Nes, omdat daar de boot ook weer vertrekt om half zeven. (evt. ook nog half 8, maar dat is nog even een gokje van mij Knipoog )

Ehmm.... iemand nog op of aanmerkingen? Denken jullie dat dit goed gaat zo? Knipoog
En wat zullen we doen? Zal ik met Isolda mee rijden of vinden jullie dat niet prettig. Het brengt toch altijd een beetje onrust mee, zo'n vreemd paard tussen een groep.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 19:12

IMO moet 11 km in drie kwartier best haalbaar zijn, ik woonde vroeger 10 km van school en dat fietste ik in een klein half uur (op een omafiets zonder versnellingen). Ik ga er ook van uit dat ik dan weer normaal kan fietsen, net als dat ik er van uit ga dat ik weer normaal kan paardrijden, want ik wil per se mee op die strandrit! Cool

Wat denk je dat Isolda er zelf van vindt, tussen een 'kudde' vreemde paarden? Het kan idd ook best zijn dat die 'kudde' haar maar een indringer vindt, maar dat weet je pas als je de gok waagt. Ik denk dat je moet doen waar je jezelf het lekkerst bij voelt.
Laatst bijgewerkt door Karin op 06-06-03 19:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Cody

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 19:13

Liefst bij De Blinkert of Le Cheval ivm de kosten Bloos
En dan Le Cheval omdat Isolda daar ook mee mag?
11 km in drie kwartier moet lukken hoor, ik fiets gemiddeld zo'n beetje 18 km per uur, dus in drie kwartier fiets je dan 13,5.
Kunnen we dus iets langzamer Haha!

Cody

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 23:25

Ik heb zo het vermoeden dat we nog een aanmelding krijgen...