Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
mrie schreef:Goed zeg snack die Kay, ga je hem kopen? Heb je hem al gekocht? Is het wederzijds? Wat kannie? Wat voor auto rijdt zijn pa?
crossmonster schreef:Mrie ik heb eindelijk mijn slofteugel gevonden, je had m goed verstopt
GG hoe is het eik nu met je zadel?
past ie nu?
mrie schreef:Waar lag ie dan?
ma_rie_tje schreef:Neej is in Barneveld, bij de snelweg.
Die man is zo grappig...
maar nee, Snack dr nieuwe liefde heet KAY!
Ibalia schreef:Weer een interessant verslag. Leuk intervieuw.
Ik zag dat het paard nog ijzers droeg. Weten jullie ook de achtergrond van het paard?
Morgen gaat onze merrie van 23 naar de slager. Het is over en uit met haar, ze heeft hele dikke benen is bevangen en heeft geen levenslust meer. Hoewel we erg verdrietig zijn, weten we dat het beter is zo. We hebben haar 22 jaar gehad.
mrie schreef:Goed steeds recht richten en rijden hè. Ulftjes staan niet bekend om hun geweldige katrollen. En dat haar snel weer aan laten groeien, maar dat is jou wel besteed. Mooi natuurlijk op zijn pootjes zetten en houden. Het is een schatje hoor, ik wil wel meer foto's zien.
Ibala, het was een nog vrij jonge pony met artrose. Meer hoefde en wilde ik niet weten. Ik vind ook niet dat de achtergrond van het paard er toe doet. Het is de verantwoordelijkheid van zijn eigenaar een besluit te nemen, net zoals jullie dat nu ook doen. Ik neem aan dat iedereen die het besluit moet nemen daar over nadenkt.
ma_rie_tje schreef:mrie bedoelde het niet rot hoor, maar het maakte haar neit veel uit.
De eigenaren hebben maar een klein jaartje kunne genieten van het beestje. Ze hebben hem speciaal overlaten komen uit argentinie dacht ik.
Ibalia schreef:ma_rie_tje schreef:mrie bedoelde het niet rot hoor, maar het maakte haar neit veel uit.
De eigenaren hebben maar een klein jaartje kunne genieten van het beestje. Ze hebben hem speciaal overlaten komen uit argentinie dacht ik.
Dat begreep ik. Ik ben altijd nieuwsgierig waarom er dan zo'n beestje dood moet (ik ga daar geen leuker woord voor bedenken maar noem het gewoon zo)
Onze merrie is al 23 en we hebben er wel vrede mee..
Mijn vader is jager en hij heeft vorig jaar een hert uit zijn lijden moet verlossen omdat deze was aangereden. De mensen van de dierenambulance durfden het beestje niet te schieten en hadden de politie gebeld. Het gebeurde bijna voor het huis van mijn ouders en ik heb toen maar mijn vader gehaald, het duurde zo lang voor dat de politie kwam.
Tijdens het "ontweiden" (het schoonmaken van het beest) blijf ik erdan bij staan en nu helemaal. Ik wilde zien of het echt zijn rug had gebroken en mijn vader legt dan uit wat alles is. Heel interessant.