Tweet z'n supergoudenglans is helaas een beetje weg, maar ach, zo is hij ook mooi. Trailer is in orde, paard is in orde, tuig moet nog schoon maar is ook in orde. Bijrijdster (Jenneke) gaat mee, dus extra handje is ook geregeld.
Nu dan de vraag aan de fotografen: Hebben jullie nog specifieke voorkeuren? Dingen die je graag wilt zien of doen?
Tweet zal vrijwel zeker ingevlochten zijn. Hij mist een hap uit zijn manen, en met een mooie vlecht bovenop zie je dat niet zo...
Schoon paard gaat hier nog hele missie worden, zat vandaag onder de blub. Die gaat dus zaterdat in bad, lekker poedelen en moet dan verplicht maar nachtje op stal, ahhhhh, zielig!!!!
Haar los, hoorde ik als voorkeur eerder in dit topic? Dus los... Mist ook wel een pluk sinds van de week, geen dader te vinden, maar dat is nog te camoufleren.
Kkkaren
Geplaatst: 26-09-12 17:10
Cchanny schreef:
Ik zie zelf graag een schoon paard
Een extra persoon om het paard af te leiden is altijd erg fijn ! Oren en een alerte blik bij het paard is altijd moo
Paard zonder oren is inderdaad niet zo mooi...
Sanco
Geplaatst: 26-09-12 17:29
Tip voor de modellen nog even om ook 1 borstel oid mee te nemen naar locatie, als het paard zijn neus door t zand haalt en vervolgens zijn buik gaat kriebelen krijg je zo'n plek. En een doekje voor schuimmondjes is ook geen overbodige luxe ivm schimmels e.d. zou ik geen borstel van een ander, of aan een ander uitlenen/gebruiken
-Zorg natuurlijk dat je paard er piekfijn uitziet, als het kan gewassen, maar in ieder geval goed gepoetst en de manen gekamd. Manen en huid worden mooi glanzend met een goede antiklit/glansmiddel (mag rijkelijk worden gebruikt), en een schapenwolhandschoen. -Een beetje baby-olie in de manen/staart doen (paar druppeltjes) en wat baby-olie of vaseline rondom de neus/ogen geeft een mooi effect. - Zorg voor een mooi, goed gepoetst (voorbreng/touw/knoop) halster of hoofdstel (liefst zonder neusriem). Zorg bij het hoofdstel ervoor dat alle riempjes in de passanten zitten. In plaats van een halstertouw of teugels is een hengstenketting beter. Als je teugels gebruikt, kun je de teugels aan één kant van het bit vastmaken. Let er zelf op dat de teugel altijd aan de andere kant zit dan die op dat moment gefotografeerd wordt. - Let zelf tijdens de fotoshoot steeds op of de ogen, neusgaten en mond schoon blijven (geen snotjes/zand etc.). - Zorg dat je paard goed stil kan staan, oefen eventueel van tevoren. Het is erg handig om een helper bij de hand te hebben die de aandacht van het paard kan trekken door bv. een plastic zakje, een bakje brokken, (pas op bij te 'eetgrage' paarden, die staan dan niet meer stil), een piepspeelgoedje, een telefoon met paardenringtone of iets dergelijks. - Wanneer je zelf op de foto wil, let op je eigen kleding; geen wit, geen geel (dat kleurt niet mooi bij je huid op de foto), geen zwart, geen te felle kleuren of opdrukken op je kleding. Zorg ervoor dat je zakken leeg zijn (telefoon, sleutels), anders krijg je rare bobbels in je zakken. - Heb geduld, wordt niet boos als je paard even niet zo wil staan als dat jij dat wil. Loop dan even een rondje en zet hem weer neer. Als je zelf ontspannen bent, is je paard dat ook.
sorry, ben er niet bij zondag, denk dat het toch teveel wordt als ik ook moet werken daarna nog, hopelijk volgende keer wel!
ben wel heel benieuwd naar jullie foto's, nu al
Ivonka
Geplaatst: 26-09-12 22:35
Sjolvir schreef:
Jenny_S schreef:
Sorry maar bij een fries geen wit of zwart dan word ik gek haha De rest kan ik me voorstellen
Heb ook zwart jasje, maar paard lief is ook zwart.
Snap wel dat als ik in het wit zou komen en paard is zwart, dat dat duvels lastig is met de belichting.
Zeg maar drama
Bagheera_206
Geplaatst: 26-09-12 22:38
Zoetje_ schreef:
sorry, ben er niet bij zondag, denk dat het toch teveel wordt als ik ook moet werken daarna nog, hopelijk volgende keer wel!
ben wel heel benieuwd naar jullie foto's, nu al
Jammer. Ik haal je dan van de lijst.
MS_eventing
Geplaatst: 26-09-12 23:55
Oké wat ik zat te denken: met neckdrope foto's heb ik van mijn zus te leen gekregen een prachtig sprookjesachtig wit hempje. Ik dacht om hieronder een lichte spijkerbroek aan te doen want een rijbroek staat echt niet..
Maar nu hoor ik dat wit op wit niet zo ' n goede combi is.. Maar wit paard+wit hempje kan dat wel? (hempje is helemaal mooi versierd met kraaltjes en allemaal mooie dingen