[BESLOTEN] Fjordenweekendje op de Veluwe.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dott

Re: [BESLOTEN] Fjordenweekendje op de Veluwe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 10:30

Ik zal hem straks even voor je op meten :D Er ligt nu nog even iemand te slapen.. xD

fjordido schreef:
Sommige mensen hebben er gewoon een handje van om op zo'n manier commentaar te leveren dat je humeur meteen naar de knoppen is. Zo deden mijn beste vriendin en ik eens mee met een menoptocht op een dag dat het Nederlands elftal zou spelen. Dus het leek ons leuk om ons in het oranje te steken. Wagentje heel leuk versiert met oranje bloemetjes van tule. En zelf oranje petten op enzo. Vroeg de voorzitter van de vereniging bij de verzamelplaats 'wanneer gaan jullie je omkleden', op zo'n toon alsof we in vuilniszakken rondliepen. Toen we zeiden dat we zo gingen heeft hij ontzettend op ons staan mopperen. We waren daar zo van ondersteboven dat we er echt aan zaten te denken maar niet mee te rijden omdat we dus blijkbaar niet gepast gekleed gingen. Uiteindelijk toch meegereden en we kregen zoveel leuk commentaar van het publiek! "Oh kijk wat leuk gedaan, blablabla. Dat is nog eens leuk tussen al die saaie grote paarden" (wij reden met een shet)
Die man had dat trouwens vaker, dat hij ons zo rot liet voelen. Gewoon door zijn manier van commentaar leveren. Bah.

Ja, en nu ben ik daar in het dagelijks leven al heel gevoelig voor, altijd het idee dat ik het niet goed doe. Maar op paardengebied helemaal, bedoel ik ben een manege ruiter die een eigen paard heeft gekocht. Heb wel eens verzorg/bijrijdpaarden gehad maar geen jaren ofzo.
Nou heb ik ook nog eens meteen een draak (Niaff) hoewel ik gek op der ben hoor, maar een draak :P En een paard wat na 3 maanden speciale zorg nodig heeft waar ik geen ervaring mee heb.
Nu weet ik dat ik wel aardig op mn gevoel kan vertrouwen, zo was ik met Sjel al bezig hem magnesium chelaat te geven en beperkt gras ed omdat ik het vermoeden had dat ie insuline resistent is, wat bevestigd werd door de DA, dus daarin zit ik dan wel goed.. maar toch.. zo'n opmerking maakt dat ik dan het gevoel krijg dat ik hem mishandel haast xD

aalstreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 12:14

Dit gevoel ken ik zo goed :)
Ik denk alleen dat er maar een handje vol mensen is die echt jarenlang ervaring hebben met eigen paarden en ik geloof gewoonweg niet dat die nooit kommentaar zullen krijgen. Verder zijn het allemaal manegeruiters die een paard hebben gekocht en door de jaren heen ervaring opdoen. Je heb altijd mensen die denken dat ze het beter weten. Maar het gevoel ken ik heel goed dat heb ik ook als er wat over mijn paarden gezecht word. Ik ( en ik denk met mij nog heeeeeel veel mensen ) vind in ieder geval dat je niets verkeerd doet. in tegenstelling het lijkt me juist geen goed idee hem dan maar niet meer te laten bewegen.

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 12:55

nou, ik heb hem even voor je opgemeten, als ik de bovenkant van het zadel heb, dus het hoogste gedeelte van de boom tot helemaal achterste gedeelte lepel issie 40cm, als ik hem meet op de plek waar hij ligt, dus wat verder naar voren tot einde van de kussens dan zit ie op 45cm. Kan ik 1 of 2 cm naast zitten hoor, ik bedoel, een zadel is niet kaarsrecht :P

aalstreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 13:10

haha dan hoop ik dat die 2 cm niet erbij komt ;).
Hoe oud is het zadel ongeveer en heb je een foto van op Sjelmal en misschien ook van de beschadiging op de zitting ? :)
Mag ook in pb.

aalstreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 13:13

Zo, ik ga ff werken, invallen voor zieke collega :)

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 13:23

aalstreep schreef:
haha dan hoop ik dat die 2 cm niet erbij komt ;).
Hoe oud is het zadel ongeveer en heb je een foto van op Sjelmal en misschien ook van de beschadiging op de zitting ? :)
Mag ook in pb.

