Boktmeering héél bokt? zoveel mogelijk

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Eleionomae

Re: Boktmeering héél bokt? zoveel mogelijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 14:07

Hej, wat een geweldig plan!
Ik meld me ook direct aan. ik ben zelf niet meer actief in de paarden wereld maar als vrijwilliger wil ik als het even kan graag meehelpen.
Het lijkt me verstandig een plek te vinden die centraal in nederland ligt, die makkelijk te bereiken is met het openbaar vervoer en waar je makkelijk met trailers kunt komen.
Wil je er een meerdaagse van maken, waarom regel je dan bij die grond voor de paarden niet nog een extra stukje voor tenten?(wel even zien met het weer, midden in de winter in een tentje is niks Tong uitsteken)
Daarnaast de datum, een weekend lijkt me het verstandigst, pas later in het jaar, als iedereen weer wat ingeburgerd is op school etc (begint zelf met nieuwe opleiding in groningen:P ) maar we zullen voorlopig nog wel even zoet zijn met organiseren, dus dat lijkt me niet zo een probleem Lachen

Als er eenmaal datum verzonnen is, kunnen we dan een van de modjes niet vragen om een algemene uitnodigings mail te sturen? (1 datum lijkt me genoeg, als we ook nog met half bokt moeten gaan stemmen over een datum zijn we volgend jaar nog bezig)

Nouja dat was het zo geloof ik wel even wat er in me op komt. Heb niet het hele topic gelezen aangezien ik op mn werk ben en traag internet heb(dus kan best wat dubbel gezegt hebben Clown ), maar wilde me toch even melden!

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 18:54

TabeR schreef:
weetje watik me dacht las dat sanex in buitenpost woonde,
hier wordt ook concour hippique gegeven op sportveld, is al geweest weet ik !
maar misschien kunnen we dat terrein gebruiken? weet niet of het centraal genoeg is maar heb het terrein wel gezien en het is best ruim!

Hihi weet je dat ik me hier altijd verbaas over het feit dat er een bordje bij het veld staat : "Verboden voor honden en paarden" Haha! Maar ze donderen in de zomer wel een horde paarden erop, dan mag het wel Tong uitsteken

Ik denk dat hier niet haalbaar is, is veel te noorderlijk voor zuiderlijk NL.
Daarbij is het veld normaal gewoon een sportveld, en wordt het maar 1 dag per jaar gebruikt voor paardengedoe.

Foresttravel schreef:
weilanden worden dan afgescheiden met draden. maar als je jou pony daarmee niet vertrouwt jammer. zullen wel andere dieren zijn die het wel aankunnen

Blijf dr bij dat dat volgens mij niet haalbaar is, als je het echt zo groot wil maken als het klinkt dan moet je rekenen op een stuk of 50 paarden.. Wil jij 25 - 50 weilandjes gaan afzetten ? Zo jaag je jezelf juist op kosten

hallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 19:05

als het bijvoorbeeld een grote manege (i.o.d) is zou het vast haalbaar zijn.. als sommigen zeker weten dat hun paarden geen problemen veroorzaken als ze met elkaar staan is dat toch erg goed?

De paarden die wel problemen veroorzaken (wat er vast niet zo heel veel zijn) kunnen wel in stallen gezet worden en er kunnen vast wel wat weides afgezet worden.

Op Rosworld hebben ze ook paarden bij een kudde gezet die de kudde nog nooit gezien had.
En daar zijn verder geen problemen van gekomen.
Daar kunnen ze ook wel weides afzetten als dat genoodzaakt is, er is immers genoeg ruimte voor een groot aantal paarden.

En als je denkt dat het echt niet lukt laat je, je pony/paard toch thuis en kom je zonder paard voor de gezelligheid (daar gaat het uiteindelijk om)
Laatst bijgewerkt door hallow op 22-08-06 19:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Kimberleij

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 19:06

heyy ben een tijd weggeweest maar heb ik wat gemist hebben we al een terrien ofxzo..

hallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 19:07

nog niet

PrisSyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 21:15

o wel leuk zeg .. Haha!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-06 23:54

Sanex : reageer liever niet als je toch niets nuttigs toe te voegen hebt, het is een idee, of het lukt en haalbaar is weet niemand.
het is erg vervelend om te horen : het is toch niet haalbaar
dan is voor ons de moed er snel af om door te zoeken naar locatie, wij willen iets leuks organiseren, dus wens ons dan liever succes.
maar ga niet steeds doen van het lukt toch niet en mijn pony kan toch niet mee
die reacties hebben we niets aan

verdere reacties en tips via pb, Bedankt!

