Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
JAZZ4ff schreef:SSDesign schreef:Onderschat de lichtgevoeligheid die je op safari nodig heb.
4.5-5.6
Licht wordt daar al vrij hard, gevolg grauwe, platte uitgebeten kleuren.
Als je een 70-200mm f/2.8 heb met een 1.4 extender ben je beter af, je krijg dan 98-280mm f/4.0
Ben al 6x op safari geweest en de beste tijd om foto's te maken is rond zons opkomst tot 11.00 u en na 15.30 uur.
300mm op een 1.6 crop is bij georganiseerde safari ruim voldoende wat voor de 100-400mm waarschijnlijk de ideaalste brandpunt afstand is.
Vervangende model voor deze weekend bekend?
frankiej schreef:dat moet wel de ijsbaan zijn. oe klinkt wel goed. maar t vennetje waar we op 6 maart heen gaan, zal nu ook wel vol staan na die regen van gisternacht
_Dune_ schreef:frankiej schreef:dat moet wel de ijsbaan zijn. oe klinkt wel goed. maar t vennetje waar we op 6 maart heen gaan, zal nu ook wel vol staan na die regen van gisternacht
Jullie gaan toch naar Bosch en Duin? Dat vennetje staal voller dan ik de afgelopen jaren heb gezien. Vorige week ben ik er nog met paardlief doorheen gegaan, het water kwam tot aan zijn buik. En dan ben ik maar niet naar het midden gegaan, ik vond het iets te koud voor natte voeten![]()
Jullie beseffen je wel dat dit vennetje midden in het losloopgebied voor honden ligt? Iets daar buiten kun je trouwens ook prachtige foto's maken in de hei.
Waarschijnlijk kom ik die dag wel langs gereden, mijn paard staat 15 minuten stappen verderop. Vinden jullie hopelijk toch niet erg?
LBfotografie schreef:LisaDijk schreef:Met bewolking fotograferen is zoo veel makkelijker dan met veel zonhoef je niet op vervelende schaduwen te letten
ja dat is waar maar jij heb t een f2.8voor mij is het een stuk lastiger