3e Excursie paardenslachterij van der Veen, Nijkerk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mrie

Re: 3e Excursie paardenslachterij van der Veen, Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 16:19

Waar lag ie dan?

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 16:38

mrie schreef:
Goed zeg snack die Kay, ga je hem kopen? Heb je hem al gekocht? Is het wederzijds? Wat kannie? Wat voor auto rijdt zijn pa?

Kay Lovers Ik heb hem gekocht!
22 maart komt ie op stal.
Hij is echt zoooo leuk! knuffelt zelfs!
zijn rijden is even wennen,zeker omdat ik nu Tinker gewend ben Haha!

Zijn papa is Ulft.. Die rijd geen auto meer...die is in 04 overleden. en zijn opa is Zirkoon
Ferro = ook van Ulft.
jetset D is van Zirkoon.

Knappe familie heeft ie wel.

wat hij kan? lekker het bos in met mij Haha!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 16:39

crossmonster schreef:
Mrie ik heb eindelijk mijn slofteugel gevonden, je had m goed verstopt Huilen van het lachen

GG hoe is het eik nu met je zadel?
past ie nu?

Waar lag ie dan? Haha!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 16:40

mrie schreef:
Waar lag ie dan?

In een van die plastick bakken in de kast ?? hahaha kwam m tegen toen ik mijn schaar zocht, die ik overigens nu kwijt ben Clown

snack, we willen dalijk wel foto's zien !! (rijfoto's met jou dan he Tong uitsteken )

mikado_36

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 16:44

en knuffelen met zijn peet tante mikado haha dat kan hij

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 16:49

leuk paardje die Kay he!
Op alle foto's (en filmpje) die ik heb gezien ziet die er stoer uit!

ik kom zeker een keertje bij je langs om te buurten andrea!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 16:53

Cm die foto;s komen zeker!
ik heb die foto die mikado gister plaatste gemakt.toen ik ging kijken,meer zijn er niet van gekomen.
Heb wel meer foto;s maar het is niet netjes om die online te zetten (fotos die ik van de eigenaren gehad heb)

Marie je bent altijd welkom he! heb ik al gezegd Haha!

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 16:55

ik kom zeker een keer langs! lijkt me erg leuk!
Dan kidnap ik mn vaders auto gewoon even. Maar eerst weer even helemaal gezond worden!
Maar daarna kom ik zeker langs!

mikado_36

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 16:58

marietje hoe was het bij de doktoren afgelopen week?

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 16:58

Word inderdaad eerst maar weer goed gezond!

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 17:02

ma_rie_tje schreef:
Neej is in Barneveld, bij de snelweg.

Die man is zo grappig...

maar nee, Snack dr nieuwe liefde heet KAY!

Oeps, die bedoel ik Bloos
Grappig, herkende het al Tong uitsteken

Ibalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 17:05

Weer een interessant verslag. Leuk intervieuw.
Ik zag dat het paard nog ijzers droeg. Weten jullie ook de achtergrond van het paard?

Morgen gaat onze merrie van 23 naar de slager. Het is over en uit met haar, ze heeft hele dikke benen is bevangen en heeft geen levenslust meer. Hoewel we erg verdrietig zijn, weten we dat het beter is zo. We hebben haar 22 jaar gehad.

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-08 17:06

Ibalia schreef:
Weer een interessant verslag. Leuk intervieuw.
Ik zag dat het paard nog ijzers droeg. Weten jullie ook de achtergrond van het paard?

Morgen gaat onze merrie van 23 naar de slager. Het is over en uit met haar, ze heeft hele dikke benen is bevangen en heeft geen levenslust meer. Hoewel we erg verdrietig zijn, weten we dat het beter is zo. We hebben haar 22 jaar gehad.

Bij van Veen of een andere slachter?

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 17:12

Goed steeds recht richten en rijden hè. Ulftjes staan niet bekend om hun geweldige katrollen. En dat haar snel weer aan laten groeien, maar dat is jou wel besteed. Mooi natuurlijk op zijn pootjes zetten en houden. Het is een schatje hoor, ik wil wel meer foto's zien.

Ibala, het was een nog vrij jonge pony met artrose. Meer hoefde en wilde ik niet weten. Ik vind ook niet dat de achtergrond van het paard er toe doet. Het is de verantwoordelijkheid van zijn eigenaar een besluit te nemen, net zoals jullie dat nu ook doen. Ik neem aan dat iedereen die het besluit moet nemen daar over nadenkt.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 17:26

Ik ga inderdaad beginnen met rechtrichten etc. al zal hij niet zo heel scheef zijn,hij word goed gereden bij zijn eigenaren. Dat haar aan laten groeien? Ik weet het nog niet? denk dat het gauw een sport coupe zal worden ROFL

WBT het verleden van het paard ben ik het met Mrie eens.. daar hebben wij niets mee te maken..een eigenaar brengt niet zomaar zijn paard weg.

Ibalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 17:30

mrie schreef:
Goed steeds recht richten en rijden hè. Ulftjes staan niet bekend om hun geweldige katrollen. En dat haar snel weer aan laten groeien, maar dat is jou wel besteed. Mooi natuurlijk op zijn pootjes zetten en houden. Het is een schatje hoor, ik wil wel meer foto's zien.