Foto's staan ook in de bokt ad, in mn onderschrift :P De beschadiging was een scheurtje langs de naad van de overgang van de lepel naar de bladen geloof ik :P
Enige foto die ik kon vinden waar ie met zadel op staat is van de vorige eigenaar

Afbeelding

Maar veel duidelijker dan dit heb ik helaas niet :(

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 15:04

Dott schreef:
Pff, ik moet weer even zeuren hoor.
Mensen kunnen soms zo snel een domper op mijn dag leggen.
Laatst had ik met Niaff buiten gegaloppeerd, ik helemaal happy, 1 iemand begint een heel verhaal over dat ik het allemaal niet goed doe met haar, baf hele blije gevoel weg.
Vandaag weer, Sjelmar in de bak, liep redelijk.
Meneer trok uit zichzelf een sprintje, en even later rende ik voor hem uit en kwam ie me achterna, eerst in draf en toen een stukje galop.
Was 1 lange zijde dus een keer 40 meten hooguit.
Dus ik helemaal in een deuk, en Sjelmar leek het ook allemaal grappig te vinden.
Zegt een stalgenootje dat ik hem niet zo moet opjagen, en dat het dan logisch is dat ie kreupel blijft lopen.
Terwijl de DA zei dat als ie gewoon veel had gelopen (had ie in de wei) en hij wilde zelf een stukje draf of galop dat ie dat best mocht.
Ik heb het misschien wel uitgelokt, maar opjagen is in mijn ogen wat anders.
Maar wel helemaal een domper erop en weer het gevoel dat ik het fout doe...
Maar vinden jullie dat ze gelijk heeft? ben ik dan onvoorzichtig? :o
dit klinkt mij heel bekent tegen mij een vriendin word de laatste tijd ook alleen maar gezeikt. Dat 't zielig is dat wij onze paarden twee dagen binnen hebben omdat 't een dikke gladde drek boel was. Vriendin word vertelt dat ze haar paard beter voor de slacht weg kan doen ipv af laten keuren voor de sport. Ik kom onzeker over waardoor niks wil en doe niks goed. We worden beide als mindere beschouwd. Vind niet dat mij wat verkeerd hebt gedaan! Maar wat is er met niaff? Ik leef trouwens weer! Wat een week..

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 15:12

Oh er is niks met Niaff hoor :) ze is alleen geen heel geweldig buten rijd paard. Vroeger ging draf alleen als.middendraf en galop ging niet, als ik dat deed kon ik alleen stoppen door omtrekken.
Tegenwoordig.kan ik kleine stukjes beheerst galoperen en daar was ik heel trots op, toen kreeg ik dus een lading over me heen dak niaff geen kans had gegeven en sjelmar te snel had gekocht..

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 15:25

bah dat zijn van die rot opmerkingen!

aalstreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 16:03

had de advertentie gezien ja, maar kon daar geen beschadiging op de foto's ontdekken ;)
Ik ga eens even goed nadenken over wat ik wil. :)
Wat wil je ongeveer voor het zadel hebben ?

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 18:12

Zat zelf zo rond de 150 te denken :)

XXXX2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 19:13

Net heerlijk ritje gemaakt hier in de polder :)

Afbeelding

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-12 19:20

Wij zitten aan de stal bbq nu.

Femzjje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 20:44

Ik zit bij m'n oma op de camping.
Moet alles nog inpakken voor morgen :( haha ik ga weer goed voorbereid op pad .. :P

XXXX2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 20:53

Mmm lekker bbq

Haha Femke zo ben ik ook,altijd alles op t laatste moment

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 21:06

Lekker BBQ :D

Ziet er mooi uit zo in de polder :)

Femke, ach ja, komt wel goed toch :D Alvast HEEL VEEEEEEEL plezier :D

Ik heb vandaag met Niaff gesprongen over de boomstam die een stalgenoot in de bak had gedaan om te oefenen voor de cross :) Ze had er zin in :D

Afbeelding

Ik weet dat ik te vroeg naar voren zit, weet niet waarom dat hier zo was op andere foto's is dat niet.. maar ik vind het zo'n gave foto :D oh en mijn tenen 8)7 _-:(

En ik heb nog met Sjelmar gewandeld buiten, mijn moeder wilde hem wat aan de kant drukken en drukt hem zo op mijn voet... AU |o

XXXX2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 21:50

Ik vind niaff erg mooi, ze lijkt op mijn paard dat ik voor ido had, alleen zij had geen aftekeningen.
Wat is haar afstamming, weet je dat?
Ik denk dat als je verder gaat zoals je bezig bent, er ooit het perfecte paard aan hebt.
Heb je wel eens aan rustgevende kruiden gedacht? Die heb ik ooit een jaar lang aan ido gevoerd omdat we op een dood spoor zaten.