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 09:07

Ik heb mijn vader vanochtend even gesproken. Hij werkt op een gemeente en vertelde mij dat we het beeste naar een gemeente kantoor kunnen bellen om daar te vragen of zij eventueel mogelijkheid hebben tot het houden van een evenement als deze!
Hier in Lemmer (waar ik nu weer zit voor mn werk) is ook een evenementen terrein, maar dit is helaas met grasklinkers, en dus voor paarden niet echt handig. De kans is wel groot dat als ik daar een brief naar zou sturen dat we dat mogen gebruiken, maarja die klinkers hea...
Je zou ook boeren aan kunnen spreken met grote stukken land, misschien dat die mee willen helpen.

UniFlap

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 09:04

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 10:47

Is de Zilfia's Hoeve niet een idee? Erg centraal (Houten, Utrecht) en 't is er echt heel erg groot en veel ruimte voor trailers ed.

Foresttravel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 12:14

dankje voor de tip calanddra, staat in de lijst Lachen

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 23:32

"Niet steeds doen van " ? Pardon ? Als je opgelet hebt draag ik vanaf dat ik hier meepost ideeën en locaties aan, waar naar mijn idee vrij weinig mee gedaan wordt maar dat terzijde. Als jullie alles in je eigen eentje wil regelen, prima, ik heb vaker paardenevenementen bijgestaan en geholpen met organiseren, ik weet heus wel wat daarbij komt kijken. Ik noem 2 keer dat iets naar mijn idee niet makkelijk te realiseren is en dat is meteen "steeds" ?! Ik vraag alleen maar hoe je dat wil gaan doen...
Het klinkt heel leuk, alle paarden gezellig bij elkaar, maar uit ervaring weet ik gewoon dat dat vaak niet werkt in de praktijk. Jullie willen zo min mogelijk kosten, dus ik meld alleen dat dat het kostenplaatje omhoog brengt...
Maar goed, ik vind het wel prima zo, wilde alleen maar helpen, door realistisch te zijn en mee te denken maar blijkbaar wordt dat niet gewaardeerd.

Foresttravel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 10:18

Dankje sanex. staat genoteert

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-06 13:44

word zeker wel gewaardeert, maar het komt nogal over van ''het lukt jullie toch niet''
maar we hebben de locaties genoteert en doen er zeker wel wat mee
Walibi en knhs waren al gebelt dat word 'm hellaas niet..
ach volgende week zitten de meeste weer op school, dus zal wat rustiger worden in't topic, maar ik ga zoiezo door met zoeken en zien wel wat ervan komt

areke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 14:00

misschien is dit wat om iets te regelen www.somerensevennen.nl
er is alleen geen weiland bij maar wel 2 buitenbakken 1 binnenbak en een heel groot bos eromheen

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 16:03

Misschien een stomme opmerking: de subtitle is submeeRing. Tiepvaudje? Knipoog

Verder, mochten jullie nog mensen nodig hebben... Ervaring in het organiseren heb ik al, rijbewijs ook.
Ik hou me aanbevolen!

Veel succes iedereen!

Foresttravel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 16:09

dankje. staat ook hier genoteert Lachen

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-06 17:35

hulp is altijd nuttig!

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 06:14

Ik vind het ook wel een leuk idee Haha!
Als het maar niet te ver is voor mij Tong uitsteken
Maar kan het dan niet beter zonder paarden als er zoveel mogelijk mensen komen.. is maar een argument Tong uitsteken
Verder suc6 met organiseren !!
(ben zelf nogmaar 14 en straks heb het druk met school dus sorry kan niet hellpen)

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 06:16

toen was het alweer de hele dag still Bloos

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 19:08

Ben benieuwd of deze meeting zal komen Lachen niet op n negatieve manier bedoeld hr Knipoog Ik hoop namelijk dat t nu wel komt Haha! er is nl weleens vaker n topic geweest over n meeting voor heel bokt, maar die gingen helaas nooit door Verdrietig

k kan me ook nog een wedstrijd herinneren voor bokt, hadden ze zelfs nog n apart forum voor gemaakt. Echt zoo jammer dat dat niet door ging...

Daarom moet dit maar doorgaan Haha! Tong uitsteken

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 23:09

Ik zie nu dat er weer een poging wordt gedaan, en ik stel me nog steeds beschikbaar om te helpen Lachen

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 15:09

Maar ik zou in iedergeval zonder paarden doen ..
dan is het veel meer haalbaarder denk ikkk Tong uitsteken

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 17:11

Waarom zonder paarden? Een locatie moet te regelen zijn, vanuit daar kun je gaan opbouwen.
Gezien je ruim van te voren een dag bespreekt bij desbetreffende eigenaar van het land, kunnen alle bokkers er ook rekening mee houden. Ja

Ik zit me af te vragen of Barneveld centraal genoeg ligt?
Het PTC+ centrum heeft een buiten + binnenbak, en een aantal weides + paddocks. Ook zeker makkelijk te bereiken met de auto, OV wordt iets lastigers, maar 15 min lopen lijkt me goed te doen.

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 17:33

Lijkt me leuk zo'n meeting. Ik moet alleen kijken of ik vervoer kan regelen. Als ik een goede locatie ofzo heb gevonden meld ik het hier ook wel even.