Ibala, het was een nog vrij jonge pony met artrose. Meer hoefde en wilde ik niet weten. Ik vind ook niet dat de achtergrond van het paard er toe doet. Het is de verantwoordelijkheid van zijn eigenaar een besluit te nemen, net zoals jullie dat nu ook doen. Ik neem aan dat iedereen die het besluit moet nemen daar over nadenkt.

Ik was ook alleen maar benieuwd wat ze mankeerde.. Bloos

Bij ons in de buurt worden alle paarden die geslacht worden door J. van Dijk gedaan uit Groningen.
Iemand die begrijpt wat het een paardeneigenaar doet als zijn paard geslacht moet worden..

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 17:32

Dat is dan ook idd een fijne slager om het zo te zeggen,net als van veen

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 17:34

mrie bedoelde het niet rot hoor, maar het maakte haar neit veel uit.
De eigenaren hebben maar een klein jaartje kunne genieten van het beestje. Ze hebben hem speciaal overlaten komen uit argentinie dacht ik.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 17:36

Dat wist ik niet,extra sneu!

Ibalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 20:35

ma_rie_tje schreef:
De eigenaren hebben maar een klein jaartje kunne genieten van het beestje. Ze hebben hem speciaal overlaten komen uit argentinie dacht ik.

Dat begreep ik. Ik ben altijd nieuwsgierig waarom er dan zo'n beestje dood moet (ik ga daar geen leuker woord voor bedenken maar noem het gewoon zo)
Onze merrie is al 23 en we hebben er wel vrede mee..

Mijn vader is jager en hij heeft vorig jaar een hert uit zijn lijden moet verlossen omdat deze was aangereden. De mensen van de dierenambulance durfden het beestje niet te schieten en hadden de politie gebeld. Het gebeurde bijna voor het huis van mijn ouders en ik heb toen maar mijn vader gehaald, het duurde zo lang voor dat de politie kwam.
Tijdens het "ontweiden" (het schoonmaken van het beest) blijf ik erdan bij staan en nu helemaal. Ik wilde zien of het echt zijn rug had gebroken en mijn vader legt dan uit wat alles is. Heel interessant.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 20:50

Dat was voor mij een beetje de reden om mee te gaan naar de slacht.

Heel intressant om een paard van binnen te zien!

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 20:59

Ibalia schreef:
ma_rie_tje schreef:

Dat begreep ik. Ik ben altijd nieuwsgierig waarom er dan zo'n beestje dood moet (ik ga daar geen leuker woord voor bedenken maar noem het gewoon zo)
Onze merrie is al 23 en we hebben er wel vrede mee..

Mijn vader is jager en hij heeft vorig jaar een hert uit zijn lijden moet verlossen omdat deze was aangereden. De mensen van de dierenambulance durfden het beestje niet te schieten en hadden de politie gebeld. Het gebeurde bijna voor het huis van mijn ouders en ik heb toen maar mijn vader gehaald, het duurde zo lang voor dat de politie kwam.
Tijdens het "ontweiden" (het schoonmaken van het beest) blijf ik erdan bij staan en nu helemaal. Ik wilde zien of het echt zijn rug had gebroken en mijn vader legt dan uit wat alles is. Heel interessant.

Wat is jou vader dan van beroep dat hij het hert uit zn lijden heeft verlost? Heeft die geschoten of nek omgedraaid/doorgesneden?

Mijn verzorgpaard is door een politieagent (die geen dienst had op dat moment) doodgeschoten. Ik had een ongeluk gehad, stak over op een fietspad, ik had groen.
Een vrachtverkeer wachen (zo'n zand vrachwagen) reed door rood, paard steigerde en draaide op zn achterbenen. Ik knalde eraf met mn hoofd op de stoep en was bewusteloos.
Paard dr benen waren geraakt en gebroken. Paard was hopeloos verloren (open breuken, eigenlijk gewoon verbrijzeld)
Agent reed langs en stopte om te helpen, en de eigenaresse (die fietste achter ons) heeft staan janken en gillen. (Het was de eerste keer dat ik een buiten ritje maakte met IQ, en zij fietste mee om te kijken hoe het ging...)
Agent was in uniform maar in "burger" auto. Heeft met dienstwapen het paard 4 kogels door zn kop gejast.

Ik heb het verhaal 2 dagen later gehoord. Had een zware hersenschudding en heb een week in het ziekenhuis gelegen. Iemand had er toen ook foto's van gemaakt, heb ik 1 keer heel even gezien en toen mn hoofd weggedraaid....

Vooral de eigenaresse is die agent heel erg dankbaar geweest. Hij heeft het lijden zo kort mogelijk gehouden, en de DA zou het zelfde hebben gedaan...

Ibalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 21:11

Mijn vader heeft hem thuis uit zijn lijden verlost.

Wel heel "stoer" van die politie agent. En dat bedoel ik niet negatief. Je moet het maar kunnen, in al die paniek zo'n beslissing nemen.

devine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 21:19

Heb niet alles gelezen maar wel de meeste foto's en filmpjes bekeken, maar weten de eigenaren dat dit hier op bokt wordt geplaatst??
Of word er toestemming gevraagd door van Veen aan de eigenaren?
Kan nou niet zeggen dat ik er zonder moeite naar kan kijken en nee ik zal niet meegaan naar een slachterij...

devine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 21:21

Nog even een vraagje wat is jullie motivatie om hier naar toe te gaan...hebben jullie zelf ook een paard naar een slachthuis moeten brengen met nare ervaringen of is het nieuwsgierigheid?