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 22:06

Dank je wel voor het compliment :o we komen van ver. Probeer te doen wat goed is, ben met haar ook bezig geweest met magnesium zodat ze wat meer zou ontspannen maar dat haalde weinig.uit, heb wel eens aan kruiden gedacht maar heb daar zelf weinig ervaring mee, jij wel? Zo ja, zou jij eventueel aanrades/tips hebben?
Vertrouwen is vooral iets wat ik steeds opnieuw moet bewijzen aan haar. Maar ik hou zo veel van haar en haar bijzondere karakter <3

afstamming kan ik voor je opzoeken :) zal morgen even haar paspoort erbij pakken

XXXX2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 22:25

Ik heb toen eerst bestudeerd wat er in de (dure) kruidenmengsels zat die je voor paarden kan kopen, en kwam erachter dat die precies dezelfde samenstelling hadden als de rustgevende kruidenthee van de tuinen. Daar zit oa valeriaan en kamille in. Ik heb die toen gekocht en heb hem dagelijks 2 flink volle eetlepels ervan door zn voer gedaan. Je moet weten dat ik toen echt een moeilijke tijd met hem had. We hadden toen ik hem een half jaar had een aanrijding gehad. Ik ben met hem frontaal op een tegenmoedkomende auto geklapt. Flinke schade en verwondingen en dat had nogal indruk gemaakt op ons beiden en daar leken we niet goed uit te komen. Hij is enorm sterk en kon zich zo druk om dingen maken, dat hij midden op straat omkeerde en naar huis terugkletterde met mij op zn rug. Doodsangsten heb ik uitgestaan. Op een gegeven moment durfde ik ook bijna niet meer, maar in die tijd had ik hem ook echt niet aan een ander durven te verkopen.
Toen ben ik met die kruiden begonnen en ik had al na 2 dagen een ander paard. Hij had meer rust zonder duf te zijn. Het heeft ons door die impasse heen geholpen. Omdat hij door de rust wat minder scherp op dingen reageerde is hij eraan gaan wennen en had niet meteen die enorme vlucht reactie. Na een jaar ben ik de kruiden af gaan bouwen en dat ging goed .

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 22:51

Oke ::) dat klinkt goed.
Wat Niaff meegemaakt heeft weet ik niet, maar buiten rijden in nieuwe omgeving is voor haar ook heel stressvol. Ik ben toen met 3 andere paarden geweest, en ze bouwde heel veel energie op omdat zij steeds stil wilden staan om te overleggen. Ze mocht het van mij er niet voorwaards uitgooien omdat ze dan idd ook aan de kletter zou gaan, dus toen kwam ze ook meermaals omhoog, en goed hoog ook.
Als t een manege paard was geweest was ik er niet meer op gaan zitten, ben zelf ook vaak eraf gegaan buiten dpordat paarden aan de kletter gingen. En omdat er geen omheining was raakte ik in paniek, wat dan niet bijdraagt xD
Anyway met haar heb ik geen moment getwijfeld om er weer op te gaan hoewel ik nadat ze had gesteigerd met knikkende knieen ben afgestapt. Ik weet dat ze er niks aan kan doen.. ze doet het niet om me eraf te gooien, ze weet gewoon zelf niet hoe ze het kwijt kan.
Ik denk dat ik maandag naar de tuinen ga, baad het niet dan schaad het zeker niet.
Ik gun haar zelf ook rust in haar hoofd.

aalstreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 22:55

Bah wat eng :=
Ik denk dat jij na dat ongeluk ook wel een kop kalmerende thee kon gebruiken kan ik me zo voorstellen.
En anders heb je stalen zenuwen, denk dat ik niet meer in het zadel was geklomen na zoiets. _/-\o_

Wat ben ik blij met mijn Fjordje als ik Jullie zo hoor.

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 23:03

Ja idd. vind wel heftig zo'n ongeluk. keek die auto niet uit ofzo dan?

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-12 23:14

Heftig inderdaad....

Lianne, heb je verschillende merken magnesium gevoerd?
Er zit veel verschil in namelijk.
Silence krijgt ook magnesium en heb voor hem ook even moeten zoeken.

XXXX2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 23:19

Dott schreef:
Ja idd. vind wel heftig nzo'n ongeluk. keek die auto niet uit ofzo dan?

Nee, ido schrok en rende zo de andere rijbaan op en sprong toen bovenop de auto.die daar reed. Hij sprong bovenop het dak van de auto. Achterbenen lagen op de motorkap. Ik was inmiddels via een driedubbele flikflak achter de auto beland. Toen ging ido staan... Bovenop de auto. Met an voorbenen op de voorruit die nog wek aan elkaar zat maar in duizenden stukjes. (gelaagd glas) . Jammer dat hij bij het eraf krabbelen zijn voet in de koplamp stak want dat glas brak wel en sneed een flinke lap uit zn been

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 23:22

Sandra, ik heb meerdere geprobeerd ja.. enige effect was dunnere ontlasting..

Pff, wat heftig hey. Ook echt een lap uit zn been :| en jij? nog redelijk heel of veel gebroke? om over t psychische deel nog maar niet te spreken.
Is dat lang geleden? zat er iemand in de auto of stond ie geparkeerd ofzo?
Heb je daar nog wel eens last van, of inmiddels alles wel goed verwerkt?